Topení: topí - netopí
Moderátor: Moderators General
Topení: topí - netopí
Zdravím. Původně jsem se chtěl podívat, jestli někdo neměl podobný problém, ale přiznám se, že jsem to prostě vzdal. Doufám, že se tady to, co trápí mě, už nerozebíralo. Mám problém s topením. Nastavím manuálně 26 - topí na plné pecky. Uberu na 25 - už fouká jen vlažně. Dám tam 24 - fouká už téměř studený luft. Díky za radu.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.
Som na tom podobne, lenže mne ani na 26 nekúry tak ako keď som auto pred rokmi kúpil. Dokonca ani funkcia max. (odmlženie predného skla) nefunguje tak ako predtým - manuálne sa dá nastaviť vyší výkon ventilátora ako na auto, predtým to bolo naopak. Žeby zanesený snímač vnútornej teploty?
EX: Laguna 2.2 dCi Dynamique
Mazda 6 GH 2,0 DISI
Mazda 6 GH 2,0 DISI
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Zkuste to podle tohoto topicu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
to s tím moc nesouvisí...Šamša píše:Zkuste to podle tohoto topicu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
Renault Laguna II 2001 1.9 dCi - aka Šrot 
ále jóó je tam čidlo na teplotu a to když je zanešené tak to prostě snímá jinou teplotu (teda musíš číst kousek níž )majklcze píše:to s tím moc nesouvisí...Šamša píše:Zkuste to podle tohoto topicu: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
jinak další je tady
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Přesně tak.
Teplota 26 = příkaz autu "vykašli se na všechna čidla a top co to dá na plný pecky a na nic se neohlížej".
Teplota 16 = to samé co teplota 26 samozřejmě s tím rozdílem, že se nejedná o topení ale chlazení.
Cokoli mezi tím jede přes čidlo teploty a automatika nebo manuální režim ke své funkci nějaký snímač teploty potřebují aby se zorientovali a posílali vzduch o teplotě která je nastavena na displeji.
Teplota 26 = příkaz autu "vykašli se na všechna čidla a top co to dá na plný pecky a na nic se neohlížej".
Teplota 16 = to samé co teplota 26 samozřejmě s tím rozdílem, že se nejedná o topení ale chlazení.
Cokoli mezi tím jede přes čidlo teploty a automatika nebo manuální režim ke své funkci nějaký snímač teploty potřebují aby se zorientovali a posílali vzduch o teplotě která je nastavena na displeji.



- TACOSI
- Junior member
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
- Bydliště: Košice - okolie
- Kontaktovat uživatele:
nj,,a vycistenie cidla a vlastne aj ventilatorku mas tu
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=9026
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line
Hm...motůrek i čidlo docela určitě vyčistím. Akorát netuším, jaký vliv má to čidlo na funkci topení při manuálním režimu. Kdybych neměl automatickou klimu, tak musí topení fungovat i bez těchto čidel, ne ?? Krom toho, odezva na změnu nastavení teploty by měla být určitě rychlejší, než "dokud to neschválí" čidlo na zrcátku. Dřív to fungovalo "na hned"..uberu stupeň, foukalo během dvou vteřin o stupeň míň. Teď uberu o stupeň...a vzduch je v tu ránu jenom vlažný.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.
Ujasni jednu vec.Ak sadnes do studeneho auta a nadstavis 25,5C kuri?
Ak ano dosiahne 25,5 a potom si uberie a drzi 25,5.Ak das autom.tak by to malo byt spojene aj so silnejsim fukanim ventilatora ktory postupne ako dosahujes tych 25,5 zoslabuje.ak das 26 cize max kuris stale a teplota v aute moze byt aj 40C hoci mas na displ.26.Ak potom supnes 25,5 tak samozrejme pojde studeny aby spravil pozadovane.Tebe sa moze zdat ze prestal kurit.Mozno som to napisal komplikovano tak to skus radsej precitat dva krat.Ak to nepasuje tak zrejme moze sa pridierat zmiesavacia klapka vzduchu,ta ma za ulohu miesat teply a studeny vzduch,ale to asi vies.pevne nervy.
Ak ano dosiahne 25,5 a potom si uberie a drzi 25,5.Ak das autom.tak by to malo byt spojene aj so silnejsim fukanim ventilatora ktory postupne ako dosahujes tych 25,5 zoslabuje.ak das 26 cize max kuris stale a teplota v aute moze byt aj 40C hoci mas na displ.26.Ak potom supnes 25,5 tak samozrejme pojde studeny aby spravil pozadovane.Tebe sa moze zdat ze prestal kurit.Mozno som to napisal komplikovano tak to skus radsej precitat dva krat.Ak to nepasuje tak zrejme moze sa pridierat zmiesavacia klapka vzduchu,ta ma za ulohu miesat teply a studeny vzduch,ale to asi vies.pevne nervy.
Laguna 1.9DCi 88kw Privileg Facelift
Znovu opakuji. Jedná se o manuální režim. TO znamená že nastavím na topení 26 stupňu a topení pořád topí a topí a topí a topí na plné kule. Pořád fouká horký vzduch. Sním o půl stupně a vzduch není "vlažnější o půl stupně", ale studený. A je jedno jestli to udělám ve studeném autě, nebo v autě vytopeném na saunovou teplotu. Zkoušel jsem to tak i tak a je to stejné. Na manuální režim prostě na nastavenou maximální teplu topí pořád stejně...a jakmile o kousek teplotu snížím, šmitec. A může být v autě zima, nebo vytopeno. Budu se na to muset v dohledné době podívat, protože je to v tomhle počasí nepříjemné...buď to topí na plné kule, nebo vůbec.
Laguna II Privileg, 1,9 dci, 88kw.
Neopravoval si podsvietenie displaya na panelu klimy?davidow3 píše:Znovu opakuji. Jedná se o manuální režim. TO znamená že nastavím na topení 26 stupňu a topení pořád topí a topí a topí a topí na plné kule. Pořád fouká horký vzduch. Sním o půl stupně a vzduch není "vlažnější o půl stupně", ale studený. A je jedno jestli to udělám ve studeném autě, nebo v autě vytopeném na saunovou teplotu. Zkoušel jsem to tak i tak a je to stejné. Na manuální režim prostě na nastavenou maximální teplu topí pořád stejně...a jakmile o kousek teplotu snížím, šmitec. A může být v autě zima, nebo vytopeno. Budu se na to muset v dohledné době podívat, protože je to v tomhle počasí nepříjemné...buď to topí na plné kule, nebo vůbec.
a jeste dneska sem si vsimol ze dvojzona funkcni aj bez klimy vlastne mne fouka na jedni strane teplo (mam nast.26C) a na druhy studeny (16)! neskousil ste to tak? ze na kazdy strane nast inou teplotu?
Laguna II / 1.8 16v / Grandtour, Expression 2002
-
petule1
- Starting member
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Topení: topí - netopí
Zdarec chlapi mam takovy problem zniceho nic mi prestala topit laguna at uz mam na displei 26 nebo 23C tak porad fouka ledovy vzduch a zrovna vtomhle pocasi se celkem blbe jezdi nevite cim to muze byt bude problem taky vtom cidle o kterem se bavite dik za radu
rencek languna 2.2 dci r.v.2002
Re: Topení: topí - netopí
Vprvom rade skus ci mas teple hadice do radiatora(otvoris kapotu a pod prednym sklom cez prepazku do kabiny vedu dve hadice.Tie musia byt samozrejme horuce.Ani nemrznucej kvapaliny nesmie byt malo.Na tych hadiciach co som spominal sa to aj odvzdusnuje ak je treba.Ak sa motor pri jazde neprehrieva vodna pumpa by mala byt OK.Potom ma napada este zmiesavacia klapka.Pozri zakladny rozcestnik zavad o topeni a o klime je toho vela.Drzim palec nezmrzni.
Laguna 1.9DCi 88kw Privileg Facelift
-
petule1
- Starting member
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Topení: topí - netopí
tak uz sem to dnes vyresil bylo malo kapaliny takova zakladni vec ktera mne nenapadla dik za rady
rencek languna 2.2 dci r.v.2002
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 376
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení: topí - netopí
Presne to som riesil v pondelok. Inac pozeram ze mas tiez 2.2dCi. U tychto motorov je nejake zahadne stracanie chl. kvapaliny pri velkych mrazoch a zaroven kolisani vonkajsej teploty.petule1 píše:tak uz sem to dnes vyresil bylo malo kapaliny takova zakladni vec ktera mne nenapadla dik za rady
POkles vykonu kurenia je prvy priznak, ze chyba chl. kvapalnia.
BTW: Aku si tam dolieval? Ja som nemal moznost ist do servisu kupit original ELF EthylGlycol, tak som tam dolial taku nejaku modru co som kuil na pumpe co by mala tiez obsahovat ethyl glykol.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
Re: Topení: topí - netopí
Mno, mě to dělá i 1.8 16V - ta mizící kapalina a tím pádem horší topení...VanJ píše: Inac pozeram ze mas tiez 2.2dCi. U tychto motorov je nejake zahadne stracanie chl. kvapaliny pri velkych mrazoch a zaroven kolisani vonkajsej teploty.
POkles vykonu kurenia je prvy priznak, ze chyba chl. kvapalnia.
BTW: Aku si tam dolieval? Ja som nemal moznost ist do servisu kupit original ELF EthylGlycol, tak som tam dolial taku nejaku modru co som kuil na pumpe co by mala tiez obsahovat ethyl glykol.
Jedná se pouze o zimní období a dolévám taky modrou neznačkovou - modrá je dobrá
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
-
petule1
- Starting member
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob úno 13, 2010 08:02
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Topení: topí - netopí
taky sem tam nalil tu modrou sracku dival sem se kolem dokola a nikde sem nevidel zadnou netesnost taky nechapu kde se to tratí
rencek languna 2.2 dci r.v.2002
Re: Topení: topí - netopí
asi nějaké nemoc
mě to taky topí špatně , mám málo kapaliny a už by potřebovala vyměnit , na celkovou výměnu je zima a na dolití nevím co tam je , ředit destilkou si to teď v mrazech netroufnu
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
Marek Sládek
- Advanced member
- Příspěvky: 309
- Registrován: pát led 18, 2008 08:24
- Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka
Re: Topení: topí - netopí
Ahoj.
Sice staré téma, ale třeba někomu pomůže.
Také mě "postihl" sindrom netopící Laguny, ať v režimu auto nebo manuál topí pouze když je volič teploty na 26. Jak dám 25,5 tak topit přestane, když dám při venkovní teplotě cca 10 stupňů vołič teploty na 23,5 tak zapne sama i klimatizaci.
Chladíci okruh je důkladně odvzdušněn, klapky regulující vzduch jsou funkční a stejně se to chová na obou stranách, mám tam dvouzónovku s automatickou klimu. Dával jsem tam samostmívací zrcátko, přišlo mi i s tim čidlem teploty s vrtulkou, tak jsem jej vyčistil a vyměnil za to své původní, ale beze změny, takže tím to taky nebylo.
A teď se podržte čim to všechno je.
Auto když je studené a vyjedu tak topí i na nastavení třeba 23 ale po chvíli začne být opět docela zima a už se prostě kromě nastastaveni na 26 neohřeju, na 26 ale topí tak, že se uvnitř nedá vydržet. Nějak jsem ani nepřemýšlel že s autem jezdí i jiní řidiči. Zde jsem četl, že teplotu reguluje Laguna na základě informací i z čidla interiérové teploty. A to je právě ono. Někdo a já tomu nevěnoval pozornost si nasměroval ty prostřední výdechy topeni jak jsou nad rádiem nahoru a otevřel na plno průtok vzduchu kolečkem, což na relativně malou vzdálenost ofukuje přímo to čidlo teploty, takže když jsem vyjel ráno s autem tak začalo topit, pak velice rychle ohřálo čidlo a jeho krabičku kolem vnitřního zpětného zrcátka. Laguna si to vyloži že již je fajn teplota a ubere větráky v automatice, změní klapkama poměr vzduchu je zima. Klapkama poměr vzduchu změní poměr vzduchu i manuálnim režimu kromě krajnich poloh a tak ikdyž si dám ručně 25,5 tak mám zimu. Když jsem ty prostřední výdechy nasměroval dolů, nebo kolečkem poslal proudění vzduchu taky dolů, tak po ochlazení čidla auto začlo topit, z výdechů okolo najednou i při navolených 22 šel teplý vzduch. Takže diagnostika závady - blbě nastavený tok vzduchu přimo na čidlo. Tomu je pak teplo a vůbec ho nezajímá že ve zbytku auta brrrrr zima.
Mára
Sice staré téma, ale třeba někomu pomůže.
Také mě "postihl" sindrom netopící Laguny, ať v režimu auto nebo manuál topí pouze když je volič teploty na 26. Jak dám 25,5 tak topit přestane, když dám při venkovní teplotě cca 10 stupňů vołič teploty na 23,5 tak zapne sama i klimatizaci.
Chladíci okruh je důkladně odvzdušněn, klapky regulující vzduch jsou funkční a stejně se to chová na obou stranách, mám tam dvouzónovku s automatickou klimu. Dával jsem tam samostmívací zrcátko, přišlo mi i s tim čidlem teploty s vrtulkou, tak jsem jej vyčistil a vyměnil za to své původní, ale beze změny, takže tím to taky nebylo.
A teď se podržte čim to všechno je.
Auto když je studené a vyjedu tak topí i na nastavení třeba 23 ale po chvíli začne být opět docela zima a už se prostě kromě nastastaveni na 26 neohřeju, na 26 ale topí tak, že se uvnitř nedá vydržet. Nějak jsem ani nepřemýšlel že s autem jezdí i jiní řidiči. Zde jsem četl, že teplotu reguluje Laguna na základě informací i z čidla interiérové teploty. A to je právě ono. Někdo a já tomu nevěnoval pozornost si nasměroval ty prostřední výdechy topeni jak jsou nad rádiem nahoru a otevřel na plno průtok vzduchu kolečkem, což na relativně malou vzdálenost ofukuje přímo to čidlo teploty, takže když jsem vyjel ráno s autem tak začalo topit, pak velice rychle ohřálo čidlo a jeho krabičku kolem vnitřního zpětného zrcátka. Laguna si to vyloži že již je fajn teplota a ubere větráky v automatice, změní klapkama poměr vzduchu je zima. Klapkama poměr vzduchu změní poměr vzduchu i manuálnim režimu kromě krajnich poloh a tak ikdyž si dám ručně 25,5 tak mám zimu. Když jsem ty prostřední výdechy nasměroval dolů, nebo kolečkem poslal proudění vzduchu taky dolů, tak po ochlazení čidla auto začlo topit, z výdechů okolo najednou i při navolených 22 šel teplý vzduch. Takže diagnostika závady - blbě nastavený tok vzduchu přimo na čidlo. Tomu je pak teplo a vůbec ho nezajímá že ve zbytku auta brrrrr zima.
Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů