vůle v řízení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

jakub30
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pát dub 27, 2007 20:48

vůle v řízení

Příspěvek od jakub30 » ned čer 01, 2008 09:05

Zdravím, chtěl jsem se zeptat jestli nemá někdo podobný problém. Při přejezdech nerovností (kostky atd) mi lítá volant, jak kdybych měl všechny čepy v háji. Ty jsou ale nové a taky i spojovočky k řízení.
Neřešil někdo tento problém? Když ale zatáčím tak je vše v pohodě, jen když je volant rovně.

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » ned čer 01, 2008 12:00

Mi to dělá to samé, že se nerovnosti na silnici celkem dost přenáší do volantu. A taky mám na řízení vše nové... bych řekl, že to je normál, daň za nízký profil pneu, nemýlím se? Obzvlášť to pociťuju na letních gumách, u zimních to tak citelné není...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

KubaS
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Příspěvek od KubaS » ned čer 01, 2008 13:28

No já řešil podobnou věc a nakonec to byl povolenej volant :oops: :oops: :oops:

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » ned čer 01, 2008 14:48

KubaS píše:No já řešil podobnou věc a nakonec to byl povolenej volant :oops: :oops: :oops:
:P že ty si ho nosíš s sebou jako Mr. Bean??? :P
ObrázekObrázekObrázek

jakub30
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pát dub 27, 2007 20:48

Příspěvek od jakub30 » pon čer 02, 2008 09:02

Volant povolený nemám, a normální to taky nemůže být. Srovnával jsem to s jinou LII. Samozřejmě, že otřesy se přenášejí, ale tady volant úplně lítá, jak kdyby byly všechny čepy v háji. Možná v domečku na řízení, ale to sám nezkontroluju.

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pon čer 02, 2008 09:08

Heleď, teď mě napadla taková kravina, ale mi se to taky stalo :lol: Máš pořádně utažené všechny šrouby na kolech? Bo mi taky jednou volant lítal jak blbý a pak jsem zjistil, že "experti" mi při přezouvání gum neutáhli na jednom kole šroby, díky čemuž se jeden uvolnil a začalo to blbnout...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Uživatelský avatar
renda4
Advanced member
Příspěvky: 258
Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renda4 » pon čer 02, 2008 15:10

Tak tento problém mám i na L1 vše dotažené a vše nové , čepy , silentbloky.... a při větších hrbolech takové hrkání do volantu a lehká snaha točit volantem .
Laguna 1,8@2,0 8V 97 alizé LPG


Obrázek

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pon čer 02, 2008 15:48

A nemůže to být třeba něco s posilovačem? Není tam nějaký ventil "zpětného proudění kapaliny"? Přece by se čistě teoreticky od kol nemělo přenášet do volantu téměř nic, ne? Přece kola by měla reagovat na volant, ne volant na kola. Já už vážně nevím :oops:

A co třeba něco s ESP? Jsem dneska někde četl, že by mělo fungovat i tak, že by mělo přenášet "jemné rázy" do volantu tak, aby protipohybem (opačným pohybem volantu) člověka přinutilo ke správné reakci... co nějaké blbé čidla, či tak? To je jen můj myšlenkový pochod, možná velmí hloupý :lol:

Wécáku, Šamšo, DDT, kde jste? :-)
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 606
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Babik78 » pon čer 02, 2008 16:01

duron píše:A nemůže to být třeba něco s posilovačem? Není tam nějaký ventil "zpětného proudění kapaliny"? Přece by se čistě teoreticky od kol nemělo přenášet do volantu téměř nic, ne? Přece kola by měla reagovat na volant, ne volant na kola. Já už vážně nevím :oops:

A co třeba něco s ESP? Jsem dneska někde četl, že by mělo fungovat i tak, že by mělo přenášet "jemné rázy" do volantu tak, aby protipohybem (opačným pohybem volantu) člověka přinutilo ke správné reakci... co nějaké blbé čidla, či tak? To je jen můj myšlenkový pochod, možná velmí hloupý :lol:

Wécáku, Šamšo, DDT, kde jste? :-)
ESP určitě ne. Možná nějaké novější generace. Ale pokuď se nemýlím tak brzdy a volant musí být mechanicky spojeny s ovládanými prvky. Ne přes nějakou elektroniku. ESP ti pouze dokáže přibrzdit jednotlivé kolo, to je všechno. Rozhodně nemá vliv na řízení.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pon čer 02, 2008 23:57

Babik78 píše:
duron píše:A nemůže to být třeba něco s posilovačem? Není tam nějaký ventil "zpětného proudění kapaliny"? Přece by se čistě teoreticky od kol nemělo přenášet do volantu téměř nic, ne? Přece kola by měla reagovat na volant, ne volant na kola. Já už vážně nevím :oops:

A co třeba něco s ESP? Jsem dneska někde četl, že by mělo fungovat i tak, že by mělo přenášet "jemné rázy" do volantu tak, aby protipohybem (opačným pohybem volantu) člověka přinutilo ke správné reakci... co nějaké blbé čidla, či tak? To je jen můj myšlenkový pochod, možná velmí hloupý :lol:

Wécáku, Šamšo, DDT, kde jste? :-)
ESP určitě ne. Možná nějaké novější generace. Ale pokuď se nemýlím tak brzdy a volant musí být mechanicky spojeny s ovládanými prvky. Ne přes nějakou elektroniku. ESP ti pouze dokáže přibrzdit jednotlivé kolo, to je všechno. Rozhodně nemá vliv na řízení.
http://www.autotrend.cz/index.php?optio ... Itemid=117
A přesně tohle jsem někde četl ve spojení s naší Lagunkou... ale prošel jsem za cca hodinku kolem padesáti stránek, tak se mi to možná popletlo...
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

duron
Advanced member
Příspěvky: 326
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » pon čer 09, 2008 20:48

Ha... teď mě napadla taková kravinka. Nemůže to být třeba nesprávnou náplní v posilovači? Třeba moc řídká? Nebo tak?
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

jakub30
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: pát dub 27, 2007 20:48

Příspěvek od jakub30 » úte čer 10, 2008 20:44

tu jsem teď měnil a žádný rozdíl jsem nezaznamenal.

lopik
Experienced member
Příspěvky: 560
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » stř čer 11, 2008 15:13

já si myslím že problém je v řídící tyči už je vycajdaná asi byla poddimenzovaná na ty nízkoprofilový gumy a dostává dost zabrat
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle v řízení

Příspěvek od amat » stř kvě 11, 2011 18:49

Už delší čas mě trápí vůle v řízení. Nejvíce patrné je to na dálnici, když volantem otáčím ze strany na stranu v rozmezí cca 2-3 cm tak se prakticky nemění směr. Je to docela dost nepříjemné. Samozřejmě když má vůli volant mají vůli i kola a znamená to, že musím častěji korigovat směr jízdy. Všechny čepy na přední nápravě mám nové včetně axiálních táhel řízení. Když to prohlíželi v servisu na jarní prohlídce minulý týden tak konstatovali, že se vůle nachází v převodce řízení ("šneku"). Tyč od volantu se otáčí, ale hřeben od kol nikoliv.

Otázka zní, dá se toto řešit výměnou elementu v řízení? Nové řízení příjde bratrů na 30 000Kč, což nemá smysl. Jak se díváte na repasovaná řízení? Má smysl do toho jít nebo jsou to vyhozené peníze? Repas vyjde cca do 8 000Kč.

Hrozí mi, že se řízení "urve" a ztratím tak kontrolu nad vozidlem? Často jezdím dálnice a při 160kmh by mi mohlo urvané řízení zkazit den :-)
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2080
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: vůle v řízení

Příspěvek od jarda19 » stř kvě 11, 2011 22:50

Je tam šnek a hřeben oboje asi vyběhané proto tá vůle. Ale urvat se tam nic nemůže. Nevím sice jak je to u Lagu ale škodovky 120 měly šroubek přes pružinu kterým se štelovala vůle hřebenu proti šneku.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle v řízení

Příspěvek od amat » stř kvě 11, 2011 23:02

No myslel jsem to spíše tak, že by třeba mohl být šnek i hřeben vyběhaný tak, že by se to začalo protáčet.

Další možnost by byla koupit řízení z vrakáče. Ovšem jak poznám, že nebude vyběhané stejně jako to moje??? Nehledě na to, že existují dva typy. Obyčejné a s proměnlivým účinkem. Jak poznám které mám? Subjektivně se mi zdá účinek posilování stále stejný. Ale to je dáno tím, že před touto lagunou jsem řídil Megana 2 s elektrickým posilovačem kde bylo ztuhnutí při vyšší rychlosti mnohem výraznější. Laguna 3 má taky elektrický posilovač takže i tam je ztuhnutí výrazné. Možná jsem si toho u své lagu jen nevšiml...

Dá se tedy nějak poznat které řízení mám jinak než z pocitu při řízení?
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2080
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: vůle v řízení

Příspěvek od jarda19 » stř kvě 11, 2011 23:14

Řízení není hodinkový stroječek :) Jsou tam obrovské zuby které do sebe zapadají. Aby se to protočilo to by jsi musel protočit počítadlo kilometrů cca 1000 x dokola.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 217
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: vůle v řízení

Příspěvek od budlik » čtv kvě 26, 2011 15:50

Tak přesně stejný problém řeším také. Na nápravě vše nové, ale řízení má přesto vůli. Řekl bych, že to bude vůli v převodce řízení. Až bude možnost, tak zajedu na zvedák a mrknu, zda jde převodka přitáhnout, tak jako u starších aut.
Pokud by někdo měl s tímto zkušenost, tak bych ji, stejně jako autoři předchozích příspěvků, rád přivítal :-)
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle v řízení

Příspěvek od amat » čtv kvě 26, 2011 16:06

budlik: rád bych se na to mrknul, jestli máme opravdu stejný problém. V Ostravě bych mohl být cca za 14 dní až tři týdny co kdybychom se někde srazili a omrkli si tu vůli navzájem. Pořád si nejsem na 100% jist jestli mám vůli v převodce řízení nebo v tyči od volantu do řízení. Osobně si myslím, že je na vině převodka, ale neměl jsem zatím čas po tom pátrat.

Protože jsem včera jel po dálnici do Brna a přiznám se, že mě to už se*e. Auto díky této vůli docela plave a neustále musím korigovat směr jízdy. Nehledě na to, že mi táhne doprava. Byl jsem na geometrii v Barumu a nepomohlo to. Už jsem to tam třikrát reklamoval a pořád táhne... geometrie je tedy neřešitelný problém. Přikládám to právě vůli v řízení. Díky té vůli totiž neexistuje středová poloha volantu. Tato poloha je totiž díky vůli roztažená do rozmezí +/- 2-3cm.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 217
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: vůle v řízení

Příspěvek od budlik » čtv kvě 26, 2011 17:09

amat píše:budlik: rád bych se na to mrknul, jestli máme opravdu stejný problém. V Ostravě bych mohl být cca za 14 dní až tři týdny co kdybychom se někde srazili a omrkli si tu vůli navzájem. Pořád si nejsem na 100% jist jestli mám vůli v převodce řízení nebo v tyči od volantu do řízení. Osobně si myslím, že je na vině převodka, ale neměl jsem zatím čas po tom pátrat.

Protože jsem včera jel po dálnici do Brna a přiznám se, že mě to už se*e. Auto díky této vůli docela plave a neustále musím korigovat směr jízdy. Nehledě na to, že mi táhne doprava. Byl jsem na geometrii v Barumu a nepomohlo to. Už jsem to tam třikrát reklamoval a pořád táhne... geometrie je tedy neřešitelný problém. Přikládám to právě vůli v řízení. Díky té vůli totiž neexistuje středová poloha volantu. Tato poloha je totiž díky vůli roztažená do rozmezí +/- 2-3cm.
Tomuto se odborně říká "traktorová vůle" :-).
Já to nemám asi tak kritické, tak jako Vy, ale štve mě to.

S tím setkáním si nejsem jistý, zda by klaplo. Do Ostravy to mám cca 100 km, takže je to pro mne, panáčka z dědiny (osoblažsko), docela z ruky :-).
Ale jestli se mi zitra zadaří nacpat se u bráchy na zvedák, tak se na to podívám a dám vědět, zda to jde nějak přitáhnout.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle v řízení

Příspěvek od amat » čtv kvě 26, 2011 17:25

No teďka jsem se schválně díval na mapu a vidím, že jsem si prvně neuvědomil jak je Slezsko velká oblast. Je pravda, že osoblažsko je skutečně docela z ruky. :(

No mě na tom nejvíce vytáčí, že se mi na to dívalo asi pět mechaniků nezávisle na sobě a každý tvrdí, že je to v pohodě, že mám jezdit klidně dál. Ale mi se to tedy rozhodně v pohodě nezdá. Jezdím často dálnice, takže mě to zkrátka pije krev. Zkusím dneska natočit tu vůli v praxi.

Co zatím mám za poznatek, tak ta vůle se na zvedáku projeví mnohonásobně menší. Když jsou kola v luftu, tak řízení neklade prakticky nic odpor a méně zkušený mechanik mi byl schopen tvrdit, že tam žádná vůle není (v té chvíli mi zrudne zrak a začínám přemýšlet jestli jsem mimo já nebo je mechanik naprosté pako). Takže tyto věci je lepší zkoušet vždy s autem pevně na zemi.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
budlik
Junior member
Příspěvky: 217
Registrován: sob dub 16, 2011 17:22
Bydliště: Jindřichov ve Slezsku

Re: vůle v řízení

Příspěvek od budlik » čtv kvě 26, 2011 18:17

A klepe to? Myslím při krátkých, ale prudkých pohybech volantem?
Mě ano.
Pokud se auto zvedne na zvedáku, tak stačí, aby jeden člověk pevně chytil kolo oběma rukama a druhý prudce "kvedlal" volantem. Ten co drží kolo okamžitě pozná, že není něco v pořádku.
Laguna II 2.0T Privilege 2003, 120 kW

Gargamel
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 18, 2008 19:03

Re: vůle v řízení

Příspěvek od Gargamel » čtv kvě 26, 2011 21:24

Taky to mám, vše jsem nechal vyměnit a pořád to honím po silnici jako splašenou kozu(hlavně kočičí hlavy). V servisu řekli, že je vůle ve volantové tyči a že teče řízení :cry:
řízení se dá sehnat repas za 5tis, ale volantová tyč se prej dá koupit jen nová. repas jsem ještě nikde nevyděl a z vrakáče to možné nemá smysl.

No a jezdit s tím je čim dál tím horší, pánové, musíme to vyřešit :)
Laguna GrandTour 1.9dci 88kw r.v.9/2005 Privileg- facelift

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3714
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle v řízení

Příspěvek od amat » pát kvě 27, 2011 01:47

No mi se prave taky zda, ze je to horsi a horsi. Nevis nahodou na kolik ta volantova tyc muze prijit? Mi prave rizeni nikde netece takze proto se mi zda, ze by bylo divne kdyby odchazelo.

Pri stani na parkovisti jsem tu vuli v rizeni natocil:
http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... CwGW13ff3g

V podstate jsem volantem kvedlal v meznich bodech co vule dovoli. Zkusim to natocit jeste za jizdy kde je to markantnejsi.

Jinak jsem "rad"(nikomu to samozrejme nepreju), ze je nas vic snad to nejak vyresime kdyz dame hlavy dokupy.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km


Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gargamel
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 18, 2008 19:03

Re: vůle v řízení

Příspěvek od Gargamel » pát kvě 27, 2011 23:31

amat píše:No mi se prave taky zda, ze je to horsi a horsi. Nevis nahodou na kolik ta volantova tyc muze prijit? Mi prave rizeni nikde netece takze proto se mi zda, ze by bylo divne kdyby odchazelo.

Pri stani na parkovisti jsem tu vuli v rizeni natocil:
http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... CwGW13ff3g

V podstate jsem volantem kvedlal v meznich bodech co vule dovoli. Zkusim to natocit jeste za jizdy kde je to markantnejsi.

Jinak jsem "rad"(nikomu to samozrejme nepreju), ze je nas vic snad to nejak vyresime kdyz dame hlavy dokupy.

Kolik stojí, to už si přesně nepamatuji, ale vím že to byla pálka a sami v servisu mi říkali, že se to nevyplatí (nejednalo so o autorizovaný servis).
možná by nebylo špatné se zeptat přímo v servisu renault, jak to řešej oni. Jistě se s tím setkali. třeba nabízej nějakej repas a za rozumnou korunu. Ale já tam skoro nikoho neznám, když se tam jdu jen na něco zeptat, tak si tam připadám, že je strašně obtěžuju.

čekal jsem, že tu bude více příspěvku. Snad na to netrpí jen pár lagun ??
Laguna GrandTour 1.9dci 88kw r.v.9/2005 Privileg- facelift

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Semrush [Bot] a 1 host