vymena oleja v automate

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

vymena oleja v automate

Příspěvek od rxe » pát črc 03, 2009 20:57

ma niekto z tym skusenosti ? co to tak stoji?

mipesa
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » pát črc 03, 2009 22:34

Sice nevím, kolik to , kde stojí, ale počítejte 1l převodového oleje řady ATF v normě Dexron II D,E od 130 do 300,-podle výrobce, filtr cca 160 až 400,-podle charakteru čističe, některé převodovky mají čistící vložku.Problém je v tom, že výrobce Vám udá např 6 l náplň a vy vypustíte třeba jen čtyři, zbytek Vám zůstane v hydrodynamickém výměníku, podle toho jak je veliký.Není to složitá výměna.

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

AUTOMAT

Příspěvek od rxe » pon črc 06, 2009 17:43

Caute, tak dneska ma strasne dožralo !!! minuli tyzden som bol v Senci PS autoklinika-oprava automatickych prevodoviek, pytal som sa na nejake veci ohladom vymeny,dal mi vizitku ze nech zavolam v pondelok ze maju teraz dovolenku, tak som volal dnes a pytam sa ze ci mi vedia vymenit z prevencie olejj v prevodovke.? a on ze ci je nieco tej prevodovke, je ze nie ma 90 000 km original. a chcem to len pre istotu, ze dobre vymeni ale zaruku nedaju !!!!!! ze ked mi vymeni olej prevodovka sa po par 10-tok dni pokazi!!? ???a tak som sa pytal ze ako je to mozne? a on na to : ze on neni informacna poradna nech si to najdem na internete!!!! ze on nema cas sa o tom somnaou bavit !!!! tak mi toto niekto vysvetli ??!!! a potom ze je kriza? ze ziadny zaujem o pracu ! a porozumenie zo zakaznikom !! hned som tu vizitku roztrhal !!! ale bol som v MF transmision na st. vajnorskej v BA v pohode porozpraval i ked mal pracu, povedal nech niektore rano pridem pozre co je to za prevodovku / v katalogu nasiel ze by to mala byt Japonska vyroba/ ze vymena bude stat do 330 eur, s tym ze prevodovku vyberie vymeni olej VYMENI AJ FILTER CI SITKO ? KTORY JE V PREVODOVKE A PREVODOVKU VRATI NA ZAD DO AUTA. .NO POVEDAL ZE SA UVIDI KED SA TO ROZOBERIE/OTVORI/ VRCHNY KRYT/ A ZE NIEKTORE PREVODOVKY VYDRZIA AJ 300 000 BEZ VYMENY OLEJA CI S NIM. ZE JE TO INDIVIDUALNE, TAK NEVIEM CI MA DAT VYMENIT TEN OLEJ CI NIE,!!?

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 385
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VanJ » pon črc 06, 2009 21:46

No vypustite ako vypustite. Moja prevodovka vraj nema vypustny ventil :(
Inac ina otazka. Moze mat stav oleja vplyv na pruznost HDM ?
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 333
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » pon črc 06, 2009 22:00

Ahoj jak nemáš výpustní šroub,to je nějaké divné ne??
V každém automatu od renaultu se mění olejová náplň u většiny aut po 60 000 km,z důvodu vypotřebování aditiv v oleji v důsledku zahřívání.

To není jak manuál který se nezahřívá na takovou teplotu a nedochází a opotřebování oleje(ztrátě aditiv),proto se měnit nemusí.

Co se týká hydrodynamického měniče tak na jeho hladký chod má kvalita oleje a jeho pravidelná výměna zásadní vliv.
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » pon črc 06, 2009 22:56

no prave laguny nemaju vypustny srob ale sa to nejako vysava z nejakym niecim ? a nazad sa dava novy,

Peter$
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon kvě 04, 2009 20:49
Bydliště: Kosice SVK

Příspěvek od Peter$ » úte črc 07, 2009 00:18

Pokial mas prevodovku 5 stupnovu typ SU1 tak tam ziaden specialny vypustaci srub nie je.
Kontrola hladiny by sa mala prevadzat kazdych 10 000 km.
Olej sa odsava cez trubicu ktora usti do motorovej casti. Cez tu istu trubicu sa dava aj specialna mierka, ktora kotroluje vysku hladiny oleja.
Kontrola a doplnanie:
Pouzije sa specialna mierka s indikatorom teploty 40 stupnov a rozsahom hladiny pre 40 stupnov.
Vymena:
Pri vypustani- odsavani dostanes z prevodovky cca 3,5 litra oleja. Olej by mal byt zahriaty na 60 stupnov.
Naspat nalejes do prevodovky 3,5 litra noveho oleja.
Nastartujes motor a pripojis prevodovku k diagnostike.
Olej zahrejes na 80+/- 1 stupen a skontrolujes mierku.
Ak hladina nieje v pozadovanom rozsahu doplnis olej pri beziacom motore.
Kedze objem prevodovky je cca 7,6 litra a ty mozes odsat cca 3,5 litra nevymenis cely objem. Tento postup sa pouziva ak sa prevodovka nedemontuje.
Pri demontovanani prevodovky sa da vymenit cely objem.
Laguna II Kombi 2,2 DCi (150hps) Facelift 2005

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

automat

Příspěvek od rxe » úte črc 07, 2009 06:50

presne takto je to pisane aj v manuali

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1915
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte črc 07, 2009 09:02

Peter$ píše:Pokial mas prevodovku 5 stupnovu typ SU1 tak tam ziaden specialny vypustaci srub nie je.
Kontrola hladiny by sa mala prevadzat kazdych 10 000 km.
Olej sa odsava cez trubicu ktora usti do motorovej casti. Cez tu istu trubicu sa dava aj specialna mierka, ktora kotroluje vysku hladiny oleja.
Kontrola a doplnanie:
Pouzije sa specialna mierka s indikatorom teploty 40 stupnov a rozsahom hladiny pre 40 stupnov.
Vymena:
Pri vypustani- odsavani dostanes z prevodovky cca 3,5 litra oleja. Olej by mal byt zahriaty na 60 stupnov.
Naspat nalejes do prevodovky 3,5 litra noveho oleja.
Nastartujes motor a pripojis prevodovku k diagnostike.
Olej zahrejes na 80+/- 1 stupen a skontrolujes mierku.
Ak hladina nieje v pozadovanom rozsahu doplnis olej pri beziacom motore.
Kedze objem prevodovky je cca 7,6 litra a ty mozes odsat cca 3,5 litra nevymenis cely objem. Tento postup sa pouziva ak sa prevodovka nedemontuje.
Pri demontovanani prevodovky sa da vymenit cely objem.


Urcite tam nema SU1 kdys ma 1.8 16V. :?: Su1 ma normalne sroub na vypusteni :!:
RXE ma podle me DPO a tam je taky sroub na vypusteni,patri tam olej D3 syn,3,5 litru.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
VanJ
Advanced member
Příspěvky: 385
Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
Bydliště: Zilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VanJ » úte črc 07, 2009 11:07

pivi píše:Urcite tam nema SU1 kdys ma 1.8 16V. :?: Su1 ma normalne sroub na vypusteni :!:
RXE ma podle me DPO a tam je taky sroub na vypusteni,patri tam olej D3 syn,3,5 litru.

On asi reagoval na mna. Mam tam 2,2dCi a k tomu je ten 5-st. automat asi od AISSIN ci ako sa vola ta japonska firma.
Inac mam taky pocit, ktory ale nemam ako overit, ze HDM je velmi pruzny. Moze na to mat vplyv mnozstvo a stav oleja v prevodovke? auto ma cca 151.000km.
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » úte črc 07, 2009 20:15

NO LEN ZE JA UZ MAM 3,0 V6 LAGUNA II, TAM VYPUSTACI SROUB NIE JE ,A TO BOLO ESTE NEKDY 1,8 16V :D

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » úte črc 07, 2009 20:16

A CO JE VLASTNE HDM ? HYDROMENIC / ASI ?/ ?

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1915
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte črc 07, 2009 20:32

Je tam sroub 100 %
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Peter$
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon kvě 04, 2009 20:49
Bydliště: Kosice SVK

Příspěvek od Peter$ » úte črc 07, 2009 20:42

pivi píše:
Peter$ píše:Pokial mas prevodovku 5 stupnovu typ SU1 tak tam ziaden specialny vypustaci srub nie je.
Kontrola hladiny by sa mala prevadzat kazdych 10 000 km.
Olej sa odsava cez trubicu ktora usti do motorovej casti. Cez tu istu trubicu sa dava aj specialna mierka, ktora kotroluje vysku hladiny oleja.
Kontrola a doplnanie:
Pouzije sa specialna mierka s indikatorom teploty 40 stupnov a rozsahom hladiny pre 40 stupnov.
Vymena:
Pri vypustani- odsavani dostanes z prevodovky cca 3,5 litra oleja. Olej by mal byt zahriaty na 60 stupnov.
Naspat nalejes do prevodovky 3,5 litra noveho oleja.
Nastartujes motor a pripojis prevodovku k diagnostike.
Olej zahrejes na 80+/- 1 stupen a skontrolujes mierku.
Ak hladina nieje v pozadovanom rozsahu doplnis olej pri beziacom motore.
Kedze objem prevodovky je cca 7,6 litra a ty mozes odsat cca 3,5 litra nevymenis cely objem. Tento postup sa pouziva ak sa prevodovka nedemontuje.
Pri demontovanani prevodovky sa da vymenit cely objem.


Urcite tam nema SU1 kdys ma 1.8 16V. :?: Su1 ma normalne sroub na vypusteni :!:
RXE ma podle me DPO a tam je taky sroub na vypusteni,patri tam olej D3 syn,3,5 litru.


Pozri si serviny manual L2:
AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA
SU1
VYPUŠTĚNÍ
Vypuštění se provádí sáním přes trubici měrky (D).
Ziadna zmienka o nejakom vypustacom srube na spodnej strane. Ak by existoval preco by sa mal olej odsavat cez merku?

DP0 - 4 stupne
SU1 - 5 stupnov
Co tam ma za prevodoku neviem, ale podla poctu stupnov sa to da rozlisit rychlo.
Laguna II Kombi 2,2 DCi (150hps) Facelift 2005

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1915
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte črc 07, 2009 20:48

Ma SU1.
Nebudu vam uz do toho kecat ,tahejte si to trubickama.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » úte črc 07, 2009 21:48

ANO SU 1 V RENAULTE MAM ZNAMEHO A POVEDAL VYSAT OLEJ A TAK ISTO TO CEZ TO NALIAT. TAK JE TO AJ V MANUALU PISANE.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1915
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř črc 08, 2009 08:15

To je srandovne,na zacatku das dotaz a ted mas znameho v renaulte a chces me o tom presvecit. :lol: Dik.
Na vase manuali se muzu .............. :lol:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » stř črc 08, 2009 08:31

ano znameho mam ale to neznamena ze sa tam da na nich spolahnut, neni Renault ako Renault tak preto hladam take informacie kto ma stym skusenosti alebo ma lepsie info kde by sa to dalo lepsie/profesionalnejsie/ urobit., ci lepsi servis, nie kazdy mechnik,robi pracu z radostou alebo stym ze ho to bavi , ale preto ze musi ci pre peniaze, je malo takych kto ma k autam vztah. :D

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » čtv črc 09, 2009 18:02

chlapy , dnes ma skoro porazilo !!!!! volam znamemu cio mi vie zistit presne oznacenie oleja, povedal ze nech skusim zajtra ze podla VIN-ka to zistime. ale ja som to potreboval vedet hned,tak skuuuusim zavolat do ineho autorizovaneho servisu, v petrzalke na Panonskej ceste v BA, volam prepajali ma jak na ustredni, konecne ma prepli kde treba, vysvetlil som presne co potrebujem LAGUN II 3,0 V6 TIPTRONIC 5 STUPNOVI SU 1 R.V. 2002 , ze potrebujem vediet presne aj oznacenie typ druh, atd.. AAAAAA VIETE CO MI POVEDAL !!!!! ZE TAM IDE čERVENY!!!! a ja jak ze cerveny? cerveny, a ja ze typ alebo nieco ? on 75w-80w,ze hocikde na pumpe to kupim ,a ja ze to je automat., ze ano to je ono!!!!! no skoro som vyleltel do vesmiiru!!!! tlak 150/200. a potom ze je kriza takyto pristup!

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1915
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv črc 09, 2009 18:34

rxe píše:chlapy , dnes ma skoro porazilo !!!!! volam znamemu cio mi vie zistit presne oznacenie oleja, povedal ze nech skusim zajtra ze podla VIN-ka to zistime. ale ja som to potreboval vedet hned,tak skuuuusim zavolat do ineho autorizovaneho servisu, v petrzalke na Panonskej ceste v BA, volam prepajali ma jak na ustredni, konecne ma prepli kde treba, vysvetlil som presne co potrebujem LAGUN II 3,0 V6 TIPTRONIC 5 STUPNOVI SU 1 R.V. 2002 , ze potrebujem vediet presne aj oznacenie typ druh, atd.. AAAAAA VIETE CO MI POVEDAL !!!!! ZE TAM IDE čERVENY!!!! a ja jak ze cerveny? cerveny, a ja ze typ alebo nieco ? on 75w-80w,ze hocikde na pumpe to kupim ,a ja ze to je automat., ze ano to je ono!!!!! no skoro som vyleltel do vesmiiru!!!! tlak 150/200. a potom ze je kriza takyto pristup!

Potrebujes olej primo na SU1.
Renault cislo je 77 11 218 368 a je to 2 litrovka. Patri tam 3,3 litru.
Ten olej se jmenuje CLIP.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv črc 09, 2009 18:49

Hele, moc to prožíváš :D
A není ten červený náhodou správně? :P Aspoň do starších automatů se lije Elf Renault Matic D2, Mobil ATF 220,..což je červený olej :)
V servisním manuálu pro SU1 uvádějí, že olej musí vyhovovat normě DEXRON 2 E (pro DP0: Elf Renault Matic D3 SYN, norma Dexron III.) V SU1 má být 7.6 litrů a teď jsem ještě našel jednu šikovnou tabulku v technický nótě č.6012A z 08/2004, takže žádej Olej Société "Clip" s objednacím číslem 77 11 218 368 :wink:

Obrázek
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv črc 09, 2009 18:52

No Martiné, nepředbíhéj, když to tak pracně hledám :lol:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 9463
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv črc 09, 2009 19:29

Stačí odsát to co pujde, do odměrné nádoby a pak doplnit stejným množstvím. Nastartovat nechat prohřát cca 10 minut a pak za chodu změřit hladinu, dolévat jen při vypnutém motoru a max. po 1 decilitru aby se to nepřelilo a pokaždé znova nastartovat motor a počkat a zase změřit.
I ta poloviční výměna natolik oživí aditiva i starou náplň, že to stačí na dalších 90000km. Tohle zvládne šikovný kutil. Na odsávání a pak na doplňování je dobré koupit v lékárně stříkačku "Žanetku" (2dcl), hadičku v akvaristice. Dodržujte maximální čistotu, do převodovky se nesmí dostat žádný bordel!
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 120kW(boost 2bary), filtr vložka K&N, intercooler z 2.2dCi, zaslepené EGR,
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), Silverstone 17" 366000km

Obrázek
BMW 635csiA 1987 155kW(nerez svody, čip MillerPerformance+váha)=170kW AC Schnitzer 17" 348000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

rxe
Experienced member
Příspěvky: 615
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Příspěvek od rxe » čtv črc 09, 2009 19:36

no cerveny , moze byt , ale ma strasne XXXXXXX ze hned povedal ze cerveny! pako! mal povedat udaj a potom len tak povedat ze mal by byt cerveny a ne ze cerveny, :) ale zajtra idem do KOJETINA.PRI OLOMOUCI DO FIRMY KAPS VYMENIA MI TO TAM A PREPLACHNU AKO TO TU NIEKDO PISAL.ALE hovoril som im ze by tam, mal ist dextron 2 e , a povadli ze asi to tam nema ist , ma tam ist syntetika, a chcu mi tam dat" Petro-Canada full syntethic DD tak neviem ? ale snad sa vyzbaju ? nerobia to 1 krat.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7952
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv črc 09, 2009 20:16

No ale jistě ses podíval do tý tabulky...pro různý typy převodovek existují různý typy olejů, který se nedají zaměňovat, na to pozor :!:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host