Sám si nic z výše uvedeného dělat bohužel nebudu, takže jsem odkázaný na servisy. Dostalo se mi těchto odpovědí ze servisů:
Neofiko servisy jsou s cenou dosti podobné
Rozvody cca 3800,-
Vodní pu. 1900,-
Volnoběžka 1500,-
Řemen 480,-
Přestavovač 6000,-
Práce 3000,-
____________
16 680,-Kč
Ofiko Renault
Řádově lze ale říct, že materiál ( sada rozvodů, vodní čerpadlo a sada řemene příslušenství ) vyjde na cca. 10 000,-
Práce na výměnu rozvodů je cca. 6 hodin x 846,- kč
Přesuvník stojí řádově kolem 5 000,- kč
________________
20 076,-Kč
Nechystám se to dělat hned, ale tak trochu mě k tomu asi dotlačí přesuvník + rozvody už mají také svůj čas. V každém případě chci být připravený na výměnu. Jenže výše uvedené ceny mi přijdou vysoké. Zjistil jsem, že přesuvník by se dal sehnat přes jc-parts nebo jiné obchody za cenu okolo 3200kč, přitom každý servis mi psal, že cena pod 5tisíc nejde.
Mám dotaz i ohledně rozvodů, díval jsem se po netu a rozvodové sady např. contitech, případně SKF - rozvodový řemen s vodní pumpou a kladek (kladky jsou INA a pumpa SKF) by se dal sehnat komplet okolo 3,5tisíce. To je podstatně méně, než mi nabízeli servisy, takže bych takové sady při výměně rozvodů využil.
Mění se tedy:
Rozvodový řemen
Vodní pumpa
Kladky - vodící a napínací
Drážkový řemen
Doporučeno vyměnit i volnoběžku preventivně.
+ v mém případě ještě přesuvník.
Skutečně je potřeba i volnoběžka? První auto a poprvé řeším rozvody

