Opakovaná závada žhavící svíčky

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Opakovaná závada žhavící svíčky

Příspěvek od alkom » stř pro 12, 2007 19:38

Na motoru J8S - 2.1TD mi opakovaně na stejném válci "odchází" žhavící svíčka - už 3. kus od letošního srpna. Nevím, jestli to má nějakou souvislost s úbytkem chladící kapaliny (cca 3dcl/1000 km). Poradí někdo?
P.S. svíčky jsou BOSHky
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » sob pro 15, 2007 18:47

Nazdar,
jak ta nefunkční žhavka vypadá? Když ji očistíš od sazí, má žhavící kolík čistý kovový povrch, nebo stopy jako po popálení? Jestli má jakoby natavený povrch, způsobuje to vadná, netěsná, ukapující vstřikovací tryska, což může při dalším používání poškodit i píst. Žhavící svíčka je ve vírové komůrce bezprostředně pod tryskou. Zkus, jestli není chybný vstřikovač (zkušební pumpa, kontrola vstřikovacího tlaku, rozprášení nafty, kontrola těsnosti vlastní trysky, při výstřiku si musí vrznout). 3 deci na 1000 km je hodně. Jaká by měla být souvislost s poruchou žhavící svíčky netuším (snad jedině prasklina v hlavě v prostoru komůrky), ale v každém případě je potřeba únik chladící kapaliny nalézt a odstranit. Žhavící svíčky se běžně používají k rychlejšímu ohřevu chladící vody (Renault třeba u dti, VW u některých TDI, FORD a další), nemají problém.
Tohle není stoprocentní návod, ale třeba Ti to pomůže.
Ahoj

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od alkom » ned pro 16, 2007 19:54

Svíčka po očištění vypadá jako nová, žádné známky poškození, jen je přerušená. Ten únik kapaliny je už od výměny těsnění pod hlavou, před výměnou těsnění taky kapalina ubývala, ale vyrovnávací nádržka byla natlakovaná, teď už v nádržce tlak není.
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte pro 18, 2007 02:39

Tak ti zůstává viset kontakt relé po dožhavování a svíce se po čase přepálí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host