Rozjezdy s ESP

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
ScenicNoir
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: úte bře 25, 2008 17:02

Rozjezdy s ESP

Příspěvek od ScenicNoir » stř bře 04, 2009 15:23

Letošní zimu jsem několikrát vyzkoušel ESP v Grand Sceniku. Na jedné silnici bylo po kotníky břečky, kontrolka ESP pořád blikala, občas to samo ubíralo plyn, jelo to celkem rovně a takhle asi 10 km. Na jiné cestě bylo 30 cm čerstvě napadlého sněhu, jelo to podobně (v tomto případě s řetězama) dokud jsem nemusel zastavit kvůli uvízlému autu přede mnou. Pak už jsem se nerozjel, protože jedno kolo si vyhrabalo důlek a začlo se volně protáčet, druhé stálo.
V takové situaci by měl ESP přibrzdit to protáčející se kolo a tím by se výkon přes diferenciál přenesl na to druhé kolo. Může mi někdo vysvětlit proč se tak nestalo ?

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 194
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » čtv bře 05, 2009 06:40

no na mem sceniku funguje tak že protiprokluz přibržďuje protáčející kolo až při nějaké rychloti cca 5kmh-1. Myslim že tak je to u všech.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

ScenicNoir
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: úte bře 25, 2008 17:02

Příspěvek od ScenicNoir » čtv bře 05, 2009 10:15

Tak tím by se to vysvětlilo. Kde ses to dověděl ?

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 194
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » čtv bře 05, 2009 18:03

tak to je jen moje teorie.... je to jen z pozorování......
Třeba je to jinak.... zitra jedu na servis tak se zkusim zeptat jestli je moje teorie správná :)
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv bře 05, 2009 18:51

hmm , a nemá se nahodou ESP vypnout když jedeš s řetězama ?
když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Pavel53
Člen RCČR
Příspěvky: 256
Registrován: stř říj 31, 2007 21:19

Příspěvek od Pavel53 » čtv bře 05, 2009 20:49

Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout. :D

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 1874
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » čtv bře 05, 2009 21:18

Pavel53 píše:Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout. :D
ja si myslim ze se ma vypinat ASR a ne ESP asr je protiprokluz ... a ten vys mel vypnout aby si se s retezama vyhrabal...ale mozna se mylim zas tak sem to neukoumal...
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv bře 05, 2009 21:19

ITexpert píše:
Pavel53 píše:Pokud je auto vybaveno těmito elektronickými bezpečmostními a asistenčními systémy je jejich funkce ,aktivace i to kdy je vypínat popsána v návodu k obsluze. Měl jsem to u jednoho auta ale příznám ,se že jsem to nikdy pořádně celé nepřečetl. Vzpoměl jsem si že při použití řetězů tam odpavdu doporučovali ESP (asi ESP ?) vypnout. :D
ja si myslim ze se ma vypinat ASR a ne ESP asr je protiprokluz ... a ten vys mel vypnout aby si se s retezama vyhrabal...ale mozna se mylim zas tak sem to neukoumal...
no jo ale na ESP a ASR je stejnej čudl :lol: tak že vypnu obojí :lol: aspoň u L II
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

ScenicNoir
Junior member
Příspěvky: 130
Registrován: úte bře 25, 2008 17:02

Příspěvek od ScenicNoir » pát bře 06, 2009 00:00

Díky všem za reakce.
Davidak79 píše: když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
To bylo asi tím že při nízkých otáčkách kola obvykle nehrabou. :)


V navode se pise presne toto:
PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM ASR
Tento systém pomáhá omezit prokluzování poháněných kol a kontrolovat vozidlo při rozjíždění nebo akceleracích.
Vypnutí funkce
Za určitých podmínek (jízda na měkkém podkladu: sníh, bláto apod., případně jízda s řetězy) může systém snížit výkon motoru, aby bylo omezeno prokluzování. Pokud není tento účinek požadován, lze funkci dezaktivovat stisknutím spínače 1. Zablokování této funkce způsobí rovněž dezaktivaci funkce ESP.

Bohužel to v mojem případě nezafungovalo. Chovalo se to při zapnutém i vypnutém ASR stejně. Je možné aby mi ASR nefungovalo když ESP funguje ?

Teda snad funguje, při té předchozí jízdě (jak píšu úplně nahoře) to tak vypadalo, ale s tím automatickým ubíráním plynu si teď nejsem jistej. Jak by se to dalo otestovat že to fakt přibržďuje některé kola a né že mi jen blká kontrolka ?

