řízení clia, výměna ramen a čepů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
like111
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 01, 2009 13:28

řízení clia, výměna ramen a čepů

Příspěvek od like111 » úte zář 01, 2009 13:57

Zdravím všechny,
Koupil jsem clio 1.2 (44kw) rok 92. Mám problém s řízením, auto plave jako blázen, pustím volant při jízdě tak zatáčí doparava, když začnu brzdit škube na druhou stranu doleva. Koukal jsem na to a na ramenech už nejsou žádné silentbloky, čepy už to mají taky asi zasebou.
Chtěl bych vědět jestli tyto závady můžou být způsobéné tímhle nebo ještě něčím jiným? A jestli se vyplatí koupit celé ramena nebo jenom silentbloky a hlavně na co si dát pozor při výměně.? Jestli to dokážu sám doma? Nemám s tím žádné zkušenosti.
Díky moc za názory a rady.

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvek od freedale » úte zář 01, 2009 15:19

Myslím, že jednodušší bude koupit celá nová ramena(cca 800/ks) a vyměnit celý, než vylisovávat ta zase zalisovat nový sileny a vystřeďovat je. Tím vyměníš i kulový čepy.
Zárověň se mění čepy řízení (cca 250/ks) a pokud máš stabilizátor, tak i silenbloky stabilizátoru(jinak prý stejně prasknou).
Předem si zkontroluj axiální táhla, dost často odchází, tak abys to vyměnil kdyžtak všechno najednou.

Jinak ...když začnu brzdit, škubne na druhou stranu doleva... tak to vypadá spíš přímo na brzdy, než na řízení, zaseklý pístek, špatně sjeté destičky, nestejné kotouče... Ale můžu se plést(ale spíš ne :-( ). Takže to bude chtít nový destičky, kotouče a rozchodit třmeny.

Přeji dobrou zábavu!!!
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Příspěvek od pepinoE39 » pát zář 04, 2009 20:32

Čauvec a pokud to nebude tím tak bych ještě určitě udělal sbíhavost nebo rovnou zkontroloval celou geometrii.

Uživatelský avatar
freedale
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 16, 2008 15:39
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvek od freedale » pát zář 04, 2009 23:17

pepinoE39 píše:Čauvec a pokud to nebude tím tak bych ještě určitě udělal sbíhavost nebo rovnou zkontroloval celou geometrii.
Pokud vyměníš ramena a čepy, musíš nechat nastavit sbíhavost a zkontrolovat geometrii.
Nehledě k tomu, že podle popsaných závad je u jeho auta momentálně pojem geometrie sprostý slovo.
Renault Trafic II 2,5, 99kW, r.v. 2006
Honda Civic Aerodeck 1,4, 66kW, r.v. 2001
Ex: Renault Mégane Classic 1,4 16V, 70kW, r.v. 2001
Ex: Škoda Felicia 1,3, 40kW, r. v. 1996
Ex: Renault Clio I 1,2i, 40kW, r. v. 1998

pepinoE39
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pát srp 08, 2008 22:24

Příspěvek od pepinoE39 » stř zář 09, 2009 19:19

freedale: jasan já jen na doplnění, aby to bylo komplet s tou geometrii :), protože bez výměny čepů geometrii nemá cenu řešit v tomto případě to je jasna věc

jonbredy
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: čtv pro 11, 2008 12:49

Příspěvek od jonbredy » ned zář 13, 2009 17:52

zdravím,no já jsem to všecko měnil sám,sice to není žádná sranda vylísovat silembloky z ramen,ale vyjde to levnějc...

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host