Startovat se sešlápnutou spojkou? OT

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
kartmen
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 25, 2009 09:45

Startovat se sešlápnutou spojkou? OT

Příspěvek od kartmen » úte lis 24, 2009 18:18

Vždycky při startu sešlapuju spojku - u všech aut, tak jsem těchto trapasů ušetřen :wink:

(Odděleno jako OT z topicu "jakou největší kravinu jsem...")
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002

Uživatelský avatar
Terr
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » úte lis 24, 2009 18:55

Já ne :) dávám vždy...erm, skoro vždy neutrál.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1734
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Příspěvek od Dan Black » stř lis 25, 2009 21:14

Terr píše:Já ne :) dávám vždy...erm, skoro vždy neutrál.
Spojka je výhodnější-za prvé startér točí menší hmotou, za druhé se vyhneš trapné chvilce při pokusu o nastartování (a za třetí-neskočíš do zdi když tam necháš kvalt) 8)
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Terr
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » stř lis 25, 2009 21:19

Nikdy se mi nestalo, že bych nastartoval s kvaltem a hlavně Langoš si to hlídá, nedovolí mi nastartovat, když mám zařazeno :) a já mám zvyk z dřívějška, že nerad stojím na spojce víc než je nutné, tj. pár vteřin.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » stř lis 25, 2009 22:51

Dan Black píše:
Terr píše:Já ne :) dávám vždy...erm, skoro vždy neutrál.
Spojka je výhodnější-za prvé startér točí menší hmotou, za druhé se vyhneš trapné chvilce při pokusu o nastartování (a za třetí-neskočíš do zdi když tam necháš kvalt) 8)
pokud ovšem nemáš auto s dvouhmotným setrvačníkem (většina dCi a např. 2,0T), tam jej pak zbytečně trápíš... mačkat spojku při startování je zvyk ze starých škodovek, pamatuji si, že mě to tak v autoškole učili, nicméně nová auta většinou nemají poddimenzovaný startér jako měla 120ka či Favorit/Felicia.
<> Renault Mégane R.S. 265k Cup 2015 <> Alpine V6 Turbo 1988
Renault Mégane III Grandtour '12, Avantage 1,5 dCi 110k "Gauč v.2.0"
ex. Clio I 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 1130 '64, 40k; Clio II 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč", Renault Clio III '07, 1,6 16V 112k Dynamique

Uživatelský avatar
Terr
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » čtv lis 26, 2009 07:23

Takže to nakonec asi přece jen dělám dobře :) viz. moje auto v podpisu. Dělal jsem to takhle teda i u předchozí Felicie. Nutno říci, že startování u Felicie 'znělo' tak, že jsem měl dojem, že s tím má startér velké problémy, ale vždy to startovalo na první pokus.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1624
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » čtv lis 26, 2009 10:00

100KUC píše:
Dan Black píše:
Terr píše:Já ne :) dávám vždy...erm, skoro vždy neutrál.
Spojka je výhodnější-za prvé startér točí menší hmotou, za druhé se vyhneš trapné chvilce při pokusu o nastartování (a za třetí-neskočíš do zdi když tam necháš kvalt) 8)
pokud ovšem nemáš auto s dvouhmotným setrvačníkem (většina dCi a např. 2,0T), tam jej pak zbytečně trápíš... mačkat spojku při startování je zvyk ze starých škodovek, pamatuji si, že mě to tak v autoškole učili, nicméně nová auta většinou nemají poddimenzovaný startér jako měla 120ka či Favorit/Felicia.
Ano, niekedy pred pol rokom o tom bol nejaky clanok niekde, neviem uz ani kde, ale myslim ze som ten link nasiel tu na fore, ze to slapanie na spojku pred startovanim je ceskoslovensky unikat a ked niekto hocikde inde na svete vidi ze pred startovanim zoslapnes spojku tak nechape a tuka si na celo ze preco to robis :-) Nikde inde o tom v zivote nepoculi a u nas to vzniklo len kvoli tym starym skodovkam a ich slabym starterom.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Dan R
Člen RCČR
Příspěvky: 92
Registrován: pát led 14, 2005 22:06
Bydliště: Loučka u Val. Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan R » čtv lis 26, 2009 11:25

no, dřív jsem měl Hyuday pony a tam se bez spojky nedalo nastartovat, kontrolu neutralu to nemělo, a dlouho jsem to ani nevěděl, až jednou při nějaké opravě se mi nechtělo líst do auta a chtěl jsem nastartovat tak nějak přes okno z venku :D jinak startuju se spojkou do dneška, taky jsem měl škodovku :D
R19 II 1.8 Chamade+LPG, Laguna1 2.2D Grandtour, Citroen C5 II 1.6 HDI

shandy
Experienced member
Příspěvky: 836
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » čtv lis 26, 2009 13:57

Ja nevidim jediny rozumny duvod, proc nestartovat se spojkou - obzvlaste v zime pri mrazech a po delsim stani je to sakra znat....

Uživatelský avatar
Terr
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » čtv lis 26, 2009 14:02

Já tedy nevidím důvod, proč ano, vždyť v tom není zrovna velký rozdíl, náhon je v tu chvíli odpojen tak jako tak.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10538
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 26, 2009 14:16

ale bez sešlápnuté spojky se roztáčí převodovka a právě v zimě se zatuhlým olejem je to podle mě zátěž a zbytečná zátěž....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Wizzard
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: úte říj 06, 2009 16:04
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wizzard » čtv lis 26, 2009 14:33

ja spojku už dlhšie pri štartovaní nestláčam, ale pamätám si, že som to robieval kedysi, hlavne v autoškole a potom na Nexii, ale už dosť dlho to nerobím. a asi preto sa čudujem, že mi motor naskočí nie hneď, ale až o 1-2 sekundy :)
Dacia Logan II Arctica 1.2 16V
ex: Renault Laguna I Phase I 3.0 V6 12V

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2508
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv lis 26, 2009 14:46

Ted sice spojku pri startu neseslapuju (pac tam neni :-)), ale mam nejaky takovy zvyk ze pokud auto spojku ma, tak ji pri startu mackam vzdycky - proste slapnu na spojku a na brzdu a jdu startovat.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
marcelTV
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
Bydliště: Trebisov, Slovenska republika

Příspěvek od marcelTV » čtv lis 26, 2009 14:50

Aj mne sa zdá, že zlošľapnutím spojky motor pri štartovaní točí ľahšie. Samozrejme môže to byť len dojem, avšak súhlasím s názorom, že jej zošľapnutím sa vyhneš cuknutiu dopredu resp. dozadu, keď tam máš rýchlosť :lol:
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10538
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 26, 2009 14:57

a že se to cuknutí dříve nebo později každýmu povede :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

AlesM
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pát srp 28, 2009 12:12
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od AlesM » čtv lis 26, 2009 15:01

Musel jsem chvilku přemýšlet jak to vlastně dělám, ale my starší ročníci na tu spojku asi šlapem všichni, ty ešky se nám fest zahryzly do podvědomí :)
Laguna I 1.8 96 - už je ve světě, momentálně Picasso (taky Made in France)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10538
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 26, 2009 15:06

no myslím, že se svým ročníkem 85 nejsem zrovna starší a dělám to :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

shandy
Experienced member
Příspěvky: 836
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » čtv lis 26, 2009 15:33

Terr píše:Já tedy nevidím důvod, proč ano, vždyť v tom není zrovna velký rozdíl, náhon je v tu chvíli odpojen tak jako tak.

Náhon máš leda tak za dvorkem na potoku :lol: Jak už tady bylo řečeno - části převodovky točíš ať chceš, nebo nechceš, čili rozdíl tu je. Celé mi to přijde jako zbytečná debata - prostě tou spojkou nic nezkazíš a potenciálně získáš (při teoretické kritické situaci, kdy by další dodatečná zátěž znamenala, že to už nenatočíš - zima, unavená baterka, dlouho odstavená kára). Ale startuj pochopitelně jak uznáš za vhodné.

Uživatelský avatar
ToJa
Senior member
Příspěvky: 1911
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » čtv lis 26, 2009 15:51

Wizzard píše:ja spojku už dlhšie pri štartovaní nestláčam, ale pamätám si, že som to robieval kedysi, hlavne v autoškole a potom na Nexii, ale už dosť dlho to nerobím. a asi preto sa čudujem, že mi motor naskočí nie hneď, ale až o 1-2 sekundy :)
Ono tomu starteru trva nez s tim otoci je to velky motor me taky staruje tak 1-2 sekundy a to mam starter ok
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
osiris
Člen RCČR
Příspěvky: 578
Registrován: pát úno 06, 2009 18:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od osiris » čtv lis 26, 2009 16:50

ja startuju se spojkou, i kdyz mam vyrazeno, ucili me to tak doma i v autoskole a nikdy mi nikdo nerekl proc, ale delam to tak a skodovku jsem nikdy nemel :)
aktuální: Honda Accord 1999 2,0i LS VTEC 147 HP
bejvávalo:
Renault Clio 1991 1,8 16V 135+ HP
Renault Clio 1994 1,2 RN 54 HP
[img]http://www.clio91-98.ic.cz/16v.png[/img]

Uživatelský avatar
xkuce01
Junior member
Příspěvky: 203
Registrován: úte led 27, 2009 23:54
Bydliště: olomoucký kraj

Příspěvek od xkuce01 » čtv lis 26, 2009 17:08

na mým mini motoru jde poznat sešlápnutí spojky při startování hnedka a to dost, hlavně v zimě, když u nás bylo kolem -15 tak jsem byl rád že jsem vůbec nějak nastartoval-bez sešlápnuté spojky bych si ani neškrtl.
Renault Clio I phase 3, 1.2 8V, D7F, RN (dodaný otáčkoměr+mlhovky+el.stahování oken+stabilizátor, rýsuje se palubní počítač)

Uživatelský avatar
HB
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř zář 16, 2009 12:18

Příspěvek od HB » čtv lis 26, 2009 18:36

Taky spojku pri startovani seslapavam, uz je to zvyk. Obcas se lidem stane, ze jim to chcipne pri rozjezdu v krizovatce apod. a jak rychle chteji nastartovat, zapomenou vyradit a bez seslapnute spojky jim to chcipne znova :)
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k

gumbol
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv zář 16, 2010 19:59
Bydliště: Tlumák

Příspěvek od gumbol » pon lis 08, 2010 16:39

no jo když tě to ale nepustí nastartovat když nmáš zmačklou spojku tak to bez teho nejde
100KUC píše:
Dan Black píše:
Terr píše:Já ne :) dávám vždy...erm, skoro vždy neutrál.
Spojka je výhodnější-za prvé startér točí menší hmotou, za druhé se vyhneš trapné chvilce při pokusu o nastartování (a za třetí-neskočíš do zdi když tam necháš kvalt) 8)
pokud ovšem nemáš auto s dvouhmotným setrvačníkem (většina dCi a např. 2,0T), tam jej pak zbytečně trápíš... mačkat spojku při startování je zvyk ze starých škodovek, pamatuji si, že mě to tak v autoškole učili, nicméně nová auta většinou nemají poddimenzovaný startér jako měla 120ka či Favorit/Felicia.

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 858
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Jaroš » pon lis 08, 2010 17:00

Megane III uz take bez seslapnute spojky nejde nastartovat. Nastesti jsem na to zvykly roky od autoskoly, takze mi to nevadi 8)
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17183
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon lis 08, 2010 17:02

Mělo by to jít buď se sešlápnutou spojkou, nebo bez rychlosti s brzdou bez spojky, ne? Jinak si pamatuju z autoškoly, že trenažer taky nešel nastartovat bez spojky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti