Rozjezdy s ESP
Moderátor: Moderators General
-
ScenicNoir
- Junior member
- Příspěvky: 130
- Registrován: úte bře 25, 2008 17:02
Rozjezdy s ESP
Letošní zimu jsem několikrát vyzkoušel ESP v Grand Sceniku. Na jedné silnici bylo po kotníky břečky, kontrolka ESP pořád blikala, občas to samo ubíralo plyn, jelo to celkem rovně a takhle asi 10 km. Na jiné cestě bylo 30 cm čerstvě napadlého sněhu, jelo to podobně (v tomto případě s řetězama) dokud jsem nemusel zastavit kvůli uvízlému autu přede mnou. Pak už jsem se nerozjel, protože jedno kolo si vyhrabalo důlek a začlo se volně protáčet, druhé stálo.
V takové situaci by měl ESP přibrzdit to protáčející se kolo a tím by se výkon přes diferenciál přenesl na to druhé kolo. Může mi někdo vysvětlit proč se tak nestalo ?
V takové situaci by měl ESP přibrzdit to protáčející se kolo a tím by se výkon přes diferenciál přenesl na to druhé kolo. Může mi někdo vysvětlit proč se tak nestalo ?
-
ScenicNoir
- Junior member
- Příspěvky: 130
- Registrován: úte bře 25, 2008 17:02
hmm , a nemá se nahodou ESP vypnout když jedeš s řetězama ?
když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout. 
ja si myslim ze se ma vypinat ASR a ne ESP asr je protiprokluz ... a ten vys mel vypnout aby si se s retezama vyhrabal...ale mozna se mylim zas tak sem to neukoumal...Pavel53 píše:Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout.
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
no jo ale na ESP a ASR je stejnej čudlITexpert píše:ja si myslim ze se ma vypinat ASR a ne ESP asr je protiprokluz ... a ten vys mel vypnout aby si se s retezama vyhrabal...ale mozna se mylim zas tak sem to neukoumal...Pavel53 píše:Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
ScenicNoir
- Junior member
- Příspěvky: 130
- Registrován: úte bře 25, 2008 17:02
Díky všem za reakce.
V navode se pise presne toto:
PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM ASR
Tento systém pomáhá omezit prokluzování poháněných kol a kontrolovat vozidlo při rozjíždění nebo akceleracích.
Vypnutí funkce
Za určitých podmínek (jízda na měkkém podkladu: sníh, bláto apod., případně jízda s řetězy) může systém snížit výkon motoru, aby bylo omezeno prokluzování. Pokud není tento účinek požadován, lze funkci dezaktivovat stisknutím spínače 1. Zablokování této funkce způsobí rovněž dezaktivaci funkce ESP.
Bohužel to v mojem případě nezafungovalo. Chovalo se to při zapnutém i vypnutém ASR stejně. Je možné aby mi ASR nefungovalo když ESP funguje ?
Teda snad funguje, při té předchozí jízdě (jak píšu úplně nahoře) to tak vypadalo, ale s tím automatickým ubíráním plynu si teď nejsem jistej. Jak by se to dalo otestovat že to fakt přibržďuje některé kola a né že mi jen blká kontrolka ?
To bylo asi tím že při nízkých otáčkách kola obvykle nehrabou.Davidak79 píše: když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
V navode se pise presne toto:
PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM ASR
Tento systém pomáhá omezit prokluzování poháněných kol a kontrolovat vozidlo při rozjíždění nebo akceleracích.
Vypnutí funkce
Za určitých podmínek (jízda na měkkém podkladu: sníh, bláto apod., případně jízda s řetězy) může systém snížit výkon motoru, aby bylo omezeno prokluzování. Pokud není tento účinek požadován, lze funkci dezaktivovat stisknutím spínače 1. Zablokování této funkce způsobí rovněž dezaktivaci funkce ESP.
Bohužel to v mojem případě nezafungovalo. Chovalo se to při zapnutém i vypnutém ASR stejně. Je možné aby mi ASR nefungovalo když ESP funguje ?
Teda snad funguje, při té předchozí jízdě (jak píšu úplně nahoře) to tak vypadalo, ale s tím automatickým ubíráním plynu si teď nejsem jistej. Jak by se to dalo otestovat že to fakt přibržďuje některé kola a né že mi jen blká kontrolka ?
-
Lipus
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob led 24, 2009 17:20
- Bydliště: Frenštát-Praha
- Kontaktovat uživatele:
vyzkouset jedine na vetsim prostranstvi na snehu pri rozjezdech a zataceni pod plynem...dlouhodobym vyzkumem
ja ESP pred krytickymi rozjezdy vypinam, protoze pak mi odstavi akceleraci a auto je utlumene na nekolik sekud,uz mi to bylo malem parkrat na mokre vozovce pri rozjedu v krizovatce do kopce osudnym..
Clio II, 02, 1.5dci, 60kW (piškot)- už není..
Megane II, 07, 2.0dci 110kW (střela..)
R Master 02, 2.2DTi (fachman)
Espace 06, 2.0T 125kW (kyselina sírová..
)
Megane II, 07, 2.0dci 110kW (střela..)
R Master 02, 2.2DTi (fachman)
Espace 06, 2.0T 125kW (kyselina sírová..
a proto jsem to zkoušel na sněhu teda skoro ledu se zataženou ručkou a pomalu hrabal a postupně přidával plyn a až "snad" od 2000 otáček teprve seplo ASR. Jinak na 3 do kopce taky na ledovce jsem hrabal cca 80 km/h a když seplo ASR tak otáčky pomalu klesaly až mě to dohnalo podřadit na 2 (držel jsem to protože jsem to zkoušel) kontrolka se mohla zbláznitScenicNoir píše:Díky všem za reakce.
To bylo asi tím že při nízkých otáčkách kola obvykle nehrabou.Davidak79 píše: když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)![]()
V navode se pise presne toto:
PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM ASR
Tento systém pomáhá omezit prokluzování poháněných kol a kontrolovat vozidlo při rozjíždění nebo akceleracích.
Vypnutí funkce
Za určitých podmínek (jízda na měkkém podkladu: sníh, bláto apod., případně jízda s řetězy) může systém snížit výkon motoru, aby bylo omezeno prokluzování. Pokud není tento účinek požadován, lze funkci dezaktivovat stisknutím spínače 1. Zablokování této funkce způsobí rovněž dezaktivaci funkce ESP.
Bohužel to v mojem případě nezafungovalo. Chovalo se to při zapnutém i vypnutém ASR stejně. Je možné aby mi ASR nefungovalo když ESP funguje ?
Teda snad funguje, při té předchozí jízdě (jak píšu úplně nahoře) to tak vypadalo, ale s tím automatickým ubíráním plynu si teď nejsem jistej. Jak by se to dalo otestovat že to fakt přibržďuje některé kola a né že mi jen blká kontrolka ?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
ASR opravdu ubírá výkon motoru, když přibržďuje protáčející se kolo. To se pak při jízdě na špatném povrchu (sníh, led) negativně projeví i na trakci druhého kola, které tímto ztratí také tah, auto ztratí setrvačnou rychlost. Staré známé osvědčené je, že když jedu do kopce na hranici přilnavosti, musím si vážit a využít každé nabyté rychlosti, ubírat plyn co nejméně. To pvšem ASR nectí a klidně pak v proběhu jízdy ubere výkon.
Konečně už na to přišli u Citroenu a napsali ten software trochu jinak, také už se to nejmenuje ASR: Dovolí hrabat oběma kolům současně - do jisté míry. (Rozdíl rychlosti hrabání poznají podle otáček kol zadní nápravy) Výkon motoru omezí jen natolik aby byl zajištěn trvalý tah. Údajně je to perfektní. Doufejme, že na to příjdou i naši, že nám dodatečně vytvoří a dovolí přepsat software v řídicích jednotkách našich vozů. Asi bych chtěl moc, není liž pravda?
Konečně už na to přišli u Citroenu a napsali ten software trochu jinak, také už se to nejmenuje ASR: Dovolí hrabat oběma kolům současně - do jisté míry. (Rozdíl rychlosti hrabání poznají podle otáček kol zadní nápravy) Výkon motoru omezí jen natolik aby byl zajištěn trvalý tah. Údajně je to perfektní. Doufejme, že na to příjdou i naši, že nám dodatečně vytvoří a dovolí přepsat software v řídicích jednotkách našich vozů. Asi bych chtěl moc, není liž pravda?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
tak to vymysleli kuci citronovi dobre...doufejme ze jo ... ale vemte si ze upgrady softwaru v ridicich jednotkach jsou uz dnes bezna vec...wilczek píše:ASR opravdu ubírá výkon motoru, když přibržďuje protáčející se kolo. To se pak při jízdě na špatném povrchu (sníh, led) negativně projeví i na trakci druhého kola, které tímto ztratí také tah, auto ztratí setrvačnou rychlost. Staré známé osvědčené je, že když jedu do kopce na hranici přilnavosti, musím si vážit a využít každé nabyté rychlosti, ubírat plyn co nejméně. To pvšem ASR nectí a klidně pak v proběhu jízdy ubere výkon.
Konečně už na to přišli u Citroenu a napsali ten software trochu jinak, také už se to nejmenuje ASR: Dovolí hrabat oběma kolům současně - do jisté míry. (Rozdíl rychlosti hrabání poznají podle otáček kol zadní nápravy) Výkon motoru omezí jen natolik aby byl zajištěn trvalý tah. Údajně je to perfektní. Doufejme, že na to příjdou i naši, že nám dodatečně vytvoří a dovolí přepsat software v řídicích jednotkách našich vozů. Asi bych chtěl moc, není liž pravda?
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti