Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Moderátor: Moderators General
Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Zdravim vsechny,
potreboval bych poradit s jednou veci.
Pokud s autem jedu rekneme 130 a zacnu prudceji brzdit, tak priblizne kolem 90km mi zacne litat volant. Zacne sebou mlatit do stran. V podstate se cely chveje.
Pred asi mesicem jsem vymenil:
- predni kotouce
- predni brzdove desticky
- cepy rizeni
Vim, ze toto muze zpusobovat vice prvku, ale i tak poprosim o nejake rady.
potreboval bych poradit s jednou veci.
Pokud s autem jedu rekneme 130 a zacnu prudceji brzdit, tak priblizne kolem 90km mi zacne litat volant. Zacne sebou mlatit do stran. V podstate se cely chveje.
Pred asi mesicem jsem vymenil:
- predni kotouce
- predni brzdove desticky
- cepy rizeni
Vim, ze toto muze zpusobovat vice prvku, ale i tak poprosim o nejake rady.
Laguna 2 combi (privilege), 2.0T, 120kW, automat
-
xlaguna
- Advanced member
- Příspěvky: 278
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Je možné, že se nesnesou destičky s kotouči (různá tvrdost, atd...). Hodně se to stávalo u Octávek I. Já jsem něco podobného zažil kdysi na Mondeu, vždy nové, nebo stočené kotouče problém vyřešili, ale najel jsem cca 1000km a třepání zpět. Vyměnilo se na nápravě absolutně vše včetně poloos a nikdo nikdy nepřišel na to, proč to dělá. Tak jsem nechal naposledy stočit kotouče a auto odvezl do AAA 
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
-
Březina Michal
- Starting member
- Příspěvky: 38
- Registrován: ned bře 22, 2009 09:09
- Kontaktovat uživatele:
Re: RE
Nemůže to být kombinace volné tyčky řízení a kulových čepů? Něco podobného teď řeším.Volant je mírně doprava, ramena včetně kuláků v háji.Je sice pravda že jsem před časem měnil destičky(3500 kč předek) a stahovaly se kotouče,ale ty vibrace tam po výměně(cca 5000 km) po výměně nebyly:(
aktuálně:
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP
mam rovnaky problem pred cca 500 km pri jazde okolo 170 km/hod zrazu zacalo triast a pri brzdeni som skoro neudrzal auto -- podotykam z nicoho nic, po zastaveni kukam na kolesa vsetko ok len po blizsom skumani som zistil:- odtrhli sa mi zavazia cca 40g nalepovacieho zostali mi len kraje po 5g a stred odstaval na vnutornej strane praveho predneho kolesa. pritlacil som ho a chvihu klud a potom mi odletelo uplne. pod zavazim mi nechali blato. a teraz ma stale odbijaju v pneuservise, kde som prezuval. (tycky riadenia to uz budu mat tiez za sebou, volant je trosku dolava a gulaky maju volu uz chystam vymenu)
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal
Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie
).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
-
littleboy78
- Advanced member
- Příspěvky: 274
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
zkontroluj si, jestli máš dobře utažený kola, já měl dva šrouby povolený a projevovalo se to tak, že při brždění to nehučelo, při záběru taky ne, jenom po rovině. Tenkrát jsem s tim byl i v Rencku, byly jsme to project s technikem, ten kroutil hlavou, že takhle se ložisko neprojevuje. Doporučil mi zkontrolovat ještě brzdové destičky. Když jsem chtěl sundat kolo a povolit ten povolený šroub, tak jsem si málem rozbil hubu o kapotu.Laco19 píše:Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
Je to lozisko, uz ho nosim v kufri kde caka na vymenu - ale az v jari lebo ako som pozeral manualy treba to koli lozisku dost porozoberat.littleboy78 píše:zkontroluj si, jestli máš dobře utažený kola, já měl dva šrouby povolený a projevovalo se to tak, že při brždění to nehučelo, při záběru taky ne, jenom po rovině. Tenkrát jsem s tim byl i v Rencku, byly jsme to project s technikem, ten kroutil hlavou, že takhle se ložisko neprojevuje. Doporučil mi zkontrolovat ještě brzdové destičky. Když jsem chtěl sundat kolo a povolit ten povolený šroub, tak jsem si málem rozbil hubu o kapotu.Laco19 píše:Asi to sem nepatri ale pri rychlosti 40km/h a vyssej mi zacalo hucat nieco na PP strane, je to taky pekny hudobny ton a citim ho aj vo volante. Vyzera to na lozisko ale dufam ze to bude pneumatika (tie su lacnejsie).
Ked budem menit za zimne kolesa, pozriem ako to tam vyzera a ci sa zvuk po vymene strati.
- mojinmojin
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
- Bydliště: Ostrava
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Potýkal jsem se 2 roky u BMW s kopáním a třesem do volantu, až auto začlo sebou házet do stran při brzdění v rychlosti 90-120km/h, při prudším přibrzdění to zmizelo. Na řízení 0 vůle, na ramenech 0 vůle, kotouče zánovní orig. BMW, destičky nové ATE. Nakonec jsem vyměnil tlumiče a vibrace zmizely.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Jestli ty letní dojíždíš, už mohou házet ty ojeté gumky.
Jinak nejlevnější je zajet do JINÉHO pneuservisu a nechat to pečlivě převážit ještě jednou. Je mezi jejich prací propastný rozdíl.
Pokud nepomůže, hledej chybo jinde.
Musím říct, že nejlépe (a to vždy) mi vyvážili kola v Barumu Praha Stodůlky. Ale už jsou tak nechutně drazí že jezdím jinam, kde to vyváží na 99% ale stojí mě to ani ne polovic.
A to ani nezouvám gumy, jen prohazuji celé obuté aludisky - takže dofukovaní, vyvážení a prohození.
Jinak nejlevnější je zajet do JINÉHO pneuservisu a nechat to pečlivě převážit ještě jednou. Je mezi jejich prací propastný rozdíl.
Pokud nepomůže, hledej chybo jinde.
Musím říct, že nejlépe (a to vždy) mi vyvážili kola v Barumu Praha Stodůlky. Ale už jsou tak nechutně drazí že jezdím jinam, kde to vyváží na 99% ale stojí mě to ani ne polovic.
A to ani nezouvám gumy, jen prohazuji celé obuté aludisky - takže dofukovaní, vyvážení a prohození.



Když mi teď naposled vyvažovali kola tak tam ten maník lepil závaží nějakou měrkou na kterou nasadil zaváží a potom přiložil na disk a přilepil , tohle jsem nezažil ani v barumce kde jsem za minimum závaží a přezutí 2 ks kol zaplatil 470 kč 
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
malim9am
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: úte čer 02, 2009 12:45
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Kontroloval bych, jestli nezustal na naboji pod kotoucem nejaky bordel .. pripadne trochu srovnat smirkem na korku ..
... pokud ovsem nejsou zvlnene kotouce ..
.. taky uz muze hazet cely naboj ..
.. spravny postup pri vymene kotoucu je uchylkomerem zmerit hazivost naboje a nove nasazeneho kotouce ..
... pokud ovsem nejsou zvlnene kotouce ..
.. taky uz muze hazet cely naboj ..
.. spravny postup pri vymene kotoucu je uchylkomerem zmerit hazivost naboje a nove nasazeneho kotouce ..
DarkAngel píše:Zdravim vsechny,
potreboval bych poradit s jednou veci.
Pokud s autem jedu rekneme 130 a zacnu prudceji brzdit, tak priblizne kolem 90km mi zacne litat volant. Zacne sebou mlatit do stran. V podstate se cely chveje.
Pred asi mesicem jsem vymenil:
- predni kotouce
- predni brzdove desticky
- cepy rizeni
Vim, ze toto muze zpusobovat vice prvku, ale i tak poprosim o nejake rady.
Nove forum nejen o dieselech http://www.dieselforum.cz
-
mirda51166
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned říj 11, 2009 22:49
- Bydliště: Kladno
-
LukasOndracek
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon čer 14, 2010 13:36
Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Zdravím, mám podobný problém s Megane I. Mám komplet nové zadní brzdy (bubny jsou vyfrézované, destičky nové, nová prasátka), přední jsem měnil před rokem (kotouče i destičky). Teď po výměně zadních brzd + zadní tlumiče + tyčky řízení (nebo čepy nebo co, už přesně nevím) mi začal klepat volant při rychlosti cca 60-100km/hod. Když jedu například 120 a začnu brzdit, skoro nic necítím, při 100 to začne klepat, při 80 už to doslova mlátí a přijde mi, že se třepe celé auto, při 60 už se to zase ztrácí. Stejně tak mi přijde, že více to klepe když brzdím jemně, jak na to více dupnu tak je to lepší. Při rychlosti <50km/h to nedělá vůbec. Myslel jsem, že to budou zimáky, ale po přezutí na letní problém přetrvává. Má cenu nechat kola vyvážit? Může to pomoci?
Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Jednoznacne nekvalitne kotuce ktore sa po zohriati zvlina.Pomoze iba vymena
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
No tohle vlnění může způsobovat také vůle v řízení (ve šnekovém převodu). Když volantem pohnete ze strany na stranu cca o centrimetr až dva a na směru jízdy se to neprojeví tak máte jasno. Já tento problém mám a zatím přemýšlím jak to řešit. Volant mi někdy mírně vibruje i při běžné jízdě (díky té vůli). Dokážu si představit, že bude vibrovat i při prudším brzdění (nemám odzkoušeno - šetřím nové kotouče i destičky Brembo).
Když je vůle ve volantu musí být zákonitě i na kolech. Jednoduše řečeno, jedu-li rovně kola se samovolně natáčejí co jim vůle dovolí. Neustále tak musím na dálnici korigovat směr jízdy - dost otravné.
Když je vůle ve volantu musí být zákonitě i na kolech. Jednoduše řečeno, jedu-li rovně kola se samovolně natáčejí co jim vůle dovolí. Neustále tak musím na dálnici korigovat směr jízdy - dost otravné.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibrace do volantu pri prudsim brzdeni
Jak to děláš když máš v jedné ruce cigaretu a v druhé kafe ??? 
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host