Bezpečnost Laguny I od 1998

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od pepinoE39 » sob led 08, 2011 14:36

Ahoj, rád bych se zeptal na váš názor co se týká bezpečnosti Laguny I po faceliftu od roku 1998. Změnilo se něco i v konstrukci? Když člověk začne hledat na internetu, tak většinou najde nárazový test úplně té první Laguny před faceliftem, která získala jen 2 hvězdičky, tak jestli modernizovaná Laguna je na tom o něco lépe. Díky všem za případné odpovědi.

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » sob led 08, 2011 16:29

Nic,je na tom furt stejně mizerně.Ale mě to nevadí,já bourat nehodlám.A když tě přejede kamion,tak je fuk v čem sedíš :-)
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 363
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Slawall » sob led 08, 2011 18:41

Laguna je spíše nebezpečná, než bezpečná...:D
Btw včera to do mě málem sejmul dědek v nové Avii čelně, jel jsem zrovna v Grand Espace, by mě zajímalo, jak bych dopadl no..:D bylo to v malé rychlosti.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od pepinoE39 » sob led 08, 2011 19:40

Aj čekal jsem, že na tom Lagunka nebude tak špatně, to mě trošku mrzí, protože mě moc láká, je nádherná, ale ta bezpečnost mě celkem štve, tak nevím. Tak hlavně, že to dopadlo dobře a nic se nestalo i když ten Espace na tom je určitě líp s bezpečností, ale díky za reakce

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2913
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od EfineSS » sob led 08, 2011 20:22

Nějaké změny v bezpečnosti proběhly. Nejdůležitější bylo asi přidání bočních airbagů. Ale pokud vím, tak oficiálně se test EuroNCAP poface verze nedělal.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 363
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Slawall » sob led 08, 2011 20:25

Krom airbagů nijak na bezpečnosti nezapracovali.
pepinoE39: Každé auto vyvíjené někdy v letech 94 na tom s bezpečnostní nebude lépe.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1840
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od faldicek » sob led 08, 2011 23:56

Mrkni se i na jiné vozy z těch let, většina má počet bodů stejný jako Laguna, tenkráte se na to zas až tolik nehledělo, nebo to prostě lépe neuměli. Chceš bezpečné auto? Kup si něco novějšího, ale stejně ti nikdo nezaručí, že se auto bude chovat přesně jako při testech NCAP...

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » ned led 09, 2011 01:04

Já bych to až tak nehrotil,máti měla Clio I a sejmul ji píčus v Meganu I coupe,čelní náraz při předjíždění na horizontu v zatáčce,máti asi 70km/h,on 100-110km/h,ani jí nevylítly pytle a přežila to,sice tejden na ARO,ale žije...Samozřejmě blbeček z Meganu odešel po svých...Takže co se bezpečnosti týče,spíš bych to viděl na štěstí/smůlu při nárazu.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1840
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od faldicek » ned led 09, 2011 01:58

Právě, to je to co jsem psal, na ty testy bych moc nehleděl, přeci jen je to tvořeno v laboratorních podmínkách, skutečnost je jiná, může to dopadnout hůře či lépe. Ale dle mého názoru Laguna není tak nebezbečná, švára nabral R19 traktor zezadu asi v 70 km/h možná víc a všichni z auta vylezli po svých a to je starší auto s méně bezpečnostními prvky...

Uživatelský avatar
Adriann
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: pon čer 21, 2010 17:57
Bydliště: Slovensko- TR

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Adriann » ned led 09, 2011 10:12

kto si kúpi, alebo má staršieho francúza, tak iste radšej na bezpečnosť daného auta radšej ani nehľadí a modlí sa aby to niekde nerozpeckoval. Všetko sú to autá ako z kartónu... :(
Passat B5 1,8T
EX: Laguna 1,9 dTi RTE -> odstránený FAP + EGR -->> strela Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » ned led 09, 2011 12:51

Adriann píše:kto si kúpi, alebo má staršieho francúza, tak iste radšej na bezpečnosť daného auta radšej ani nehľadí a modlí sa aby to niekde nerozpeckoval. Všetko sú to autá ako z kartónu... :(
Vážně bych to neviděl tak tragicky,je sice fakt,že třeba oproti LII je jednička papírák,ale když někde potkáš strom ve 120km/h,tak je jedno v čem jedeš.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Adriann
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: pon čer 21, 2010 17:57
Bydliště: Slovensko- TR

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Adriann » ned led 09, 2011 12:59

a práve preto, kašlať na nejakú pevnosť vozidla a radšej sa neznepokojovať nejakými hviezdičkami :)
Passat B5 1,8T
EX: Laguna 1,9 dTi RTE -> odstránený FAP + EGR -->> strela Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » ned led 09, 2011 13:53

Tak,stejně bourat nebudem,páč na nový nemáme :-D
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
Piwell
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: sob led 10, 2009 16:51

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Piwell » ned led 09, 2011 17:02

Tak z dnešního pohledu je to samozřejmě špatný, ale ve svý době to byl prostě standard. Myslim že na lagunaklubu byl dřív test. A laguna z toho vylezla myslim se 2,5 hvězdičkama a žádný auto v týhle třídě na tom líp nebylo. Dokonce si pamatuju, že BMW řady 3 mělo pouze 1,5 hvězdičky. Rozdíl mezi předface a poface je (mimo počtu airbagů), u předface byl průserovej sloupek řízení, kterej u poface měl být nějak upraven aby tolik nedemoloval nohy ...
Clio II 1.2 58 PS :-)
Kawasaki VN 900 Custom
Dněpr K-750 sidecar
Vespa ET4 125
Simson SR 50

sollik
Advanced member
Příspěvky: 362
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od sollik » ned led 09, 2011 23:44

Na Českém rozhlasu byla nedávno zajímavá anketa, otázka zněla: "Kupujete si nové nebo starší auto? Na co při výběru hledíte?" Spousta lidí tam volala a každý mlel hlavně o bezpečnosti. Pak tam zavolal nějaký děda a řekl to přesně tak jak to je. Na co se hnát za bezpečností? (honit hvězdičky)? Všechno je to o lidech. Kdyby jezdili všichni zodpovědně a rychlost jízdy přizpůsobili podmínkám provozu a vždy jeli tak, aby měli auto stále pod kontrolou, nemuseli bysme řešit bezpečnost. Plně s ním souhlasím. Bohužel na silnici to vypadá přesně opačně ... A ve finále je to fakt o štěstí ... Ale na druhou stranu - proč tomu štěstíčku nepomoct koupí bezpečnějšího auta?
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » pon led 10, 2011 12:59

sollik píše:Na Českém rozhlasu byla nedávno zajímavá anketa, otázka zněla: "Kupujete si nové nebo starší auto? Na co při výběru hledíte?" Spousta lidí tam volala a každý mlel hlavně o bezpečnosti. Pak tam zavolal nějaký děda a řekl to přesně tak jak to je. Na co se hnát za bezpečností? (honit hvězdičky)? Všechno je to o lidech. Kdyby jezdili všichni zodpovědně a rychlost jízdy přizpůsobili podmínkám provozu a vždy jeli tak, aby měli auto stále pod kontrolou, nemuseli bysme řešit bezpečnost. Plně s ním souhlasím. Bohužel na silnici to vypadá přesně opačně ... A ve finále je to fakt o štěstí ... Ale na druhou stranu - proč tomu štěstíčku nepomoct koupí bezpečnějšího auta?
Máš pravdu,ale na druhou stranu,kdo z lidí má na nové bezpečné auto?Já si nedovedu představit,jak si jdu pro auto za 300 tis a přitom je to základní motorizace a výbava.To si může dovolit leda člověk,co má hodně nadprůměrný plat,vyřešené bydlení (čili neplatí dalších 30 let 8 litrů měsíčně hypošku),nebo mladej kluk bydlící u rodičů,co ho sponzorujou.A já nespadám ani do jedné kategorie,takže na mě zbejvá leda tak Laguna I za 50-70 tis.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

sollik
Advanced member
Příspěvky: 362
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od sollik » pon led 10, 2011 23:37

Tak to je jasný. Já bych asi do funglovky taky nešel. Ikdyž je to na jednu stranu paráda koupit úplně novou věc, krásně čistou, neškrábnutou .... prozatím jsem si ten pocit užil jen při koupi skůtru, ale u auta nevím. I kdybych měl 250 - 300 000,- Kč na auto asi bych raději šáhnul po nějakém zánovním s výbavou než po funglovce bez výbavy. I když já jsem v tomhle konzerva. Nepotřebuju každý rok leštit jinou plechovku. Dokud auto slouží a plní to proč jsem si ho koupil není důvod měnit ...
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2913
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od EfineSS » úte led 11, 2011 22:17

