Posilovač řízení.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

grochy
Junior member
Příspěvky: 219
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Posilovač řízení.

Příspěvek od grochy » ned dub 01, 2007 20:21

Poslední dobou zjištuji, že když točín na místě tak mi dře něco ve volantu, je to zvlaštní zvuk, nevim jestli to je něco se servem ale když otevřu motor a točím volantem tak zvenku neslyšín nic, jenom když sedim ve vnitř jak by něco dřelo, a je normální když točím volantem na místě tak mi kolisají otáčky?
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » ned dub 01, 2007 22:08

Kolisani je normali. A to co dela ten zvuk je tyc rizeni, ktera trosku povrzne v sloupku rizeni ve svem ulozeni mozna to jde promazat ja na to seru vzdy to nedela takze nic. a btw.: dela to i za jizdy ale to ti vybruje volant sam o sobe takze to ani nezaregistrujes.
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

Uživatelský avatar
marek.k
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: ned srp 22, 2004 20:56
Bydliště: Napajedla

Příspěvek od marek.k » úte dub 03, 2007 21:06

Mě ten volant taky někde ve sloupku při točení povrzává o nic nejde,ale je to takové nepříjemné vrzání-pískání.
Pokusím se to promazat jestli se k tomu nějak dostanu.
Renault Laguna II 1.8 16V PRIVILEGE r.2001

Ondrej007
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pát pro 15, 2006 09:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ondrej007 » úte dub 03, 2007 22:32

Mimochodem, kdyz se tu bavime o posilovaci, maji Lagunky II variabilni posilovac rizeni? Tj. cim rychleji se jede, tim min posilovac zabira = tuzsi rizeni, ktere je treba na dalnici vyhodou. Ja sem to nejak nepozoroval, ale priznam se ze radeji ani nezkousel :wink:
Laguna II Grandtour, 1.9dCi 88kW, 2003

lopik
Experienced member
Příspěvky: 560
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » stř dub 04, 2007 15:51

Ondrej007 píše:Mimochodem, kdyz se tu bavime o posilovaci, maji Lagunky II variabilni posilovac rizeni? Tj. cim rychleji se jede, tim min posilovac zabira = tuzsi rizeni, ktere je treba na dalnici vyhodou. Ja sem to nejak nepozoroval, ale priznam se ze radeji ani nezkousel :wink:
Laguny II mají variabilní posilovač řízení u mě to teda aspon funguje dobře
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » stř dub 04, 2007 17:05

Jo jo mely by mit, ale taky jsem to zatim nezkousel skubnout na dalnici volantem... mam se rad :lol:
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

laiko
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: pon pro 18, 2006 21:00

Příspěvek od laiko » stř dub 04, 2007 17:38

Skúsil som to už nedobrovoľne asi pri 120-tke, išlo mi totiž o život. Oproti fičiaca A6 sa totiž niekam ponáhľala a brala to cez plnú v zákrute :cry: Ustál som to a auto reagovalo na 1* ...a ta záplava adrenalínu...
Laguna II, 1,9 dCi, 88 kW,
----------------------------

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » stř dub 04, 2007 17:44

laiko píše:Skúsil som to už nedobrovoľne asi pri 120-tke, išlo mi totiž o život. Oproti fičiaca A6 sa totiž niekam ponáhľala a brala to cez plnú v zákrute :cry: Ustál som to a auto reagovalo na 1* ...a ta záplava adrenalínu...
Me skoro prijde ze to v SK mate jako narodni sport predjizdet pred horizontem a obecne tam kde neni videt :shock: sam jsem to zazil 3* behem cesty do BB. U nas zase predjizdi i kdyz vidi, ze tam neco jede a doufaji, ze to stihnou... co je lepsi se asi rict neda oboje jsou xxxxxxxxxxxxxx ruce jim zlamat a zabavit papiry :twisted:
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

Uživatelský avatar
Lubo
Člen RCČR
Příspěvky: 54
Registrován: ned čer 25, 2006 10:29
Bydliště: Rožnov p. R.

Příspěvek od Lubo » ned kvě 06, 2007 07:50

Včera jsem zjistil, že mi slzí olej kolem tlakového spínače posilovače řízení. Bude stači to utáhnout, nebo je potřeba měnit nějaké těsnění?
Laguna II 1.8 16V
Dynamique, hatchback

Uživatelský avatar
Lubo
Člen RCČR
Příspěvky: 54
Registrován: ned čer 25, 2006 10:29
Bydliště: Rožnov p. R.

Příspěvek od Lubo » úte kvě 15, 2007 13:34

Lubo píše:Včera jsem zjistil, že mi slzí olej kolem tlakového spínače posilovače řízení. Bude stači to utáhnout, nebo je potřeba měnit nějaké těsnění?
Dotáhnuto a drží. Pozor na hladinu servo oleje. Pokud to přeženete, tak vám to pokype celé okolí (kryt, dráty, ...). Měrka je vidět po sundání plastového krytu.
Laguna II 1.8 16V
Dynamique, hatchback

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte dub 08, 2008 11:25

Uz nejaku dobu sledujem stopy oleja pri remenici cerpadla serva - zatial je to len "suchy" zaolejovany prach. Zdola pod cerpadlom je uz drziak cely olepeny zaolejovanym prachom, oleja je uz v prachu viac ale zatial dolievat nemusim.
Vymena lozisk a gufer urcite nebude nic problematicke - robil to uz niekto? Rozmer lozisk(a) a gufera neviete?
Alebo to nechat tak kym funguje resp. netecie olej prudom?

Uživatelský avatar
bosyboss
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát pro 07, 2007 12:56
Bydliště: SK-LE,CZ-MĚ,AUT-W

Příspěvek od bosyboss » úte dub 08, 2008 12:45

Po koľkých Km alebo rokoch je potrebné vymeniť olej v servu?
Aký olej tam original patrí a je nejaký špeciálny postup pri výmene?
Renault Laguna II 1.9 dCi Grandtour 79 kW 2004 r.v.

LAGUŠE
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob srp 29, 2009 13:01

Příspěvek od LAGUŠE » sob srp 29, 2009 13:40

Všechny vás tu zdravím. Mám také problém s tím, že mi to při točení volantem na místě jakoby vrže. A navíc pokud se za jízdy pokusím otočit volantem, tak mi to nejdříve trochu škubne, ať na jednu nebo na druhou stranu. Měl jsem to v servisu, vyměnili čerpadlo posilovače řízení, chviličku to bylo dobrý a už je to znovu to samý. Budu rád za každou radu.

lerakus
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob led 30, 2010 22:36
Bydliště: praha4

Příspěvek od lerakus » sob led 30, 2010 23:39

:wink: odednes jsem na tom hůř,protože tenparchant posije kdy chce a to je obvykle,kdy nemá.Při kontrole (řemen,náplň ok),babo raď.
laguna 1,9 Dci 88 kW break

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned led 31, 2010 12:01

bosyboss píše:Po koľkých Km alebo rokoch je potrebné vymeniť olej v servu?
Aký olej tam original patrí a je nejaký špeciálny postup pri výmene?
Výměna není nutná, pouze dolévat a to olejem pro automatické převodovky ATF specifikace Dextron III(červený olej).
Mimochodem ne všechny LII. mají variabilní posilovač.
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned led 31, 2010 12:44, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

opa.key
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
Bydliště: jablonec nad nisou / praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od opa.key » ned led 31, 2010 12:08

nedavno jsem byl u mcdonalda v drivu, jak mam stazeny okynko a hejbal jsem volantem tak od levyho kola se ozivalo jakoby vrzani, v kabine nebylo slyset, ale zvenci docela dost, muze to bejt tim ce auto bylo total zmrzly a vsude snih a led? nebo je nejakej kloub nebo cep v haji?
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2026
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned led 31, 2010 12:36

opa.key píše:nedavno jsem byl u mcdonalda v drivu, jak mam stazeny okynko a hejbal jsem volantem tak od levyho kola se ozivalo jakoby vrzani, v kabine nebylo slyset, ale zvenci docela dost, muze to bejt tim ce auto bylo total zmrzly a vsude snih a led? nebo je nejakej kloub nebo cep v haji?
Mohlo to být jen zmrzlý, mě to dělalo ložisko pod pružinou...ale to bylo slyšet i vevnitř a dost..
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Březina Michal
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: ned bře 22, 2009 09:09
Kontaktovat uživatele:

Power steering faulty

Příspěvek od Březina Michal » ned led 31, 2010 18:04

Power steering faulty - tak přesně takhle mě začala zdravit Lagi po ránu. V řízení žádnou změnu nepozoruju. Nevíte co s tím, než navštívím servis? Díky
aktuálně:
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1624
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 07, 2010 11:28

Šamša píše: Mimochodem ne všechny LII. mají variabilní posilovač.
Si si tym isty? Ja ked som hladal v dialogyse tak na moju lagunu mi to ukazalo ze tam je obycajny, nie variabilny posilovac, comu som sa teda tiez divil ale fakt to tam bolo... Tak neviem.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1624
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned úno 07, 2010 11:33

opa.key píše:nedavno jsem byl u mcdonalda v drivu, jak mam stazeny okynko a hejbal jsem volantem tak od levyho kola se ozivalo jakoby vrzani, v kabine nebylo slyset, ale zvenci docela dost, muze to bejt tim ce auto bylo total zmrzly a vsude snih a led? nebo je nejakej kloub nebo cep v haji?
Toto aj mne robilo ale zasadne len ked som stal smerom dole z prudkeho kopca (pred vjazdom do garaze mam taky kopec), najprv som si myslel ze to len vrzgaju pneumatiky ako sa tocia na mieste ale ked som to lepsie pocuval tak to bol skor taky zvuk ako ked sa kov o kov trie... Znamy v servise mi hovoril ze moze byt len ze remen posilovaca preklzuje ale to sa mi nezda, to bol iny zvuk.
A v poslednom case to uz zas prestalo, minule som skusal a nebolo to pocut. Tak neviem, ale nejako to neriesim.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned úno 07, 2010 11:50

Dehumanizer píše:
Šamša píše: Mimochodem ne všechny LII. mají variabilní posilovač.
Si si tym isty? Ja ked som hladal v dialogyse tak na moju lagunu mi to ukazalo ze tam je obycajny, nie variabilny posilovac, comu som sa teda tiez divil ale fakt to tam bolo... Tak neviem.
Vsetky nemaju posilnovac s variabilnym ucinkom, je to zavisle od vybavy.

Březina Michal
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: ned bře 22, 2009 09:09
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Březina Michal » ned úno 07, 2010 15:08

Laco19 píše:
Dehumanizer píše:
Šamša píše: Mimochodem ne všechny LII. mají variabilní posilovač.
Si si tym isty? Ja ked som hladal v dialogyse tak na moju lagunu mi to ukazalo ze tam je obycajny, nie variabilny posilovac, comu som sa teda tiez divil ale fakt to tam bolo... Tak neviem.
Vsetky nemaju posilnovac s variabilnym ucinkom, je to zavisle od vybavy.
Takže můj problém s DAV je ten že v DDT jsem ho někdy možná aktivoval ale ve skutečnosti tam není...
aktuálně:
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned úno 07, 2010 15:20

Březina Michal píše:Takže můj problém s DAV je ten že v DDT jsem ho někdy možná aktivoval ale ve skutečnosti tam není...
Moze byt. Je dobre este pred prvym zasahom do RJ odzalohovat si vsetky obrazovky - normalne vsetko prebehnut, nikde neklikat, len ukladat jpg na disk. Potom sa vies pozriet co tam bolo. Teraz mozes pozriet pod kapotu ci to mas alebo na skusku nastavit bez DAV, ci to bude fungovat.

Březina Michal
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: ned bře 22, 2009 09:09
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Březina Michal » ned úno 07, 2010 19:11

Laco19 píše:
Březina Michal píše:Takže můj problém s DAV je ten že v DDT jsem ho někdy možná aktivoval ale ve skutečnosti tam není...
Moze byt. Je dobre este pred prvym zasahom do RJ odzalohovat si vsetky obrazovky - normalne vsetko prebehnut, nikde neklikat, len ukladat jpg na disk. Potom sa vies pozriet co tam bolo. Teraz mozes pozriet pod kapotu ci to mas alebo na skusku nastavit bez DAV, ci to bude fungovat.
To jsem potom už dělával, ale to moje první otrkávání s DDT evidentně zanechalo následky.Některý věci začali správně fungovat, až když jsem stáhnul Tvoje překlady :)
aktuálně:
ALFA ROMEO 156 2.0 TS
Renault Laguna II 1.9 dCi combi 2001
Nissan Primera 2.0 GTe
Peugeot 307 SW 1.6 HDi FAP

seko
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon led 05, 2009 18:51

Příspěvek od seko » úte dub 06, 2010 17:16

Ja keď stojím na mieste a točím z volantom tak sa servo evidentne trápi. Keď vytočím do lava (al. do prava) až na doraz a podržím volant vo vytočenej polohe tak to začne strašne rapkať. Keď je motor v otáčkach tak je to celkom v pohode až kým nie je celkom vytočený volant. Kvapalina nemizne, nevie niekto poradíť ? Dík

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host