Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od kuldaml » úte led 08, 2008 13:51

Ahojte mám Renault Espace 2.1TD 65 kw R.V.94.Při vyšších otáčkách se z motoru v prostoru hlavy ozývá hlasitý zvuk(klepání).konzultoval jsem to s pár lidma a většinou říkali že by to mohl být přidřený vstřik,nebo vadné čerpadlo.Jaký je Váš názor?????A kolik by stála zhruba repase čerpadla????A další dotaz jaký tlak by mělo dávat turbo a od jakých otáček????mám budík na měření tlaku turba a ukazuje mi zhruba 0,5 bar,ale zdá se mi že zabírá až od vysokých otáček.Auto taky dost kouří.Díky za rady a odpovědi
Martin Renault Espace 2.1TD

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 214
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od Martin » stř led 09, 2008 21:29

kuldaml píše:Ahojte mám Renault Espace 2.1TD 65 kw R.V.94.Při vyšších otáčkách se z motoru v prostoru hlavy ozývá hlasitý zvuk(klepání).konzultoval jsem to s pár lidma a většinou říkali že by to mohl být přidřený vstřik,nebo vadné čerpadlo.Jaký je Váš názor?????A kolik by stála zhruba repase čerpadla????A další dotaz jaký tlak by mělo dávat turbo a od jakých otáček????mám budík na měření tlaku turba a ukazuje mi zhruba 0,5 bar,ale zdá se mi že zabírá až od vysokých otáček.Auto taky dost kouří.Díky za rady a odpovědi
Při kolika otáčkách to dělá? Nejprve bych zkusil ty vstřiky, čerpadlo spíše až později (od levnějšího k dražšímu). Je chod motoru pravidelný? Jakou barvu má kouř vycházejícíz výfuku? Modrou? Černou? Mě turbo zabírá cca kolem 1800 ot., ale mám ´96 a tam se prý dávalo větší turbo pro lepší přeplňování už od nižších otáček (taky se prý hodně špatně shání). Občas taky zlobí přepouštěcí ventil na turbu, může být přidřená klapka.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od kuldaml » čtv led 10, 2008 07:26

Martin píše:
kuldaml píše:Ahojte mám Renault Espace 2.1TD 65 kw R.V.94.Při vyšších otáčkách se z motoru v prostoru hlavy ozývá hlasitý zvuk(klepání).konzultoval jsem to s pár lidma a většinou říkali že by to mohl být přidřený vstřik,nebo vadné čerpadlo.Jaký je Váš názor?????A kolik by stála zhruba repase čerpadla????A další dotaz jaký tlak by mělo dávat turbo a od jakých otáček????mám budík na měření tlaku turba a ukazuje mi zhruba 0,5 bar,ale zdá se mi že zabírá až od vysokých otáček.Auto taky dost kouří.Díky za rady a odpovědi
Při kolika otáčkách to dělá? Nejprve bych zkusil ty vstřiky, čerpadlo spíše až později (od levnějšího k dražšímu). Je chod motoru pravidelný? Jakou barvu má kouř vycházejícíz výfuku? Modrou? Černou? Mě turbo zabírá cca kolem 1800 ot., ale mám ´96 a tam se prý dávalo větší turbo pro lepší přeplňování už od nižších otáček (taky se prý hodně špatně shání). Občas taky zlobí přepouštěcí ventil na turbu, může být přidřená klapka.
Moc díky za odezvu.Ještě jedna informace,když je motor studený a nahodím ho tak jde ze začátku na 3 válce,musím chvíli držet na plynu poté motor šlape normálně.Až se motor ohřeje,tak při 2000 až 2500 otáčkách je slyšet ono zmiňované klepání.chod motoru je jinak pravidelný.Kouř z výfuku má barvu černou.a to turbo mi zabírá zhruba asi od 1800 jako Vám.ale myslím si že by mělo být aspoň trochu slyšet,ale bohužel neslyším nic.Omlouvám se za tento popis,bohužel nedělám do aut,takže asi nepopíšu jako automechanik.Díky moc
Martin Renault Espace 2.1TD

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od kuldaml » čtv led 10, 2008 07:26

:(
Martin Renault Espace 2.1TD

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od jakub » čtv led 10, 2008 07:40

Martin píše: Mě turbo zabírá cca kolem 1800 ot., ale mám ´96 a tam se prý dávalo větší turbo pro lepší přeplňování už od nižších otáček (taky se prý hodně špatně shání).
Nesmysl, právě kvůli tomu aby TD zabralo odspoda se používá TD menší protože se dříve naplní.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 5887
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od Jan Kalina » čtv led 10, 2008 10:20

jakub píše:
Martin píše: Mě turbo zabírá cca kolem 1800 ot., ale mám ´96 a tam se prý dávalo větší turbo pro lepší přeplňování už od nižších otáček (taky se prý hodně špatně shání).
Nesmysl, právě kvůli tomu aby TD zabralo odspoda se používá TD menší protože se dříve naplní.
Tak, menší turbo s menší hmotností rotujících součástí je schopné se dříve roztočit a plnit.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 214
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Re: Renault Espace 2.1TD-problém s motorem

Příspěvek od Martin » pát led 11, 2008 19:55

kuldaml píše:Moc díky za odezvu.Ještě jedna informace,když je motor studený a nahodím ho tak jde ze začátku na 3 válce,musím chvíli držet na plynu poté motor šlape normálně.Až se motor ohřeje,tak při 2000 až 2500 otáčkách je slyšet ono zmiňované klepání.chod motoru je jinak pravidelný.Kouř z výfuku má barvu černou.a to turbo mi zabírá zhruba asi od 1800 jako Vám.ale myslím si že by mělo být aspoň trochu slyšet,ale bohužel neslyším nic.Omlouvám se za tento popis,bohužel nedělám do aut,takže asi nepopíšu jako automechanik.Díky moc
Turbo určitě slyšet není, alespoň jsem si nevšiml, stačí, že táhne :wink: Pokud je kouř z výfuku černý, je to nespálená nafta. Jestliže jde za studena na tři válce, zkusil bych vyměnit žhavící svíčky, absolvoval jsem to cca před měsícem, jedna byla vadná. To klepání by chtělo poslechnout na vlastní uši, težko říci takhle na dálku.
Co se velikosti TD týče, je to možné, jen jsem poznamenal, co mi tvrdil mechanik, který dělá poměrně dost do turbodieselů a Renaultů zvlášť.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1246
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » sob led 12, 2008 07:30

tak od takového mechanika dál, protože tohle je základní znalost.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuldaml » ned led 13, 2008 20:33

Tak jsem to dnaska rozdělal,svíčky jsou ok žhavěj dobře.Vstřiky pro jistotu dám nový,zejtra je tam budu dávat,tak doufám že to bude tím,pokud ne tak už jedině hodit ke kámošovi do servisu a nechat zkontrolovat čerpadlo.jinak při protočení motoru bez vstřiků:žádnej mechanickej zvuk(klepání) nebylo slyšet takže to asi na mech.závadu nevypadá(doufám) :twisted: kdyby Vás ještě něco napadlo tak dejte určitě vědět,budu moc vděčnej :D
Martin Renault Espace 2.1TD

Uživatelský avatar
alkom
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 02, 2004 00:36
Bydliště: Brno

2,1 TD

Příspěvek od alkom » ned led 13, 2008 23:53

Na kolik vyjdou nový vstřiky?
Renault Espace J635, 2.1TD, motor J8S - K.O., r.v. 1993
Renault GrandEspace JE0, 2.2Dt, r.v. 2000

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,1 TD

Příspěvek od kuldaml » pon led 14, 2008 12:28

alkom píše:Na kolik vyjdou nový vstřiky?
Naštěstí jsem je nekupoval,kámoš je měl ještě doma,tak mi je dal grátis,ale slyšel jsem že palovácký stojej kolem 150 kč jeden a bošácký kolem 600 jeden,ale nezaručuju,je to jenom z doslechu. :D
Martin Renault Espace 2.1TD

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuldaml » pon led 14, 2008 19:50

Tak jsem tady zase.Dneska jsme zkusili vyměnit ty vstřiky,dlao to dot práce ale nakonec se zadařilo.Po nahození motoru to vypadalo že to bude ok,bohužel ale po ohřatí při přidání plynu opět ten známý zvuk klepání,prostě rachot.Tak to vypadá na to čerpadlo.Ach jo,budu to holt muset někam dát aby se mi na to podívali. :cry: :(
Martin Renault Espace 2.1TD

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte úno 05, 2008 12:19

Aby to nebyla uvolněná komůrka v hlavě válců. Stává se to velice zřídka, ale stává. Zejména v souvislosti s chybným vstřikovačem. Umí to pěkný kovový rámus, po ohřátí motoru ještě výraznější. Nechci strašit, ale?
Čau

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuldaml » úte úno 05, 2008 15:49

acylpirin píše:Aby to nebyla uvolněná komůrka v hlavě válců. Stává se to velice zřídka, ale stává. Zejména v souvislosti s chybným vstřikovačem. Umí to pěkný kovový rámus, po ohřátí motoru ještě výraznější. Nechci strašit, ale?
Čau
Tak přesně takhle se to chová,čím je motor teplejší tím je to větší rachot.No nic příští tejden to jde ke kámošovi do opravy,tak snad to daj do kupy.To zas bude peněz.Mocc díky za všechny rady. :D
Martin Renault Espace 2.1TD

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř úno 06, 2008 21:10

Ahoj kuldaml,
když jsi měnil vstřikovače, zkoušeli jste je? Není od věci přezkoušet otvírací tlak, rozprach a vrzání trysek, jak těch, co se do motoru montuji, tak i těch vymontovaných. U vymontovaných to může napovídat o závadě. Vadná tryska (hlavně netěsná, ukapávající) může způsobovat lokální přehřívání, což může uvolnit i komůrku. Ta je většinou litinová, do hlavy válců lisovaná za tepla s přesahem, většinou přečnívá přes průřez válce, takže do něj nemůže spadnout. Při výměně (existují abnormální rozměry, ale nevím jestli pro tento motor dostupné) se musí opracovat dosedací plocha hlavy.
Nebo to taky může pěkně odrovnat píst a válec.
Chyba ve vstřikovacím čerpadle mi připadá málo pravděpodobná, podle toho jak to popisuješ, má na hluk vliv ohřátí motoru. Čerpadlo se sice také od motoru ohřeje, může ho zahřívat i nafta, ale jeho teplota není tak vysoká.
Čau

Uživatelský avatar
kuldaml
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte led 08, 2008 13:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuldaml » čtv úno 07, 2008 09:48

acylpirin píše:Ahoj kuldaml,
když jsi měnil vstřikovače, zkoušeli jste je? Není od věci přezkoušet otvírací tlak, rozprach a vrzání trysek, jak těch, co se do motoru montuji, tak i těch vymontovaných. U vymontovaných to může napovídat o závadě. Vadná tryska (hlavně netěsná, ukapávající) může způsobovat lokální přehřívání, což může uvolnit i komůrku. Ta je většinou litinová, do hlavy válců lisovaná za tepla s přesahem, většinou přečnívá přes průřez válce, takže do něj nemůže spadnout. Při výměně (existují abnormální rozměry, ale nevím jestli pro tento motor dostupné) se musí opracovat dosedací plocha hlavy.
Nebo to taky může pěkně odrovnat píst a válec.
Chyba ve vstřikovacím čerpadle mi připadá málo pravděpodobná, podle toho jak to popisuješ, má na hluk vliv ohřátí motoru. Čerpadlo se sice také od motoru ohřeje, může ho zahřívat i nafta, ale jeho teplota není tak vysoká.
Čau
Ahoj Acylpirin.
Při přeskoušení trysek(těch starých)všechny otvírali při 130 barech,bohužel jedna na 4 válci dost ukapovala.Při testování těch nových byly všechny ok,bohužel po nastartování a ohřátí motoru zvuk beze změny,takže už bylo asi pozdě a stalo se co popisuješ,mno snad mi to kluci dají do kupy.Moc díky za tvojí radu a informaci. :D čau kuldaml
Martin Renault Espace 2.1TD

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host