Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2006

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2006

Příspěvek od medvidek024 » úte úno 28, 2012 21:30

Tak a je to tady ,před jedenácti měsící jsem si nechal namontovat LPG - najeto 78000km. Auto jsem kupoval nové,takže znám celou historii.Nyní 90000km.
Problém:
Zničeho nic po ujetí asi 50km klidnou jízdou jsem zastavil na STOPce a po rozjetí jel motor na tři válce,vzápětí blikala kontrolka mototru-takže emise. Myslel jsem si že odešla indukční cívka-tak jsem to dal opravit,ale problém byl v tom,že nebyl tlak na 3.válci-8 něčeho??ostatní měli po 11,5.Takže hlava dolu a bylo zjištěno že jsou podpálené ventily a třetí válec je na tom nejhůře-nejprve se zdálo že ventily jsou jako nové,ale po vyndání je patrné na výfukových ventilech drobné poškození(vyžrání).Ventily nejsou zaklepané,ale prostě vyžrané-a prý za to může jednoznačně LPG.Takže tímto chci všechny varovat a zapřemýšlet se o investování do přimazávání.Motor je zatím rozebrán-po opravě dám vědět,kolik to stálo-samozřejmě plus rozvody a čerpadlo.Do této doby byl motor bez jakýkoliv příznaků poničení a šlapal jak hodinky.

Fotky jsou focenné mobilem a jsou umístěny na : http://medvidek024.rajce.idnes.cz/Podpalene_ventily
jelikož jsou dost veliké.

Je na nich vidět požkození sedel a rozebraná hlava.

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 294
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od milanPf » úte úno 28, 2012 22:04

medvidek024 píše:Tak a je to tady ,před jedenácti měsící jsem si nechal namontovat LPG - najeto 78000km. Auto jsem kupoval nové,takže znám celou historii.Nyní 90000km.
Problém:
Zničeho nic po ujetí asi 50km klidnou jízdou jsem zastavil na STOPce a po rozjetí jel motor na tři válce,vzápětí blikala kontrolka mototru-takže emise. Myslel jsem si že odešla indukční cívka-tak jsem to dal opravit,ale problém byl v tom,že nebyl tlak na 3.válci-8 něčeho??ostatní měli po 11,5.Takže hlava dolu a bylo zjištěno že jsou podpálené ventily a třetí válec je na tom nejhůře-nejprve se zdálo že ventily jsou jako nové,ale po vyndání je patrné na výfukových ventilech drobné poškození(vyžrání).Ventily nejsou zaklepané,ale prostě vyžrané-a prý za to může jednoznačně LPG.Takže tímto chci všechny varovat a zapřemýšlet se o investování do přimazávání.Motor je zatím rozebrán-po opravě dám vědět,kolik to stálo-samozřejmě plus rozvody a čerpadlo.Do této doby byl motor bez jakýkoliv příznaků poničení a šlapal jak hodinky.

Fotky jsou focenné mobilem a jsou umístěny na : http://medvidek024.rajce.idnes.cz/Podpalene_ventily
jelikož jsou dost veliké.

Je na nich vidět požkození sedel a rozebraná hlava.

zajimavy, tedy jesli chpu, tak si na tom najel pouze 12 tisic a podpalily se ventily?
Ja jsem tedy mel Clio 1, myslim s 1.2 motorem, a na motoru jsem nasledne po 10tisicich delal rozvody, tak jsem z recese sundal hlavu...ja narozdil od tebe jsem mel pisty, venily - proste valcovej prostor vylestenej jako kulky ...tak ja teda nevim :roll:

na E3 mam najeto s lpg kolem 50 tisic a zatim na motoru nic nepozoruju...je teda fakt, ze tenhle motor umi i pri 170ce zaradit 3ku, tedy mu davam proste naklad ..dokonce i moje zena :D :D
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

motorol
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od motorol » stř úno 29, 2012 17:45

Mam teda motor 1,6, shodou okolností mam taky LPG cca 11 měsíců. Auto z druhé ruky, víc km při instalaci. Už to nahrkalo skoro 30 tis km na plyn a od přestavby to na benzín jede jen při startu a pohoda. Otázkou je jestli blbě nenastavili bohatost LPG. Jinak přimazávání samo nemám. Jednak se mi nechtělo stále něco pančat a druhak sem si říkal, že tenhle motor prodává renault originál na LPG a tam se nic dalšího neleje, takže by to měl vydržet.

Jen ze zvědavosti: Jakej máš syststém a kde to dělali?
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » stř úno 29, 2012 17:58

Systém mám HL propan Magic II a dělaly to ve Varech.Přimazávání bylo na mě a moc tomu nevěřím-takže jsem ho nechtěl.Jen nevím kde nastala chyba-zda je to opravdu LPG ,nebo proč je ten motor tak zakarbonovanej??

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 294
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od milanPf » stř úno 29, 2012 20:26

jeste by mne zajimalo za kolik si s tim jezdil plynu?

zrejme to melo spatny spalovani, tedy to treba neslo do otacek atd?? Nedusilo se to? Dal si tomu nekdy plnej plyn, zda to slo v tahu do otacek?


proste je to divny.. :roll:
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

motorol
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od motorol » čtv bře 01, 2012 12:29

Kolem 4000 jezdim denně, k 5000 nebo přes ně se taky občas mrknu a tohle mi to neudělalo. Ale olej mi to drobátko baští, ale to už asi baštilo i před přestavbou, takže za to u mě plyn nemůže. Je divný, že to pošlo tak rychle na to LPG. Co chladící kapalina - neubyla nebo nezměnila barvu?
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » čtv bře 01, 2012 13:31

Cladící kapaliny neubylo a ani barvu nezměnila,prostě vše bylo vpořádku.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5722
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 01, 2012 14:55

Nevim co s tema motorama delate... Mam taky hl propan magic ii, zere to sedm litru. Najeto 100000km, z toho 80000 na plyn, primazavani instalovano. Kdyz jsem sundaval hlavu, tak motor je jak novy, pisty i valce krasne chromove vylestene. Viz Foto
Tady neni problem primo v lpg, ale nekde v serizeni, neni to asi dobre nainstalovane. Ale ty pisty mas teda radne opalene...
A kdyz se na tu tvoji hlavu divam, tak tam nic nevidim, ale to je asi fotkou, ale divam se ze mas sundane saci ventily, tobe se podpalily saci?!?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
rom007
Advanced member
Příspěvky: 494
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od rom007 » pát bře 02, 2012 13:42

Moje Felicie dostala LPG pri 70 tisicich km a ted ma asi 130 tisic, o primazavani v zivote neslysela a motor porad jede, olej nezere a hlavu nemel nikdy sundanou. Ve srovnani s jinejma sice moc dobre motor netahne ale to delal jeste pred LPG, stryc malir, technickej antitalent, ji asi mizerne zajel a ja se svym ultrauspornym stylem sem zivosti mototru taky moc nepridal. Vysypalo se na te Felicii uz naprosto vsechno a nektery veci dvakrat ale motor je dobrej. Nemuze na to mit treba vliv tankovani nejakyho spatnyho plynu?

Jinak teda po zkusenosti medvidka az budu davat LPG do Megane tak radsi s primazavanim
Captur 0.9 TCe

Renault - nejlepší auta na světě!

ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique Obrázek

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » sob bře 03, 2012 19:00

No jestli by tohle udělal vadný plyn-to tedy nevím-až se to dá dohromady-pojedu za plynařem a ukážu mu ten motor-možná to mělo chudou směs-opravdu zatím nevím.Auto bude příští týden.

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » pon bře 05, 2012 18:28

Tak auto je opraveno-cena 18tis celkem.Materiál 12tis a práce 6tis.Tak ještě dodělat přimazávání a mohlo by to vydržet.Vadné díly mám doma a ventily by šly podle mě použít,ale nejsem mechanik-takže budu věřit že jsou špatný(mají na dosedacích hranách-takové vyžrané ťupky a to samé bylo i v sedlech,tak tamtudy to utíkalo.Jinak mi mechanik-(známe se od dětství) říkal,že tam jezdí jeden s novou Vitarou a má najeto 45tis ,hlavu mu dělal podruhé(samozřejmě má LPG a bez přimazávání)motor vypadá uplně stejně hrozně jak ten můj.Tak budem přimazávat a doufám i jezdit.

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1840
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od faldicek » úte bře 06, 2012 17:07

No tak s tímhle jsem měl problém u staré laguny, tady je příklad toho jak takový ventil dopadl
Obrázek
Obrázek
Dělal jsem na motoru takovou menší generálku a pak se mi ............(toto slovo nemohu zde prezentovat) elektrika u LPG a stálo mě to další prachy, jsem rád že je z domu a po této zkušenosti, plyn jedině ve sporáku... :wink:

Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od Ceciloid » úte bře 06, 2012 17:10

Zajímavý , v rodině máme Dacii logana 1,6 najeto 120 tis z toho 110 na plyn nemá to žádný přimazávání a naprosto v pořádku, v tom autě se měnil akorát olej a rozvody, který byly ve 100 tis v pohodě ..... To musí být v instalaci plynu a tich lidech, co to dělají jinak to nevidím...
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » úte bře 06, 2012 18:30

Tak jsem byl dneska za plynařem,ale zapoměl jsem vzít ty staré ventily s sebou,tak jsem se jen objednal na přimazávání a to mi udělá v pondělí.Jinak se mu to moc nezdá,že by mi odešly ventily po 12tis.Zkontroloval mapu benzin,lpg a vše sedí,jen byl nižší tlak na reduktoru 0,8atm. tak přidal na 1,0.Jinak auto jezdí,ale pokud stojí cca 10min a více,tak nastartujre,ale hned chcípne-musím nastartovat podruhé a přidržet plyn,nebo se hned rozjet-tak už fakt nevím-toto je opět nová závada,nebo si to sedne?-uvidíme.

Ty moje ventily,nejsou nijak poškozené(mechanicky-jako předchozí obr)jen vyžrané.přidám foto na Rajce.

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » úte bře 06, 2012 18:49

Tak je to nafocené a záblesk blesku odhalil evidentní opotřebení a vyžrání.....

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » úte bře 06, 2012 18:49


Uživatelský avatar
borekbroucek
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
Bydliště: Ostrava

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od borekbroucek » ned dub 15, 2012 17:54

TO je nějaké divné mám ten samý motor MEGANE KOMBI 1.4 16V plyn namontován 10.12.2007 auto mělo najeto 87 tis. km dosut najeto 180 tis. km a vše vpořádku.A taky přesně jek tady bylo zmíněno máš nějak černé písty+hlavu atd. jelikoš plyn nemůže karbonovat, tak to spíše je navině benzín a plyn tomu jen pomohl -plyn pracuje s vyššími teplotami.Zapoměl jsem podotknout žadné přimazavání .Akorát jedna zavada by tu byla tak co 1,5 roků výměnuji benzínovou hadičku vždy praskne asi zhotovím v létě vypínání palivováho čerpadla ,ale zatím to neřeším ,protože mi známy donesl 20m hadičky semperit na benzín a já potřebuji asi 1,5m :lol:
RENAULT MEGANE III 1.6 16V 81kW DYNAMIQUE r.v.2009
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » stř dub 18, 2012 08:07

No mě se to také moc nezdá-že by to udělal plyn.Byl jsem i u plynaře co to montoval a ukazoval mu ty ventily,také se mu to zdálo divné.Pro jistotu mi namontoval přimazávání -na mou žádost( použité s náplní cca 200ml) a nic za to nechtěl- tak jsem mu dal 400 za ochotu a skvělý přístup.
Jinak auto už chcípá jen výjimečně a jen jednou po ujetí cca 500m při vyřazení a dojezdu na křižovatku-postupně se to zlepšuje,takže příčina byla nejspíš v rozhozené škrtící klapce,která si načítá nové hodnoty.Dnes jdu na revizy a čeká mě STK.Auto jezdí jinak dobře,tak musím zaklepat,že už se nebude závada opakovat.

Uživatelský avatar
sulaco1981
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: čtv zář 24, 2009 20:32
Bydliště: Zohor, Slovakia

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od sulaco1981 » pát črc 27, 2012 00:47

Caute chlapi,nepridavam sa na ziadnu stranu,lebo sam som zvedavy kolko moj motor vydrzi. Ake faktom je ze lpg mam namontovane od vyroby,bez mazania flash lube a mam najazdenych podstivych 225 000 km a motor budem rozoberat az na to bude dovod.
PS: olej davam evolution sxr 5w-40,vymena kazdych 30 000km

21.5.2015 tachmeter ukazuje 287 500 km, motor zatiaľ ok, blíži sa výmena oleja a rozvodov.
Naposledy upravil(a) sulaco1981 dne čtv kvě 21, 2015 11:37, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane Combi r.v. 2003, 1,6 16V, LPG AG SGI

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 687
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od wilczek » čtv srp 09, 2012 18:47

Jednoznačně to udělala chudá směs = vysoká teplota výfukových plynů, potažmo výfukových ventilů. Možná to ještě dalo zabrat i katalyzátoru. Nejobvyklejší vychytávkou "chytrých" uživatelů LPG je po odborném sežízení následně ubrat tlak plynu na reduktoru a tím snížit spotřebu v celém rozsahu. A jsme tam. Spotřeba na LPG musí být o 10-15% vyšší než benzínu. Jinak je něco špatně.
Nechej si vyčíst "dlouhodobou korekci"Lamda sondy. Pokud jde do plusu, máš jistě chudou LPG směs. V HL Propanu Ostrava to seřizují tak, že mechanik za jízdy nastavuje mapu v různých provozních režimech a současně kontroluje korekci Lambda sondy. Jen tak je možno zodpovědně nastavit LPG pohon. Samotné navýšení spotřeby ještě nemusí být zárukou správného seřízení, poněvadž nevypovídá o rovnoměrnosti ve všech režimech.

Pokud to znovu zprovozníš na LPG bez výše uvedeného doporučení, očekávej za dalších 12 000 km novou rozborku-sborku motoru.

Mám najeto cca 100 000 km na LPG a motor, díky Bohu, v poho. Celkem má nejeto 250 000 km. Flasch Lube mám, ale doplňuji jej velmi nedisciplinovaně.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

medvidek024
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
Bydliště: Sokolov

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od medvidek024 » pát srp 17, 2012 07:08

Děkuji za vysvětlení.Katalizátor to naštěstí přežil-byl jsem nedávno na emisích a dopadly v pohodě.(že je to prej zázrak že to vydržel)Jinak na tu lambda sondu se zaměřím, aby mi to upravili podle ní a ne podle oka.

tomv78
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: čtv črc 10, 2008 21:47

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2

Příspěvek od tomv78 » stř lis 07, 2012 10:48

Ahoj koukám,že jsis nechal udělat přestavbu v Karlových Varech...
Nebylo to u Ing. Miloš Otrubčiak VISAT Berzučova ulice????
Já si tam kdysi nechal přestavit Espace II 2,2benzín,sekvenční vstřik tuším LOVTEC a byla to katastrofa..
Ve finále jsem jezdil dráž než na benzin.žralo to jak tank a pan Otrubčiak to nedokázal seřídit.Auto šlo z domu.
Teď mám Espace III 2.0 8v LPG AC STAG 300 najeto 100tisíc a motor asi K.O.
motor běží na dva válce a tlakuje do víka ventilů a žere olej.Celkově má motor 420tisíc km.
Nevím jestli podpálené ventily,nebo těsnění dříků ventilů..
Zatím jsem to nerozhodil...
Ale firmu VISAT už nikdy....

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host