Jenže jedna věc je nabourat a druhá věc je být nabourán. Bezpečnější auto se dá tedy chápat i jako lepší ochrana proti bezohledným řidičům. Člověk muže jezdit opatrně, předvídavě, ale nikdy nevíš jaký šílenec to do tebe může napálit. A nic s tím neuděláš.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

sollik
Advanced member
Příspěvky: 362
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od sollik » úte led 11, 2011 23:36

Ano v tom máš svatou pravdu. Na druhou stranu kdyby člověk myslel pořád na to aby se mu něco nestalo musel by sedět doma a nevytáhnout paty ... Ale jak už tu bylo psáno je to hlavně o štěstí.
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2359
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od defuckto » úte led 11, 2011 23:43

Sice OT, ale jeden z důvodů, proč jsem šel z felicie do clia byla bezpečnost.. Člověk nikdy neví, kdo mu v protisměru usne a pak si musí vybrat buď čelní náraz nebo příkop, strom atp..
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Jumbiik
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: sob dub 10, 2010 01:07
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Jumbiik » ned dub 10, 2011 10:55

Nevim jak s bezpečností :) táta měl 99 Lagunu grandtoura .. dostala ve 100km/h na B sloupek asi pod 70 stupněma. byly v tom 3 lidi všichni OK bez zranění teda až na odřenou tvář od airbagu a laguna vypadala dobře :)
Nejhorší ze všeho, je srážka s blbcem...

safy
Advanced member
Příspěvky: 429
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od safy » ned dub 10, 2011 18:00

Adriann píše:kto si kúpi, alebo má staršieho francúza, tak iste radšej na bezpečnosť daného auta radšej ani nehľadí a modlí sa aby to niekde nerozpeckoval. Všetko sú to autá ako z kartónu... :(
No vidíš a já jsem si koupil Safrana právě pro jeho bezpečnost.Je z roku 97 a myslím,že ještě dnes ve věku veterána by mě dokázal ochránit proti dementům v koncernových dunivých popelnicích,kteří musí být vždy všude první.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

vesco
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: pát čer 10, 2005 18:55
Bydliště: Holešov

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od vesco » pát dub 15, 2011 17:35

Takže taky něco napíšu,měl jsem kdysi Citroen ZX 1,9d r.v. 1993 a ex v 100km rýchlosti předjížděla kamion samozřejme z horizontu vyjelo doproti auto,ona se lekla a strhla to do 90st.odbočky auto udělalo převrat přes svodidla bokem až do potoka,zůstalo na kolech a ex odepla pásy vylezla z auta a žádné škrábnutí-zavolala mi,policajty a bylo po parádě v podstatě ji zachránilo život ve Fáčku co bych s tímhle vozem srovnával by býval štastný vdovec :)-ona do ted slaví dvoje narozeniny.

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1013
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Bezpečnost Laguny I od 1998

Příspěvek od Krovak » ned dub 17, 2011 13:01

safy píše:
Adriann píše:kto si kúpi, alebo má staršieho francúza, tak iste radšej na bezpečnosť daného auta radšej ani nehľadí a modlí sa aby to niekde nerozpeckoval. Všetko sú to autá ako z kartónu... :(
No vidíš a já jsem si koupil Safrana právě pro jeho bezpečnost.Je z roku 97 a myslím,že ještě dnes ve věku veterána by mě dokázal ochránit proti dementům v koncernových dunivých popelnicích,kteří musí být vždy všude první.
He,o Safranu bych mohl povídat :D Starou 2.2 r.v96 jsem ve 130km/h poslal z vlastní blbosti čelně do škarpy,když jsem ostře dupl v mírné zatáčce na brzdu (nemělo to ani ABS :D ).Bylo to těsně před vesnickým hřbitovem :lol: ,najel jsem na takovou mírnou kamennou zídku,co byla v té škarpě pěkně zarostlá v trávě,auto vylítlo do vzduchu,otočilo se kolem své osy ála Kobra 11,dopadlo na řidičův A sloupek,pak druhá rána a stál jsem zase na kolech,auto na sračku...Pytle ven nešly,já měl servanou kůži na čele o čelní sklo,spolujezdec ani škrábanec 8) Takže za mě Safrane v bezpečnosti :super:
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti