Únik chladící kapaliny - motor J8S
Moderátor: Moderators General
Únik chladící kapaliny - motor J8S
Před několika dny jsem ráno našel kolem auta velkou kaluž chladící kapaliny. V chladícím okruhu chybělo cca 2l (dolito destilovanou vodou). Měl jsem podezření na radiátor topení (kaluž měla střed zhruba pod spojkou), tak jsem radiátor vytáhl, doma pod vodou natlakoval, ale žádnou netěsnost jsem nenašel. Tak jsem radiátor vrátil zpět, dolil kapalinu a odvzdušnil. Nechal jsem motor běžet asi půl hodiny až otevřel termostat, ale nikde pod autem ani kapka. Nechápu, jak (kudy) mohlo takové množství kapaliny uniknout přez noc, kdy bylo auto odstavené po jízdě zhruba 80 Km. Mám se pokusit chladící okruh natlakovat (případně na jaký tlak, abych něco nepoškodil), nebo na co bych se měl zaměřit. Díky za vaše rady.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1246
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
spíš bych to projel tak aby se to ohřálo na provozní teplotu a pak zkontroloval všechny spoje, kdysi jsem taky řešil úniky, ale objevovali se jen po ohřátí, dotáhly se spoje a je to OK.
A teď se zeptám já, jak jsi vyndal radiátor topení bez demontáže palubky?
A teď se zeptám já, jak jsi vyndal radiátor topení bez demontáže palubky?
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Samozřejmě jsem celou palubku musel demontovat, ne že by mě to těšilo, ale dělal jsem to už jednou, když jsem měnil žárovky podsvícení panelu topení. Teď jsem si tam udělal pár úprav v elektroinstalaci, když už jsem to měl rozebraný.A teď se zeptám já, jak jsi vyndal radiátor topení bez demontáže palubky?
Jinak díky za radu, vyzkouším.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
Tak jsem snad odhalil příčinu úniku kapaliny - asi 20 cm dlouhá hadička vzadu na motoru od "čehosi", co jsem si pomocí mé chabé znalosti angličtiny přeložil jako "zařízení pro studený start". Prasklinka cca 2 mm, po zahřátí z ní tryskal pramíek kapaliny dolů na přírubu motoru. Originál hadičku jsem nesháněl, ale koupil jsem kus hadice prům. 10mm, podle změřené trubky na jednom konci. Ale... na druhé straně je nátrubek prům. 14 mm! Asi si všichni dokážete představit ty výrazy, které toto zjištění doprovázely. A to už vůbec ani nekomentuji přístup do míst, kde je hadička instalována.
Ještě dotázek pro znalé: k čemu je plastová "krabička" na konci hlavy motoru?
Díky všem za pomoc.
Ještě dotázek pro znalé: k čemu je plastová "krabička" na konci hlavy motoru?
Díky všem za pomoc.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 5887
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Černá, jakoby nad setrvákem? Odlučovač oleje v systému odvětrání motoru / omezení škodlivin.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host