Únik chladící kapaliny - motor J8S

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Únik chladící kapaliny - motor J8S

Příspěvek od alkom » stř bře 12, 2008 20:00

Před několika dny jsem ráno našel kolem auta velkou kaluž chladící kapaliny. V chladícím okruhu chybělo cca 2l (dolito destilovanou vodou). Měl jsem podezření na radiátor topení (kaluž měla střed zhruba pod spojkou), tak jsem radiátor vytáhl, doma pod vodou natlakoval, ale žádnou netěsnost jsem nenašel. Tak jsem radiátor vrátil zpět, dolil kapalinu a odvzdušnil. Nechal jsem motor běžet asi půl hodiny až otevřel termostat, ale nikde pod autem ani kapka. Nechápu, jak (kudy) mohlo takové množství kapaliny uniknout přez noc, kdy bylo auto odstavené po jízdě zhruba 80 Km. Mám se pokusit chladící okruh natlakovat (případně na jaký tlak, abych něco nepoškodil), nebo na co bych se měl zaměřit. Díky za vaše rady.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » čtv bře 13, 2008 06:42

spíš bych to projel tak aby se to ohřálo na provozní teplotu a pak zkontroloval všechny spoje, kdysi jsem taky řešil úniky, ale objevovali se jen po ohřátí, dotáhly se spoje a je to OK.

A teď se zeptám já, jak jsi vyndal radiátor topení bez demontáže palubky?
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od alkom » čtv bře 13, 2008 09:24

A teď se zeptám já, jak jsi vyndal radiátor topení bez demontáže palubky?
Samozřejmě jsem celou palubku musel demontovat, ne že by mě to těšilo, ale dělal jsem to už jednou, když jsem měnil žárovky podsvícení panelu topení. Teď jsem si tam udělal pár úprav v elektroinstalaci, když už jsem to měl rozebraný.
Jinak díky za radu, vyzkouším.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » čtv bře 13, 2008 10:17

mě totiž nějakej frajer tvrdil že to jde bez vyndání palubky, nějak bokem, ale mám pocit že měl na mysli Espace I a ne II tam jsou boky vkuse.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od alkom » čtv bře 13, 2008 14:03

Pomocí flexky by to určitě šlo :wink: .
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od alkom » pát bře 14, 2008 23:32

Tak jsem snad odhalil příčinu úniku kapaliny - asi 20 cm dlouhá hadička vzadu na motoru od "čehosi", co jsem si pomocí mé chabé znalosti angličtiny přeložil jako "zařízení pro studený start". Prasklinka cca 2 mm, po zahřátí z ní tryskal pramíek kapaliny dolů na přírubu motoru. Originál hadičku jsem nesháněl, ale koupil jsem kus hadice prům. 10mm, podle změřené trubky na jednom konci. Ale... na druhé straně je nátrubek prům. 14 mm! Asi si všichni dokážete představit ty výrazy, které toto zjištění doprovázely. A to už vůbec ani nekomentuji přístup do míst, kde je hadička instalována.
Ještě dotázek pro znalé: k čemu je plastová "krabička" na konci hlavy motoru?
Díky všem za pomoc.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 5887
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pát bře 14, 2008 23:59

Černá, jakoby nad setrvákem? Odlučovač oleje v systému odvětrání motoru / omezení škodlivin.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od alkom » sob bře 15, 2008 01:29

Jo, to je ono, díky za vysvětlení.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host