Spotřeba LIII
Moderátor: Moderators General
Re: Spotřeba LIII
Za mě spotřeba (2.0 dci 96kw ESM) 6,3/100 50% kolony v Praze (magistrála, jižní spojka) 50% okresky směr Mělník.
Co jsem zkoušel čistě okresky cca hodina a čtvrt jízdy, vesničky, občas v kopci na to dupnout, ale jinak max 100km/h, tak jsem jel za 4,7/100 - pohodová jízda bez spěchu, otáčky mezi 1600-2100.
Po natankování verva diesel + aditivum se mi zvedla průměrná z 6,3 na 6,8 při stejné trase. Uvidíme, jestli se to časem ještě hejbne.
Údaje beru z počítadla. Vedle si dělám ještě statistiku podle natankovaných nádrží a typu paliva, ale ta se ukáže až dlouhodobě.
Co jsem zkoušel čistě okresky cca hodina a čtvrt jízdy, vesničky, občas v kopci na to dupnout, ale jinak max 100km/h, tak jsem jel za 4,7/100 - pohodová jízda bez spěchu, otáčky mezi 1600-2100.
Po natankování verva diesel + aditivum se mi zvedla průměrná z 6,3 na 6,8 při stejné trase. Uvidíme, jestli se to časem ještě hejbne.
Údaje beru z počítadla. Vedle si dělám ještě statistiku podle natankovaných nádrží a typu paliva, ale ta se ukáže až dlouhodobě.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Re: Spotřeba LIII
Clio mi žralo hodně, rekod mám necelých 150 km na jednu nádrž (36l), ale to vypadalo nějak takto:bopol píše:Neviem,zevraj chladenie a mazanie.Vo vyssich otackach ide normalne,cervene pole mam od 6000 ot.,ale ked predbieham tak prepinam na benzin.Najazdene na lpg mam 40tis km.A kolko zere clio plynu?Zena ma take iste a zere to priemerne 5l benzinu tak neviem ci sa oplati plyn.

Teď jezdi s cliem tchán a ten se pohybuje kolem 6,5 l na 100 km
Laguna III GrandTour Initiale, 2.0T LPG, 2008, 235000 km
Re: Spotřeba LIII
Já mám na Vervě taky o něco vyšší spotřebu, ale je to prd. Tankuji vervu skoro vždy...FyBy píše:Za mě spotřeba (2.0 dci 96kw ESM) 6,3/100 50% kolony v Praze (magistrála, jižní spojka) 50% okresky směr Mělník.
Co jsem zkoušel čistě okresky cca hodina a čtvrt jízdy, vesničky, občas v kopci na to dupnout, ale jinak max 100km/h, tak jsem jel za 4,7/100 - pohodová jízda bez spěchu, otáčky mezi 1600-2100.
Po natankování verva diesel + aditivum se mi zvedla průměrná z 6,3 na 6,8 při stejné trase. Uvidíme, jestli se to časem ještě hejbne.
Údaje beru z počítadla. Vedle si dělám ještě statistiku podle natankovaných nádrží a typu paliva, ale ta se ukáže až dlouhodobě.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ona ta vyšší spotřeba může být taky dána tím, že auto prosté lépe jede, tak se na to více šlape.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
Popravdě co jsem tam soupnul vervu a aditivum, tak zvuk motoru trochu zhrubnul jakoby se procistil. Je to subjektivní vjem ale měl jsem podobný u benzínu když jsem natankoval shell vpower nitro. Ale zase jsem ho neměl u omv maxxmotion 95 ani 100 naopak zase u agip Natural 98 jo. Teď s lagunou taky trochu zaexperimentuju a uvidím jakej bude rozdíl.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k
-
Jan Melichar
- Junior member
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ještě k tématu 2,0 16V a LPG. Nevíte někdo jak je to s přestavbou na plyn u verze FlexFuel teda E85 varianta. Údajně by tahle verze měla mít úpravy jako tvrzená sedla ventilů apod.
Jinak teda ke spotřebě u mě na benzin v průměru lehce pod 8l na E85 okolo 10l. Při dnešních cenách benzinu nedává E85 smysl (auto na E85 jede nepatrně lépe než na benzin)
Na dálnici při rychlostech v zákonném limitu nebo lehce nad je to cca o 0,5l víc než celkový průměr.
Motor je to opravdu velmi příjemný. Tichý a překvapivě pružný (na atmosféru). Když se trochu drží pod krkem dost slušně i jede a pak samozřejmě i žere.
Nevíte někdo jestli má tahle varianta dvouhmotový setrvačník? Nemohl by se mi někdo, kdo má přístup, mrknout do dialogys? Je to motor M4R 726
Jinak teda ke spotřebě u mě na benzin v průměru lehce pod 8l na E85 okolo 10l. Při dnešních cenách benzinu nedává E85 smysl (auto na E85 jede nepatrně lépe než na benzin)
Na dálnici při rychlostech v zákonném limitu nebo lehce nad je to cca o 0,5l víc než celkový průměr.
Motor je to opravdu velmi příjemný. Tichý a překvapivě pružný (na atmosféru). Když se trochu drží pod krkem dost slušně i jede a pak samozřejmě i žere.
Nevíte někdo jestli má tahle varianta dvouhmotový setrvačník? Nemohl by se mi někdo, kdo má přístup, mrknout do dialogys? Je to motor M4R 726
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
Re: Spotřeba LIII
Provozuje zde někdo Lagunu III 2.0t v automatu?
Laguna III GrandTour Initiale, 2.0T LPG, 2008, 235000 km
Re: Spotřeba LIII
Jo 2.0T automat. Klidna jizda 7,5l, ale dlouhodoby mam kolem 9l.
takze v klidu
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM
-
jar.cieplik
- Starting member
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát led 02, 2015 00:56
- Bydliště: albrechtice (okr.karviná)
Re: Spotřeba LIII
wow 9L v klidu??? no přátelé můj názor, že máme moc hezké auta, ale s tou spotřebou renault zaspal... jako na řekněme docela nová auta by měla být standartně spotřeba okolo 5 průměru.... (nemyslím samozřejmně energy motory)
laguna III, rv 2010, dci 2.0, 96kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17183
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spotřeba LIII
No, porovnávat dci a turbo benzín je asi dost mimo. 2.0T je motor z roku tak 1999, takže spotřeba bude asi adekvátní. Navíc L3 je dost těžké auto. 2.0dci se dá udržet mezi šesti a sedmi litry, záleží na profilu trasy, režimu jízdy, ... Roli hraje spousta faktorů. Na naftě se to moc neprojeví, ale u benzínu při městském režimu leze spotřeba nahoru úplně nehorázně. Stačí párkrát zastavit na červené a pak vystřelit k dalšímu semaforu, na kterém je červená a 10l tam bude s jakýmkoliv motorem. To samé při určité rychlosti na dálnici začne růst spotřeba velmi výrazně ... Dá se najít optimum, otázkou je, zda pak člověku takový styl jízdy vyhovuje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
jar.cieplik
- Starting member
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát led 02, 2015 00:56
- Bydliště: albrechtice (okr.karviná)
Re: Spotřeba LIII
jasně věřím, nejsem znalec, spíše právě neznalec
))
ale, když se kouknu jak píšeš, že motor tedy je z roku cca 1999 a u luccase vidím popisek Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM, takže mi moc nepasovalo, že tam bude 10 let starý motor... myslel jsem, že už bude vymakanější, než aby žral 9 L i u benzínu.... asi to tak je, jen teda si myslím, že v dnešní době je to záhul, tolik litrů, aby brala auta.... (samozřejmě byznis je byznis)
ale, když se kouknu jak píšeš, že motor tedy je z roku cca 1999 a u luccase vidím popisek Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM, takže mi moc nepasovalo, že tam bude 10 let starý motor... myslel jsem, že už bude vymakanější, než aby žral 9 L i u benzínu.... asi to tak je, jen teda si myslím, že v dnešní době je to záhul, tolik litrů, aby brala auta.... (samozřejmě byznis je byznis)
laguna III, rv 2010, dci 2.0, 96kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17183
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spotřeba LIII
To stáří motoru myslím tak, že poprvé se tenhle motor objevil někdy v roce 1999, možná i dřív (nevím). Konstrukce se od té doby moc nezměnila, možná se aktualizovala mapa vstřikování, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ten motor urcite prosel za tu dobu radou evoluci, at uz z hlediska platnych euro norem, ci klasickymi inovacemi danymi vyvojem. 2.0T je prave pomerne dost usporny motor (vzhledem k objemove konkurenci), treba u L2 ten sam motor nebylo problem rozumnym uzivanim udrzet na spotrebe zacinajici sedmickou. U L2 vsak byl spjat s manualem, u L3 je tento motor vyhradne s automatem (neplest se 150kW 2.0T z GT, to je v podstate jiny motor). Navic s klasickym hydromenicem coz znamena, ze tento automat, byt radi hladce a je spolehlvy, tak pomerne ubira na dynamice a dost negativne se projevuje na spotrebe. Vyssi hmotnost L3 vuci L2 dela taky sve.
Shrnuto podtzreno, 2.0T 125kW je usporny motor (rozhodne nezere vic nez 2.0TSI), u L3 to vsak neni prilis znat prave kvuli automatu - nevhodne jako jedina moznost.
Shrnuto podtzreno, 2.0T 125kW je usporny motor (rozhodne nezere vic nez 2.0TSI), u L3 to vsak neni prilis znat prave kvuli automatu - nevhodne jako jedina moznost.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
pokud se s 2.0T chcete udržet na rozumné spotřebě to znamená musíte splynout s provozem v tu dobu se bavíme jak píše amat spotřebou začínající 7 pokud se vyhnete zbytečné akceleraci začíná to 6 nesmíte však jezdit couračky . Couračky do 15 km jezdí manželka momentálně 8.1 l . Pokud pojedu dál a budu vyčnívat z davu respektive z kolony s rozumnou nohou ( co dojedu předjedu ) spotřeba půjde k 9l ale nepřekročí je . Pokud využijete potencionál motoru je to číslice začínající 9 a pokud si jízdu chcete opravdu užit a na prdel se vám přilepí Tdičko v horším případě Tsičko z výfuku vám vypadne i víčko od nádrže.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Spotřeba LIII
Člověče, rozhodně tady nechci nějak snižovat tvoje znalosti o Rendlíkách, ale LIII by neměla vážit více, než LII. U LII 2001 1.9 dCi 88kW+6°M bylo psáno v techničáku tuším 1440 kg + až další metrák dle výbavy. U LII 2007 2.0dCi 127kW +6°M je v techničáku 1540 - 1650kg. A trojka by neměla výrazněji překročit 1500kg s dCi a automatem.amat píše:Ten motor urcite prosel za tu dobu radou evoluci, at uz z hlediska platnych euro norem, ci klasickymi inovacemi danymi vyvojem. 2.0T je prave pomerne dost usporny motor (vzhledem k objemove konkurenci), treba u L2 ten sam motor nebylo problem rozumnym uzivanim udrzet na spotrebe zacinajici sedmickou. U L2 vsak byl spjat s manualem, u L3 je tento motor vyhradne s automatem (neplest se 150kW 2.0T z GT, to je v podstate jiny motor). Navic s klasickym hydromenicem coz znamena, ze tento automat, byt radi hladce a je spolehlvy, tak pomerne ubira na dynamice a dost negativne se projevuje na spotrebe. Vyssi hmotnost L3 vuci L2 dela taky sve.
Shrnuto podtzreno, 2.0T 125kW je usporny motor (rozhodne nezere vic nez 2.0TSI), u L3 to vsak neni prilis znat prave kvuli automatu - nevhodne jako jedina moznost.
Co se týká spotřeby, tak na 2.0dCi mám stabilně 7.5-7.6. Jezdím tak půl na půl. Čili se tak nějak snažím jet rozumně do kila, než mě někdo vytočí tím, že jede jak blbec u středový čáry 65km/h a podobné excesy, pak po jeho předjetí většinou jedu kapánek rychleji, nebo než potkám oktávkáře, co si myslí, že ujede
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Jáááj!!!! Měl jsem rozepsaný dlouhý příspěvek s vysvětlením a technickými podrobnostmi, ale smazal jsem si to... Už nemám morál to znovu sepisovat, takže v kostce:
- L3 je těžší auto než L2 - rozhodně né zanedbatelně
při stejné motorizaci 2.0dCi 127kW 6° man, váží L2 1505kg a L3 1567kg
Je to dáno tím, že L3 je v porovnání s L2 mnohem robustněji dělané auto. Byť konstrukce je prakticky totožná (mechanické principy), tak každá komponenta je zesílená a mnohem poctivěji provedená (to se týká zejména podvozku - těhlice, rameno, poloosy, stabilizátoru, nápravnice, prostě všechno je vylepšené). Chtěl jsem nafotit srovnávačku dílů L2 a L3, aby bylo vidět o kolik je L3 poctivěji dělaná, ale nemám na to prostě čas. Snad do budoucna.
Stran spotřeby, není 2.0dCi jako 2.0dCi, divil bych se, kdybychom měli stejný motor. Prakticky každý rok se na M9R udála nějaká evoluce, která se krom jiného projevila na jiném kódu motoru. Můj 127kW je M9R 800, pochybuji, že stejný bude u L2. Další věcí je převodovka, kterých se k M9R dávalo snad 15 typů. Já mám PK4 012, stejná se montovala do L3 GT dCi (131kW). Myslím, že i ta bude u tvé L2 jiná. Všechny tyto změny se někde projeví a spotřeba bude asi nejviditelnější ukazatel. Aktuálně mám na PP průměr 7,6l (nuluju vždy s tankováním), ale je v tom 70% pohybu po městě ve vánoční dopravě a poměrně svižná jízda na dálnici (150 - 160kmh). Letní dlouhodobý průměr mám 7,0l (18" disky) a zimní 7,2-3l (17" disky). Dálky (Chorvatsko, Ženeva, Frankfurt, Paříž) jezdím zpravidla kolem 6,2 - 6,4l - obvykle tempoš na 132kmh a v Německu se mu nestydím šlápnout na krk. Mám rád svižnou jízdu, ale rozhodně nejezdím jako prase. Na dálnici se držím tempa 140kmh, ale do větších kopců se nechávám unášet na vlně 380NM, takže pod plynem. Když je noc a nikde není žádný provoz, občas to protáhnu i 200kmh. Jinak opravdu těch 140kmh. Po městě jezdím podle pravidel, ale když stojím první na červené, tak si většinou užiju maximální akceleraci, protože ten zátah je prostě opojný. I po dvou letech se mi to nepřejedlo.
Kdybych jezdil opravdu na kochačku a do stovky jak píšeš, tak bych měl spotřebu kolem šesti, spíše pod. Nicméně to prostě nejde, ty koně si prostě samy řeknou o svižnější tempo.
Jak řekl jeden mechanik: "to auto nemá 175k proto, aby se s ním jezdilo pomalu" 
- L3 je těžší auto než L2 - rozhodně né zanedbatelně
při stejné motorizaci 2.0dCi 127kW 6° man, váží L2 1505kg a L3 1567kg
Je to dáno tím, že L3 je v porovnání s L2 mnohem robustněji dělané auto. Byť konstrukce je prakticky totožná (mechanické principy), tak každá komponenta je zesílená a mnohem poctivěji provedená (to se týká zejména podvozku - těhlice, rameno, poloosy, stabilizátoru, nápravnice, prostě všechno je vylepšené). Chtěl jsem nafotit srovnávačku dílů L2 a L3, aby bylo vidět o kolik je L3 poctivěji dělaná, ale nemám na to prostě čas. Snad do budoucna.
Stran spotřeby, není 2.0dCi jako 2.0dCi, divil bych se, kdybychom měli stejný motor. Prakticky každý rok se na M9R udála nějaká evoluce, která se krom jiného projevila na jiném kódu motoru. Můj 127kW je M9R 800, pochybuji, že stejný bude u L2. Další věcí je převodovka, kterých se k M9R dávalo snad 15 typů. Já mám PK4 012, stejná se montovala do L3 GT dCi (131kW). Myslím, že i ta bude u tvé L2 jiná. Všechny tyto změny se někde projeví a spotřeba bude asi nejviditelnější ukazatel. Aktuálně mám na PP průměr 7,6l (nuluju vždy s tankováním), ale je v tom 70% pohybu po městě ve vánoční dopravě a poměrně svižná jízda na dálnici (150 - 160kmh). Letní dlouhodobý průměr mám 7,0l (18" disky) a zimní 7,2-3l (17" disky). Dálky (Chorvatsko, Ženeva, Frankfurt, Paříž) jezdím zpravidla kolem 6,2 - 6,4l - obvykle tempoš na 132kmh a v Německu se mu nestydím šlápnout na krk. Mám rád svižnou jízdu, ale rozhodně nejezdím jako prase. Na dálnici se držím tempa 140kmh, ale do větších kopců se nechávám unášet na vlně 380NM, takže pod plynem. Když je noc a nikde není žádný provoz, občas to protáhnu i 200kmh. Jinak opravdu těch 140kmh. Po městě jezdím podle pravidel, ale když stojím první na červené, tak si většinou užiju maximální akceleraci, protože ten zátah je prostě opojný. I po dvou letech se mi to nepřejedlo.
Kdybych jezdil opravdu na kochačku a do stovky jak píšeš, tak bych měl spotřebu kolem šesti, spíše pod. Nicméně to prostě nejde, ty koně si prostě samy řeknou o svižnější tempo.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
Jistě že nemáme stejný kód motoru, já mám M9R 760, jediná verze 127kW co se do LII dávala. Do LIII se dávaly tři následující verze. Nicméně jsem toho názoru, že změny budou víceméně kosmetické typu "posledně nám to tady nevydrželo, tak dáme tenhle plech jinak ohnutej a z o milimetr silnějšího materiálu, tuhle vyměníme čidlo, támhle poupravíme jednotku vstřikování" aneb z 95% ty motory budou po technické stránce stejné. Takže si rozhodně nemyslím, že mezi jednotlivými motory bude nějak dramatický rozdíl ve spotřebě. Spíš bude záležet na daném kusu a řidiči.
Co se týká převodovek, tak 15 typů je sranda. Tenkrát jsem se docela zajímal o PK6 a dostal jsem se nakonec k tomu, že začínaly na verzi 001 a končily snad na 082, do čehož byly zahrnuty modely i pro ostatní motorizace. Jenže drtivá většina těch převodovek byla fyzicky naprosto stejných, pouze se lišily délkou převodů a později kvalitou materiálů, zejména ložisek.
Ohledně hmotnosti, v mém techničáku jsou hodnoty uvedené výše, tak nevím, kde je chyba. K tomu zátahu - buď rád.Mě už přijde jako okoukaný i zrychlení 0-100 za tři vteřiny.
Co se týká převodovek, tak 15 typů je sranda. Tenkrát jsem se docela zajímal o PK6 a dostal jsem se nakonec k tomu, že začínaly na verzi 001 a končily snad na 082, do čehož byly zahrnuty modely i pro ostatní motorizace. Jenže drtivá většina těch převodovek byla fyzicky naprosto stejných, pouze se lišily délkou převodů a později kvalitou materiálů, zejména ložisek.
Ohledně hmotnosti, v mém techničáku jsou hodnoty uvedené výše, tak nevím, kde je chyba. K tomu zátahu - buď rád.Mě už přijde jako okoukaný i zrychlení 0-100 za tři vteřiny.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ono tech PK4 bylo podstatne vic nez uvadim, davaly se do vice modelu, dokonce i do benzinu. Uvadel jsem cislo co si zhruba tak pamatuju jen pro L3 a 2.0dCi.
Jinak mezi temi 127kW motory bude urcite dost zmen i co se tyce naladeni jednotky, strategie rizeni emisi atd. Nicmene co se davaly 2.0dCi ke konci vyroby jako ENERGY rada, tak to je neuveritelne jak je to jine. Pribyla tuna novych snimacu, ktere u neenergy vubec nejsou (zejmena kvuli start & stopu), ale i kvuli emisim - motor je osazen lambda sondami. Dokonce sli tak daleko, ze totalne zmenili vykonove prubehy a celkove charakter motoru. Kdo se s tim sveze, vubec by nehadal 110kW, spise mnohem vic. Pocitove se to sbira mnohem lepe nez 127kW neenergy. Je to dk jiste miry dano i tim, ze je ENERGY spojeno vzdy s dost dlouhymi prevody (pri 130kmh toci 2200ot), takze se motor daleko vic opira o kroutak coz u 127kW s kratkymi prevody neni tolik citit.
Jinak mezi temi 127kW motory bude urcite dost zmen i co se tyce naladeni jednotky, strategie rizeni emisi atd. Nicmene co se davaly 2.0dCi ke konci vyroby jako ENERGY rada, tak to je neuveritelne jak je to jine. Pribyla tuna novych snimacu, ktere u neenergy vubec nejsou (zejmena kvuli start & stopu), ale i kvuli emisim - motor je osazen lambda sondami. Dokonce sli tak daleko, ze totalne zmenili vykonove prubehy a celkove charakter motoru. Kdo se s tim sveze, vubec by nehadal 110kW, spise mnohem vic. Pocitove se to sbira mnohem lepe nez 127kW neenergy. Je to dk jiste miry dano i tim, ze je ENERGY spojeno vzdy s dost dlouhymi prevody (pri 130kmh toci 2200ot), takze se motor daleko vic opira o kroutak coz u 127kW s kratkymi prevody neni tolik citit.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
A co je nejdulezitejsi, soubor vsech zmen a vylepseni u ENERGY opravdu funguji, protoze spotreba je skoro zazracna. Pri bezne jizde to jezdi za pet (bez eko snahy), kdyz se clovek hodne snazi tak neni problem udelat klidne i cislo zacinajici ctyrkou. Kdyz se to trochu honi tak tam je kolem sesti a nad sedm to snad ani nejde (zatim se mi to nepodarilo). Tohle je proste neskutecne a kdybych to nevidel na vlastni oci, nikdy bych neveril. Spotreba je proste vzdy o 1 - 1.5l nizsi nez u neenergy.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
No tak Energy motory jsou bez diskuze úplně někde jinde, to je jak porovnávat elektroniku LII a LII fl 
Co vím, tak dali delší skříně (skoro bych tipl, že zpřevodování bude ve výsledku totožné s 1.9dCi 88kW), předělali řízení motoru, start stop, jak jsi už řekl a maj variabilní vodní pumpu, rekuperaci, tzn. jinej altík atd..
Sbírat by se to mělo určitě líp, protože 127kW verze má jiný turbo, předpokládejme že větší, takže bude mít i větší prodlevu.
Jinak, delší převodovka rozhodně nepomůže zrychlení, takže je to skutečně jenom pocit
Co vím, tak dali delší skříně (skoro bych tipl, že zpřevodování bude ve výsledku totožné s 1.9dCi 88kW), předělali řízení motoru, start stop, jak jsi už řekl a maj variabilní vodní pumpu, rekuperaci, tzn. jinej altík atd..
Sbírat by se to mělo určitě líp, protože 127kW verze má jiný turbo, předpokládejme že větší, takže bude mít i větší prodlevu.
Jinak, delší převodovka rozhodně nepomůže zrychlení, takže je to skutečně jenom pocit
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ten příměr je přesný...
Ano, mým prvním zdůvodněním masivní dynamiky prakticky od volnoběhu bylo právě to, že je tam menší turbo, které se rychleji roztočí. Tak mi to vrtalo hlavou, že jsem to rozebral a dost jsem se divil, protože tam je totožné turbo, jaké mám u 127kW Garrett GTA1549LV! Akorát s jiným dodatkovým číslem, ale to dle mého soudu neurčuje velikost rotorů či úhel klopení lopatek, ale spíše naladění regulačního ventilu, dorazu atd.
Jinak samozřejmě je to o vnímaných pocitech, to dělá strašně moc. ENERGY se díky delším převodům a poměrně spodové charakteristice naladění dost opírá právě o krouťák což dává neustále pocit mohutného tahu a tedy i dynamiky. Nicméně čísla hovoří jasně a na stovce je o více než 1s pomaleji než neenergy 127kW. Ono dost možná do cca 50kmh vystřelí ENERGY skutečně rychleji, ale pak už převezme vládu 127kW.
Pocitové vnímání zátahu stojí hlavně o schopnost motoru opírat se o krouťák, řekl bych mnohem víc než výkon (bavíme se o pocitu). Když jsem jezdil L3C V6 dCi, tak tam ten automat řadil tak hladce, že nedopustil sebemenší škubnutí. Veškeré zrychlení se odehrávalo tak plynule, že jsem byl prvně z dynamiky možná i trochu negativně překvapen. U auta s manuálem se odehrává divadlo, kdy se motor vytočí, vyšlápne spojka, zařadí, škubne to a tak dále, prostě mnohem větší drama než když šlápnete na plyn a auto se za konstantního tahu přesune na 100kmh, byť velmi rychle, tak přesto tu rychlost nic neprozrazuje, vše je až moc kultivované.
Ano, mým prvním zdůvodněním masivní dynamiky prakticky od volnoběhu bylo právě to, že je tam menší turbo, které se rychleji roztočí. Tak mi to vrtalo hlavou, že jsem to rozebral a dost jsem se divil, protože tam je totožné turbo, jaké mám u 127kW Garrett GTA1549LV! Akorát s jiným dodatkovým číslem, ale to dle mého soudu neurčuje velikost rotorů či úhel klopení lopatek, ale spíše naladění regulačního ventilu, dorazu atd.
Jinak samozřejmě je to o vnímaných pocitech, to dělá strašně moc. ENERGY se díky delším převodům a poměrně spodové charakteristice naladění dost opírá právě o krouťák což dává neustále pocit mohutného tahu a tedy i dynamiky. Nicméně čísla hovoří jasně a na stovce je o více než 1s pomaleji než neenergy 127kW. Ono dost možná do cca 50kmh vystřelí ENERGY skutečně rychleji, ale pak už převezme vládu 127kW.
Pocitové vnímání zátahu stojí hlavně o schopnost motoru opírat se o krouťák, řekl bych mnohem víc než výkon (bavíme se o pocitu). Když jsem jezdil L3C V6 dCi, tak tam ten automat řadil tak hladce, že nedopustil sebemenší škubnutí. Veškeré zrychlení se odehrávalo tak plynule, že jsem byl prvně z dynamiky možná i trochu negativně překvapen. U auta s manuálem se odehrává divadlo, kdy se motor vytočí, vyšlápne spojka, zařadí, škubne to a tak dále, prostě mnohem větší drama než když šlápnete na plyn a auto se za konstantního tahu přesune na 100kmh, byť velmi rychle, tak přesto tu rychlost nic neprozrazuje, vše je až moc kultivované.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
No vidíš, tak to prostě bude nastavené víc odspoda. A evidentně lépe, protože 127kW verze má oproti slabší citelnou prodlevu v nástupu výkonu. Jinak jsem včera porovnával hmotnost LII Grandtour vs LIII Grandtour. Výsledek byl ten, že LIII vážila o 18kg více. Ale má panoramu, takže počítám, že minimálně 75% té hmotnosti bude dělat to sklo na střeše 
S tím pocitem zrychlení u diesela a divadlem u manuálu souhlasím. A pak se jen divíš, když za to bereš, koná se divadlo a na zadku ti visí benzínová šesnáctistovka, u který máš pocit, že vůbec nejede
S tím pocitem zrychlení u diesela a divadlem u manuálu souhlasím. A pak se jen divíš, když za to bereš, koná se divadlo a na zadku ti visí benzínová šesnáctistovka, u který máš pocit, že vůbec nejede
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
Re: Spotřeba LIII
Neprehanite to panove? Laguna neni stavena, jako sportak. Na normalni jezdeni bohate staci. Par kilo sem, par tam vam cestovni autak nemuze nijak znatelne ovlivnit.
Myslim, ze mam to nejnadupanejsi, co se legalne do Laguny nacpalo a je to vice, nez se da prenest na cestu. Kdyz na to v krizovatce slapnu, tak hned se rozblika ESP. Na vlhke ceste je to hruza (upozornuji, ze mam nove zimni i letni Continentaly), chtelo by to o osumdesat koni min. 4control take obcas prekvapi. Vcera me to zase malem vyhodilo s malého kruhoveho objezdu. Diky relativne dosti silnemu motoru a jinym vychytavkam neni pocit z jizdy nijak povznasejici. Vetsinou je dobry a to musi stacit.
Mate pravdu, ze vsechno je o pocitu a tady se neda nic objektivne zmerit. Protoze od toho auta vetsina ocekava vic, tak pocity nejsou nic moc. Kdyby do toho nandali prepinani rezimu od sport po eko, byla by to nejspis jina parada. Takto je pouze kockopes, ktery se nechova vzdy, jak by mel.
Kdo chce na okruh, at si koupi Megane GT.
Myslim, ze mam to nejnadupanejsi, co se legalne do Laguny nacpalo a je to vice, nez se da prenest na cestu. Kdyz na to v krizovatce slapnu, tak hned se rozblika ESP. Na vlhke ceste je to hruza (upozornuji, ze mam nove zimni i letni Continentaly), chtelo by to o osumdesat koni min. 4control take obcas prekvapi. Vcera me to zase malem vyhodilo s malého kruhoveho objezdu. Diky relativne dosti silnemu motoru a jinym vychytavkam neni pocit z jizdy nijak povznasejici. Vetsinou je dobry a to musi stacit.
Mate pravdu, ze vsechno je o pocitu a tady se neda nic objektivne zmerit. Protoze od toho auta vetsina ocekava vic, tak pocity nejsou nic moc. Kdyby do toho nandali prepinani rezimu od sport po eko, byla by to nejspis jina parada. Takto je pouze kockopes, ktery se nechova vzdy, jak by mel.
Kdo chce na okruh, at si koupi Megane GT.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Spotřeba LIII
Pravidlo č.1 - koní není nikdy dost.
Pravidlo č.2 - na všechno si zvykneš.
Navíc, my se tu nedohadovali o tom, jestli je laguna sporťák, nebo není (ne, skutečně není
), ale byli jsme vepři ve při, zdali poslední generace narostla váhově.
Jinak na normální ježdění stačí cokoli, ale ne každému to vyhovuje. Protože je vždycky lepší, když mám a nemusím, než když potřebuji a nemám.
Pravidlo č.2 - na všechno si zvykneš.
Navíc, my se tu nedohadovali o tom, jestli je laguna sporťák, nebo není (ne, skutečně není
Jinak na normální ježdění stačí cokoli, ale ne každému to vyhovuje. Protože je vždycky lepší, když mám a nemusím, než když potřebuji a nemám.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3714
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ještě doplním info z mého techničáku: 1567 - 1677kg.
U Grandtouru mám v oficiálním prospektu tyto hodnoty (2.0dCi 150 6° man):
L2: 1530kg; L3: 1584kg
Jinak jo, faktem je, že tyto motory jsou opravdu dost výkonné na předokolku a při prudké akceleraci s rychlým odřazením z jedničky na dvojku prakticky vždy hrabe i na suchém asfaltu a za mokra stačí přidat plyn a zahrabe si i na trojku. Ale s tím se tak nějak musí počítat. S čím ale nemohu souhlasit je ta turbo díra. Jezdil jsem pár dnů i s dCi 150 neenergy a nástup turba byl totožný jako u mé neenergy 175. Pouze s tím rozdílem, že u slabší motor o dost méně táhl. Nicméně pamatuju, že když jsem do své 127kW sedl poprvé tak první vjem byl překvapení, jak rychle turbo zabírá a turbodíra je minimální. Tady bude možná ten rozdíl v naladění jednotky u L2 a L3. Bohužel jsem neměl možnost se svést s tímto motorem v L2, takže nemohu vůbec porovnat.
U Grandtouru mám v oficiálním prospektu tyto hodnoty (2.0dCi 150 6° man):
L2: 1530kg; L3: 1584kg
Jinak jo, faktem je, že tyto motory jsou opravdu dost výkonné na předokolku a při prudké akceleraci s rychlým odřazením z jedničky na dvojku prakticky vždy hrabe i na suchém asfaltu a za mokra stačí přidat plyn a zahrabe si i na trojku. Ale s tím se tak nějak musí počítat. S čím ale nemohu souhlasit je ta turbo díra. Jezdil jsem pár dnů i s dCi 150 neenergy a nástup turba byl totožný jako u mé neenergy 175. Pouze s tím rozdílem, že u slabší motor o dost méně táhl. Nicméně pamatuju, že když jsem do své 127kW sedl poprvé tak první vjem byl překvapení, jak rychle turbo zabírá a turbodíra je minimální. Tady bude možná ten rozdíl v naladění jednotky u L2 a L3. Bohužel jsem neměl možnost se svést s tímto motorem v L2, takže nemohu vůbec porovnat.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti