Tempomat - samovolné vypínání
Moderátor: Moderators General
Tempomat - samovolné vypínání
Ahoj,
Bohuzel jsem nenasel odpoved v zadne starsi diskusi, tak zakladam novou.
Od chvile, co mi odesel snimac neutralu (zatim jsem ho nemenil) se mi obcas pri delsim stani s nastartovanym motorem a seslapnutym brzdovym pedalem (napr. na semaforu) samovolne vypne tempomat (zhasne display zobrazujici nastavenou rychlost, konrolka tempomatu na pristrojovce take zhasne a tempomat je nefunkcni). Kdyz prepnu tlacitko vlevo pod volantem z polohy "tempomat" na polohu "omezovac rychlosti", tak se display i kontrolka na pristrojovce rozsviti a omezovac rychlosti normalne funguje. Pri prepnuti tlacitka zpet do polohy "tempomat" display i konrtolka znovu zhasnou.
Zajimave je, ze display zobrazujici nastavenou rychlost tempomatu je funkcni pro ostatni veci, zobrazuje, jak jsem jiz zminil, nastavenou rychlost omezovace rychlosti, zobrazi varovny signal otevrenych dveri, ukazuje indikator tlaku v pneumatikach, atd. Takze v display asi zavada nebude.
Po vypnutí a nastartování motoru je tempomat zase normalne funkcni.
Nevim, zda to vubec nejak souvisi s tim porouchanym snimacem neutralu, ale zacalo to zlobit naprosto ve stejnou dobu.
Pokud nekdo tusite, o jakou zavadu se jedna, budu vdecny za vas prispevek.
Dekuji. Pgusus
Bohuzel jsem nenasel odpoved v zadne starsi diskusi, tak zakladam novou.
Od chvile, co mi odesel snimac neutralu (zatim jsem ho nemenil) se mi obcas pri delsim stani s nastartovanym motorem a seslapnutym brzdovym pedalem (napr. na semaforu) samovolne vypne tempomat (zhasne display zobrazujici nastavenou rychlost, konrolka tempomatu na pristrojovce take zhasne a tempomat je nefunkcni). Kdyz prepnu tlacitko vlevo pod volantem z polohy "tempomat" na polohu "omezovac rychlosti", tak se display i kontrolka na pristrojovce rozsviti a omezovac rychlosti normalne funguje. Pri prepnuti tlacitka zpet do polohy "tempomat" display i konrtolka znovu zhasnou.
Zajimave je, ze display zobrazujici nastavenou rychlost tempomatu je funkcni pro ostatni veci, zobrazuje, jak jsem jiz zminil, nastavenou rychlost omezovace rychlosti, zobrazi varovny signal otevrenych dveri, ukazuje indikator tlaku v pneumatikach, atd. Takze v display asi zavada nebude.
Po vypnutí a nastartování motoru je tempomat zase normalne funkcni.
Nevim, zda to vubec nejak souvisi s tim porouchanym snimacem neutralu, ale zacalo to zlobit naprosto ve stejnou dobu.
Pokud nekdo tusite, o jakou zavadu se jedna, budu vdecny za vas prispevek.
Dekuji. Pgusus
LAGUNA Grandtour II 2005, 1.9dCi 88kW, INITIALE Paris
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
no jednak to moze byt urcite tym snimacom neutralu a ak nie tak skontroluj snimace polohy spojkoveho pedalu (2 ks) a brzdy (1ks), ten brzdovy snimac mi nedavno odisiel cestou z chorvatska a nesvietili mi ani brzdove svetla, este stastie ze kym som to zistil a opravil ho sekundovym lepidlom tak som nikde nemusel prudko brzdit
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Ahoj, nejprve dekuji za odpoved.Dehumanizer píše:no jednak to moze byt urcite tym snimacom neutralu a ak nie tak skontroluj snimace polohy spojkoveho pedalu (2 ks) a brzdy (1ks), ten brzdovy snimac mi nedavno odisiel cestou z chorvatska a nesvietili mi ani brzdove svetla, este stastie ze kym som to zistil a opravil ho sekundovym lepidlom tak som nikde nemusel prudko brzdit
O tech snimacich spojkoveho i brzdoveho pedalu v souvislosti s nefunkcnim tempomatem jsem uz v nekterych diskusichcetl. Ale vsichni psali, ze kdyz se tempomat vypnul tak stacilo zacloumat jednim z pedalu, nebo ho prizvednout a tempomat znovu naskocil. Me se pri zacloumani s pedalama, nebo jejich prizvednuti tempomat znovu nezapne, takze jsem usoudil, ze to temi spinaci nebude.
Dneska cestou z prace jeste vyzkousim jestili by nepomohlo zahybat primo s cidly tech spinacu spokoveho a brzdoveho pedalu.
Pokud nedostanu jeste hejaky jiny typ, cim by to mohly byt, tak cidla vymenim a uvidim, zda to pomuze.
Jeste jednou diky.
LAGUNA Grandtour II 2005, 1.9dCi 88kW, INITIALE Paris
Měl jsem tuto závadu (ne díky čidlu neutrálu ale kvůli těm pedálovým spínačům). Taky stačilo vypnout motor, vyndat a zastrčit kartu a už to fungovalo. Pak ale kdykoli během jízdy to přestalo fungovat.
Někdy stačilo zaverglovat pedály ale pak to odešlo úplně.
Výměna spínače na spojokovém pedálu a chodilo to.
Pak se chyba opakovala a našli vakl v kabelech - je na ně vidět, jsou přímo nad spojkovým pedálem pod palubkou, snad je tam prý nějaký konektor a ten byl uvolněný. Od té doby mám klid.
Mrkni na kábly a když to nepomůže, zkus zjistit který spínač blbne a nech ho vyměnit. Ale jestli to nějak ovlivňuje i ta závada kolem neutrálu, to nevím.
Někdy stačilo zaverglovat pedály ale pak to odešlo úplně.
Výměna spínače na spojokovém pedálu a chodilo to.
Pak se chyba opakovala a našli vakl v kabelech - je na ně vidět, jsou přímo nad spojkovým pedálem pod palubkou, snad je tam prý nějaký konektor a ten byl uvolněný. Od té doby mám klid.
Mrkni na kábly a když to nepomůže, zkus zjistit který spínač blbne a nech ho vyměnit. Ale jestli to nějak ovlivňuje i ta závada kolem neutrálu, to nevím.
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
No zalezi na stave tych spinacov, ono sa to moze pokazit asi viacerymi sposobmi, niekedy moze pomoct pohybanie pedalmi, inokedy nie, moze byt aj zly kontakt na tych spinacoch, skusil by som ich vybrat a vycistit alebo prestriekat niecim tie kontakty na jednej aj druhej strane a uvidis ci to pomoze. Ked ich budes mat von tak mozes s nimi skusit aj zatriast ci v nich nieco nehrka, ten moj brzdovy bol na pohlad funkcny, hybal sa normalne ale vnutri bol odlomeny ten jeden kontakt a hrkalo to v nom.Pgusus píše:Ahoj, nejprve dekuji za odpoved.Dehumanizer píše:no jednak to moze byt urcite tym snimacom neutralu a ak nie tak skontroluj snimace polohy spojkoveho pedalu (2 ks) a brzdy (1ks), ten brzdovy snimac mi nedavno odisiel cestou z chorvatska a nesvietili mi ani brzdove svetla, este stastie ze kym som to zistil a opravil ho sekundovym lepidlom tak som nikde nemusel prudko brzdit
O tech snimacich spojkoveho i brzdoveho pedalu v souvislosti s nefunkcnim tempomatem jsem uz v nekterych diskusichcetl. Ale vsichni psali, ze kdyz se tempomat vypnul tak stacilo zacloumat jednim z pedalu, nebo ho prizvednout a tempomat znovu naskocil. Me se pri zacloumani s pedalama, nebo jejich prizvednuti tempomat znovu nezapne, takze jsem usoudil, ze to temi spinaci nebude.
Dneska cestou z prace jeste vyzkousim jestili by nepomohlo zahybat primo s cidly tech spinacu spokoveho a brzdoveho pedalu.
Pokud nedostanu jeste hejaky jiny typ, cim by to mohly byt, tak cidla vymenim a uvidim, zda to pomuze.
Jeste jednou diky.
Myslim ze je dost mozne ze by to mohlo byt jednym z tych spojkovych snimacov, lebo ja po tom co som opravil ten brzdovy tak nasledne mi to po nejakom case na dialnici zacalo robit presne toto co hovoris, tempomat sa vypol a uz sa nedal zapnut, iba obmedzovac isiel, ked som na dalsom parkovisku zastal tak som len vypol motor, zahybal s tymi konektormi ci tam dobre drzia, a po nastartovani uz to fungovalo a odtedy som ten problem nemal, takze mozno ako som to tam vyberal tak tam bol nejaky zly kontakt.
Takze ja myslim ze ak nefunguje ten predny spojkovy snimac, tak to robi to ze ked zapnes tempomat tak display nabehne ale nereaguje na nastavenie rychlosti, furt svieti len ze cruise control, speed limit set --- a neda sa nastavit rychlost, to sa mi stalo par mesiacov dozadu a vtedy mi ten predny snimac nedoliehal poriadne. A ked je nefunkcny ten zadny tak je mozne ze to robi to ze vobec ani nezasvieti tempomat. Ale to je len moja domnienka
Jeden snimac tipujem ze snima jednu krajnu polohu a druhy druhu takze overit by sa to teoreticky malo dat tak ze ked sa naplno zoslapne spojka, tak by to malo robit presne toto, teda ze ked zapnes tempomat tak na displayi sa nic nezjavi. To ma napadlo prave teraz ako to pisem, ked pojdem najblizsie do auta tak to skusim
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já z toho tvého úvodního příspěvku moc moudrý nejsem.
Přijedeš na křižovatku se zapnutým tempomatem a vyšlapneš brzdu, tj. tempomat vypne a kontrolka zhasne. To je správné. Rozjedeš se a když zmáčnkneš obnovení rychlosti nebo nové nastavení rychlosti, tak tempomat naskočí. Naskočí kontrolka a displej, kde ti ukáže jakou máš nastavenou rychlost.
Přijedeš na křižovatku z neaktivním tempomat, tzn. hned po nastartování ukáže kontrolku tempomatu (zelenou), přijedeš na křižovatku (bez tempa), stojiš na brzdě a kontrolka ti sama zhasne? To by asi bylo špatně.
Se snímačem neutrálu to určitě bude mít souvislost, protože pochybuji, že by jsi mohl nastavit rychlost aniž by jsi měl zařazený kvalt. Tzn. máš neutrál, kontrolka je zhaslá a displej taky. Rychlost nejde nastavit. To je zase správně.
Omezovač funguje malinko jinak, tomu je jedno co tam máš za kvalt nebo jestli stojíš na spojce nebo brzdě. Ten hlída pouze stanovenou rychlost a pokuď ji překročíš, tak utne přívod paliva. Je tam čidlo pouze na plynu, když dupneš hodně razantně na plyn, tak by jsi měl omezovač vyřadit z činnosti.
Já si myslím, že buď tempo nepozná, že máš zařazenej kvalt tzn. špatný snímač neutrálu. Nebo ti to funguje jak máš a neumíš to ovládat.
Dále nepíšeš jestli máš tempo dodělávaný nebo origo. Pokuď nemáš origo, tak by jsi mohl mít i špatný odpory. A pak by tempo nefungovalo, ale to by zase nefungoval ani omezovač.
Přijedeš na křižovatku se zapnutým tempomatem a vyšlapneš brzdu, tj. tempomat vypne a kontrolka zhasne. To je správné. Rozjedeš se a když zmáčnkneš obnovení rychlosti nebo nové nastavení rychlosti, tak tempomat naskočí. Naskočí kontrolka a displej, kde ti ukáže jakou máš nastavenou rychlost.
Přijedeš na křižovatku z neaktivním tempomat, tzn. hned po nastartování ukáže kontrolku tempomatu (zelenou), přijedeš na křižovatku (bez tempa), stojiš na brzdě a kontrolka ti sama zhasne? To by asi bylo špatně.
Se snímačem neutrálu to určitě bude mít souvislost, protože pochybuji, že by jsi mohl nastavit rychlost aniž by jsi měl zařazený kvalt. Tzn. máš neutrál, kontrolka je zhaslá a displej taky. Rychlost nejde nastavit. To je zase správně.
Omezovač funguje malinko jinak, tomu je jedno co tam máš za kvalt nebo jestli stojíš na spojce nebo brzdě. Ten hlída pouze stanovenou rychlost a pokuď ji překročíš, tak utne přívod paliva. Je tam čidlo pouze na plynu, když dupneš hodně razantně na plyn, tak by jsi měl omezovač vyřadit z činnosti.
Já si myslím, že buď tempo nepozná, že máš zařazenej kvalt tzn. špatný snímač neutrálu. Nebo ti to funguje jak máš a neumíš to ovládat.
Dále nepíšeš jestli máš tempo dodělávaný nebo origo. Pokuď nemáš origo, tak by jsi mohl mít i špatný odpory. A pak by tempo nefungovalo, ale to by zase nefungoval ani omezovač.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
ked vypnes tempomat tak nezhasne kontrolka... akurat sa zmeni text na displayi z "cruise control" na "speed limit set"Babik78 píše:Já z toho tvého úvodního příspěvku moc moudrý nejsem.
Přijedeš na křižovatku se zapnutým tempomatem a vyšlapneš brzdu, tj. tempomat vypne a kontrolka zhasne. To je správné. Rozjedeš se a když zmáčnkneš obnovení rychlosti nebo nové nastavení rychlosti, tak tempomat naskočí. Naskočí kontrolka a displej, kde ti ukáže jakou máš nastavenou rychlost.
Přijedeš na křižovatku z neaktivním tempomat, tzn. hned po nastartování ukáže kontrolku tempomatu (zelenou), přijedeš na křižovatku (bez tempa), stojiš na brzdě a kontrolka ti sama zhasne? To by asi bylo špatně.
Se snímačem neutrálu to určitě bude mít souvislost, protože pochybuji, že by jsi mohl nastavit rychlost aniž by jsi měl zařazený kvalt. Tzn. máš neutrál, kontrolka je zhaslá a displej taky. Rychlost nejde nastavit. To je zase správně.
Omezovač funguje malinko jinak, tomu je jedno co tam máš za kvalt nebo jestli stojíš na spojce nebo brzdě. Ten hlída pouze stanovenou rychlost a pokuď ji překročíš, tak utne přívod paliva. Je tam čidlo pouze na plynu, když dupneš hodně razantně na plyn, tak by jsi měl omezovač vyřadit z činnosti.
Já si myslím, že buď tempo nepozná, že máš zařazenej kvalt tzn. špatný snímač neutrálu. Nebo ti to funguje jak máš a neumíš to ovládat.
Dále nepíšeš jestli máš tempo dodělávaný nebo origo. Pokuď nemáš origo, tak by jsi mohl mít i špatný odpory. A pak by tempo nefungovalo, ale to by zase nefungoval ani omezovač.
ale pri tomto popisovanom probleme sa uplne vypne display ako keby si tempomat vypol tym vypinacom
neviem ako to je ked display nemas, vtedy mozno zhasne kontrolka, ale bavime sa tu o aute s displayom
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Ahoj,Babik78 píše:Já z toho tvého úvodního příspěvku moc moudrý nejsem.
Přijedeš na křižovatku se zapnutým tempomatem a vyšlapneš brzdu, tj. tempomat vypne a kontrolka zhasne. To je správné. Rozjedeš se a když zmáčnkneš obnovení rychlosti nebo nové nastavení rychlosti, tak tempomat naskočí. Naskočí kontrolka a displej, kde ti ukáže jakou máš nastavenou rychlost.
Přijedeš na křižovatku z neaktivním tempomat, tzn. hned po nastartování ukáže kontrolku tempomatu (zelenou), přijedeš na křižovatku (bez tempa), stojiš na brzdě a kontrolka ti sama zhasne? To by asi bylo špatně.
Se snímačem neutrálu to určitě bude mít souvislost, protože pochybuji, že by jsi mohl nastavit rychlost aniž by jsi měl zařazený kvalt. Tzn. máš neutrál, kontrolka je zhaslá a displej taky. Rychlost nejde nastavit. To je zase správně.
Omezovač funguje malinko jinak, tomu je jedno co tam máš za kvalt nebo jestli stojíš na spojce nebo brzdě. Ten hlída pouze stanovenou rychlost a pokuď ji překročíš, tak utne přívod paliva. Je tam čidlo pouze na plynu, když dupneš hodně razantně na plyn, tak by jsi měl omezovač vyřadit z činnosti.
Já si myslím, že buď tempo nepozná, že máš zařazenej kvalt tzn. špatný snímač neutrálu. Nebo ti to funguje jak máš a neumíš to ovládat.
Dále nepíšeš jestli máš tempo dodělávaný nebo origo. Pokuď nemáš origo, tak by jsi mohl mít i špatný odpory. A pak by tempo nefungovalo, ale to by zase nefungoval ani omezovač.
tempomat s cidlem neutralu nema nic spolecne(muzes to testnout, staci kdyz vytahnes konektor z prevodovky - je to ten na couvacky). Tempomat se spina na zaklade dosazene skutecne rychlosti auta nad 30km, mensi rychlost tam nenavolis. Prepinac tempo/omezovac muzes samozrejme zapnout i kdyz stojis, ale rychlost tam nenavolis.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm, to je pravda to tam je nastavené. Dobře a čím je ošetřené to, že když se rozjedu z kopce na neutrál dosáhnu 30km rychlosti, zapnu tempo nastavím 90km za hodinu, tak to auto bude přidávat na plynu a přidávat? To je divný, ne? To musím vyzkoušet.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Mno, to me nenapadlo , zitra to taky vyzkousim, ale cidlem neutralu to fakt neni.Babik78 píše:Hmmm, to je pravda to tam je nastavené. Dobře a čím je ošetřené to, že když se rozjedu z kopce na neutrál dosáhnu 30km rychlosti, zapnu tempo nastavím 90km za hodinu, tak to auto bude přidávat na plynu a přidávat? To je divný, ne? To musím vyzkoušet.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak to to vyzkoušíš dřív než já, tak určitě napiš jak jsi dopadnul. Jsem zvědav co napíše Pgusus, protože z toho příspěvku fakt moudrej nejsem. Nepíše nic o tom, že mu tempomat nenaskočí potom co se ho snaží oživit. Pokuď zapnu tempo po nastartování tak mi naskočí zelená kontrolka a ta mi svítí do té doby než tempo poprvé incializuji a zruším, pak zhasne. Pokuď, ale tempo cestou nepoužiji, tak mi svítí kontrolka furt a na displeji zvolte rychlost.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Tak jsem to testnul a ted jsem z toho jelen. Pri zapnutem tempomatu z kopce na neutral nelze nastavit rychlost (displej z nastavenim rychlosti nejde inicializovat), ale kdyz zaradim a je jedno jestli brzdim motorem, nebo akceleruji, tak to normalne jde. Nevim jak to pozna, za ma neutral a motor je bez zatizeni, protoze ja mam snimac neutralu KO. - Zkousel jsem to i na jine Lagi a kdyz jsem odpojil konektor couvacek z prevodovky, tak to pri neutrale nepovolilo start. To moje cidlo jsem mel ven, vedou tam tri kabely, kostra, + na couvacky a pravdepodobne + na neutral - ale tam jsem nenameril zadne napeti. Kdyz jsem koukal do prevodovky pri zarazeni neutralu se vysune mala vidlicka a pri R je vidlicka az nahore, pri jakekoli jine rychlosti tam vidlicka neni. Opravdu nevim cim to muze detekovat neutral za jizdy, zeby tam nekde byl jeste jeden snimac??? Jeste vyzkousim pri jizde z kopce na neutral pridat plyn nad volnobezne otacky, jestli to nahodou nebude mit nejakou souvislost. Pak se ozvu.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Ahoj,Babik78 píše:Tak to to vyzkoušíš dřív než já, tak určitě napiš jak jsi dopadnul. Jsem zvědav co napíše Pgusus, protože z toho příspěvku fakt moudrej nejsem. Nepíše nic o tom, že mu tempomat nenaskočí potom co se ho snaží oživit. Pokuď zapnu tempo po nastartování tak mi naskočí zelená kontrolka a ta mi svítí do té doby než tempo poprvé incializuji a zruším, pak zhasne. Pokuď, ale tempo cestou nepoužiji, tak mi svítí kontrolka furt a na displeji zvolte rychlost.
tedy pro presnost. Tempomat je originalne montovany pri vyrobe a je s displayem v dolni casti pristrojovky. Jak uz Ti psal Dehumanizer, pri zapnutem tlacitku tempomatu (vlevo pod volantem) a jeho spravne funkci, sviti zelena kontrolka na pristrojovce neustale. Meni se pouze text na display (z "cruise control" na "speed limit set" a naopak) v zavislosti na tom, zda je tempomat prave aktivni nebo ne.
Bohuzel nevim, co presne myslis spojenim ozivit tempomat. Pokud pokus o vypnuti a znovu zapnuti tempomatu tlacitkem vlevo pod volantem, tak to nepomaha. Display i kontrolka zustanou zhasnute a tempomat nefunkcni.
LAGUNA Grandtour II 2005, 1.9dCi 88kW, INITIALE Paris
Nekolikrat se mi podarilo "probudit" ten samovolne vypnuty tempomat zalomcovanim s tim snimacem polohy brzdoveho pedalu. Nepodarilo se mi to tedy pokazde, ale parkrat uz ano. To potvrzuje nazor, ze zavada je ve snimaci polohy pedalu. Jen nevim zda je cely snimac v haji nebo jen uvolneny ten konektor na kabelech, jak psal Makak007. To ale zjistim cca. za 3 tydny, az mi s vymenou prijde pomoci kamos. Ja v tehle vecech nejsem uplne zbehly .
Dam vedet, az bude zavada odstranena.
Pgusus
Dam vedet, az bude zavada odstranena.
Pgusus
LAGUNA Grandtour II 2005, 1.9dCi 88kW, INITIALE Paris
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ty my nerozumíš oživit tempomat znamená:
Jedeš na tempomat dejme tomu 90km/h. Dojíždíš kolonu a ťukneš o brzdu, spojku nebo zmačkneš tlačítko C (Cancel) na volantu. Kontrolka zhasne (tempomatu - svítí zeleně). Tlačítko na palubce necháváš v klidu. Kontrolka je pořád zhaslá
Oživení - rozjedeš rychlost třeba 85km/h, máš zařazený kvalt a nemáš sešlápnutou brzdu. Zmačkneš R na volantu (Recall) oživiš poslední nastavenou rychlost (90km/h) a tempomat už sám dosáhne 90km/h nebo zmačkneš + nebo - na volantu a tempomat nastaví aktuální rychlost tj. 85km/h a rozsvítí se opět zelená kontrolka. A ty si pak můžeš + nebo mínuse rychlost zvyšovat nebo snižovat. Ale nesmíš přitom použít brzdu nebo spojku.
Jedeš na tempomat dejme tomu 90km/h. Dojíždíš kolonu a ťukneš o brzdu, spojku nebo zmačkneš tlačítko C (Cancel) na volantu. Kontrolka zhasne (tempomatu - svítí zeleně). Tlačítko na palubce necháváš v klidu. Kontrolka je pořád zhaslá
Oživení - rozjedeš rychlost třeba 85km/h, máš zařazený kvalt a nemáš sešlápnutou brzdu. Zmačkneš R na volantu (Recall) oživiš poslední nastavenou rychlost (90km/h) a tempomat už sám dosáhne 90km/h nebo zmačkneš + nebo - na volantu a tempomat nastaví aktuální rychlost tj. 85km/h a rozsvítí se opět zelená kontrolka. A ty si pak můžeš + nebo mínuse rychlost zvyšovat nebo snižovat. Ale nesmíš přitom použít brzdu nebo spojku.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Motor asi z dalších údajů pozná, zda dokáže s tempomatem pracovat - kdysi jsem zkoušel na fabii při pracujícím tempomatu za vhodných okolností vyřadit bez sešlápnutí spojky. Otáčky motoru vyběhly asi o 200 výš, ihned spadly na volnoběžné a tempomat pochopitelně vypnul. U laguny jsem to nezkoušel, nějak mne to už netrápilo.zet3 píše: Pri zapnutem tempomatu z kopce na neutral nelze nastavit rychlost (displej z nastavenim rychlosti nejde inicializovat), ale kdyz zaradim a je jedno jestli brzdim motorem, nebo akceleruji, tak to normalne jde.
Jinak zapnu vypínač a rozsvítí se zelená kontrolka s hláškou na displeji. Po nastavení rychlosti je její hodnota na dipspleji, kontrolka svítí. Spojka/brzda/C - hodnota na displeji svítí (teď nevím jistě jestli je tam hodnota nebo hláška), kontrolka zhasla, tempomat neaktivní. +/-/R hodnota a kontrolka svítí, tempomat aktivní.
Tempomat jsem si dodělával sám a nemám jediný problém (i když jsem přesně nedodržel hodnoty odporů).
Laguna Grandtour 2.2dci 110kW Privileg,2003,Carminat,Xenony a dodělaný tempomat
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Ahoj,Motor asi z dalších údajů pozná, zda dokáže s tempomatem pracovat - kdysi jsem zkoušel na fabii při pracujícím tempomatu za vhodných okolností vyřadit bez sešlápnutí spojky. Otáčky motoru vyběhly asi o 200 výš, ihned spadly na volnoběžné a tempomat pochopitelně vypnul. U laguny jsem to nezkoušel, nějak mne to už netrápilo.
tak pri drzeni plynu na neutral nad volnobezne otacky se mi povedlo tempomat aktivovat. Dle meho nazoru si to hlida ECU (pokles otacek na volnobeh, nebo rychla zmena otacek - motor bez zateze).
Co se tyce kontrolky - bavite se tady o r.v.2001-04 a 2005 - PhaseII, je tam po faciliftu rozdil.[/quote]
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jasně. Mám tempo dodělávaný, ale z original komponentů.Dehumanizer píše:a mas aj display?Babik78 píše:Tak to mě zhasína.
Naposledy upravil(a) Babik78 dne čtv led 22, 2009 16:15, celkem upraveno 1 x.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů