intercooler
Moderátor: Moderators General
intercooler
Zdravím všechny.
Dnes jsem byl v servise měnit rozvody a bylo mi řečeno,že mám děravý intercooler.No moc tomu nevěřím,jak to poznám?Olej nikde nekape,zkoušel jsem rychlost-cca190,pak končila dálnice a z výfuku se nekouří.Za výměnu chtějí cca10000,-.Prosim poradte.
Dnes jsem byl v servise měnit rozvody a bylo mi řečeno,že mám děravý intercooler.No moc tomu nevěřím,jak to poznám?Olej nikde nekape,zkoušel jsem rychlost-cca190,pak končila dálnice a z výfuku se nekouří.Za výměnu chtějí cca10000,-.Prosim poradte.
Laguna II Initiale Paris 2.0 Dci
Na SK mi ponukli IC na 2.2dci za 10.400,-SK (cca 8.700,-KC) ale na 1.9dci by mal byt este lacnejsi.
Olej z deraveho IC nemusi tiect tak, ze mas pod autom mlaku. Hladaj stopy oleja na dolnom kryte motora, na chladici vody (tam neviem ako pozriet), na priecke pod chladicmi. Motor v dobrom stave moze byt maximalne zapraseny, kazdu kvapku oleja je vidiet.
Olej z deraveho IC nemusi tiect tak, ze mas pod autom mlaku. Hladaj stopy oleja na dolnom kryte motora, na chladici vody (tam neviem ako pozriet), na priecke pod chladicmi. Motor v dobrom stave moze byt maximalne zapraseny, kazdu kvapku oleja je vidiet.
Héééééj....
Rozprašovač na kytky a do něj vodu s jarem. Nastříkej to na tu žebrovanou nádheru, nastartuj, přidej plyn a jestli někde uvidíš
kýbl bublin, je potřeba to vyhodit a nechat opravit.
Dá se to zalepit nebo zavařit úplně bez problémů, doporučuji samozřejmě zavařit. deset litrů bych za něj nedal, to bych musel být na hlavu !!!!!!
Zavaření vyjde tak na tři kila.... Mám kontakt na dobrého pracanta, ale tady u Ostravy. jinak to je v poho, zavaří to každý kdo umí Al, na těsnosti moc nezáleží, nějaké póry sem, nějaké tam.... je to přece na vzduch, nééé???.Jen pokud je tam větší otvor, kape z toho olej.
wc

kýbl bublin, je potřeba to vyhodit a nechat opravit.


wc

Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
No jó, to bude tím, že mám Megané a ten má intercooler vepředu a je na něj hezky vidět....xjakep píše:Těch 10000,- bylo i s prací,bez 7500.-.
Problem je v tom,že na něho není vidět,je mezi chladičem vody a chladičem klímy-ted nevím jestli to je ono.Díval jsem se pod ně a není tam ani kapka oleje.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Mě když praskl, tak vespod taky nic, ale nad 150 km/h převodovka vypadala jako rybyčky v oleji. Původně jsem jel do servisu aby se mrkli na těsnost převodovky a tam zjistili ruplý intercoler. Sehnal jsem ho přes známýho za 6000 kč + 1500 práce. Naštěstí se ho podařilo vytáhnout bez toho, aby se musel vyndat a vypustit jeden nebo druhý chladič. Ten nový měl 3 svislé výztuhy oproti origoxjakep píše:Těch 10000,- bylo i s prací,bez 7500.-.
Problem je v tom,že na něho není vidět,je mezi chladičem vody a chladičem klímy-ted nevím jestli to je ono.Díval jsem se pod ně a není tam ani kapka oleje.

Renault Laguna Grandtour 1.9 dCI 88KW rv.2003
Renault Laguna 2,2D ,
Renault 19 1,7
Renault Laguna 2,2D ,
Renault 19 1,7
Je to porad behr dokonce i ten bez vyztuh ma na vyztuhy vybrani, ale zacal se davat az po faceliftu jinak i na stary lze tyto pasky svepomoci dodelat. Jinak spolehlivy zpusob jak zjistit jestli IC fouka nebo ne je sundat masku drzi na tech ctyrech plastovejch nesmyslech a potom poprosit nekoho at slapne na plyn a dat pred chladicovou stenu ruku pokud ti na ni bude foukat vzduch je to jasny.Laco19 píše:Aky je vyrobca tvojho intercoolera? Idem kupovat IC, chcem taky s vystuhami.dudu píše:Ten nový měl 3 svislé výztuhy oproti origo
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat
Na mojom starom IC (taktiez Behr) ziadne vybratie nevidim. Myslis tym zuzeny profil hornej a dolnej vystuze chladica?bezmo píše:Je to porad behr dokonce i ten bez vyztuh ma na vyztuhy vybrani, ale zacal se davat az po faceliftu jinak i na stary lze tyto pasky svepomoci dodelat.
Na 2.2dci ide iny chladic ako na 1.9dci. S vystuhami som videl len na 1.9.
Chladic som testoval vo vanicke s vodou - bol z toho perlickovy kupel...
Ten co chcem kupit je myslim NISSENS ale predava sa to ako krabica a uz par dni cakam na informaciu (aspon na odpoved, ze to nevie zistit).Carc píše:Laco, výrobcu neviem, ale můžu se zeptat na servisu, kde mi to montovali. Byl to originál a příští týden tam jedu na výměnu SB na zadní nápravě. Až to zjistím, dám vědět.
Aj ked ma moja Laguna uz hneva statocne, novy IC este dostane (mozno) - pred hodinou mi odisli stierace, motorcek ich nevladze vratit spat dolu...
Jednu vec opravim a dalsie 2 sa pokazia. Ved ja som uz mal okrem turba pokazene vsetko, co sa na tomto fore spomina a aj viac - retaz na olejovom cerpadle este nikto nemenil, ze?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tak jsem se včera dostal, k řešení problému se zvýšenou spotřebou a poklesem výkonu už dlouhodobě pozorovanou, kdy se začala v garáži objevovat olejová skvrna, jsem rozebral předek auta a dopracoval se k chladičím, kde jsem zjistil únik chladiva ve spoji, tak jsem pokračoval dál a vymontoval jsem intercooler, který vypadal velmi nabubřele, čtyři lamely nafouknuté z obdélníku do tvaru trubky a to celé zaolejované a obalené prachem. V pondělí jdu objednat nový a jsem zvědavý, jestli už je dodatečně stažený páskama, jestli ne tak to dodělám.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Moj novy Behr vystuhy ma, ze vraj uz su vsetky nove IC spevnene.Šamša píše:Tak jsem se včera dostal, k řešení problému se zvýšenou spotřebou a poklesem výkonu už dlouhodobě pozorovanou, kdy se začala v garáži objevovat olejová skvrna, jsem rozebral předek auta a dopracoval se k chladičím, kde jsem zjistil únik chladiva ve spoji, tak jsem pokračoval dál a vymontoval jsem intercooler, který vypadal velmi nabubřele, čtyři lamely nafouknuté z obdélníku do tvaru trubky a to celé zaolejované a obalené prachem. V pondělí jdu objednat nový a jsem zvědavý, jestli už je dodatečně stažený páskama, jestli ne tak to dodělám.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Nevíš, jak vypadá nebo jestli pasuje IC z verze 1.9 dCi 96kW a 2.2dCi 110kW do verze 1.9dCi 79kW?Laco19 píše:Moj novy Behr vystuhy ma, ze vraj uz su vsetky nove IC spevnene.Šamša píše:Tak jsem se včera dostal, k řešení problému se zvýšenou spotřebou a poklesem výkonu už dlouhodobě pozorovanou, kdy se začala v garáži objevovat olejová skvrna, jsem rozebral předek auta a dopracoval se k chladičím, kde jsem zjistil únik chladiva ve spoji, tak jsem pokračoval dál a vymontoval jsem intercooler, který vypadal velmi nabubřele, čtyři lamely nafouknuté z obdélníku do tvaru trubky a to celé zaolejované a obalené prachem. V pondělí jdu objednat nový a jsem zvědavý, jestli už je dodatečně stažený páskama, jestli ne tak to dodělám.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Aky intercooler ma 96kW 1.9dci neviem ale 88kW ma podla katalogov nizsi IC ako 2.2dci - ten ma spodok aj vrch cca zarovno s ostatnymi chladicmi.Šamša píše:Nevíš, jak vypadá nebo jestli pasuje IC z verze 1.9 dCi 96kW a 2.2dCi 110kW do verze 1.9dCi 79kW?Laco19 píše:Moj novy Behr vystuhy ma, ze vraj uz su vsetky nove IC spevnene.Šamša píše:Tak jsem se včera dostal, k řešení problému se zvýšenou spotřebou a poklesem výkonu už dlouhodobě pozorovanou, kdy se začala v garáži objevovat olejová skvrna, jsem rozebral předek auta a dopracoval se k chladičím, kde jsem zjistil únik chladiva ve spoji, tak jsem pokračoval dál a vymontoval jsem intercooler, který vypadal velmi nabubřele, čtyři lamely nafouknuté z obdélníku do tvaru trubky a to celé zaolejované a obalené prachem. V pondělí jdu objednat nový a jsem zvědavý, jestli už je dodatečně stažený páskama, jestli ne tak to dodělám.
Vyvody na hadice by mohli byt v tej istej pozicii ako u mensieho IC.
Ak chces, mozem ti poslat foto mojho IC na porovnanie a kdesi by som mal mat aj rozmery intercoolerov 1.9/2.2dci ak ich este nemas.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host