Ucpaný katalyzátor

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Bruce
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: sob led 19, 2008 11:36
Bydliště: Plzeň

Ucpaný katalyzátor

Příspěvek od Bruce » úte říj 07, 2008 20:46

Zdravím,

jen ještě jeden možný důvod, proč by mohl jít černý dým z výfuku...jelikož ten samý problém v současné době taky řeším, navštívil jsem servis, kde mi po kontrole všeho možného i nemožného bylo řečeno (diagnostika OK. a půlka motoru vyměněná), že by se mohlo jednat o ucpaný katalyzátor...chystám se ho tedy trochu "proklepnout" a uvidím, jak to bude vypadat...navíc ještě jedno osobní pozorování a dedukce...pokud jezdíte hodně kratší trasy po městě a v kolonách (můj případ), mohl by to být jednoduše zanesený celý motor (svody, výfuk, katalyzátor)...když to člověk trochu protáhne ve vyších otáčkách kouře je pak méně... :?:
Laguna GrandTour II. (2001) Privilege, 1.9 DCi 88kW, 17" ...

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 419
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » úte říj 07, 2008 23:33

no a ak ho prezeniete v noci mozete dopadnut ako ja , manželka jazdila autom dennodenne do roboty a šli sme potom na dlhšiu trasu tak som to rezal chvilku (hodnu chvilku) okolo 190-200 a zrazu za mnou žiara ako prskavky alebo ako vo filmoch iskry z pod auta tak som sa zlakol a zastal a z výfuku mi vylietavali sadze ktoré žiarili v tme ak iskry z brúsky a hned na to auto bolo ako odtrhnuté z reťaze spotreba klesla nohu na plyn nebolo treba ani položiť ... proste riadny rozdiel
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Uživatelský avatar
palo_68
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned srp 31, 2008 20:31
Bydliště: ®ilina

Příspěvek od palo_68 » stř říj 08, 2008 22:39

ballky píše:no a ak ho prezeniete v noci mozete dopadnut ako ja , manľelka jazdila autom dennodenne do roboty a ąli sme potom na dlhąiu trasu tak som to rezal chvilku (hodnu chvilku) okolo 190-200 a zrazu za mnou ľiara ako prskavky alebo ako vo filmoch iskry z pod auta tak som sa zlakol a zastal a z výfuku mi vylietavali sadze ktoré ľiarili v tme ak iskry z brúsky a hned na to auto bolo ako odtrhnuté z re»aze spotreba klesla nohu na plyn nebolo treba ani poloľi» ... proste riadny rozdiel

ešte, že za tebou nikto nešiel,mierna paranoja, poslal by na teba pučocháčov, že ho ničíš záhadnou zbraňou_a ináč po vypálení v pohode?
favorit 135 l_ Octavia 1,6i_Laguna II Privileg_2.0 iDE[img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_2_1507.gif[/img]

Uživatelský avatar
Jirke
Senior member
Příspěvky: 1932
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirke » čtv říj 09, 2008 00:45

Zdar, v sekci Laguna I jsem tema ucpany KAT dnes uzavrel. Auto mel predemnou nekdo, kdo asi nevyuzival potencialu motoru, nebo proste neumel jezdit s naftou...a tak vysledkem byl zaneseny KAT. Nebylo mu jiz pomoci, tak jsem ho "vykastroval" a ted mam pocit jako bych auto nachipoval tak o 10PS cca. takovy maly obrozeni :)
Ale co se tyka koure...tak predtim to kourilo logicky min...takze zaneseny KAT bych urcite nespojoval s nadmernym kourenim.

Zajemcum poslu foto jak vypada zaneseny dieselovy KAT.
aktuálně: Megane IV. RS Trophy
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 3x Scenic III., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 3xKadjar, XxMegane III. ...

posledni
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 25, 2007 23:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od posledni » čtv říj 09, 2008 18:01

Někde sem četl ,že stačí prolít horkou vodou a nechat sušit,pak je kat zase ok.Nevím co je na tom pravdy.
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw 2003 EXPRESSION

Bruce
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: sob led 19, 2008 11:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bruce » čtv říj 09, 2008 18:12

Přeci jen myslím, že ucpaný katalyzátor by při absenci jiné objektivní příčiny mohl být důvodem zvýšené kouřivost (černý dým - saze)...když mi za motorem nic nebude stát v cestě, bude se lépe vyplachovat a i turbo by mohlo nastupovat nepatrně rychleji...ale uvidíme po "operaci" ... :idea: Chytám se už čehokoliv...lépe mi zatím nikde neporadili...
Laguna GrandTour II. (2001) Privilege, 1.9 DCi 88kW, 17" ...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát říj 10, 2008 02:06

posledni píše:Někde sem četl ,že stačí prolít horkou vodou a nechat sušit,pak je kat zase ok.Nevím co je na tom pravdy.
Přesně tak jsem to udělal a keramika byla zase bílá jak nová. Po třech měsících provozu stejně občas nanechávám černou clonu, zvláště po hodně procouraných kilometrech po městě to pak při razantím rozjezdu někdy zanechá efekt černé dýmovnice a kouřové clony, vyplivne to brikety a zasejc to pak pocitově znatelně lépe jede. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Jirke
Senior member
Příspěvky: 1932
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirke » pát říj 10, 2008 10:33

Šamša píše:
posledni píše:Někde sem četl ,že stačí prolít horkou vodou a nechat sušit,pak je kat zase ok.Nevím co je na tom pravdy.
Přesně tak jsem to udělal a keramika byla zase bílá jak nová. Po třech měsících provozu stejně občas nanechávám černou clonu, zvláště po hodně procouraných kilometrech po městě to pak při razantím rozjezdu někdy zanechá efekt černé dýmovnice a kouřové clony, vyplivne to brikety a zasejc to pak pocitově znatelně lépe jede. :D
Skoda ze sem tohle nevedel driv..bylo by to setrnejsi nez co sem udelal ja.

PO "vyprazdneni" katu to turbo nastupuje opravdu driv, znatelne!
aktuálně: Megane IV. RS Trophy
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 3x Scenic III., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 3xKadjar, XxMegane III. ...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob říj 11, 2008 16:19

Kdybych musel vytloukat kat, třeba po rosypání a rachocení, tak bych tam vložil trubku-koleno a zavařil, aby výdech měl stejný průměr po celé délce výfuku od turba. To kvůli stejné rychlosti proudění.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Bruce
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: sob led 19, 2008 11:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bruce » sob říj 11, 2008 20:22

Zajímalo by mě, jestli někdo máte zkušenost s vyndaváním katalyzátoru v domácích podmínkách? Jde to horem, nebo se musí zespodu? V renaultu mi řekli, že to je otázka celého dne, když to jde dobře...fakt je to takový problém? Já tam viděl 6 šroubů, což snad nemůže být taková hrůza i s tím, že budu muset něco na motoru odstrojit...nejsem automechanik, ale s lecčím si poradim, tak bych chtěl vědět, jestli se do toho pouštět...
Laguna GrandTour II. (2001) Privilege, 1.9 DCi 88kW, 17" ...

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 419
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » sob říj 11, 2008 20:51

Bruce píše:Zajímalo by mě, jestli někdo máte zkušenost s vyndaváním katalyzátoru v domácích podmínkách? Jde to horem, nebo se musí zespodu? V renaultu mi řekli, že to je otázka celého dne, když to jde dobře...fakt je to takový problém? Já tam viděl 6 šroubů, což snad nemůže být taková hrůza i s tím, že budu muset něco na motoru odstrojit...nejsem automechanik, ale s lecčím si poradim, tak bych chtěl vědět, jestli se do toho pouštět...
odspodu, nie je to až tak zložité a dá sa to aj doma ale idealna je min. montážna jama zdvihák alebo rampa ... ja som mal jedine problém s povolením šrobov od zvodov a priprav si nahradne tesnenie k vyfuku a k vyfukovym zvodom resp ak ho budeš musieť so zvodmi... (načo ho chceš dávať dole?) keď odpojíš výfukovú rúru od katu a posvietiš doneho uvidíš ,či je zanesený resp. zostíš ako ja či je vystrelený a ak áno či celý alebo len jedna časť ako u mňa vykuchal som polku katu- bol som tak na emisnej žiadny problém emisie super hodnoty
Naposledy upravil(a) ballky dne sob říj 11, 2008 22:17, celkem upraveno 1 x.
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Bruce
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: sob led 19, 2008 11:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bruce » sob říj 11, 2008 22:04

Chci ho vyndat a zkontrolovat, jelikož mi auto moc netahá, kouří a je jak na gumu ... jiná příčina (kromě vstřikův :cry:, nebo čerpadla ) mě nenapadá - všechny často zminované důvody (EGR, turbo, váha, sací potrubí, filtry) jsou vyměněné, nebo zkontrolované ... katalyzátor bych chtěl zkontrolovat a bud jen propláchnout, nebo úplně vysypat, kdyby se mi nezdál...servisům moc nevěřím, tam ho budou chtít hned vyměnit a to mi za 12000,- kč + práce přijde po všech předchozích investicích u dieselu zbytečné...
Laguna GrandTour II. (2001) Privilege, 1.9 DCi 88kW, 17" ...

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 419
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » sob říj 11, 2008 22:22

najskor skus dat dole kryt pod motorom a odpoj vyfukovu ruru a skontroluj ale urcite tam bude vela sadzi... ak je vystreleny tak ho vies vykuchat aj takto... ja som mal zadnu mriezku uplne specenu a upchate kanaliky aroztrhanu an niekolko kuskov odvtedy auto jazdi zivsie ale viac dymi- nic hrozne len trosku viac ako otcova s celym katom ale s emisiami ziaden problem okrem toho vidavam x lagun co hulia hrozne oproti mojej
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Bruce
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: sob led 19, 2008 11:36
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bruce » ned pro 14, 2008 12:35

Tak jenom zajímavost pro případně podobně "postižené" ... auto pořád kouřilo a pohvizdovalo...nedalo mi to a ještě jednou, opravdu důkladně, se zrcátkem a pořádným světlem jsem prolezl sací potrubí a ejhle...úplně nenápadně na mě najednou kouká z boku flexi trubky podélná trhlina min 3-4 cm !!! A to mě ve třech servisech ujišťovali (z toho 2x značkový Renault), že to důkladně zkontrolovali, jelikož jsem je o to výslovně žádal...skoro by se dalo říct, že by tam hoši potřebovali pořádně nakopat kamsi!!! :evil: ... a to za 650 Kč, bez DPH / hod !!! Hlavně že "diagnostika je OK". Na tu větu už začínám být alergický! Holt když je chyba někde jinde, než v elektrice, tak je to vlastně v pořádku a autu nic neni... :twisted:
Laguna GrandTour II. (2001) Privilege, 1.9 DCi 88kW, 17" ...

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host