Syčení u motoru/turba?
Moderátor: Moderators General
- Losky
- Junior member
- Příspěvky: 223
- Registrován: čtv srp 07, 2008 18:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
mě to hvízdá jen ve vyšších otáčkách, když na to dupnu, ale klasický turboefekt. Já vyndám tu hadici od IC, vyperu a pak se uvidí. Dotaz, když vyndám koleno k IC, dá se s tím jet???
Škoda Fabia 3 1.2 TSi - objednáno
Škoda Roomster 1.2 TSi
Škoda Octavia 3 1.4 TSi
Škoda Yeti 2.0 TDi 4x4
Škoda Octavia 1.9 TDi
Škoda Fabia 2 1.2 HTP
Škoda Fabia 1.9 TDi
Citroen C3 1.4 HDi
Laguna II 1.9 dCi
Škoda Fabia 1.9 SDi
Suzuki Baleno GSi
Suzuki Swift GTi
Fiat Uno Logo 1.0i
Citroen BX 1.6i
Lancia Y 1.0i
Škoda Favorit GLXi
VW Golf 3 1.4i
Renault 5 1.4i
Škoda Roomster 1.2 TSi
Škoda Octavia 3 1.4 TSi
Škoda Yeti 2.0 TDi 4x4
Škoda Octavia 1.9 TDi
Škoda Fabia 2 1.2 HTP
Škoda Fabia 1.9 TDi
Citroen C3 1.4 HDi
Laguna II 1.9 dCi
Škoda Fabia 1.9 SDi
Suzuki Baleno GSi
Suzuki Swift GTi
Fiat Uno Logo 1.0i
Citroen BX 1.6i
Lancia Y 1.0i
Škoda Favorit GLXi
VW Golf 3 1.4i
Renault 5 1.4i
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
ja fakt nevim ,ja hlavne se do toho hrabat nebudu a kdyz jsem videl jak jsou ochotny a levny v tom servisu tak nema cenu abych se do toho hrabal,kdyz tomu nerozumim......Rikam prijel jsem,prisel,projel podival,dal novej sroubek na filtr sam od sebe,napichnul na pc,rekl mi vsechno,seridil svetla no supr...ochotnej vsechno a levne.......
Zasadna chyba - bezhranicna viera v diagnostiku. Tu istu chybu robia aj v servisoch a vymenia pol auta kym je to OK.vavra.lukas píše:...ale kdyby to melo blby tlaky nebo neco tak by to zjistili na diagnostice...
Este raz: ked je na nasavani olej, je tam aj diera. Ak to nie je velka diera turbo potrebny tlak natlaci (asi mu to bude dlhsie trvat), roztoci sa rychlejsie (viac oleja cez loziska, vacsie opotrebenie). Vsetok vzduch, aj ten ktory vyfuci von prejde cez vahu vzduchu a pri vacsom zatazeni to bude dymit, do valcov sa vstrekne podla udaja z vahy vzduchu viac paliva ako sa moze spalit (mas nizsi vykon alebo aspon slabsiu dynamiku a vacsiu spotrebu).
Na roztocenie klukovky so zotrvacnikom do lubovolnych otacok vela vykonu netreba, turbo je regulovane na minimalny tlak. Diagnostika snima udaje 1x za sekundu a je problem najst udaj o tlaku vacsi ako atmosfericky tlak (na kratku dobu pri akceleracii sa mi podarilo 1,1-1,2 bar) - to asi hadica este fucat nebude a na monitore budu vzorove udaje. Inac by to asi vyzeralo pri tlaku 2,5 bar.
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
To je pred filtrom, tam to este nevadi. Myslel som spodnu zaolejovanu hadicu do IC.vavra.lukas píše:Ale ja nemuzu najit odkud to fouka..........ale ne ze by to uchazelo..jak je u baterky takova,ze to vypada jak sirena tak tam to bere vzduch a ta (houkacka)je napojena na filtr a nekde v tom spoji to uchazi...vykon to ma,coud neni...
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
nemam nic od oleje..vcera mi to cely projizdely i ze spoda jak jsou hadice u narazniku...a pak dotahnul filtr a je to slyset jak to prisava nekde u ty spojky u ty houkacky......hlavne jsem rad,ze to mam v poradku.protoze u nas mi na diagnostice rekly,v cudu turbo,erg ventil...rikam hm parada..a to jen nacetl a 400 jsem am nechal a ona to byla chyba zdrivejska a v Renaultu mi rekl vsechno,co bylo menene fakt supr jednani,takove jsem se nesetkal ani v A.T.U.
Mám najeto necelých 50.000, auto má cca 2 roky stáří. Slabý sykot taky občas slyším. Auto čerstvě po prohlídce - bez závad. Olej není nikde vidět, táhne ok, spotřeba ok. Podle mě mi syčí asi vzduchový filtr nebo něco v jeho blízkosti, protože po roční servisní prohlídce mi kromě oleje, atd... měnili i vzduchový filtr a od té doby to syčí trochu víc a trochu jinak.vavra.lukas píše:nemam nic od oleje..vcera mi to cely projizdely i ze spoda jak jsou hadice u narazniku...a pak dotahnul filtr a je to slyset jak to prisava nekde u ty spojky u ty houkacky......hlavne jsem rad,ze to mam v poradku.protoze u nas mi na diagnostice rekly,v cudu turbo,erg ventil...rikam hm parada..a to jen nacetl a 400 jsem am nechal a ona to byla chyba zdrivejska a v Renaultu mi rekl vsechno,co bylo menene fakt supr jednani,takove jsem se nesetkal ani v A.T.U.
Mimochodem - přišlo mi že mi Laguna blbě větrá, že i na max. ventilaci málo proudí vzduch. Nějak jsem v autě měl pocit, že se "dusím". Po výměně filtru mám v auťáku průvan jak na motorce...
Třeba máš všechno ok, povergluj s filtrem vzduchu a třeba bude změna.



-
Menhir
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: pát srp 03, 2007 16:03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
EGR ventil
Ahoj,
Rekli ti ze EGR je vadny, protoze byl jednu dobu "zavreny" a take jsem ho mel chvili odpojeny proto ta chyba v zaznamech...
Jinak me napadla jeste jedna hadice ktera by to mohla delat , prisavani vzduchu do Turba tenkou trubkou z motoru. Vede to od predku motoru do te tluste plastove hadice co jde z turba do IC. je tam nadstavovana! (je to pod cernym krytem motoru) A kdyby to byla ona tak bych nedaval originalni z Renaultu, ma totiz zrejme plastove prepazky a velmi spatnou kvalitu a casem se droli do lopatek turba a dokaze nadelat peknou paseku. Misto ni bych se poohlednul po nejake jine hadici co vydrzi olej a zplodiny
Radek
Rekli ti ze EGR je vadny, protoze byl jednu dobu "zavreny" a take jsem ho mel chvili odpojeny proto ta chyba v zaznamech...
Jinak me napadla jeste jedna hadice ktera by to mohla delat , prisavani vzduchu do Turba tenkou trubkou z motoru. Vede to od predku motoru do te tluste plastove hadice co jde z turba do IC. je tam nadstavovana! (je to pod cernym krytem motoru) A kdyby to byla ona tak bych nedaval originalni z Renaultu, ma totiz zrejme plastove prepazky a velmi spatnou kvalitu a casem se droli do lopatek turba a dokaze nadelat peknou paseku. Misto ni bych se poohlednul po nejake jine hadici co vydrzi olej a zplodiny
Radek
Laguna II Grandtour, 2.2 DCi 2005
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
-
vavra.lukas
- Starting member
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát črc 18, 2008 03:19
- Kontaktovat uživatele:
-
petrskr
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.
Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).
Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...
Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost
Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.
Děkuju
Petr
Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.
Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).
Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...
Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost
Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.
Děkuju
Petr
Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
laguna II, 2001, 1,9dci
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 528
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Mi auto trošku cuká, když mám zapojenej konektor pro řízení EGR ventilu. Cuká tedy hlavně na 2-3 při akceleraci. Jakmile to odpojím je po problému. Můžeš to zkusit, protože to zabere 10spetrskr píše:Ahoj,
Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.
Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).
Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...
Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost
Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.
