Syčení u motoru/turba?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Losky
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: čtv srp 07, 2008 18:49
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Losky » čtv srp 14, 2008 17:42

mě to hvízdá jen ve vyšších otáčkách, když na to dupnu, ale klasický turboefekt. Já vyndám tu hadici od IC, vyperu a pak se uvidí. Dotaz, když vyndám koleno k IC, dá se s tím jet???
Škoda Fabia 3 1.2 TSi - objednáno
Škoda Roomster 1.2 TSi
Škoda Octavia 3 1.4 TSi
Škoda Yeti 2.0 TDi 4x4
Škoda Octavia 1.9 TDi
Škoda Fabia 2 1.2 HTP
Škoda Fabia 1.9 TDi
Citroen C3 1.4 HDi
Laguna II 1.9 dCi
Škoda Fabia 1.9 SDi
Suzuki Baleno GSi
Suzuki Swift GTi
Fiat Uno Logo 1.0i
Citroen BX 1.6i
Lancia Y 1.0i
Škoda Favorit GLXi
VW Golf 3 1.4i
Renault 5 1.4i

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » čtv srp 14, 2008 18:06

ja fakt nevim ,ja hlavne se do toho hrabat nebudu a kdyz jsem videl jak jsou ochotny a levny v tom servisu tak nema cenu abych se do toho hrabal,kdyz tomu nerozumim......Rikam prijel jsem,prisel,projel podival,dal novej sroubek na filtr sam od sebe,napichnul na pc,rekl mi vsechno,seridil svetla no supr...ochotnej vsechno a levne.......

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv srp 14, 2008 23:18

vavra.lukas píše:...ale kdyby to melo blby tlaky nebo neco tak by to zjistili na diagnostice...
Zasadna chyba - bezhranicna viera v diagnostiku. Tu istu chybu robia aj v servisoch a vymenia pol auta kym je to OK.
Este raz: ked je na nasavani olej, je tam aj diera. Ak to nie je velka diera turbo potrebny tlak natlaci (asi mu to bude dlhsie trvat), roztoci sa rychlejsie (viac oleja cez loziska, vacsie opotrebenie). Vsetok vzduch, aj ten ktory vyfuci von prejde cez vahu vzduchu a pri vacsom zatazeni to bude dymit, do valcov sa vstrekne podla udaja z vahy vzduchu viac paliva ako sa moze spalit (mas nizsi vykon alebo aspon slabsiu dynamiku a vacsiu spotrebu).
Na roztocenie klukovky so zotrvacnikom do lubovolnych otacok vela vykonu netreba, turbo je regulovane na minimalny tlak. Diagnostika snima udaje 1x za sekundu a je problem najst udaj o tlaku vacsi ako atmosfericky tlak (na kratku dobu pri akceleracii sa mi podarilo 1,1-1,2 bar) - to asi hadica este fucat nebude a na monitore budu vzorove udaje. Inac by to asi vyzeralo pri tlaku 2,5 bar.

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » pát srp 15, 2008 07:47

Ale ja nemuzu najit odkud to fouka..........ale ne ze by to uchazelo..jak je u baterky takova,ze to vypada jak sirena tak tam to bere vzduch a ta (houkacka)je napojena na filtr a nekde v tom spoji to uchazi...vykon to ma,coud neni...

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát srp 15, 2008 08:37

vavra.lukas píše:Ale ja nemuzu najit odkud to fouka..........ale ne ze by to uchazelo..jak je u baterky takova,ze to vypada jak sirena tak tam to bere vzduch a ta (houkacka)je napojena na filtr a nekde v tom spoji to uchazi...vykon to ma,coud neni...
To je pred filtrom, tam to este nevadi. Myslel som spodnu zaolejovanu hadicu do IC.

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » pát srp 15, 2008 08:41

nemam nic od oleje..vcera mi to cely projizdely i ze spoda jak jsou hadice u narazniku...a pak dotahnul filtr a je to slyset jak to prisava nekde u ty spojky u ty houkacky......hlavne jsem rad,ze to mam v poradku.protoze u nas mi na diagnostice rekly,v cudu turbo,erg ventil...rikam hm parada..a to jen nacetl a 400 jsem am nechal a ona to byla chyba zdrivejska a v Renaultu mi rekl vsechno,co bylo menene fakt supr jednani,takove jsem se nesetkal ani v A.T.U.

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 933
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » ned srp 17, 2008 23:39

vavra.lukas píše:nemam nic od oleje..vcera mi to cely projizdely i ze spoda jak jsou hadice u narazniku...a pak dotahnul filtr a je to slyset jak to prisava nekde u ty spojky u ty houkacky......hlavne jsem rad,ze to mam v poradku.protoze u nas mi na diagnostice rekly,v cudu turbo,erg ventil...rikam hm parada..a to jen nacetl a 400 jsem am nechal a ona to byla chyba zdrivejska a v Renaultu mi rekl vsechno,co bylo menene fakt supr jednani,takove jsem se nesetkal ani v A.T.U.
Mám najeto necelých 50.000, auto má cca 2 roky stáří. Slabý sykot taky občas slyším. Auto čerstvě po prohlídce - bez závad. Olej není nikde vidět, táhne ok, spotřeba ok. Podle mě mi syčí asi vzduchový filtr nebo něco v jeho blízkosti, protože po roční servisní prohlídce mi kromě oleje, atd... měnili i vzduchový filtr a od té doby to syčí trochu víc a trochu jinak.

Mimochodem - přišlo mi že mi Laguna blbě větrá, že i na max. ventilaci málo proudí vzduch. Nějak jsem v autě měl pocit, že se "dusím". Po výměně filtru mám v auťáku průvan jak na motorce... :lol:

Třeba máš všechno ok, povergluj s filtrem vzduchu a třeba bude změna.
ObrázekObrázekObrázek

Menhir
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: pát srp 03, 2007 16:03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

EGR ventil

Příspěvek od Menhir » čtv srp 21, 2008 16:08

Ahoj,

Rekli ti ze EGR je vadny, protoze byl jednu dobu "zavreny" a take jsem ho mel chvili odpojeny proto ta chyba v zaznamech...

Jinak me napadla jeste jedna hadice ktera by to mohla delat , prisavani vzduchu do Turba tenkou trubkou z motoru. Vede to od predku motoru do te tluste plastove hadice co jde z turba do IC. je tam nadstavovana! (je to pod cernym krytem motoru) A kdyby to byla ona tak bych nedaval originalni z Renaultu, ma totiz zrejme plastove prepazky a velmi spatnou kvalitu a casem se droli do lopatek turba a dokaze nadelat peknou paseku. Misto ni bych se poohlednul po nejake jine hadici co vydrzi olej a zplodiny :-)

Radek
Laguna II Grandtour, 2.2 DCi 2005

posledni
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 25, 2007 23:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od posledni » čtv srp 21, 2008 19:53

mě tak napadá ,co takhle to čidlo tlaku na té plastové rouře?? mě to syší díky tomu že je to čidlo volné a tak neudrží tlak. :)

posledni
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 25, 2007 23:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od posledni » pon srp 25, 2008 17:33

to napadlo jen mě??

Menhir
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: pát srp 03, 2007 16:03
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Menhir » pon srp 25, 2008 17:46

prisavani u cidla tlaku by zrejme mohlo zpusobit vetsi problemy nez jen syceni...spatne by to merilo ne?
Laguna II Grandtour, 2.2 DCi 2005

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » pon srp 25, 2008 18:58

Nevim co to je,ale dotahnul jsem houkacku pred filtrem a dotahnul jsem srouby 2 torxni co jsou u cidla u tlaku sani u filtru...ty byly povoleny tak jsem to dotahnul a dnes jsem to zkousel a uz to syci min,ale rikam neni to skoro slyset..jinak auto facha suprove

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » pon srp 25, 2008 19:00

kdyby bylo cidlo tlaku tak by mi to zjistil na diagnostice zkousel s nastartovanym motorem vsechny hodnoty primo v Renaultu...

vavra.lukas
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vavra.lukas » pon srp 25, 2008 23:17

Ted jsem mluvil s kamaradem co ma lagunu taky 1.9DCI a rikal,ze mu to taky sici,ze prej to je turbo..tak ja uz nevim

petrskr
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » pon srp 17, 2009 10:48

Ahoj,

Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.

Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).

Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...

Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost :)

Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.

Děkuju
Petr



Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
laguna II, 2001, 1,9dci

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 528
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » stř srp 19, 2009 10:22

petrskr píše:Ahoj,

Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.

Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).

Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...

Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost :)

Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.

Děkuju
Petr



Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
Mi auto trošku cuká, když mám zapojenej konektor pro řízení EGR ventilu. Cuká tedy hlavně na 2-3 při akceleraci. Jakmile to odpojím je po problému. Můžeš to zkusit, protože to zabere 10s ;)
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

petrskr
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » stř srp 19, 2009 11:35

Giggo píše:
petrskr píše:Ahoj,

Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.

Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).

Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...

Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost :)

Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.

Děkuju
Petr



Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
Mi auto trošku cuká, když mám zapojenej konektor pro řízení EGR ventilu. Cuká tedy hlavně na 2-3 při akceleraci. Jakmile to odpojím je po problému. Můžeš to zkusit, protože to zabere 10s ;)
Já nevím, byl jsem u servismana, který se mnou auto projel. Říkal, že to syčení může být malinká dírka (jak od špendlíku) třeba v vlnovci (nedávno mi dávali nový a je možné, že tam vznikla netěsnot). Bohužel ale odjel na dovču a vrátí se až koncem září, tak to pak zvedne a podívá se pořádně.

Odojovat EGR se mi nechce, možná by stačilo ho vyčistit...? Nebo konektor pro řízení EGR ventilu zachová EGR v činnosti? Kde je ten konektor?
laguna II, 2001, 1,9dci

petrskr
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » čtv srp 20, 2009 13:49

Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.

Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisu :) Ať nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah :)

Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.

Petr
laguna II, 2001, 1,9dci

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 528
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » pát srp 21, 2009 13:34

petrskr píše:
Já nevím, byl jsem u servismana, který se mnou auto projel. Říkal, že to syčení může být malinká dírka (jak od špendlíku) třeba v vlnovci (nedávno mi dávali nový a je možné, že tam vznikla netěsnot). Bohužel ale odjel na dovču a vrátí se až koncem září, tak to pak zvedne a podívá se pořádně.

Odojovat EGR se mi nechce, možná by stačilo ho vyčistit...? Nebo konektor pro řízení EGR ventilu zachová EGR v činnosti? Kde je ten konektor?
Ten konektor je třetí obrázek v mém příspěvku dole. Mě to cuká, jen když je zapojen. Přes rok to auto jezdí s tím konektorem odpojeným a jezdí parádně.

viewtopic.php?t=26935
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

petrskr
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » čtv srp 27, 2009 13:45

petrskr píše:Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.

Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisu :) Ať nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah :)

Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.

Petr
Tak to byl EGR, mám tedy nový. Syčení, byť bylo v servisu Renault uvedeno v objednávce, nespravili, až při předání jsem je upozornil že to stále syčí (tvrdili, že syčel ten EGR). Je to intercooler, vepředu je díra a při zapnutém motoru stačí přiložit ruku a je cítit vítr jak kdyby tam byl fén. To asi způsobuje i cukání na dálnici. Jinak tedy výměna egru se vším všudy (+ nějaké čištění okolo toho a kabeláž) vč. odtahu 10 300 :( Bohužel teď budou další výdaje s intercoolerem :((
laguna II, 2001, 1,9dci

petrskr
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrskr » pon srp 31, 2009 12:44

Takže syčení bylo způsobeno prasklým Intercoolerem. Nový byl za 6 150 (Elite) + 1 000 Kč práce (5 hodin, ale pán to prve odhadl na míň, tak cenu ponechal).

Jinak žádný super nárůst výkonu nebo ztišení motoru jsem nezaznamenal (podle výpovědí ostatních na foru jsem myslel, že to bude znát víc, resp. že se víc projevuje prasklý intercooler).

Leč uvidím až natankuji svou milovanou Vervu. Posledně jsem vzal plnou nádrž LUK OILU a auto druhý den přestalo jet ) úplně. Prostě ten Egr už to nedal - s Vervou by si jistě ještě pár měsíců v klidu egroval.


petrskr píše:
petrskr píše:Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.

Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisu :) Ať nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah :)

Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.

Petr
Tak to byl EGR, mám tedy nový. Syčení, byť bylo v servisu Renault uvedeno v objednávce, nespravili, až při předání jsem je upozornil že to stále syčí (tvrdili, že syčel ten EGR). Je to intercooler, vepředu je díra a při zapnutém motoru stačí přiložit ruku a je cítit vítr jak kdyby tam byl fén. To asi způsobuje i cukání na dálnici. Jinak tedy výměna egru se vším všudy (+ nějaké čištění okolo toho a kabeláž) vč. odtahu 10 300 :( Bohužel teď budou další výdaje s intercoolerem :((
laguna II, 2001, 1,9dci

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11542
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon zář 07, 2009 01:00

Hledám někoho ochotného, kdo má 1.9dCi v 96kW, zdali by nemohl poskytnout fotografie turba a jak je to okolo něj řešený a pak hadice i ntercooleru. Vím jen, že intercooler je jiné (nízké)konstrukce pod saharama.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
jozinko
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: pon zář 14, 2009 11:33

Sycania

Příspěvek od jozinko » pon zář 14, 2009 11:40

Zdravim, no mne to tiez zacalo sicat a zistil som ze mam prasknuty chladic, cez prednu masku fuci vzduch....novy stoji vraj 220 eur asi to dam zavarit ale bude treba rozobrat predok auta...ma s tym niekto skusenost ako vybrat tan chladic von, co vsetko sa musi povolit dakujem

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 2999
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Re: Sycania

Příspěvek od Laco19 » pon zář 14, 2009 14:36

jozinko píše:Zdravim, no mne to tiez zacalo sicat a zistil som ze mam prasknuty chladic, cez prednu masku fuci vzduch....novy stoji vraj 220 eur asi to dam zavarit ale bude treba rozobrat predok auta...ma s tym niekto skusenost ako vybrat tan chladic von, co vsetko sa musi povolit dakujem
Nemas v popise rok vyroby (ani motor, atd.) ale ked mas 2001-2002 (mozno aj 2003), tak mozes mat IC uz ako sito. Vtedy sa montovali este IC bez vystuh, po case sa nafukli a priecky popraskali na viacerych miestach. Poznavacie znamenie takeho IC je ze ma spodok vytvarovany do obluka (vidno cez mriezky pod SPZ, spodok by mal byt rovny ako pravitko). Zvonku viditelne poskodenie od kamena (nema sa tam ako dostat) alebo vzniknute pri montazi by sa snad dalo zvarit ale do vnutra medzi lamely sa nedostanes, musel by si tam "vylupat" dieru. Takze ked uz opravovat, tak si myslim ze radsej zalepit.
Je to drahy diel, ja som ho lepil viackrat ale stale praskal na inom mieste az som ho vymenil a mam pokoj. No mozno ti niekto napise, ze ho ma opraveny a ze funguje OK.

Uživatelský avatar
jozinko
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: pon zář 14, 2009 11:33

re

Příspěvek od jozinko » sob zář 19, 2009 00:12

no chladic je zavareny, vystuhy namontovane auto poskladane a vsetko funguje ako predtym a bez sycania... :D cena opravy 50 euro. Velmi som sa obaval toro rozoberania a skladania, ale nakoniec to bola hracka...hej mam lagunu 2002/3 1.9 88kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host