Při ubrání plynu začne hučet - vyřešeno

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Při ubrání plynu začne hučet - vyřešeno

Příspěvek od šimek » pon zář 24, 2007 12:01

Včera jsme valili s R5 cca 120 km, po chvilce jízdy, klidné, se začlo dít toto. Když se třeba z 60, 80 km/h, rychlost na to nemá vliv ubral plyn, tak auto najednou začlo hučet, myslel jsem si, že to dělají pneumatiky nebo tak něco, pak jsem začal mít podezření na ložiska, jenže to by dělalo pořád a ne jen při ubrání plynu, dělalo by to od samého začátku. Jinak když se ubere plyn, tak to začne hučet, ale už nepřestane, pak se zastaví a je klid, začne to zase s ubráním plynu. Ložiska v převodovce jsem taky vyloučil, to by taky dělalo stále. Šlápnutí na brzdu, vyšlápnutí spojky, vyřazení, nic nepomáhá. Je to zvuk skoro jako kov kov nebo jak hučí stará Karosa, když má v háji diferenciál. Nesetkal jste se s tím někdo?
Díky kluci
Naposledy upravil(a) šimek dne pon led 21, 2008 20:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2462
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pon zář 24, 2007 17:38

já se s tim setkal dnes a včera když si sestra koupila escorta. takže odpověď mě zajímá. ale já když vyřadim a nebrzdimm motorem tak to nedělá. hučí to jen při brždění motorem
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Jaroslav Šimon
Člen RCČR
Příspěvky: 234
Registrován: úte dub 05, 2005 15:11
Bydliště: Býšť

Příspěvek od Jaroslav Šimon » pon zář 24, 2007 22:38

Klucíí, zkontrolujte si olej! zoubky už si to nestací podávat :D Tedy alespoň tak jsem to vyřešil já...
R5 GTE "René", Skoro série, No. 11 t.č. mínus motor
1.8 Turbo 150PS t- pár dní - no možná spíš měsíců?..
Bratříkova R5 TL "Tlamička"

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2462
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pon zář 24, 2007 23:16

olej je přesně po kontrolní otvor. to mě napadlo hned
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » úte zář 25, 2007 08:40

Já jsem dal olej zkontrolovat dnes, tak uvidím, snad ho tam bude jen málo. Jinak co jsem tak nějak slyšel, tak by to mohl být diferenciál. Snad ne.

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » úte zář 25, 2007 08:51

Jaroslav Šimon píše:Klucíí, zkontrolujte si olej! zoubky už si to nestací podávat :D Tedy alespoň tak jsem to vyřešil já...
Ale to by hučelo pořád ne a ne jen při ubrání plynu nebo po vykvaltování?

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » úte zář 25, 2007 14:59

Tak olej je v pořádku, je ho tam dost a je i v pohodě, dělá to prostě pořád to samé, když není motor v tahu, tak to hučí, stačí jen vymáčknout spojku nebo vykvaltovat.

Uživatelský avatar
Jaroslav Šimon
Člen RCČR
Příspěvky: 234
Registrován: úte dub 05, 2005 15:11
Bydliště: Býšť

Příspěvek od Jaroslav Šimon » úte zář 25, 2007 23:41

Hmm, tak mně to dělalo právě jen při brzdění motorem, takže to bude něco jinýho... 8)

Zkuste zaexperimentovat. Jestli je síla hučení závislá na otáčkách motoru, tak to je půlka převodovky spojená s motorem, jestli je závislá na rychlosti, je to půlka spojená s koly... To jen jestli začít s kontrolou od setrvačníku, nebo od poloos...

Hodně zdaru
R5 GTE "René", Skoro série, No. 11 t.č. mínus motor
1.8 Turbo 150PS t- pár dní - no možná spíš měsíců?..
Bratříkova R5 TL "Tlamička"

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » stř zář 26, 2007 11:19

Na otáčkách motoru to závislé není. Je to spíš závislé na rychlosti jako takové, třeba když jedu do 40km/h, tak to vůbec nedělá, rozjedu to, chci dát třeba trojku-čtyřku a už při vyšlápnuté spojce to je slyšet, pak dotáhnu kvalt a lehce to ztichne, nejvíc to je právě slyšitelné při nezařezené rychlosti, tedy jízdě na neutrál, třeba z kopce. Je to slyšet i při brždění motorem, ale ne tolik jako na neutrál.

Uživatelský avatar
Jaroslav Šimon
Člen RCČR
Příspěvky: 234
Registrován: úte dub 05, 2005 15:11
Bydliště: Býšť

Příspěvek od Jaroslav Šimon » stř zář 26, 2007 12:37

Hm. V tom případě to asi fakt bude diferenciál. Ale zkuste se pozeptat někoho z pánů moderátorů. Já tu nemám ani pravomoc ani znalosti na udělování rad... :?
R5 GTE "René", Skoro série, No. 11 t.č. mínus motor
1.8 Turbo 150PS t- pár dní - no možná spíš měsíců?..
Bratříkova R5 TL "Tlamička"

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » stř zář 26, 2007 12:48

Jaroslav Šimon píše:Hm. V tom případě to asi fakt bude diferenciál. Ale zkuste se pozeptat někoho z pánů moderátorů. Já tu nemám ani pravomoc ani znalosti na udělování rad... :?
Tomu moc nerozumím. :(

Jinak k diferenciálu se přiklání víc lidí.

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » stř zář 26, 2007 17:11

Tak jsem to měl na zvedáku a vypadá to na homokinetický kloub, prachovka sice není prasklá, ale asi tam někdo nedal zrovna dost vazelíny, je to úplně suché a ty zvuky jdou právě z něj, jen škoda, že na Renaulta se musí koupit celá poloosa. To taky mohli mít líp dořešený ty díly. :(

šimek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 05, 2007 20:13

Příspěvek od šimek » čtv zář 27, 2007 22:25

šimek píše:Tak jsem to měl na zvedáku a vypadá to na homokinetický kloub, prachovka sice není prasklá, ale asi tam někdo nedal zrovna dost vazelíny, je to úplně suché a ty zvuky jdou právě z něj, jen škoda, že na Renaulta se musí koupit celá poloosa. To taky mohli mít líp dořešený ty díly. :(
Tak jsem ten kloub namazal a je po hučení, tak hurá, už to zase jezdí jako fík. Díky za rady chlapi.

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host