Děkuju
Petr
Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
UKRADENÁ
Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
-
petrskr
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já nevím, byl jsem u servismana, který se mnou auto projel. Říkal, že to syčení může být malinká dírka (jak od špendlíku) třeba v vlnovci (nedávno mi dávali nový a je možné, že tam vznikla netěsnot). Bohužel ale odjel na dovču a vrátí se až koncem září, tak to pak zvedne a podívá se pořádně.Giggo píše:Mi auto trošku cuká, když mám zapojenej konektor pro řízení EGR ventilu. Cuká tedy hlavně na 2-3 při akceleraci. Jakmile to odpojím je po problému. Můžeš to zkusit, protože to zabere 10spetrskr píše:Ahoj,
Také mi to začlo syčet při přidávání plynu, dal jsem auto do servisu kde mi řekli, že tam byla nějaká netěsnost u turba, tak že to opravili.
Haha, syčí to dál a to dost, i při jen mírném sešlápnutí plynu. Syčení není slyšet, když jsou zavřená okénka. Jen při otevřeném (při cigáru).
Je vidět, že to ani nevyzkoušeli projet. Nebo vyzkuošeli ale neotevřeli okno. Každopádně turbo je prý OK, vyčistili ho atd. Ale věřte jim, že...
Navíc mám pocit, že při přidávání plynu, kolem 60 km/h na 3 nebo někdy i při jízdě na dálnici to mírně cuká. Otáčky se nemění, ale cítím cukání... Může být cukání projevem nějaké zmíněnené netěsnoti? Stejně dám auto znovu do servisu, ale zajímalo by mě, jestli má tady někdo cukací zkušenost
Jinak jezdí auto dobře ťuk ťuk ťuk.
Děkuju
Petr
Najeto mám 150 000, před 14 dny měněy filtry, olej a tlumiče a jejich uložení.
Odojovat EGR se mi nechce, možná by stačilo ho vyčistit...? Nebo konektor pro řízení EGR ventilu zachová EGR v činnosti? Kde je ten konektor?
laguna II, 2001, 1,9dci
-
petrskr
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.
Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisu
Ať nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah 
Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.
Petr
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.
Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisu
Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.
Petr
laguna II, 2001, 1,9dci
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 528
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Ten konektor je třetí obrázek v mém příspěvku dole. Mě to cuká, jen když je zapojen. Přes rok to auto jezdí s tím konektorem odpojeným a jezdí parádně.petrskr píše:
Já nevím, byl jsem u servismana, který se mnou auto projel. Říkal, že to syčení může být malinká dírka (jak od špendlíku) třeba v vlnovci (nedávno mi dávali nový a je možné, že tam vznikla netěsnot). Bohužel ale odjel na dovču a vrátí se až koncem září, tak to pak zvedne a podívá se pořádně.
Odojovat EGR se mi nechce, možná by stačilo ho vyčistit...? Nebo konektor pro řízení EGR ventilu zachová EGR v činnosti? Kde je ten konektor?
viewtopic.php?t=26935
UKRADENÁ
Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
-
petrskr
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to byl EGR, mám tedy nový. Syčení, byť bylo v servisu Renault uvedeno v objednávce, nespravili, až při předání jsem je upozornil že to stále syčí (tvrdili, že syčel ten EGR). Je to intercooler, vepředu je díra a při zapnutém motoru stačí přiložit ruku a je cítit vítr jak kdyby tam byl fén. To asi způsobuje i cukání na dálnici. Jinak tedy výměna egru se vším všudy (+ nějaké čištění okolo toho a kabeláž) vč. odtahu 10 300petrskr píše:Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.
Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisuAť nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah
Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.
Petr
laguna II, 2001, 1,9dci
-
petrskr
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon čer 25, 2007 15:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže syčení bylo způsobeno prasklým Intercoolerem. Nový byl za 6 150 (Elite) + 1 000 Kč práce (5 hodin, ale pán to prve odhadl na míň, tak cenu ponechal).
Jinak žádný super nárůst výkonu nebo ztišení motoru jsem nezaznamenal (podle výpovědí ostatních na foru jsem myslel, že to bude znát víc, resp. že se víc projevuje prasklý intercooler).
Leč uvidím až natankuji svou milovanou Vervu. Posledně jsem vzal plnou nádrž LUK OILU a auto druhý den přestalo jet ) úplně. Prostě ten Egr už to nedal - s Vervou by si jistě ještě pár měsíců v klidu egroval.
Jinak žádný super nárůst výkonu nebo ztišení motoru jsem nezaznamenal (podle výpovědí ostatních na foru jsem myslel, že to bude znát víc, resp. že se víc projevuje prasklý intercooler).
Leč uvidím až natankuji svou milovanou Vervu. Posledně jsem vzal plnou nádrž LUK OILU a auto druhý den přestalo jet ) úplně. Prostě ten Egr už to nedal - s Vervou by si jistě ještě pár měsíců v klidu egroval.
petrskr píše:Tak to byl EGR, mám tedy nový. Syčení, byť bylo v servisu Renault uvedeno v objednávce, nespravili, až při předání jsem je upozornil že to stále syčí (tvrdili, že syčel ten EGR). Je to intercooler, vepředu je díra a při zapnutém motoru stačí přiložit ruku a je cítit vítr jak kdyby tam byl fén. To asi způsobuje i cukání na dálnici. Jinak tedy výměna egru se vším všudy (+ nějaké čištění okolo toho a kabeláž) vč. odtahu 10 300petrskr píše:Takže už je to tady.
Včera o půlnoci jsem auto nenastartoval, resp. nastartoval, motor běžel asi 5 vteřin, vůbec nereagoval na plyn a chcípnul. Dneska jsem to tedy nechal odtáhnout na Zličín, pán říkal, že to bude EGR. Tak uvidíme. Auto tedy už, jak jsem psal, předtím cukalo na dálnici a hůř jelo a kouřilo. Teď už ten egr asi odešel uplně... Se syčením to ale asi nemá nic společného, to bude někde nějaká dírka.
Jinak tedy doporučuji hned jak se projeví cukání hurá do servisuAť nemusíte platit 400 za taxi + 1 500 za odtah
Hned jak auto bude spravené, napíšu jak to dopadlo.
PetrBohužel teď budou další výdaje s intercoolerem
(
laguna II, 2001, 1,9dci
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Hledám někoho ochotného, kdo má 1.9dCi v 96kW, zdali by nemohl poskytnout fotografie turba a jak je to okolo něj řešený a pak hadice i ntercooleru. Vím jen, že intercooler je jiné (nízké)konstrukce pod saharama.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Sycania
Zdravim, no mne to tiez zacalo sicat a zistil som ze mam prasknuty chladic, cez prednu masku fuci vzduch....novy stoji vraj 220 eur asi to dam zavarit ale bude treba rozobrat predok auta...ma s tym niekto skusenost ako vybrat tan chladic von, co vsetko sa musi povolit dakujem
Re: Sycania
Nemas v popise rok vyroby (ani motor, atd.) ale ked mas 2001-2002 (mozno aj 2003), tak mozes mat IC uz ako sito. Vtedy sa montovali este IC bez vystuh, po case sa nafukli a priecky popraskali na viacerych miestach. Poznavacie znamenie takeho IC je ze ma spodok vytvarovany do obluka (vidno cez mriezky pod SPZ, spodok by mal byt rovny ako pravitko). Zvonku viditelne poskodenie od kamena (nema sa tam ako dostat) alebo vzniknute pri montazi by sa snad dalo zvarit ale do vnutra medzi lamely sa nedostanes, musel by si tam "vylupat" dieru. Takze ked uz opravovat, tak si myslim ze radsej zalepit.jozinko píše:Zdravim, no mne to tiez zacalo sicat a zistil som ze mam prasknuty chladic, cez prednu masku fuci vzduch....novy stoji vraj 220 eur asi to dam zavarit ale bude treba rozobrat predok auta...ma s tym niekto skusenost ako vybrat tan chladic von, co vsetko sa musi povolit dakujem
Je to drahy diel, ja som ho lepil viackrat ale stale praskal na inom mieste az som ho vymenil a mam pokoj. No mozno ti niekto napise, ze ho ma opraveny a ze funguje OK.
re
no chladic je zavareny, vystuhy namontovane auto poskladane a vsetko funguje ako predtym a bez sycania...
cena opravy 50 euro. Velmi som sa obaval toro rozoberania a skladania, ale nakoniec to bola hracka...hej mam lagunu 2002/3 1.9 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host