Topení: topí - netopí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
davidow3
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř čer 09, 2010 10:44
Bydliště: Až Aš

Topení: topí - netopí

Příspěvek od davidow3 » sob zář 18, 2010 23:25

Zdravím. Původně jsem se chtěl podívat, jestli někdo neměl podobný problém, ale přiznám se, že jsem to prostě vzdal. Doufám, že se tady to, co trápí mě, už nerozebíralo. Mám problém s topením. Nastavím manuálně 26 - topí na plné pecky. Uberu na 25 - už fouká jen vlažně. Dám tam 24 - fouká už téměř studený luft. Díky za radu.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.

lagun22
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: sob pro 26, 2009 17:13
Bydliště: TN,SK

Příspěvek od lagun22 » ned zář 19, 2010 08:39

Som na tom podobne, lenže mne ani na 26 nekúry tak ako keď som auto pred rokmi kúpil. Dokonca ani funkcia max. (odmlženie predného skla) nefunguje tak ako predtým - manuálne sa dá nastaviť vyší výkon ventilátora ako na auto, predtým to bolo naopak. Žeby zanesený snímač vnútornej teploty?
EX: Laguna 2.2 dCi Dynamique
Mazda 6 GH 2,0 DISI

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned zář 19, 2010 09:08

Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

majklcze
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 14, 2010 21:05

Příspěvek od majklcze » ned zář 19, 2010 13:02

Šamša píše:Zkuste to podle tohoto topicu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
to s tím moc nesouvisí...
Renault Laguna II 2001 1.9 dCi - aka Šrot :D

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » ned zář 19, 2010 14:53

majklcze píše:
Šamša píše:Zkuste to podle tohoto topicu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
to s tím moc nesouvisí...
ále jóó je tam čidlo na teplotu a to když je zanešené tak to prostě snímá jinou teplotu (teda musíš číst kousek níž ) :wink: a teplota 26 je jakoby max tak že to fedruje pořád proto takovej teplotní rozdíl

jinak další je tady :arrow: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... nastav%EDm
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » ned zář 19, 2010 16:10

Přesně tak.
Teplota 26 = příkaz autu "vykašli se na všechna čidla a top co to dá na plný pecky a na nic se neohlížej".
Teplota 16 = to samé co teplota 26 samozřejmě s tím rozdílem, že se nejedná o topení ale chlazení.
Cokoli mezi tím jede přes čidlo teploty a automatika nebo manuální režim ke své funkci nějaký snímač teploty potřebují aby se zorientovali a posílali vzduch o teplotě která je nastavena na displeji.
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
TACOSI
Junior member
Příspěvky: 241
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » ned zář 19, 2010 16:42

nj,,a vycistenie cidla a vlastne aj ventilatorku mas tu
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

davidow3
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř čer 09, 2010 10:44
Bydliště: Až Aš

Příspěvek od davidow3 » ned zář 19, 2010 20:35

Hm...motůrek i čidlo docela určitě vyčistím. Akorát netuším, jaký vliv má to čidlo na funkci topení při manuálním režimu. Kdybych neměl automatickou klimu, tak musí topení fungovat i bez těchto čidel, ne ?? Krom toho, odezva na změnu nastavení teploty by měla být určitě rychlejší, než "dokud to neschválí" čidlo na zrcátku. Dřív to fungovalo "na hned"..uberu stupeň, foukalo během dvou vteřin o stupeň míň. Teď uberu o stupeň...a vzduch je v tu ránu jenom vlažný.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.

roso
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: sob zář 19, 2009 22:23
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od roso » ned zář 19, 2010 21:17

Prave ked je to cidlo zahumusene,tak automatika ja mimo,myslim to fukanie,nevie nacitat zmenu teploty.A co sa tyka tej automatiky aj ked nemas pustene AUTO dokurovanie ti predsa dokuruje az po nadstavenu teplotu
Laguna 1.9DCi 88kw Privileg Facelift

davidow3
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř čer 09, 2010 10:44
Bydliště: Až Aš

Příspěvek od davidow3 » čtv říj 21, 2010 08:54

Tak..a co teď. I když jsem pochyboval, že čidlo pro řízení automatické klimatizace bude mít vliv na topení v manuálním režimu, tak jsem čidlo vypucoval. Vše při starém, snad ještě horší. Na 26 topí, na 25,5 netopí. Nějaký nápad ????
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.

roso
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: sob zář 19, 2009 22:23
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od roso » čtv říj 21, 2010 14:32

Ujasni jednu vec.Ak sadnes do studeneho auta a nadstavis 25,5C kuri?
Ak ano dosiahne 25,5 a potom si uberie a drzi 25,5.Ak das autom.tak by to malo byt spojene aj so silnejsim fukanim ventilatora ktory postupne ako dosahujes tych 25,5 zoslabuje.ak das 26 cize max kuris stale a teplota v aute moze byt aj 40C hoci mas na displ.26.Ak potom supnes 25,5 tak samozrejme pojde studeny aby spravil pozadovane.Tebe sa moze zdat ze prestal kurit.Mozno som to napisal komplikovano tak to skus radsej precitat dva krat.Ak to nepasuje tak zrejme moze sa pridierat zmiesavacia klapka vzduchu,ta ma za ulohu miesat teply a studeny vzduch,ale to asi vies.pevne nervy.
Laguna 1.9DCi 88kw Privileg Facelift

davidow3
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř čer 09, 2010 10:44
Bydliště: Až Aš

Příspěvek od davidow3 » pát říj 22, 2010 06:09

Znovu opakuji. Jedná se o manuální režim. TO znamená že nastavím na topení 26 stupňu a topení pořád topí a topí a topí a topí na plné kule. Pořád fouká horký vzduch. Sním o půl stupně a vzduch není "vlažnější o půl stupně", ale studený. A je jedno jestli to udělám ve studeném autě, nebo v autě vytopeném na saunovou teplotu. Zkoušel jsem to tak i tak a je to stejné. Na manuální režim prostě na nastavenou maximální teplu topí pořád stejně...a jakmile o kousek teplotu snížím, šmitec. A může být v autě zima, nebo vytopeno. Budu se na to muset v dohledné době podívat, protože je to v tomhle počasí nepříjemné...buď to topí na plné kule, nebo vůbec.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.

rugoka
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: pát lis 20, 2009 14:34

Příspěvek od rugoka » pát říj 22, 2010 07:51

davidow3 píše:Znovu opakuji. Jedná se o manuální režim. TO znamená že nastavím na topení 26 stupňu a topení pořád topí a topí a topí a topí na plné kule. Pořád fouká horký vzduch. Sním o půl stupně a vzduch není "vlažnější o půl stupně", ale studený. A je jedno jestli to udělám ve studeném autě, nebo v autě vytopeném na saunovou teplotu. Zkoušel jsem to tak i tak a je to stejné. Na manuální režim prostě na nastavenou maximální teplu topí pořád stejně...a jakmile o kousek teplotu snížím, šmitec. A může být v autě zima, nebo vytopeno. Budu se na to muset v dohledné době podívat, protože je to v tomhle počasí nepříjemné...buď to topí na plné kule, nebo vůbec.
Neopravoval si podsvietenie displaya na panelu klimy?
a jeste dneska sem si vsimol ze dvojzona funkcni aj bez klimy vlastne mne fouka na jedni strane teplo (mam nast.26C) a na druhy studeny (16)! neskousil ste to tak? ze na kazdy strane nast inou teplotu?
Laguna II / 1.8 16v / Grandtour, Expression 2002

petule1
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od petule1 » ned úno 20, 2011 19:02

Zdarec chlapi mam takovy problem zniceho nic mi prestala topit laguna at uz mam na displei 26 nebo 23C tak porad fouka ledovy vzduch a zrovna vtomhle pocasi se celkem blbe jezdi nevite cim to muze byt bude problem taky vtom cidle o kterem se bavite dik za radu
rencek languna 2.2 dci r.v.2002

roso
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: sob zář 19, 2009 22:23
Bydliště: Bratislava

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od roso » pon úno 21, 2011 09:28

Vprvom rade skus ci mas teple hadice do radiatora(otvoris kapotu a pod prednym sklom cez prepazku do kabiny vedu dve hadice.Tie musia byt samozrejme horuce.Ani nemrznucej kvapaliny nesmie byt malo.Na tych hadiciach co som spominal sa to aj odvzdusnuje ak je treba.Ak sa motor pri jazde neprehrieva vodna pumpa by mala byt OK.Potom ma napada este zmiesavacia klapka.Pozri zakladny rozcestnik zavad o topeni a o klime je toho vela.Drzim palec nezmrzni.
Laguna 1.9DCi 88kw Privileg Facelift

petule1
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od petule1 » pon úno 21, 2011 11:51

tak uz sem to dnes vyresil bylo malo kapaliny takova zakladni vec ktera mne nenapadla dik za rady
rencek languna 2.2 dci r.v.2002

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 376
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od VanJ » stř úno 23, 2011 11:16

petule1 píše:tak uz sem to dnes vyresil bylo malo kapaliny takova zakladni vec ktera mne nenapadla dik za rady
Presne to som riesil v pondelok. Inac pozeram ze mas tiez 2.2dCi. U tychto motorov je nejake zahadne stracanie chl. kvapaliny pri velkych mrazoch a zaroven kolisani vonkajsej teploty.
POkles vykonu kurenia je prvy priznak, ze chyba chl. kvapalnia.
BTW: Aku si tam dolieval? Ja som nemal moznost ist do servisu kupit original ELF EthylGlycol, tak som tam dolial taku nejaku modru co som kuil na pumpe co by mala tiez obsahovat ethyl glykol.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
kartmen
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 25, 2009 09:45

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od kartmen » stř úno 23, 2011 15:00

VanJ píše: Inac pozeram ze mas tiez 2.2dCi. U tychto motorov je nejake zahadne stracanie chl. kvapaliny pri velkych mrazoch a zaroven kolisani vonkajsej teploty.
POkles vykonu kurenia je prvy priznak, ze chyba chl. kvapalnia.
BTW: Aku si tam dolieval? Ja som nemal moznost ist do servisu kupit original ELF EthylGlycol, tak som tam dolial taku nejaku modru co som kuil na pumpe co by mala tiez obsahovat ethyl glykol.
Mno, mě to dělá i 1.8 16V - ta mizící kapalina a tím pádem horší topení... :shock:
Jedná se pouze o zimní období a dolévám taky modrou neznačkovou - modrá je dobrá :idea:
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002

petule1
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od petule1 » stř úno 23, 2011 17:33

taky sem tam nalil tu modrou sracku dival sem se kolem dokola a nikde sem nevidel zadnou netesnost taky nechapu kde se to tratí
rencek languna 2.2 dci r.v.2002

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od Davidak79 » stř úno 23, 2011 20:31

asi nějaké nemoc :-D mě to taky topí špatně , mám málo kapaliny a už by potřebovala vyměnit , na celkovou výměnu je zima a na dolití nevím co tam je , ředit destilkou si to teď v mrazech netroufnu
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 309
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Re: Topení: topí - netopí

Příspěvek od Marek Sládek » stř bře 19, 2014 12:24

Ahoj.
Sice staré téma, ale třeba někomu pomůže.
Také mě "postihl" sindrom netopící Laguny, ať v režimu auto nebo manuál topí pouze když je volič teploty na 26. Jak dám 25,5 tak topit přestane, když dám při venkovní teplotě cca 10 stupňů vołič teploty na 23,5 tak zapne sama i klimatizaci.
Chladíci okruh je důkladně odvzdušněn, klapky regulující vzduch jsou funkční a stejně se to chová na obou stranách, mám tam dvouzónovku s automatickou klimu. Dával jsem tam samostmívací zrcátko, přišlo mi i s tim čidlem teploty s vrtulkou, tak jsem jej vyčistil a vyměnil za to své původní, ale beze změny, takže tím to taky nebylo.
A teď se podržte čim to všechno je.
Auto když je studené a vyjedu tak topí i na nastavení třeba 23 ale po chvíli začne být opět docela zima a už se prostě kromě nastastaveni na 26 neohřeju, na 26 ale topí tak, že se uvnitř nedá vydržet. Nějak jsem ani nepřemýšlel že s autem jezdí i jiní řidiči. Zde jsem četl, že teplotu reguluje Laguna na základě informací i z čidla interiérové teploty. A to je právě ono. Někdo a já tomu nevěnoval pozornost si nasměroval ty prostřední výdechy topeni jak jsou nad rádiem nahoru a otevřel na plno průtok vzduchu kolečkem, což na relativně malou vzdálenost ofukuje přímo to čidlo teploty, takže když jsem vyjel ráno s autem tak začalo topit, pak velice rychle ohřálo čidlo a jeho krabičku kolem vnitřního zpětného zrcátka. Laguna si to vyloži že již je fajn teplota a ubere větráky v automatice, změní klapkama poměr vzduchu je zima. Klapkama poměr vzduchu změní poměr vzduchu i manuálnim režimu kromě krajnich poloh a tak ikdyž si dám ručně 25,5 tak mám zimu. Když jsem ty prostřední výdechy nasměroval dolů, nebo kolečkem poslal proudění vzduchu taky dolů, tak po ochlazení čidla auto začlo topit, z výdechů okolo najednou i při navolených 22 šel teplý vzduch. Takže diagnostika závady - blbě nastavený tok vzduchu přimo na čidlo. Tomu je pak teplo a vůbec ho nezajímá že ve zbytku auta brrrrr zima.
Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů