Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Moderátor: Moderators General
Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Dobrý den, předně zdravím všechny účastníky tohoto fóra- jsem novým majitelem tohoto auta a nemůžu se dopídit jednoznačný závěr, jestli se smí jezdit s aut. převodovkou osazenou v tomto typu z kopce na neutrál - samosebou s běžícím motorem, případně zda smí být auto taženo na laně - bez poškození převodovky ??
Děkuji za Vaše vyjádření. mes Beda
Děkuji za Vaše vyjádření. mes Beda
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Proc jet z kopce na neutral a proc tahat auto ma lane?
Nov
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
V žádném případě nejezdit na neutrál ! Na neutrál nedochází k patřičnému chlazení hydraulického oleje v převodovce a tím, mimo jiné, k jeho rychlé degradaci. Táhnout nepojízdný vůz můžete max. tak 80 km a to ještě tak do 50 km/h.
Ex: Škoda 120 GLS; r.v.: 1984
Ex: Škoda Felicia 1,3; r.v.: 1995
Ex: Opel Astra 1,6 16V; 74 kW; r.v.: 1995
Ex: Renault Scenic 1,6 16V; 79 kW; r.v.: 2000; automat
Nyní: Renault Scenic II 1,6 16V; 82 kW; LPG; r.v.: 2008; automat
Ex: Škoda Felicia 1,3; r.v.: 1995
Ex: Opel Astra 1,6 16V; 74 kW; r.v.: 1995
Ex: Renault Scenic 1,6 16V; 79 kW; r.v.: 2000; automat
Nyní: Renault Scenic II 1,6 16V; 82 kW; LPG; r.v.: 2008; automat
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Děkuji moc za odpověď. Bydlím na horách a se Scenikem I s man přev.jsem velmi často na neutrál s kopce - táhlé klesání - se spotřebou 0 jezdil. S automatem musím na D mít stále trošku plynu jinak se auto zastaví. Na spotřebě je to rovněž znát. Ten odtah jsem našel v servis man. je to jak píšete -
Výjimečně můžete vozidlo táhnout se všemi
čtyřmi koly na zemi, pouze však při jízdě
vpřed a s pákou v poloze N. Maximální
ujetá vzdálenost v tomto případě nesmí
překročit 50 km
Díky moc a přeji pěkný den
mes Beda
Výjimečně můžete vozidlo táhnout se všemi
čtyřmi koly na zemi, pouze však při jízdě
vpřed a s pákou v poloze N. Maximální
ujetá vzdálenost v tomto případě nesmí
překročit 50 km
Díky moc a přeji pěkný den

z.b.y. píše:V žádném případě nejezdit na neutrál ! Na neutrál nedochází k patřičnému chlazení hydraulického oleje v převodovce a tím, mimo jiné, k jeho rychlé degradaci. Táhnout nepojízdný vůz můžete max. tak 80 km a to ještě tak do 50 km/h.
- sali
- Člen RCČR
- Příspěvky: 266
- Registrován: stř zář 23, 2009 21:05
- Bydliště: okr.Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
S tím odtahem bych to neriskoval. Mám zkušenost s firemním Vitem. Omylem jsme natankovali benzín a potřebovali jsem ho dostat 18 km do servisu. Dle návodu kolegové odblokovali řadící páku a posunuli na neutrál. Odtáhli to 18 km, rychlostí né větší než 40km/h a výsledkem odtahu byla generálka převodovky za 5o.ooo,- a rada od servisu co to dělal, že automat vždycky odtahovat na podvalu.
Renault Megane II grandtour 1.6 16V 83kW 2005
Renault Megane Scenic III Paris TOM TOM DeLuxe paket 1.6 16V 81kW 05/2014 Black Pearl
http://grandscenic.forumczech.com
Renault Megane Scenic III Paris TOM TOM DeLuxe paket 1.6 16V 81kW 05/2014 Black Pearl
http://grandscenic.forumczech.com
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Nevim jak si u manuálu při jízdě z kopce šetřil.
Na neutrál mám určitě větší spotřebu než při jízdě z kopce bez plynu.
Nov
Na neutrál mám určitě větší spotřebu než při jízdě z kopce bez plynu.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17183
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
On je rozdíl, když jedeš třeba kilometr, nebo dva na neutrál a udržuje ti to rychlost, nebo třeba tak akorát po těch kilometrech dojedeš na okraj obce rychlostí 50km/h, nebo tam máš rychlost a musíš to ještě před obcí popohnat plynem. Šetřit se dá i tím neutrálem a to dost výrazně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
No nevím, já bydlím na horách a na neutrál jedu npř z Výšiny do Choustníkova Hradiště na neutrál bez plynu PC ukazuje spotřeba O je to asi 8 km Je to trasa Trutnov Hradec Králové
S automatem s plynem - jinak se to zastaví - to s kopce podle PC beze cca 2.6l /100km- mám odzkoušeno že se Scenikem I 1,6 a manuál převodovkou byla spotřeba cca o 1.5 l menší než se Sc. II aut převodovkou - měřeno na stejných trasách v průměru na ujetých 1000 km.
?? Tobě ukazuje s kopce na neutrál PC spotřeba stejná jako s plynem se zařazenou rychlostí???
A tobě se auto s kopce bez plynu se zařazenou pětkou na mírném klesání nezastaví ????
asi dělám něco blbě ale nevím co ???
U TOHO AUTOMATU JE ještě nevýhoda v tom, že to má jen 4 kvalty - nemá to asi klasický volnoběh. Jinak ten odtah na kolech je v orig. návodu k použití k autu!
Co ty nato ??? mes Beda
S automatem s plynem - jinak se to zastaví - to s kopce podle PC beze cca 2.6l /100km- mám odzkoušeno že se Scenikem I 1,6 a manuál převodovkou byla spotřeba cca o 1.5 l menší než se Sc. II aut převodovkou - měřeno na stejných trasách v průměru na ujetých 1000 km.
?? Tobě ukazuje s kopce na neutrál PC spotřeba stejná jako s plynem se zařazenou rychlostí???
A tobě se auto s kopce bez plynu se zařazenou pětkou na mírném klesání nezastaví ????
asi dělám něco blbě ale nevím co ???
U TOHO AUTOMATU JE ještě nevýhoda v tom, že to má jen 4 kvalty - nemá to asi klasický volnoběh. Jinak ten odtah na kolech je v orig. návodu k použití k autu!
Co ty nato ??? mes Beda
Novotka píše:Nevim jak si u manuálu při jízdě z kopce šetřil.
Na neutrál mám určitě větší spotřebu než při jízdě z kopce bez plynu.
Nov
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17183
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Ano, každé normální auto má na volnoběh (jízda na neutrál) spotřebu cca 1l/hodinu. A to taky ukazuje palubní počítač.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 5887
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Scenic II 1,6 /16V r.v.2009 automat - jízda na neutrál
Žádný auto se nezastaví ani při jízdě na rovině, natož v klesání se zařazeným kvaltem. Motor má nějaké volnoběžné otáčky, které auto utáhnou i na nejvyšší rychlostní stupeň pokud není odpor velký (podhuštěný gumy, zatížení auta, protivítr, stoupání). Bude jen postupně zpomalovat podle míry odporu, u manuálu to začne pocukávat a dožene nás to k ručnímu podřazení, automat si podřadí sám a na jedničku pak pojede kopec nekopec dokud nedojde benzín. Kdyby automat sám nejel, nebyl by schopen samovolného rozjezdu na D a to by bylo něco špatně s převodovkou.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host