Laguna II 1.9DCi prasklý intercooler

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Laguna II 1.9DCi prasklý intercooler

Příspěvek od bezmo » úte bře 14, 2006 15:06

Chtěl bych se zeptat jestli může při dlouhodobém ježdění s prasklým intercoolerem dojít k poškození turba. To že auto hůř pojede je mi jasné teď ale do toho začlo trošku cukat jako kdybych přidával a hned ubýral plyn což podle mě může být způsobeno nestálým tlakem od turba, ale nevim jestli při díře v IC může být tlak nestálý nebo by měl být prostě jenom nižší. Bojím se totiž aby nezačlo odcházet (zadírat se) turbo. Nevíte jak má řešenou ochranu proti přesažení max. tlaku a následnému poškození turba. Pokud se nepletu tak u VW tuto fci zajišťovala pouze membrána nevíte ja je to řešeno u tohoto motoru?
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » stř bře 15, 2006 06:47

max plnící tlak hlídá Wastegate aď už externi nebo interní, v tvém případě bude asi interní příma na turbodmychadle, pokud není špatná membrána nebo hadice k ní tak funguje naprosto spolehlivě, dále se dá max plnící tlak hlídat ventily POV který ale většinou v serii nikdo nedodává a konečně se to dá hlídát ještě el. tlak čidlem, nevím jestli to má diesel ale benziny to měli, a teď k prasklému IC, dlouhodobým používáním prasklého IC povede zajisté k rychlejšímu opotřebení ložisek turbodmychadla, čím bude díra v IC větší tím se bude muset turbo točit rychleji aby bylo schopno dodat potřebný přetlak vzduchu pro motor, a samozřejmě dírou ti poteče ven olej který v sacím traktu právě z turba je a je možné podle velikosti díry že než začne dostatečně plnit turbo a motor ještě saje vzduch sám tak si tou dírou bude přisávat nefiltrovaný vzduch. Takže vyndat zavařit či zalepit IC a máš klid.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

bufan1
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon úno 25, 2008 14:41

Příspěvek od bufan1 » úte úno 26, 2008 09:38

Kde je v autě ten interkooler? Je plastový nebo plechový? Něco jako malý chladič? Díky
Co nejde silou, jde ještě větší silou :-D

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » úte úno 26, 2008 10:27

jdi po hadicích od filtru nebo sání a pokud ho tam máš tak ho najdeš.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
L U K Y
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
Bydliště: SK - IRL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L U K Y » úte úno 26, 2008 12:48

bufan1 píše:Kde je v autě ten interkooler? Je plastový nebo plechový? Něco jako malý chladič? Díky
je asi hlinnikovy , je to podobne ako normalny chladic a je pred nim aj umiestneny.

Obrázek
Naposledy upravil(a) L U K Y dne úte úno 26, 2008 13:25, celkem upraveno 1 x.
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik :), denne LED svetla. odislo turbo..konec asi.. :(

Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250

najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov :)

AlienX
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: sob srp 26, 2006 20:08
Bydliště: Havirov

Příspěvek od AlienX » úte úno 26, 2008 12:51

To asi ani ne - je to ta cerna plastikova hadice (+-8cm prumer) co vede z kastliku ze vzd. filtru. (vlevo od nadobky na brzdovku)
Laguna Grandtour II 1.9dCi, 2001

Uživatelský avatar
L U K Y
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
Bydliště: SK - IRL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L U K Y » úte úno 26, 2008 13:31

AlienX píše:To asi ani ne - je to ta cerna plastikova hadice (+-8cm prumer) co vede z kastliku ze vzd. filtru. (vlevo od nadobky na brzdovku)
prosim ta ako ti moze chladit plastova hadica???on chcel predsa vediet kde je ten IC chladic staceneho vzduchu do ktoreho ide uz stlaceny vzduch z turba.
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik :), denne LED svetla. odislo turbo..konec asi.. :(

Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250

najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov :)

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pon pro 21, 2009 14:54

Sundával už někdo intercooler z LII? Potřebuju ho dostat ven a nechat někde nějak vyčistit. Je za těch bezmála 200tkm docela zanešený olejem co propouští turbo. A já jsem pořád přemýšlel proč to potvor tak dýmí.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

novakradek
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř zář 30, 2009 22:30

Intercooler

Příspěvek od novakradek » ned úno 21, 2010 22:57

Ahoj tak to byla má první investice.
Výměna intercooleru, přesně tak auto nemělo tah kolísal v tahu výkon a mělo ty syčivý zvuk.
Vyměnil jsem ho a super autíčko tichoučké a hrozná změna na výkonu.
Docela dobrá práce ale pro pěkný přístup musel ven Nárazník,světla příruba chladič klimatizace takže celý předek.
Práce v klidu a s výměnou oleje na 3 hodinky.
Mám dojem že se musí vyháknout nahoře a vysunout směrem nahoru.

No hlavně první jízda než se to pročistilo tak jsem se zděsil to byl černý oblak ale po pár KM vůbec

badboy50
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 04, 2009 18:41
Bydliště: Opava

Příspěvek od badboy50 » pon úno 22, 2010 19:37

Ja mel taky praskly interćooler.... Musel jsem sundat naraznik. A drzi na chladici klimi na takovej plíškách ktere se vysunou a spodem jsem jej vyndal.
Renault Laguna 1.9 dci, 79 kw, 2002

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Re: Intercooler

Příspěvek od hanzelkaorigi » stř úno 24, 2010 21:38

novakradek píše:Ahoj tak to byla má první investice.
Výměna intercooleru, přesně tak auto nemělo tah kolísal v tahu výkon a mělo ty syčivý zvuk.
Vyměnil jsem ho a super autíčko tichoučké a hrozná změna na výkonu.
Docela dobrá práce ale pro pěkný přístup musel ven Nárazník,světla příruba chladič klimatizace takže celý předek.
Práce v klidu a s výměnou oleje na 3 hodinky.
Mám dojem že se musí vyháknout nahoře a vysunout směrem nahoru.

No hlavně první jízda než se to pročistilo tak jsem se zděsil to byl černý oblak ale po pár KM vůbec
Ahoj ja jsem ted jel a slyším taky syčeni při rozjezdu asi od 1100otáček zhruba do 1500otáček
motor zatím jde za plynem normálne a ani volnoběh nekolísá myslíte ze to bude něco okolo IC :kc:
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Re: Intercooler

Příspěvek od Makak007 » stř úno 24, 2010 23:13

hanzelkaorigi píše:Ahoj ja jsem ted jel a slyším taky syčeni při rozjezdu asi od 1100otáček zhruba do 1500otáček
motor zatím jde za plynem normálne a ani volnoběh nekolísá myslíte ze to bude něco okolo IC :kc:
Podle mě to dělá vzduchový filtr, kdybys v kabině slyšel syčet IC, dáááávno bys to poznal na chování motoru.
Každý filtr trochu syčí, některý víc, jiný míň. Nevím jestli by pomohlo ho vyndat a zase zpátky usadit... Já ten svůj taky trošičku slyším (někdy) a neřeším to.

Teď mám cca 500km nový a zatím se neozval, asi se ještě stydí...
:lol:
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Příspěvek od hanzelkaorigi » stř úno 24, 2010 23:41

Děkuji MAKAKU zítra to hned rozdělam a zkontroluju měl by mít cca2500km :t18: :allesgut:
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » stř úno 24, 2010 23:51

No vidíš, tomu tvému již asi otrnulo a už se "nestydí"... :D
(Takže mě čeká cca 2000km bez syčení :roll: )
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Příspěvek od hanzelkaorigi » čtv úno 25, 2010 21:04

Tak ten vzduchovej dobry jen hořejší část filtru je špinavá ale mezi těma lamelama je žlutej,ale stejně pude ven a du do bavlněného
Takže mi není dost jasný co si tam může zasičet, musím tedy patrat dál.
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2026
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv úno 25, 2010 21:23

hanzelkaorigi píše:Tak ten vzduchovej dobry jen hořejší část filtru je špinavá ale mezi těma lamelama je žlutej,ale stejně pude ven a du do bavlněného
Takže mi není dost jasný co si tam může zasičet, musím tedy patrat dál.
Zítra jdu dávat bavlněný K&N :-)
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » čtv úno 25, 2010 21:37

Pokud tedy opravdu syčí filtr, tak to na 100% není průchodem vzduchu přes vlastní membránu ale může být někde škvírka a pak si to tamtudy přisává vzduch. Stačí i sebenepatrnější netěsnost. Nasávaný vzduch přirozeně proudí cestou nejmenšího odporu a proto bude pronikat tou škvírkou vysokou rychlostí = hvízdání, syčení, šelest apod...
Já bych to rozebral, zkontroloval a zase složil. Kdyby to nepomohlo, kašlal bych na to pokud ti ovšem ten zvuk nedrásá nervy.
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Příspěvek od hanzelkaorigi » čtv úno 25, 2010 21:41