Lipus
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 24, 2009 17:20
Bydliště: Frenštát-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lipus » pát bře 06, 2009 15:36

vyzkouset jedine na vetsim prostranstvi na snehu pri rozjezdech a zataceni pod plynem...dlouhodobym vyzkumem :-) ja ESP pred krytickymi rozjezdy vypinam, protoze pak mi odstavi akceleraci a auto je utlumene na nekolik sekud,uz mi to bylo malem parkrat na mokre vozovce pri rozjedu v krizovatce do kopce osudnym..
Clio II, 02, 1.5dci, 60kW (piškot)- už není..
Megane II, 07, 2.0dci 110kW (střela..)
R Master 02, 2.2DTi (fachman)
Espace 06, 2.0T 125kW (kyselina sírová.. :-) )

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pát bře 06, 2009 17:11

ScenicNoir píše:Díky všem za reakce.
Davidak79 píše: když jsem schválně hrabal a pozoroval ASR tak fakt seplo až při trochu vyšších otáčkách (pozorováno na 1)
To bylo asi tím že při nízkých otáčkách kola obvykle nehrabou. :)


V navode se pise presne toto:
PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM ASR
Tento systém pomáhá omezit prokluzování poháněných kol a kontrolovat vozidlo při rozjíždění nebo akceleracích.
Vypnutí funkce
Za určitých podmínek (jízda na měkkém podkladu: sníh, bláto apod., případně jízda s řetězy) může systém snížit výkon motoru, aby bylo omezeno prokluzování. Pokud není tento účinek požadován, lze funkci dezaktivovat stisknutím spínače 1. Zablokování této funkce způsobí rovněž dezaktivaci funkce ESP.

Bohužel to v mojem případě nezafungovalo. Chovalo se to při zapnutém i vypnutém ASR stejně. Je možné aby mi ASR nefungovalo když ESP funguje ?

Teda snad funguje, při té předchozí jízdě (jak píšu úplně nahoře) to tak vypadalo, ale s tím automatickým ubíráním plynu si teď nejsem jistej. Jak by se to dalo otestovat že to fakt přibržďuje některé kola a né že mi jen blká kontrolka ?
a proto jsem to zkoušel na sněhu teda skoro ledu se zataženou ručkou a pomalu hrabal a postupně přidával plyn a až "snad" od 2000 otáček teprve seplo ASR. Jinak na 3 do kopce taky na ledovce jsem hrabal cca 80 km/h a když seplo ASR tak otáčky pomalu klesaly až mě to dohnalo podřadit na 2 (držel jsem to protože jsem to zkoušel) kontrolka se mohla zbláznit :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 687
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » sob bře 07, 2009 16:33

ASR opravdu ubírá výkon motoru, když přibržďuje protáčející se kolo. To se pak při jízdě na špatném povrchu (sníh, led) negativně projeví i na trakci druhého kola, které tímto ztratí také tah, auto ztratí setrvačnou rychlost. Staré známé osvědčené je, že když jedu do kopce na hranici přilnavosti, musím si vážit a využít každé nabyté rychlosti, ubírat plyn co nejméně. To pvšem ASR nectí a klidně pak v proběhu jízdy ubere výkon.

Konečně už na to přišli u Citroenu a napsali ten software trochu jinak, také už se to nejmenuje ASR: Dovolí hrabat oběma kolům současně - do jisté míry. (Rozdíl rychlosti hrabání poznají podle otáček kol zadní nápravy) Výkon motoru omezí jen natolik aby byl zajištěn trvalý tah. Údajně je to perfektní. Doufejme, že na to příjdou i naši, že nám dodatečně vytvoří a dovolí přepsat software v řídicích jednotkách našich vozů. Asi bych chtěl moc, není liž pravda?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 1874
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » sob bře 07, 2009 16:42

wilczek píše:ASR opravdu ubírá výkon motoru, když přibržďuje protáčející se kolo. To se pak při jízdě na špatném povrchu (sníh, led) negativně projeví i na trakci druhého kola, které tímto ztratí také tah, auto ztratí setrvačnou rychlost. Staré známé osvědčené je, že když jedu do kopce na hranici přilnavosti, musím si vážit a využít každé nabyté rychlosti, ubírat plyn co nejméně. To pvšem ASR nectí a klidně pak v proběhu jízdy ubere výkon.

Konečně už na to přišli u Citroenu a napsali ten software trochu jinak, také už se to nejmenuje ASR: Dovolí hrabat oběma kolům současně - do jisté míry. (Rozdíl rychlosti hrabání poznají podle otáček kol zadní nápravy) Výkon motoru omezí jen natolik aby byl zajištěn trvalý tah. Údajně je to perfektní. Doufejme, že na to příjdou i naši, že nám dodatečně vytvoří a dovolí přepsat software v řídicích jednotkách našich vozů. Asi bych chtěl moc, není liž pravda?
tak to vymysleli kuci citronovi dobre...doufejme ze jo ... ale vemte si ze upgrady softwaru v ridicich jednotkach jsou uz dnes bezna vec...
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů