ethanol E 85

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od volfik » pon led 16, 2012 19:26

Já teda taky žádný razantní zvýšení spotřeby nezpozoroval,jezdím s klimou a se střešníma nosičema a ted mám poměr asi tak 40 l benzínu na 60 l E85 a zatím dobrý a jezdímtak půl na půl /město - štreky. :wink:
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 690
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od martinsem » úte led 17, 2012 09:02

Spotřebu má pořád +- stejnou, jezdím na benzín, kombinaci 50/50 i čistej E85, jak se povede zajet k pumpě.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Pavel.H
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 25, 2010 22:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavel.H » stř led 18, 2012 10:20

jackup píše:Zdravím alkoholiky :-D

Mám jedničkovou Thalii, 1.4 8V r.v. 2001... Už dobu jsem si řikal vyzkoušim ten ethanol... Především kvůli ceně - 26.5 za E85 vs. 35.00 za natural dělá na 40l nádrž mýho miláčka skoro 400 Kč... Jediný, co mě odrazovalo, bylo, abych si nezničil motor, pokud bych na E85 jezdil dlouhodobě...

Nejčastější argumenty proti, co jsem vypozovoval na fórech:

1) chudá směs = přehřívání
2) korozivní, rozežere palivovou soustavu
3) zvýší se spotřeba, takže se to nevyplatí
4) studený starty
5) suchý palivo (bez aditiv, něco jako plyn ve škodovkách 120 což bylo bezolovnatý palivo do auta pro special, takže se po pár tisících km zadřely písty a ventily...)

Cena byla rozodujícím faktorem, kterej mě donutil to zkusit... Měl jsem prázdnou nádrž, a tak jsem nalil rovnou jen 10l E85 s tim, že vyzkoušim, jak se auto bude chovat, pokud se bude cukat, dotankuju natural 95... A kupodivu, Thalia se necukala tak jsem dotankoval E85 do plný lol... Táhla subjektivně líp, přestože je teprve září, tak start v 10stupních celsia v noci na první škrábnutí...

Teď k bodům a argumentům a moje první subjektivní reakce:

1) Auto se nepřehřívá, naopak, buď to je stejný anebo se mi zdá, že se motor tolik nehřeje... A to, že chudá směs ničí motor, je podle mě u tohodle auta s vícebodovym vstřikováním a lambda sondou je to podle mě blbost... Nekucká se, lambda si sama řekne víc, když cejtí chudší směs...

2) Koroze... no co k tomu dodat... Podle mě naprostá hovadina... Ethanol vyčistí palivovou soustavu, pokud něco rozežere nebo zničí tak už to bylo načlý... A jen nános bordelu třeba hadici drží v neděravym stavu...

3) Nemám palubní počítač, takže zatim by to byly jen spekulace... Subjektivně je to asi stejný, ale to se po pár KM litr sem litr tam nepozná... Mimochodem úspora 10Kč / litr znamená 400 Kč na 40l nádrž... To taky znamená, že i spotřeba o 2 litry větší se ještě vyplatí...

4) Je září, doznívá léto... nejnižší teplota - zkušel jsem asi ve 2 ráno - 10 stupňů Celsia - na první škrábnutí...

5) Přátelé, Natural 95 je BEZOLOVNATÉ palivo... to znamená, že všechny auta počínaje škodou 136 a favoritem, co jezdí na natural, je jim jedno ,jestli jezdí na jakýkoliv bezolovnatý palivo... Plyn pro favorita byl bez problémů, zatímco pro škoďárnu to znamenalo po x tisícíh km zahodit hlavu a dát novou, protože se zapekla... Takže argumenty že dlouhodobý používání ethanolu zadře motor, zapeče písty mi příjde jako nesmysl... Ale po vyjetý půl nádrži se jedná jen o domněnku...

Takže celkově, zatím nevidím ani jedno negativum, proč na chlast nejezdit... Nevím, co to dělá dlouhodobě, ale jezdí to, necuká, táhne, je to levnější a teoreticky by to nic udělat nemělo... budu pokračovat a po měsíci se ozvu ,jestli pozoruju nějaký změny...
_______________________________________________________________________________________________________________________


Tak jak to jezdí po čtyřech měsících?
RENAULT Thalia I RT, r.v. 2001, 1.4l 8V

ketos
Advanced member
Příspěvky: 280
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ketos » stř úno 01, 2012 03:33

Pavel.H píše:
jackup píše:Zdravím alkoholiky :-D

Mám jedničkovou Thalii, 1.4 8V r.v. 2001...
...
_______________________________________________________________________________________________________________________


Tak jak to jezdí po čtyřech měsících?
Taky by mě to zajímalo, mám stejnou Thalii.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Uživatelský avatar
Pavel.H
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 25, 2010 22:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavel.H » čtv úno 02, 2012 10:11

ketos píše:
Pavel.H píše:
jackup píše:Zdravím alkoholiky :-D

Mám jedničkovou Thalii, 1.4 8V r.v. 2001...
...
_______________________________________________________________________________________________________________________


Tak jak to jezdí po čtyřech měsících?
Taky by mě to zajímalo, mám stejnou Thalii.






Jackup se nejak neozývá. :-(
RENAULT Thalia I RT, r.v. 2001, 1.4l 8V

Uživatelský avatar
giO.
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 20, 2008 11:37
Bydliště: Brno

Re: ethanol E 85

Příspěvek od giO. » čtv úno 02, 2012 14:06

Mě by zajímalo, jak to jezdí teď v těch mrazech... :?:
Renault Megane Grandtour II 1.5dCI Ice, béžová metalíza, r.v. 07, 17" Nervasport black
Škoda Fabia I, 1.9 Sdi hatchback, bílá - EX
Škoda Felicia, 1.3 hatchback, červená - EX

Uživatelský avatar
Pavel.H
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 25, 2010 22:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavel.H » sob úno 04, 2012 11:55

Tak kdo písne poznatečky ze zimního ježdění na éčko? :-)
RENAULT Thalia I RT, r.v. 2001, 1.4l 8V

zbisek
Junior member
Příspěvky: 150
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od zbisek » ned úno 05, 2012 11:56

zatím ho tankuju 1:1a starty v těchhle mrazech OK.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

sabreman
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte úno 14, 2012 19:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od sabreman » úte úno 14, 2012 20:27

Mám Renault Megane 1.6 66kW, z roku 1998.
Kamarád si nechal předělat svůj Citroen Berlingo na E85 a zlákal mě tím. Kdo by nechtěl ušetřit. Rozhodl jsem se, že to zkusím bez úpravy a zhruba půl na půl. Předtím jsem ale celý víkend proležel s noťasem na gauči a studoval a studoval.
Před experimentem byla dlouhodobá průměrná spotřeba asi 6,75 v létě a 6,9 v zimě, přičemž i v zimě jsem se dostal na 6,1, naopak v létě i 7,1. Záleží samozřejmě, jestli auto používala hodně manželka po městě (3 x týdně, 2x denně zhruba 10 km do práce + nákup, návštěva, atd.), či já na cestě do práce 5x týdně 25 km tam a 25 domů. Jednou jsem se dokonce v listopadu dostal na trase Tábor-Jeseník a zpět na 5,75.
Zatím jsem bioethanol tankoval 2x.
25. ledna 2012 - Poprvé 20l E85 + 20l N95, zbytek v nádrži byl 15l N95. Auto se chovalo normálně, necukalo, startovalo napoprvé, teploty v garáži nešly pod +5 stupňů, v práci po 10h stání a teplotách do -10 °C starty jako na samotný benzín. Spotřeba 7,25 l/100km.
3. února 2012 - Podruhé jsem tankoval téměř stejně: 20l ethanolu, 18 litrů benzínu, zbytek v 55l nádrži byl podle odhadu zhruba 17 litrů směsi 50/50. Tedy po druhém tankování se pohybovala celá směs v nádrži asi 1:1. Auto se při provozu se chovalo normálně. Jenže teploty venku se na Pelhřimovsku pohybovaly v noci až na -25°C, auto stálo celý týden mimo garáž a tak startování bylo horší. Někdy se podařilo nastartovat až napotřetí. Jednou jsem měl dokonce pocit, že chytlo na poslední otočení startéru, které baterka zvládla. Těžko říct, jestli by startování na čistý benzín bylo lepší. Ty mrazy byly fakt krutý. A podle poslechu měla s točením ztuhlého motoru potíže spíš baterie. Spotřebu zatím vyhodnocenou nemám, protože na toto tankování stále jezdím, ale oproti očekávání bude zřejmě podle odjetých km a stavu palivoměru nižší, max. stejná při porovnání s prvním tankování.
Na velké závěry je tedy ještě brzy. Spotřeba je ale zatím o malinko vyšší, což však bude určitě ovlivněno opravdu nízkými teplotami, které jsmě za poslední tři týdny zažili. Auto se totiž i při 25 km jízdě jen tak tak dostane na pořádnou teplotu. Naopak jízdní vlastnosti nedegradovaly, naopak se mi zdá, že stoupání, které jsem dříve na čtyřku nevyjel, teď auto zvládne, i jízda na pětku snese menší otáčky a auto má tah i při nižší rychlosti.
No a podle cen na ONO Planá nad Lužnicí (33,90 natural a 24,90 E85) jsem tedy při dvou čerpáních ušetřil 360 Kč. To sice není moc, ale na novou směs jezdím v podstatě 20 dní. A na vyšší teploty chci zkusit větší poměr E85 vůči naturalu. Uvidíme.
Naposledy upravil(a) sabreman dne stř úno 15, 2012 11:47, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane 1.6, 66kW, r.v. 1998, 190.000 km

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » úte úno 14, 2012 20:28

Dobrý den.
O ethanolu jsem začal uvažovat hned jak se objevil u čerpací stanice.
Mám R Megane 1.6/16V 79 Kw a na čístý E 85 jezdím zhruba 3 měsíce.
Současná cena BA 95 je asi 36 Kč.
Cena E 85 je 24.9 Kč
To už je trochu rozdíl.
Mám nainstalovanou přestavbu EZ 85.(http://www.ez85.us cena 3000Kč,zakoupeno v ČR)
Montáž jsem si provedl sám.
Nic jednoduššího neexistuje.
Hned od počátku provozu na E 85 jsem velmi spokojen.
Žádné problémy jak píšou někteří "chytráci",kteří si pletou ethanol s methanolem.
Velmi kultivovaný chod motoru,vyšší výkon motoru je znatelný od prvního svezení,spotřeba v zimním období vyšší o 0.2l/100km
Bezproblémové studené starty i pod -25C odzkoušené v letošní zimě.
Žádné speciální svíčky ani vzduchové filtry jsem nepoužil.
Myslím si a to je pouze můj názor,že používat E 85 v neupraveném motoru nemá velký finanční přínos.
Motoru neublíží v žádném případě ,ale také se moc neušetří na palivu.
Já už u E 85 zůstanu.
Prostě spokojenost.A krásně to voní z výfuku!
Jiné přestavbové sety neznám , EZ 85 mohu doporučit z vlastní zkušenosti.
Pro informaci.
Na trase Jihlava -Mnichov a zpět úspora 1200Kč oproti BA 95 a to už není zanedbatelné.

e-vosa
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: ned črc 13, 2008 21:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od e-vosa » pát úno 17, 2012 15:25

Tak jsem dneska natankoval 20 litru do espika kde svítila už jen jedna čárka takže je to trak 2:1 nebo 2:1,5 a k mému údivu se vůbec nic nezměnilo. startuje to lépe (teplota okolo nuly) než na benzín, zdá se mi že od volnoběžných otáček je to trochu slabší ale pak to jde mnohem rychleji do otáček. zatím mám najeto jen asi 20km město ale dvojka omezovač jsem samozřejmě zkusil a dobrý. uvidíme no. všude na youtube videa jak nemůžou nastartoval tak jsem fakt překvapenej.
Espace III 98 2.0i 84kW LPG ..posunuto v rodině
Grand Espace IV 2004 3.5 V6 ..chtělo to změnu :-D

Ala
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned pro 24, 2006 11:02
Bydliště: Malá Skála

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Ala » pát úno 17, 2012 22:11

Máme Thalii II a jezdíme normálně na E85. Teď přes zimu míchám 2/3 ku 1/3 ve prospěch E85, jakmile se oteplí, budu dávat čistý. Pro jistotu přidávám aditivum na ochranu ventilových sedel (Benadit apod.)

Našel jsem zajímavé pojednání o E85 z podkladů Katedy vozidel a pozemní dopravy Technické fakulty České zemědělské univerzity v Praze:

"V porovnání s benzinem má bioethanol nízkou výhřevnost a velmi malou mazací schopnost, v porovnání s benzinem vysoké oktanové číslo (OČVM). Přidáním bioethanolu do benzinu se zvyšuje OČVM, ale i tlak par. Kvůli nízké výhřevnosti je měrná spotřeba bioetanolu vyšší než spotřeba benzinu, takže palivový systém se musí v případě vyššího obsahu bioethanolu v palivu předimenzovat. Skupenské výparné teplo bioethanolu je v porovnání s benzinem vyšší a působí výraznější ochlazení palivové směsi přiváděné do motoru, čímž se dosáhne většího naplnění válců palivovou směsí. Vyšší skupenské výparné teplo působí problémy při spouštění motoru za nízkých teplot. Používá se pomocné zařízení pro spouštění za nízkých teplot, případně se motor spouští na benzin.
Obsah vody: Velké problémy vyvolá i malé množství vody v palivu, které může být příčinou rozpadu směsi bioethanolu s benzinem na dvě fáze, přičemž bioethanol přechází do vodní fáze. Bioethanol může způsobit korozi některých součástí, zejména palivového příslušenství motoru, i když tuto nepříznivou vlastnost lze zmírnit přidáním inhibitorů koroze. Agresivně působí na některé plasty a pryže."

Petr Benda
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: ned úno 20, 2011 00:30

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od Petr Benda » pát úno 17, 2012 22:15

No já tankoval 1:1 a spotřeba byla dos vysoká tak mě to docela sklamalo. Teď jsem vzal zase čistej benzín a potom zkusím znovu E85 1:1 a přesně změřit kolik najedu ať vym opravdu na čem jsem. Auto mám bez úpravy ř. jednotky.

e-vosa
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: ned črc 13, 2008 21:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od e-vosa » pát úno 24, 2012 17:44

Tak teď jsem tejden jezdil na čistej E85 mám na tom asi 450km a nejsem moc spokojen. na čistej E85 to skoro nestartuje (žena by nenastartovala) a spotřeba je docela vysoká. na dálnici to nechce jet na plnej plyn na čtyřku nebo pětku, přisuzuju to přicpanýmu paliváku kterej nestačí čerpadlo protlačit a tak po pár sekund dojde tlak na vstřikách a nejede to. zkusím vyměnit palivák a když se tohle nezlepší tak to bude chtít ředit nebo se na to vykašlat.
Espace III 98 2.0i 84kW LPG ..posunuto v rodině
Grand Espace IV 2004 3.5 V6 ..chtělo to změnu :-D

vlada68
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 28, 2012 19:26

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od vlada68 » úte úno 28, 2012 20:03

Zdravím všechny,
chtěl jsem se zeptat jestli nemáte nějakou zkušenost s E85 na sceniku 1,6 rv.2000 a jestli by mi někdo neporadil s firmou která se zabývá montáží a sídlí v ostravě,nebo v okolí.
Díky moc

Uživatelský avatar
ladawe
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 02, 2010 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ladawe » pát bře 02, 2012 18:31

Tak sem si dnes nechal udelat prestavbu na E85 a parada vse jede tak jak ma a bez nejakyho cukani a jinejch neprijemnosti co sem tady cet....mam to na Meganu (r.v.2002 1.8 16V 85kw)co sem mel moznost za dnesek sledovat tak spotreba stejna a cena paliva jeste prijemnejsi 25,50/lirt :)
MEGANE EXPRESSION 1.8 16V 85Kw

Ala
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned pro 24, 2006 11:02
Bydliště: Malá Skála

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Ala » pát bře 02, 2012 21:27

Pokračujeme v provozu na čistý E85 v Thalii II bez jakýchkoliv úprav auta. Jede úplně stejně, možná dokonce lépe v nízkých otáčkách. Starty jsou u prochladlého motoru trochu slabší (stačí však startovat s plynem, jako u Š120), po zahřátí bez problémů. Spotřebu jsem zatím přesně neměřil, odhaduji zvýšení cca o 1/2 litru oproti benzinu.

Uživatelský avatar
Pavel.H
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 25, 2010 22:00

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Pavel.H » sob bře 03, 2012 06:21

Tak už taky jezdím 14 dnů na E85. Dal jsem to půl na půl a žádné potíže při jízdě ani při startu, dokonce mám dojem, že má motor trošku lepší tah a chod. Nemám udělanou úpravu na E85, tak zvažuju, jestli by čistý E85 tomu neuškodil, někdo mě tvrdí, že si zadřu čerpadlo, někdo říká, že bez problémů to pojede, tak nevím, budu ještě chvilku sbírat zkušenosti a poznatky a uvidím. :-)
RENAULT Thalia I RT, r.v. 2001, 1.4l 8V

e-vosa
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: ned črc 13, 2008 21:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od e-vosa » pon bře 05, 2012 01:12

dneska už jsem to na e85 skoro nenastartovala pak to nejelo, kapnul jsem do toho trochu benzinu a už to chodí hladce. na čistej lih to nepojede ale na mix jo. spotřeba na čistej lih špatna. kolem dvanacti
Espace III 98 2.0i 84kW LPG ..posunuto v rodině
Grand Espace IV 2004 3.5 V6 ..chtělo to změnu :-D

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 286
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Etanol 85, 15

Příspěvek od volfik » pon bře 05, 2012 06:45

Já jsem našel kompromis a míchám to jak si vzpomenu ale snažím se držet nějak 50/50 ale je to na náhodu jak se trefim u stojanu.Spotřeba se mi zdá skoro stejná,rychlost rozjezdu je slabší,ale mladej tvrdí že je to moc líný(jezdí v plném obszení 7 lidí).Nehrabou mu kola.Ale důležitý je šetřit rozpočet
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

weebo
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 06, 2010 22:55

Re: ethanol E 85

Příspěvek od weebo » úte bře 06, 2012 00:46

mám Clio 2 1.6 16V 79kW a mám stejnou jednotku jako "Zbyněk 169" a zároveň i stejné zkušenosti - vše chodí jak má, starty jsou i v zimě v pohodě, po nastartování tam není žádné cukání a tak podobně, prostě spokojenost. Ačkoliv tankuju pořád jen u jedný čerpačky, tak před týdnem tam museli mít asi nějakou "břečku" protože první minutu po studeným startu se to při prudším přidání plynu trochu přidusí, což se mi do teď s provozem s jednotkou nestalo. Jinak jezdim s jednotkou už skoro půl roku a předtim jsem to zkoušel nějakou dobu bez jednotky, ale tam nebyla skoro žádná úspora a jízdní komfort taky ne - špatný starty, díry ve výkonu, respektive do 3tis ot to bylo mrtvý.

Uživatelský avatar
ladawe
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 02, 2010 18:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ethanol E 85

Příspěvek od ladawe » úte bře 06, 2012 12:38

souhlasiim nechapu lidi co to tankujou 2:1 nebo 1:1 nechapu usporu nevim jako v cem je to uspornejsi.....ba naopak dobre dam sice 3 tisice za jednotku ale kdyz vezmu ze s cenou 25,50 za kterou tankuju mi to na plny nadrzi udela pres 500 tak si myslim ze je to za chvilku zpet....navic opravdu necitim nejaky navyseni spotreby :) vsem doporucuju:)))) jen mozna jedno doporuceni mejte to na AUTO (na ty prepinaci jednotce) a startujte hned protoze se mi zda ze kdyz to necham v druhy poloze(klicek pred startovanim) tak si to nabere vic a motor se potom dusi je to ohledne studeneho startu....tot asi vse :)
MEGANE EXPRESSION 1.8 16V 85Kw

zbyněk 169
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte úno 14, 2012 20:09

Re: ethanol E 85

Příspěvek od zbyněk 169 » stř bře 07, 2012 09:37

ladawe píše:souhlasiim nechapu lidi co to tankujou 2:1 nebo 1:1 nechapu usporu nevim jako v cem je to uspornejsi.....ba naopak dobre dam sice 3 tisice za jednotku ale kdyz vezmu ze s cenou 25,50 za kterou tankuju mi to na plny nadrzi udela pres 500 tak si myslim ze je to za chvilku zpet....navic opravdu necitim nejaky navyseni spotreby :) vsem doporucuju:)))) jen mozna jedno doporuceni mejte to na AUTO (na ty prepinaci jednotce) a startujte hned protoze se mi zda ze kdyz to necham v druhy poloze(klicek pred startovanim) tak si to nabere vic a motor se potom dusi je to ohledne studeneho startu....tot asi vse :)
Ano,plný souhlas.
Jen reaguji na studený start.
Při aktivaci studeného startu je jednotka naprogramovaná na 100% přidání paliva.
Do 60 s se vše vrátí do normálu.
100% je však velmi mnoho.
Motor se chvíli dusí ,protože je zaplaven velkým množstvím ethanolu.
Je nutno přeprogramovat menu č.4 a upravit množství max. na 50 %.
Pak je vše O.K.
Také menu č.3 je potřeba ubrat na 15% z 20% které je nastaveno v základu.
Důvod je jediný.
Tato jednotka je upravena v základu pro vozy z USA,které mají velký objem válců (mim.3000ccm) a vyšší.
Pak je to opodstatněné.
Pro evropské vozy je toto nastavení zbytečně vysoké.

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 332
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Antonio » stř bře 07, 2012 21:58

Začínám taky uvažovat při cenách benzínu na přechod na ethanol.Mohl bych poprosit jaké s tím máte zkušenosti,postřehy apod.Zkoušel jsem to už na Golfu,jenomže studené starty byly už horší při nízkých teplotách.Tak jsem tam dal LPG a spokojenost.
Jak vám to fuguje a kde jste to kupovaly,návod byl v češtině nebo ne!!!Jenomže na auto starý 12 let se mi nechce investovat 22 000Kč za LPG.
Jak je to s tím programováním.

Za cenu 3 000Kč se mi to zdá zase ,že to nebude zas tak fungovat.Vždyť přestavby stojí řádově kolem 10 000Kč.Není to placebo efekt!!!
Chtěl bych věřit že to funguje ,ale za tu cenu se mi to zdá ,jak power boxy na TDI za pár korun.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: ethanol E 85

Příspěvek od Šamša » čtv bře 08, 2012 00:37

On to takový powerbox je, který změří teplotu vody, přepočítá dobu impulzu od řídící jednotky a vyšle prodloužený impulz na vstřik, vlastně prakticky stejný co komputer na LPG, jen bez dalších blbostí(lejta, trubky, reduktor a ventily)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host