Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

DarkAngel
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: čtv bře 12, 2009 07:08
Kontaktovat uživatele:

Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od DarkAngel » úte dub 07, 2009 07:34

Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit s jednou veci.

Pokud s autem jedu rekneme 130 a zacnu prudceji brzdit, tak priblizne kolem 90km mi zacne litat volant. Zacne sebou mlatit do stran. V podstate se cely chveje.

Pred asi mesicem jsem vymenil:

- predni kotouce
- predni brzdove desticky
- cepy rizeni

Vim, ze toto muze zpusobovat vice prvku, ale i tak poprosim o nejake rady.
Laguna 2 combi (privilege), 2.0T, 120kW, automat

xlaguna
Advanced member
Příspěvky: 278
Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice

Příspěvek od xlaguna » úte dub 07, 2009 08:43

Je možné, že se nesnesou destičky s kotouči (různá tvrdost, atd...). Hodně se to stávalo u Octávek I. Já jsem něco podobného zažil kdysi na Mondeu, vždy nové, nebo stočené kotouče problém vyřešili, ale najel jsem cca 1000km a třepání zpět. Vyměnilo se na nápravě absolutně vše včetně poloos a nikdo nikdy nepřišel na to, proč to dělá. Tak jsem nechal naposledy stočit kotouče a auto odvezl do AAA :lol:
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW

Uživatelský avatar
Duško
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: úte lis 07, 2006 13:21

Příspěvek od Duško » stř dub 08, 2009 13:01

Mi to dělalo taky na letní sadě kol, po přehození na zimní už ne, takže to může být taky špatným vyvážením kol.
Duško
Laguna II 1.8-16V, r.v. 2002

bufan1
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon úno 25, 2008 14:41

Příspěvek od bufan1 » stř dub 08, 2009 17:54

Špatné vyvážení nebo špatná geometrie nebo špatné pneu nebo špatné přední tlumiče. Popřípadě kombinace :(
Co nejde silou, jde ještě větší silou :-D

Uživatelský avatar
x.stenly
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 17, 2008 19:29
Bydliště: spytihnev

RE

Příspěvek od x.stenly » úte dub 14, 2009 18:44

ja bych to spis vydel na spatne vyhrate kotouce !!!!!!!!!!!!
ovsem pokud to dela jen u brzdeni. jinak nema co rozkmitat volant a jeste kor u brzdeni. maximalne by to zatacelo.

Březina Michal
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: ned bře 22, 2009 09:09
Kontaktovat uživatele:

Re: RE

Příspěvek od Březina Michal » sob lis 28, 2009 16:15

Nemůže to být kombinace volné tyčky řízení a kulových čepů? Něco podobného teď řeším.Volant je mírně doprava, ramena včetně kuláků v háji.Je sice pravda že jsem před časem měnil destičky(3500 kč předek) a stahovaly se kotouče,ale ty vibrace tam po výměně(cca 5000 km) po výměně nebyly:(
aktuálně:
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP

amyr
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob črc 11, 2009 21:02
Bydliště: TRUTNOV

Příspěvek od amyr » sob lis 28, 2009 19:27

Mohou to dělat i tyče řízení, stačí i mírně nevyvážené kolo a v kombinaci s vůlí na tyčích řízení se to rozvibruje,zvlaště na nepříliž rovném ůseku silnice je to znát.
Laguna II, 1,8 16v , 89kW -prodána. Nyní Octavia RS 2.0 TSFI, 147 kW

hanz.1
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř čer 03, 2009 02:17

Příspěvek od hanz.1 » sob lis 28, 2009 21:10

Jen pro upřesnění napiš značku kotoučů a destiček, i značkově se tvářící díly mohou stát za prd. (osobní zkušenost s TRW, Delphi)
Laguna Grandtour II 2.0 dCi Initiale

Uživatelský avatar
Terr
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » sob lis 28, 2009 21:11

Mě to dělaly zohýbané přední kotouče (u Felicie). Časem se to trochu zlepšilo.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 419
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » pon lis 30, 2009 20:35

mam rovnaky problem pred cca 500 km pri jazde okolo 170 km/hod zrazu zacalo triast a pri brzdeni som skoro neudrzal auto -- podotykam z nicoho nic, po zastaveni kukam na kolesa vsetko ok len po blizsom skumani som zistil:- odtrhli sa mi zavazia cca 40g nalepovacieho zostali mi len kraje po 5g a stred odstaval na vnutornej strane praveho predneho kolesa. pritlacil som ho a chvihu klud a potom mi odletelo uplne. pod zavazim mi nechali blato. a teraz ma stale odbijaju v pneuservise, kde som prezuval. (tycky riadenia to uz budu mat tiez za sebou, volant je trosku dolava a gulaky maju volu uz chystam vymenu)
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte pro 01, 2009 00:16

Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie :wink: ).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.

littleboy78
Advanced member
Příspěvky: 274
Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od littleboy78 » úte úno 16, 2010 09:35

Laco19 píše:Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie :wink: ).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
zkontroluj si, jestli máš dobře utažený kola, já měl dva šrouby povolený a projevovalo se to tak, že při brždění to nehučelo, při záběru taky ne, jenom po rovině. Tenkrát jsem s tim byl i v Rencku, byly jsme to project s technikem, ten kroutil hlavou, že takhle se ložisko neprojevuje. Doporučil mi zkontrolovat ještě brzdové destičky. Když jsem chtěl sundat kolo a povolit ten povolený šroub, tak jsem si málem rozbil hubu o kapotu. :lol:
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte úno 16, 2010 17:45

littleboy78 píše:
Laco19 píše:Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie :wink: ).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
zkontroluj si, jestli máš dobře utažený kola, já měl dva šrouby povolený a projevovalo se to tak, že při brždění to nehučelo, při záběru taky ne, jenom po rovině. Tenkrát jsem s tim byl i v Rencku, byly jsme to project s technikem, ten kroutil hlavou, že takhle se ložisko neprojevuje. Doporučil mi zkontrolovat ještě brzdové destičky. Když jsem chtěl sundat kolo a povolit ten povolený šroub, tak jsem si málem rozbil hubu o kapotu. :lol:
Je to lozisko, uz ho nosim v kufri kde caka na vymenu - ale az v jari lebo ako som pozeral manualy treba to koli lozisku dost porozoberat.

Uživatelský avatar
mojinmojin
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od mojinmojin » pát dub 09, 2010 20:53

Ty vibrace se mi projevovaly taky. Podle popisu při při brždění kolem 130.
Byly to vybité čepy čízení v kombinaci s kopnutým a tím nevyváženým elektronem.
2,2DCi Grandtour - Privileg

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob dub 10, 2010 20:56

Potýkal jsem se 2 roky u BMW s kopáním a třesem do volantu, až auto začlo sebou házet do stran při brzdění v rychlosti 90-120km/h, při prudším přibrzdění to zmizelo. Na řízení 0 vůle, na ramenech 0 vůle, kotouče zánovní orig. BMW, destičky nové ATE. Nakonec jsem vyměnil tlumiče a vibrace zmizely.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Pete26
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát lis 14, 2008 10:35

Příspěvek od Pete26 » pon dub 12, 2010 06:49

čaute
Mne začalo po prezutí na letné pneu trocha ťahať auto do lavej strany (ale nie vždy) A takisto pri brzdení vo väčšej rýchlosti mi trasie volantom. Na zimných pneu mi to nerobilo. Prejavilo sa to hned po prezutí.
Čím to môže byť? Zle vavážené?
Laguna II Grandtour privilege, 2.2dCi 110kW, 2003

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » pon dub 12, 2010 08:22

Jestli ty letní dojíždíš, už mohou házet ty ojeté gumky.
Jinak nejlevnější je zajet do JINÉHO pneuservisu a nechat to pečlivě převážit ještě jednou. Je mezi jejich prací propastný rozdíl.
Pokud nepomůže, hledej chybo jinde.

Musím říct, že nejlépe (a to vždy) mi vyvážili kola v Barumu Praha Stodůlky. Ale už jsou tak nechutně drazí že jezdím jinam, kde to vyváží na 99% ale stojí mě to ani ne polovic.
A to ani nezouvám gumy, jen prohazuji celé obuté aludisky - takže dofukovaní, vyvážení a prohození.
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 8865
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » pon dub 12, 2010 10:06

Když mi teď naposled vyvažovali kola tak tam ten maník lepil závaží nějakou měrkou na kterou nasadil zaváží a potom přiložil na disk a přilepil , tohle jsem nezažil ani v barumce kde jsem za minimum závaží a přezutí 2 ks kol zaplatil 470 kč :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » pon dub 12, 2010 10:10

No to je ono, člověk se s těmi nazutými disky tahá, skladuje, atd... a pak když vidím tu cenu za 15-20 minut práce, tak si říkám jestli není lepší co rok koupit nové gumy kde je montáž zadara - nepotrvá dlouho a vyjde to laciněji než dofouknout a dovyvážit ty staré... :cry:
ObrázekObrázekObrázek

malim9am
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte čer 02, 2009 12:45
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od malim9am » úte dub 13, 2010 11:07

Kontroloval bych, jestli nezustal na naboji pod kotoucem nejaky bordel .. pripadne trochu srovnat smirkem na korku ..

... pokud ovsem nejsou zvlnene kotouce ..

.. taky uz muze hazet cely naboj ..

.. spravny postup pri vymene kotoucu je uchylkomerem zmerit hazivost naboje a nove nasazeneho kotouce .. :wink:


DarkAngel píše:Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit s jednou veci.

Pokud s autem jedu rekneme 130 a zacnu prudceji brzdit, tak priblizne kolem 90km mi zacne litat volant. Zacne sebou mlatit do stran. V podstate se cely chveje.

Pred asi mesicem jsem vymenil:

- predni kotouce
- predni brzdove desticky
- cepy rizeni

Vim, ze toto muze zpusobovat vice prvku, ale i tak poprosim o nejake rady.
Nove forum nejen o dieselech http://www.dieselforum.cz

mirda51166
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned říj 11, 2009 22:49
Bydliště: Kladno

Příspěvek od mirda51166 » úte kvě 18, 2010 00:41

Měl jsem stejný problém a přestalo to vybrovat až když jsem dal nové pneu na předek.
Renault Laguna II grandtour 1.8 16v 2002 88kw privileg hnědá kůže xenony cabasse

LukasOndracek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon čer 14, 2010 13:36

Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od LukasOndracek » čtv kvě 12, 2011 10:46

Zdravím, mám podobný problém s Megane I. Mám komplet nové zadní brzdy (bubny jsou vyfrézované, destičky nové, nová prasátka), přední jsem měnil před rokem (kotouče i destičky). Teď po výměně zadních brzd + zadní tlumiče + tyčky řízení (nebo čepy nebo co, už přesně nevím) mi začal klepat volant při rychlosti cca 60-100km/hod. Když jedu například 120 a začnu brzdit, skoro nic necítím, při 100 to začne klepat, při 80 už to doslova mlátí a přijde mi, že se třepe celé auto, při 60 už se to zase ztrácí. Stejně tak mi přijde, že více to klepe když brzdím jemně, jak na to více dupnu tak je to lepší. Při rychlosti <50km/h to nedělá vůbec. Myslel jsem, že to budou zimáky, ale po přezutí na letní problém přetrvává. Má cenu nechat kola vyvážit? Může to pomoci?

peto20400
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pát pro 18, 2009 20:40

Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od peto20400 » sob kvě 14, 2011 21:15

Jednoznacne nekvalitne kotuce ktore sa po zohriati zvlina.Pomoze iba vymena

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od amat » sob kvě 14, 2011 23:31

No tohle vlnění může způsobovat také vůle v řízení (ve šnekovém převodu). Když volantem pohnete ze strany na stranu cca o centrimetr až dva a na směru jízdy se to neprojeví tak máte jasno. Já tento problém mám a zatím přemýšlím jak to řešit. Volant mi někdy mírně vibruje i při běžné jízdě (díky té vůli). Dokážu si představit, že bude vibrovat i při prudším brzdění (nemám odzkoušeno - šetřím nové kotouče i destičky Brembo).

Když je vůle ve volantu musí být zákonitě i na kolech. Jednoduše řečeno, jedu-li rovně kola se samovolně natáčejí co jim vůle dovolí. Neustále tak musím na dálnici korigovat směr jízdy - dost otravné.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2080
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni

Příspěvek od jarda19 » ned kvě 15, 2011 11:53

Jak to děláš když máš v jedné ruce cigaretu a v druhé kafe ??? :D
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host