Já jsem to už koupil s tímto motorem od kámoše, který ho tam napěchoval, vytáhl jsem z něho nějaký stručný popis akce, neberte to jako přesný návod, spíš jen tak pro představu...
* vymontovat agregát + převodovka + poloosy, následně odpojit
* demontovat větrák chlazení plovákové komory u karburátoru
* demontovat tlakový regulační ventil přívodu (odvodu) paliva (přívody ponechat)
* demontovat chladič vzduchu, chaldič vody (+větrák) +sahara
* demontovat expanzní nádobku na vodu
* demontovat těleso na vzduchový filtr
* demontovat táhlo plynu
* demontovat střední díl výfukové soustavy
* demontovat indukční cívku + zapalování
!!! veškeré konektory elektroinstalace nerušit, pouze odpojit
v kabině v pojistkové skříni vyjmout časový cyklovač (relé) benzínového čerpadla
konec R5- 1.4turbo
* U motoru nejlépe z R19 1,8i 16V (je to snazší než clio) demontovat veškeré vzpěry na sání motoru (z přední strany)
* odstranit držák servomotoru, servo, držák alternátoru
* připevnit na agregát držák alternátoru, alternátor z motoru 1721cm2 (nesmí mít servo) nebo diesel
* připevnit z téhož motoru držáky silenbloků, silenbl., nejsou-li u motoru, pouze motoru, ne převodovky
* sešroubovat převodovku 1,4 turbo s motorem
* připevnit na motor držáky (pokud bude instalován vrchem)
* motor napěchovat do automobilu
* připevnit na motor výfukové potrubí s držákem lambdasondy, zbytek dodělat na míru
* připevnit táhlo plynu, nejlépe některý R-MEGANE +upravit
* připevnit expanzní nádobu
* opatřit chladič vody (který tam půjde)
* veškeré hadice vody upravit dle potřeby
* zapojit el. čidla, cívku indukční + zapalování
* ucpat elektroventil odvzdušnění do aktivního uhlí
* zapojit počítač
* benzínové čerpadlo zapojit přes pojistku na vývos z počítače
* zapojit větrák chladiče + termospínač
* připevnit vzduchový filtr
* připojit staré hadice benzínu do vstřikovací lišty (přívod + odvod)
* elektrické čerpadlo na zabránění tvorbě bublin není nutné zapojit
* připojit posilovač brzd do trubice vzduchu, která je zaslepená (R19 el.brzdy)
* není nutné zapojit topné těleso pro předehřev škrtících klapek
* používat kvalitní plně (či polo-) syntetický motorový olej
* častá výměna (předpoklad pro delší životnost motoru)
* zkontrolovat veškeré el. kostry motoru,
* nastartovat motor přes kabely, mohlo by dojít k poškození alternátoru nebo počítače
* důkladně odvzdušnit systém vodního chlazení
tak to je vše, uvítám tu i nějaká další upřesnění od lidí co podobnou akci taky absolvovali...
