Dočasně zvýšená spotřeba 1.9dCi 96kW FAP
Moderátor: Moderators General
Dočasně zvýšená spotřeba 1.9dCi 96kW FAP
Opakovaně jsem vypozoroval, naposledy dnes, že se cca 1x do měsíce dostanu do nějakého zvláštního režimu spotřeby. Alespoň tedy podle palubního počítače.
Stalo se zhruba toto: teplý motor po ujetí cca 25km víceméně dálničního typu (po pražském okruhu) ukazuje obvyklou spotřebu. Ale když jsem sjel na obyčejné silnice ve městě a jel 50km/h, tak mi počítač ukazoval 8,5-10 litrů spotřeby. Jel jsem po rovince, "na údržbu" rychlosti, 50km/h, na trojku, teplý motor. Takovou spotřebu normálně mít nemůžu... V tomto režimu obvykle mám tak 5,5 litru... Po dojetí jsem motor normálně vypnul a po hodině jsem jel zpátky ale už to ukazovalo rozumnou spotřebu.
Mám podezření, že motor byl v režimu vypalování filtru pevných částic.
Máte někdo podobnou zkušenost? Nebo co by to mohlo být?
Já měl za to, že se FAP vypaluje, když svítí kontrolka FAP a dle manuálu se má auto projet asi 20-30 minut po dálnici aby se "vymetly" saze. A to je přesně to, co se mi před asi rokem stalo... Naběhla kontrolka FAP, já vyjel na D1 a u Jihlavy kontrolka zhasla... Teď ale kontrolka nic... Jenom vyletí spotřeba a pak se po vypnutí motoru a chvilce odpočinku zase vrátí na obvyklé hodnoty...
Stalo se zhruba toto: teplý motor po ujetí cca 25km víceméně dálničního typu (po pražském okruhu) ukazuje obvyklou spotřebu. Ale když jsem sjel na obyčejné silnice ve městě a jel 50km/h, tak mi počítač ukazoval 8,5-10 litrů spotřeby. Jel jsem po rovince, "na údržbu" rychlosti, 50km/h, na trojku, teplý motor. Takovou spotřebu normálně mít nemůžu... V tomto režimu obvykle mám tak 5,5 litru... Po dojetí jsem motor normálně vypnul a po hodině jsem jel zpátky ale už to ukazovalo rozumnou spotřebu.
Mám podezření, že motor byl v režimu vypalování filtru pevných částic.
Máte někdo podobnou zkušenost? Nebo co by to mohlo být?
Já měl za to, že se FAP vypaluje, když svítí kontrolka FAP a dle manuálu se má auto projet asi 20-30 minut po dálnici aby se "vymetly" saze. A to je přesně to, co se mi před asi rokem stalo... Naběhla kontrolka FAP, já vyjel na D1 a u Jihlavy kontrolka zhasla... Teď ale kontrolka nic... Jenom vyletí spotřeba a pak se po vypnutí motoru a chvilce odpočinku zase vrátí na obvyklé hodnoty...



Dobrá rada nad zlatoDavidak79 píše:Jezdi jinudyMakak007 píše:
Předevčírem mě potkalo to samé, a na stejném místě...
Že ti přidělím "pomohl posedmé"?
Já tamtudy jezdím častěji, ale někdy se stane to, co popisuji. Jindy je to v normálu. Už dopředu vím, že budu čučet na spotřebu... Už si sem tam připadám jako cvok.



-
Cumulik
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát říj 17, 2008 21:41
- Bydliště: Pošumaví
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, tak dokud jsem nevěděl o FAP, tak jsem si myslel,že je to porucha. V servise mi pak řekli,že tam je filtr pevných částic. Čištěni probíhá taky celkem často, páč jezdím krátké vzdálenosti a když proces nevědomky přeruším vypnutím motoru,tak se to třeba druhý den opakuje.Jinak asi jednou za 100km. Projevuje se to zvýšenou spotřebou, za volnoběhu a stání na místě je slyšet cvakání od spodku vozu a občas i smrad, jak se něco pálí, dále za volnoběhu jsou zvýšené otáčky motoru asi o 100/min a běží ventilátor u chladiče. Kontrolka se má prý rozsvítit až když je filtr dost ucpanej a má se tak nasadit ten extra jízdní režim. Jak proces dozní,tak se to vrátí do normálu,sníží se otáčky na 800,vypne ventilátor atd. Takhle jsem to vypozoroval a bylo mi řečeno. Až budeš mít pocit,že se to čistí,zkus někde zastavit a omrknout to.
R Megane II Grandtour 1.5 dCi 76kw,FAP,6 kvalt,r.v.5/2007,společných 150tis. km za námi
Ok, díky moc za informaci.Cumulik píše:Ahoj, tak dokud jsem nevěděl o FAP, tak jsem si myslel,že je to porucha. V servise mi pak řekli,že tam je filtr pevných částic. Čištěni probíhá taky celkem často, páč jezdím krátké vzdálenosti a když proces nevědomky přeruším vypnutím motoru,tak se to třeba druhý den opakuje.Jinak asi jednou za 100km. Projevuje se to zvýšenou spotřebou, za volnoběhu a stání na místě je slyšet cvakání od spodku vozu a občas i smrad, jak se něco pálí, dále za volnoběhu jsou zvýšené otáčky motoru asi o 100/min a běží ventilátor u chladiče. Kontrolka se má prý rozsvítit až když je filtr dost ucpanej a má se tak nasadit ten extra jízdní režim. Jak proces dozní,tak se to vrátí do normálu,sníží se otáčky na 800,vypne ventilátor atd. Takhle jsem to vypozoroval a bylo mi řečeno. Až budeš mít pocit,že se to čistí,zkus někde zastavit a omrknout to.
Koupil jsem auto při 28t km a při cca 35t km se rozsvítila kontrolka a po projetí D1 do Brna zhasla. To bylo v létě 2007. Od té doby se to rozsvítilo cca za rok manželce. Jinak pak už nikdy, teď mám cca 56t km. Dost jezdím po Praze a pokud je to tak jak říkáš, může se stát, že si toho ani nevšimnu. Nicméně jsem nepozoroval zvýšené otáčky na volnoběh - toho bych si na 100% všiml. Je pravda, že sem tam mi přijde, že to baští příliš - to bude asi ono. Ale je to bez kontrolky FAP. Je to takový režim který mi připomíná studený benzíňák na sytič. Jede to normálně, jen počítač ukazuje spotřebu o nějaký ten litřík vyšší a za nějakou dobu to pomine. Jen mi přijde divné, že by se mi povedlo vypalovat FAP 2x na přesně tom samém místě.
No nic, začínal jsem si myslet že mi může blbnout vypalování FAP ale teď vidím, že se kontrolka při určitém typu jízd nemusí zapnout pěkně dlouho. Prdím na to - asi je vše jak má být. Nesmím se zase tolik pozorovat, to nic dobrého nepřinese.
Ještě jednou díky za zkušenost.



-
Cumulik
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: pát říj 17, 2008 21:41
- Bydliště: Pošumaví
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,asi to bude fakt ok. Psal jsem info i na renaulťáckou sekci a odpověděli mi předevčírem tohle:
Níže uvádímě některé znaky:
- ot. na volnoběh při regeneraci jsou zvýšené na 925 ot/min
- hluk (cvakání) způsobuje pátý vstřikovač
- může pociťovat mírně snížený výkon
- zápach způsobuje zvýšená teplota při regeneraci (cca 600 °C)
- běží ventilátor, jsou zapnuty thermoplongery
O to jak často to probíhá bouhužel nic. Ale myslím,že netřeba se už v tom utápět. Měj se a ať to jede.
Níže uvádímě některé znaky:
- ot. na volnoběh při regeneraci jsou zvýšené na 925 ot/min
- hluk (cvakání) způsobuje pátý vstřikovač
- může pociťovat mírně snížený výkon
- zápach způsobuje zvýšená teplota při regeneraci (cca 600 °C)
- běží ventilátor, jsou zapnuty thermoplongery
O to jak často to probíhá bouhužel nic. Ale myslím,že netřeba se už v tom utápět. Měj se a ať to jede.
R Megane II Grandtour 1.5 dCi 76kw,FAP,6 kvalt,r.v.5/2007,společných 150tis. km za námi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host