tak další testík:
http://adac.iptv.odmedia.net/index.php? ... wmv&id=312
Ford Sierra vs. nová Fiesta
VIDEO crashtest - Renault Modus vs.Volvo 940 GLE
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3329
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:


Renault Mégane III Grandtour '12, Avantage 1,5 dCi 110k "Gauč v.2.0"
ex. Clio I 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 1130 '64, 40k; Clio II 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč", Renault Clio III '07, 1,6 16V 112k Dynamique
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9052
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak nevím, jestli majitele volv potěší, že sierra dopadla ještě hůř. Mimochodem, ani fiesta se neobešla bez ztráty kytičky - těžké poranění nohou řidiče od kovových částí palubní desky skrytými za plasty...
Porovnejte průběh nehody v obou vozech:
30-40 ms
fiesta (2007):
aktivace airbagu, jejich naplnění, spuštění předpínačů pásů
sierra (1987) oddělení zavěšení kol, kolo se dostává do prostoru pro řidiče a citelně zmenšuje prostor pro jeho přežití
50-70 ms
fiesta:
airbag zachycuje řidiče, zátěž stehen dosahuje maxima - jsou zraňována vyčnívajícími kovovými částmi krytými dosud plastem - středně těžké poranění.
sierra:
obě řidičova kolena se tříští o palubní desku. Na stehna a bérce působí větší než hraniční hodtnoty přetížení. Výsledek - nejtěžší možná zranění nohou.
70-90 ms
fiesta:
zatížení hlavy a šíje je na maximu. Oboje však v nekritických hodnotách. Tlak na hrudník dosahuje maxima - středně těžké zranění.
sierra:
hlava řidiče naráží na volant - těžké zranění. volant je vysunut tak moc, že proráží hrudník řidiče. A sloupek se zlomil. Prostor řidiče se silně deformuje.
110-120 ms
fiesta:
zatížení polevuje, řidič se vzdaluje od airbagu
sierra:
je dosaženo maximální deformace vozu. Prostor pro přežití je velmi malý. Řidič sierry by srážku s největší pravděpodobností nepřežil.
P.S. tento test proběhl při rychlosti 56 km/h (každé z aut)
Porovnejte průběh nehody v obou vozech:
30-40 ms
fiesta (2007):
aktivace airbagu, jejich naplnění, spuštění předpínačů pásů
sierra (1987) oddělení zavěšení kol, kolo se dostává do prostoru pro řidiče a citelně zmenšuje prostor pro jeho přežití
50-70 ms
fiesta:
airbag zachycuje řidiče, zátěž stehen dosahuje maxima - jsou zraňována vyčnívajícími kovovými částmi krytými dosud plastem - středně těžké poranění.
sierra:
obě řidičova kolena se tříští o palubní desku. Na stehna a bérce působí větší než hraniční hodtnoty přetížení. Výsledek - nejtěžší možná zranění nohou.
70-90 ms
fiesta:
zatížení hlavy a šíje je na maximu. Oboje však v nekritických hodnotách. Tlak na hrudník dosahuje maxima - středně těžké zranění.
sierra:
hlava řidiče naráží na volant - těžké zranění. volant je vysunut tak moc, že proráží hrudník řidiče. A sloupek se zlomil. Prostor řidiče se silně deformuje.
110-120 ms
fiesta:
zatížení polevuje, řidič se vzdaluje od airbagu
sierra:
je dosaženo maximální deformace vozu. Prostor pro přežití je velmi malý. Řidič sierry by srážku s největší pravděpodobností nepřežil.
P.S. tento test proběhl při rychlosti 56 km/h (každé z aut)
Naposledy upravil(a) DDT dne čtv zář 27, 2007 10:45, celkem upraveno 1 x.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9052
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Někoho tady zajímal crash test smartu?
http://www.youtube.com/watch?v=ZfvgNS7y ... ed&search=
saab?
http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5 ... ed&search=
bouračka na dálnici?
http://www.youtube.com/watch?v=Fw6VUwG9 ... ed&search=
z boku?
http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYX ... ed&search=
ačkoliv tu mégane už je,,,, neuškodí si připomenout
http://www.youtube.com/watch?v=l01n3jJG ... ed&search=
tvarování plechů za studena....
http://www.youtube.com/watch?v=rUvL0JLQ ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ZfvgNS7y ... ed&search=
saab?
http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5 ... ed&search=
bouračka na dálnici?
http://www.youtube.com/watch?v=Fw6VUwG9 ... ed&search=
z boku?
http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYX ... ed&search=
ačkoliv tu mégane už je,,,, neuškodí si připomenout
http://www.youtube.com/watch?v=l01n3jJG ... ed&search=
tvarování plechů za studena....
http://www.youtube.com/watch?v=rUvL0JLQ ... ed&search=
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 728
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Nejvíc se mi líbily ty Saaby, jsou to moc krásný auta.
Ovšem naprosto odvázanej jsem z těch dálničních nehod - už vím, proč při příjezdu k dálniční zácpě zajíždím ke kraji a vystupuju z auta až za svodidla
.
Ovšem naprosto odvázanej jsem z těch dálničních nehod - už vím, proč při příjezdu k dálniční zácpě zajíždím ke kraji a vystupuju z auta až za svodidla

Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 841
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Zajímalo by mě, jak si v crash testu vede r19 z roku 94 s airbagem?
Naposledy upravil(a) Václav Sedlář dne pát říj 19, 2007 16:46, celkem upraveno 1 x.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3329
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No abych pravdu řekl, crash test jsem neviděl... vzhledem ke konstrukci auta vycházející z R11/R9 a době jeho vzniku bych tipoval, že nic mocVáclav Sedlář píše:Zajímalo by mě, jak si v crash testu vede r19 z riku94 s airbagem?



Renault Mégane III Grandtour '12, Avantage 1,5 dCi 110k "Gauč v.2.0"
ex. Clio I 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 1130 '64, 40k; Clio II 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč", Renault Clio III '07, 1,6 16V 112k Dynamique
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host