Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2006
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2006
Tak a je to tady ,před jedenácti měsící jsem si nechal namontovat LPG - najeto 78000km. Auto jsem kupoval nové,takže znám celou historii.Nyní 90000km.
Problém:
Zničeho nic po ujetí asi 50km klidnou jízdou jsem zastavil na STOPce a po rozjetí jel motor na tři válce,vzápětí blikala kontrolka mototru-takže emise. Myslel jsem si že odešla indukční cívka-tak jsem to dal opravit,ale problém byl v tom,že nebyl tlak na 3.válci-8 něčeho??ostatní měli po 11,5.Takže hlava dolu a bylo zjištěno že jsou podpálené ventily a třetí válec je na tom nejhůře-nejprve se zdálo že ventily jsou jako nové,ale po vyndání je patrné na výfukových ventilech drobné poškození(vyžrání).Ventily nejsou zaklepané,ale prostě vyžrané-a prý za to může jednoznačně LPG.Takže tímto chci všechny varovat a zapřemýšlet se o investování do přimazávání.Motor je zatím rozebrán-po opravě dám vědět,kolik to stálo-samozřejmě plus rozvody a čerpadlo.Do této doby byl motor bez jakýkoliv příznaků poničení a šlapal jak hodinky.
Fotky jsou focenné mobilem a jsou umístěny na : http://medvidek024.rajce.idnes.cz/Podpalene_ventily
jelikož jsou dost veliké.
Je na nich vidět požkození sedel a rozebraná hlava.
Problém:
Zničeho nic po ujetí asi 50km klidnou jízdou jsem zastavil na STOPce a po rozjetí jel motor na tři válce,vzápětí blikala kontrolka mototru-takže emise. Myslel jsem si že odešla indukční cívka-tak jsem to dal opravit,ale problém byl v tom,že nebyl tlak na 3.válci-8 něčeho??ostatní měli po 11,5.Takže hlava dolu a bylo zjištěno že jsou podpálené ventily a třetí válec je na tom nejhůře-nejprve se zdálo že ventily jsou jako nové,ale po vyndání je patrné na výfukových ventilech drobné poškození(vyžrání).Ventily nejsou zaklepané,ale prostě vyžrané-a prý za to může jednoznačně LPG.Takže tímto chci všechny varovat a zapřemýšlet se o investování do přimazávání.Motor je zatím rozebrán-po opravě dám vědět,kolik to stálo-samozřejmě plus rozvody a čerpadlo.Do této doby byl motor bez jakýkoliv příznaků poničení a šlapal jak hodinky.
Fotky jsou focenné mobilem a jsou umístěny na : http://medvidek024.rajce.idnes.cz/Podpalene_ventily
jelikož jsou dost veliké.
Je na nich vidět požkození sedel a rozebraná hlava.
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
medvidek024 píše:Tak a je to tady ,před jedenácti měsící jsem si nechal namontovat LPG - najeto 78000km. Auto jsem kupoval nové,takže znám celou historii.Nyní 90000km.
Problém:
Zničeho nic po ujetí asi 50km klidnou jízdou jsem zastavil na STOPce a po rozjetí jel motor na tři válce,vzápětí blikala kontrolka mototru-takže emise. Myslel jsem si že odešla indukční cívka-tak jsem to dal opravit,ale problém byl v tom,že nebyl tlak na 3.válci-8 něčeho??ostatní měli po 11,5.Takže hlava dolu a bylo zjištěno že jsou podpálené ventily a třetí válec je na tom nejhůře-nejprve se zdálo že ventily jsou jako nové,ale po vyndání je patrné na výfukových ventilech drobné poškození(vyžrání).Ventily nejsou zaklepané,ale prostě vyžrané-a prý za to může jednoznačně LPG.Takže tímto chci všechny varovat a zapřemýšlet se o investování do přimazávání.Motor je zatím rozebrán-po opravě dám vědět,kolik to stálo-samozřejmě plus rozvody a čerpadlo.Do této doby byl motor bez jakýkoliv příznaků poničení a šlapal jak hodinky.
Fotky jsou focenné mobilem a jsou umístěny na : http://medvidek024.rajce.idnes.cz/Podpalene_ventily
jelikož jsou dost veliké.
Je na nich vidět požkození sedel a rozebraná hlava.
zajimavy, tedy jesli chpu, tak si na tom najel pouze 12 tisic a podpalily se ventily?
Ja jsem tedy mel Clio 1, myslim s 1.2 motorem, a na motoru jsem nasledne po 10tisicich delal rozvody, tak jsem z recese sundal hlavu...ja narozdil od tebe jsem mel pisty, venily - proste valcovej prostor vylestenej jako kulky ...tak ja teda nevim

na E3 mam najeto s lpg kolem 50 tisic a zatim na motoru nic nepozoruju...je teda fakt, ze tenhle motor umi i pri 170ce zaradit 3ku, tedy mu davam proste naklad ..dokonce i moje zena


Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba 
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Mam teda motor 1,6, shodou okolností mam taky LPG cca 11 měsíců. Auto z druhé ruky, víc km při instalaci. Už to nahrkalo skoro 30 tis km na plyn a od přestavby to na benzín jede jen při startu a pohoda. Otázkou je jestli blbě nenastavili bohatost LPG. Jinak přimazávání samo nemám. Jednak se mi nechtělo stále něco pančat a druhak sem si říkal, že tenhle motor prodává renault originál na LPG a tam se nic dalšího neleje, takže by to měl vydržet.
Jen ze zvědavosti: Jakej máš syststém a kde to dělali?
Jen ze zvědavosti: Jakej máš syststém a kde to dělali?
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Systém mám HL propan Magic II a dělaly to ve Varech.Přimazávání bylo na mě a moc tomu nevěřím-takže jsem ho nechtěl.Jen nevím kde nastala chyba-zda je to opravdu LPG ,nebo proč je ten motor tak zakarbonovanej??
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
jeste by mne zajimalo za kolik si s tim jezdil plynu?
zrejme to melo spatny spalovani, tedy to treba neslo do otacek atd?? Nedusilo se to? Dal si tomu nekdy plnej plyn, zda to slo v tahu do otacek?
proste je to divny..
zrejme to melo spatny spalovani, tedy to treba neslo do otacek atd?? Nedusilo se to? Dal si tomu nekdy plnej plyn, zda to slo v tahu do otacek?
proste je to divny..

Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba 
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Kolem 4000 jezdim denně, k 5000 nebo přes ně se taky občas mrknu a tohle mi to neudělalo. Ale olej mi to drobátko baští, ale to už asi baštilo i před přestavbou, takže za to u mě plyn nemůže. Je divný, že to pošlo tak rychle na to LPG. Co chladící kapalina - neubyla nebo nezměnila barvu?
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Cladící kapaliny neubylo a ani barvu nezměnila,prostě vše bylo vpořádku.
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Nevim co s tema motorama delate... Mam taky hl propan magic ii, zere to sedm litru. Najeto 100000km, z toho 80000 na plyn, primazavani instalovano. Kdyz jsem sundaval hlavu, tak motor je jak novy, pisty i valce krasne chromove vylestene. Viz Foto
Tady neni problem primo v lpg, ale nekde v serizeni, neni to asi dobre nainstalovane. Ale ty pisty mas teda radne opalene...
A kdyz se na tu tvoji hlavu divam, tak tam nic nevidim, ale to je asi fotkou, ale divam se ze mas sundane saci ventily, tobe se podpalily saci?!?
Tady neni problem primo v lpg, ale nekde v serizeni, neni to asi dobre nainstalovane. Ale ty pisty mas teda radne opalene...
A kdyz se na tu tvoji hlavu divam, tak tam nic nevidim, ale to je asi fotkou, ale divam se ze mas sundane saci ventily, tobe se podpalily saci?!?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Moje Felicie dostala LPG pri 70 tisicich km a ted ma asi 130 tisic, o primazavani v zivote neslysela a motor porad jede, olej nezere a hlavu nemel nikdy sundanou. Ve srovnani s jinejma sice moc dobre motor netahne ale to delal jeste pred LPG, stryc malir, technickej antitalent, ji asi mizerne zajel a ja se svym ultrauspornym stylem sem zivosti mototru taky moc nepridal. Vysypalo se na te Felicii uz naprosto vsechno a nektery veci dvakrat ale motor je dobrej. Nemuze na to mit treba vliv tankovani nejakyho spatnyho plynu?
Jinak teda po zkusenosti medvidka az budu davat LPG do Megane tak radsi s primazavanim
Jinak teda po zkusenosti medvidka az budu davat LPG do Megane tak radsi s primazavanim
Captur 0.9 TCe
Renault - nejlepší auta na světě!
ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique
Renault - nejlepší auta na světě!
ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique

-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
No jestli by tohle udělal vadný plyn-to tedy nevím-až se to dá dohromady-pojedu za plynařem a ukážu mu ten motor-možná to mělo chudou směs-opravdu zatím nevím.Auto bude příští týden.
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Tak auto je opraveno-cena 18tis celkem.Materiál 12tis a práce 6tis.Tak ještě dodělat přimazávání a mohlo by to vydržet.Vadné díly mám doma a ventily by šly podle mě použít,ale nejsem mechanik-takže budu věřit že jsou špatný(mají na dosedacích hranách-takové vyžrané ťupky a to samé bylo i v sedlech,tak tamtudy to utíkalo.Jinak mi mechanik-(známe se od dětství) říkal,že tam jezdí jeden s novou Vitarou a má najeto 45tis ,hlavu mu dělal podruhé(samozřejmě má LPG a bez přimazávání)motor vypadá uplně stejně hrozně jak ten můj.Tak budem přimazávat a doufám i jezdit.
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
No tak s tímhle jsem měl problém u staré laguny, tady je příklad toho jak takový ventil dopadl


Dělal jsem na motoru takovou menší generálku a pak se mi ............(toto slovo nemohu zde prezentovat) elektrika u LPG a stálo mě to další prachy, jsem rád že je z domu a po této zkušenosti, plyn jedině ve sporáku...


Dělal jsem na motoru takovou menší generálku a pak se mi ............(toto slovo nemohu zde prezentovat) elektrika u LPG a stálo mě to další prachy, jsem rád že je z domu a po této zkušenosti, plyn jedině ve sporáku...

Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Zajímavý , v rodině máme Dacii logana 1,6 najeto 120 tis z toho 110 na plyn nemá to žádný přimazávání a naprosto v pořádku, v tom autě se měnil akorát olej a rozvody, který byly ve 100 tis v pohodě ..... To musí být v instalaci plynu a tich lidech, co to dělají jinak to nevidím...
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Tak jsem byl dneska za plynařem,ale zapoměl jsem vzít ty staré ventily s sebou,tak jsem se jen objednal na přimazávání a to mi udělá v pondělí.Jinak se mu to moc nezdá,že by mi odešly ventily po 12tis.Zkontroloval mapu benzin,lpg a vše sedí,jen byl nižší tlak na reduktoru 0,8atm. tak přidal na 1,0.Jinak auto jezdí,ale pokud stojí cca 10min a více,tak nastartujre,ale hned chcípne-musím nastartovat podruhé a přidržet plyn,nebo se hned rozjet-tak už fakt nevím-toto je opět nová závada,nebo si to sedne?-uvidíme.
Ty moje ventily,nejsou nijak poškozené(mechanicky-jako předchozí obr)jen vyžrané.přidám foto na Rajce.
Ty moje ventily,nejsou nijak poškozené(mechanicky-jako předchozí obr)jen vyžrané.přidám foto na Rajce.
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Tak je to nafocené a záblesk blesku odhalil evidentní opotřebení a vyžrání.....
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
- borekbroucek
- Starting member
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
- Bydliště: Ostrava
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
TO je nějaké divné mám ten samý motor MEGANE KOMBI 1.4 16V plyn namontován 10.12.2007 auto mělo najeto 87 tis. km dosut najeto 180 tis. km a vše vpořádku.A taky přesně jek tady bylo zmíněno máš nějak černé písty+hlavu atd. jelikoš plyn nemůže karbonovat, tak to spíše je navině benzín a plyn tomu jen pomohl -plyn pracuje s vyššími teplotami.Zapoměl jsem podotknout žadné přimazavání .Akorát jedna zavada by tu byla tak co 1,5 roků výměnuji benzínovou hadičku vždy praskne asi zhotovím v létě vypínání palivováho čerpadla ,ale zatím to neřeším ,protože mi známy donesl 20m hadičky semperit na benzín a já potřebuji asi 1,5m 

RENAULT MEGANE III 1.6 16V 81kW DYNAMIQUE r.v.2009
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
No mě se to také moc nezdá-že by to udělal plyn.Byl jsem i u plynaře co to montoval a ukazoval mu ty ventily,také se mu to zdálo divné.Pro jistotu mi namontoval přimazávání -na mou žádost( použité s náplní cca 200ml) a nic za to nechtěl- tak jsem mu dal 400 za ochotu a skvělý přístup.
Jinak auto už chcípá jen výjimečně a jen jednou po ujetí cca 500m při vyřazení a dojezdu na křižovatku-postupně se to zlepšuje,takže příčina byla nejspíš v rozhozené škrtící klapce,která si načítá nové hodnoty.Dnes jdu na revizy a čeká mě STK.Auto jezdí jinak dobře,tak musím zaklepat,že už se nebude závada opakovat.
Jinak auto už chcípá jen výjimečně a jen jednou po ujetí cca 500m při vyřazení a dojezdu na křižovatku-postupně se to zlepšuje,takže příčina byla nejspíš v rozhozené škrtící klapce,která si načítá nové hodnoty.Dnes jdu na revizy a čeká mě STK.Auto jezdí jinak dobře,tak musím zaklepat,že už se nebude závada opakovat.
- sulaco1981
- Starting member
- Příspěvky: 43
- Registrován: čtv zář 24, 2009 20:32
- Bydliště: Zohor, Slovakia
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Caute chlapi,nepridavam sa na ziadnu stranu,lebo sam som zvedavy kolko moj motor vydrzi. Ake faktom je ze lpg mam namontovane od vyroby,bez mazania flash lube a mam najazdenych podstivych 225 000 km a motor budem rozoberat az na to bude dovod.
PS: olej davam evolution sxr 5w-40,vymena kazdych 30 000km
21.5.2015 tachmeter ukazuje 287 500 km, motor zatiaľ ok, blíži sa výmena oleja a rozvodov.
PS: olej davam evolution sxr 5w-40,vymena kazdych 30 000km
21.5.2015 tachmeter ukazuje 287 500 km, motor zatiaľ ok, blíži sa výmena oleja a rozvodov.
Naposledy upravil(a) sulaco1981 dne čtv kvě 21, 2015 11:37, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane Combi r.v. 2003, 1,6 16V, LPG AG SGI
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Jednoznačně to udělala chudá směs = vysoká teplota výfukových plynů, potažmo výfukových ventilů. Možná to ještě dalo zabrat i katalyzátoru. Nejobvyklejší vychytávkou "chytrých" uživatelů LPG je po odborném sežízení následně ubrat tlak plynu na reduktoru a tím snížit spotřebu v celém rozsahu. A jsme tam. Spotřeba na LPG musí být o 10-15% vyšší než benzínu. Jinak je něco špatně.
Nechej si vyčíst "dlouhodobou korekci"Lamda sondy. Pokud jde do plusu, máš jistě chudou LPG směs. V HL Propanu Ostrava to seřizují tak, že mechanik za jízdy nastavuje mapu v různých provozních režimech a současně kontroluje korekci Lambda sondy. Jen tak je možno zodpovědně nastavit LPG pohon. Samotné navýšení spotřeby ještě nemusí být zárukou správného seřízení, poněvadž nevypovídá o rovnoměrnosti ve všech režimech.
Pokud to znovu zprovozníš na LPG bez výše uvedeného doporučení, očekávej za dalších 12 000 km novou rozborku-sborku motoru.
Mám najeto cca 100 000 km na LPG a motor, díky Bohu, v poho. Celkem má nejeto 250 000 km. Flasch Lube mám, ale doplňuji jej velmi nedisciplinovaně.
Nechej si vyčíst "dlouhodobou korekci"Lamda sondy. Pokud jde do plusu, máš jistě chudou LPG směs. V HL Propanu Ostrava to seřizují tak, že mechanik za jízdy nastavuje mapu v různých provozních režimech a současně kontroluje korekci Lambda sondy. Jen tak je možno zodpovědně nastavit LPG pohon. Samotné navýšení spotřeby ještě nemusí být zárukou správného seřízení, poněvadž nevypovídá o rovnoměrnosti ve všech režimech.
Pokud to znovu zprovozníš na LPG bez výše uvedeného doporučení, očekávej za dalších 12 000 km novou rozborku-sborku motoru.
Mám najeto cca 100 000 km na LPG a motor, díky Bohu, v poho. Celkem má nejeto 250 000 km. Flasch Lube mám, ale doplňuji jej velmi nedisciplinovaně.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Děkuji za vysvětlení.Katalizátor to naštěstí přežil-byl jsem nedávno na emisích a dopadly v pohodě.(že je to prej zázrak že to vydržel)Jinak na tu lambda sondu se zaměřím, aby mi to upravili podle ní a ne podle oka.
Re: Podpálené ventily po 12000km Megane 1,4i 16V 72Kw R.V. 2
Ahoj koukám,že jsis nechal udělat přestavbu v Karlových Varech...
Nebylo to u Ing. Miloš Otrubčiak VISAT Berzučova ulice????
Já si tam kdysi nechal přestavit Espace II 2,2benzín,sekvenční vstřik tuším LOVTEC a byla to katastrofa..
Ve finále jsem jezdil dráž než na benzin.žralo to jak tank a pan Otrubčiak to nedokázal seřídit.Auto šlo z domu.
Teď mám Espace III 2.0 8v LPG AC STAG 300 najeto 100tisíc a motor asi K.O.
motor běží na dva válce a tlakuje do víka ventilů a žere olej.Celkově má motor 420tisíc km.
Nevím jestli podpálené ventily,nebo těsnění dříků ventilů..
Zatím jsem to nerozhodil...
Ale firmu VISAT už nikdy....
Nebylo to u Ing. Miloš Otrubčiak VISAT Berzučova ulice????
Já si tam kdysi nechal přestavit Espace II 2,2benzín,sekvenční vstřik tuším LOVTEC a byla to katastrofa..
Ve finále jsem jezdil dráž než na benzin.žralo to jak tank a pan Otrubčiak to nedokázal seřídit.Auto šlo z domu.
Teď mám Espace III 2.0 8v LPG AC STAG 300 najeto 100tisíc a motor asi K.O.
motor běží na dva válce a tlakuje do víka ventilů a žere olej.Celkově má motor 420tisíc km.
Nevím jestli podpálené ventily,nebo těsnění dříků ventilů..
Zatím jsem to nerozhodil...
Ale firmu VISAT už nikdy....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host