Jasně já pudu taky do něj, Green je dražší a naprosto stejný vlasnosti jen v jiné barvě.
Prej na tom nepoznáš změnu , ale když neco pojezdíš a pak tam dáš zpátky papírák tak pak to poznáš že to jede hůř.
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2026
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv úno 25, 2010 21:52

hanzelkaorigi píše:Jasně já pudu taky do něj, Green je dražší a naprosto stejný vlasnosti jen v jiné barvě.
Prej na tom nepoznáš změnu , ale když neco pojezdíš a pak tam dáš zpátky papírák tak pak to poznáš že to jede hůř.
Mě ho doporučil Laguňák na slovo vzatý(Šamša), prej to poznat je...minimálně ho stačí čistit, nemusíš furt měnit...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
hanzelkaorigi
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát úno 19, 2010 22:45
Bydliště: karlovarsky kraj

Příspěvek od hanzelkaorigi » čtv úno 25, 2010 23:23

Makak007 píše:Pokud tedy opravdu syčí filtr, tak to na 100% není průchodem vzduchu přes vlastní membránu ale může být někde škvírka a pak si to tamtudy přisává vzduch. Stačí i sebenepatrnější netěsnost. Nasávaný vzduch přirozeně proudí cestou nejmenšího odporu a proto bude pronikat tou škvírkou vysokou rychlostí = hvízdání, syčení, šelest apod...
Já bych to rozebral, zkontroloval a zase složil. Kdyby to nepomohlo, kašlal bych na to pokud ti ovšem ten zvuk nedrásá nervy.
Já jsem takovej skur....j puntičkář že mě s..e i skákající zadní roleta nad zavazadlama, ale to sem smířenej že to tak je a na našich cestách to tak ještě dlouho bude :roll:
Škoda 120L, BMW320 V6 karburátor
Nissan Primera 1.6 16V, R Scenic 1.6 16V
Nissan P 1.6 16V, R LII 2.2dci,110kW combi expression r.v.2004

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 528
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » úte bře 02, 2010 13:28

hanzelkaorigi píše:Jasně já pudu taky do něj, Green je dražší a naprosto stejný vlasnosti jen v jiné barvě.
Prej na tom nepoznáš změnu , ale když neco pojezdíš a pak tam dáš zpátky papírák tak pak to poznáš že to jede hůř.
Já sem svůj měnil minulej týden. Papír za papír, ale papír co tam byl měl datum výroby r. 2003 kdy tam byl danej toť otázka, ale asi už něco pamatoval :D
Změnu sem, ale nijak nepozoroval, takže tomu nepřikládám až takovej význam.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
mojinmojin
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od mojinmojin » úte dub 13, 2010 08:41

Předpokládám, že asi budu mít dírku v intercooleru. Auto při rozjezdu a parkování jakoby pulzovaně houká při otáčkách 1500 - 2000 a malý dolní kryt pod chladičema mám celý od oleje. Až ho budu vytahovat a lepit nebo svařovat, tak bych ho chtěl přijednom i vyčistit. Jaký je nejlepší způsob čištění ? Nějaký servoprášek s vodou a potom vyfoukat, nebo benzínem či acetonem a vyfoukat ? Máte někdo zkušenost ? Díky za radu.
2,2DCi Grandtour - Privileg

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » úte dub 13, 2010 10:56

Bude z toho spousta bord**u a na závěr nastane obligátní otázka "kam s ním?" - myslím tu výplachovou čistící kapalinu. Svoji čistící rozvahu bych proto začal od konce a - strčil to někomu, kdo na to má aspoň nějakou plechovou vanu nebo tak něco. 8)
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
mojinmojin
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od mojinmojin » úte dub 13, 2010 18:15

Takže se nato prodává nějaká čistící kapalina? Je lepší čistit před nebo až po zalepení. Mám dvousložkový syntetický kov od LOCTITE ten by to snad mohl udržet, než to svařovat.
2,2DCi Grandtour - Privileg

Uživatelský avatar
milous01
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: úte pro 15, 2009 15:48

Příspěvek od milous01 » úte dub 13, 2010 23:24

hoši to jsou problémi. mě malinko syčí a já bych radši aby syčelo víc. zvuk turba je nádhernej.
Laguna II 1.9 dCi expresion 2001. všechno se dá opravit a kdyby né tak je tu autorizovaný servis RENAULT

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host