Při přidání plynu se zvednou otáčky ale rychlost nee.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Při přidání plynu se zvednou otáčky ale rychlost nee.

Příspěvek od grochy » stř říj 31, 2007 23:35

Nevím jestli už jsem tento problém psal ale nikde jsem ho nenašel. Takže asi před 2 měsici mi začlo dělat auto, že při přidání plynu se mi zvednou otáčky asi o 300ot., auto zařve jako bych měl zmáčknutou spojku, potom to spadne zpátky a začne normálně přidávat, ted 2 měsice to neudělalo ani jednou a dnes to udělalo ráno asi 5x a celý den zase nic, odchází spojka? A kolik asi vyjde říkali mi něco kolem 5.000,- od firmy sachs, ale dival jsem se na kelly a tam mají nějaký komplet za 13.000,- :cry: , prosím o radu, jestli to dělá spojka nebo něco jiného.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

lopik
Experienced member
Příspěvky: 660
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » stř říj 31, 2007 23:41

tak tomu se říká prokluz spojky a asi to spojkou bude ale pokud to udělá jen někdy tak s tím můžeš ještě jezdit chce to ale s citem mačkat plyn a ještě něco najezdíš jo a ještě kolik máš najeto km?
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv lis 01, 2007 00:02

Asi tie pritlacne kotuce s automatickym nastavovanim zacinaju pred koncom takto vystrajat. Ja uz takto jazdim asi mesiac a niekedy aj tyzden bez preklzu. Ale nova spojkova sada (9000SK) uz caka na montaz.

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od grochy » čtv lis 01, 2007 15:47

Najeto mam podle tch 117000km, ale počítám s tím, že to má určitě přes 200.000km, dnes jsem byl v rencu tak chcou za spojku 4.900,- (repas), a 4.100,- za spojkové ložisko a 3.000,- za výměnu.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

Uživatelský avatar
dmatej
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej » čtv lis 01, 2007 22:13

U renaulta se musí měnit celá spojka? Nestačí jen obložení a ložisko?

Nevím jak u renaultů, ale u 210x pokud začne spojka klouzat, jezdí už obvykle nýty po setrvačníku/přítlačáku a pokud nechci měnit i tyhle dvě věci, je čas na výměnu. Životnost obložení je tam kolem 120 tisíc km (pode toho jak se jezdí 60-200 tisíc).

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv lis 01, 2007 22:49

dmatej píše:U renaulta se musí měnit celá spojka? Nestačí jen obložení a ložisko?

Nevím jak u renaultů, ale u 210x pokud začne spojka klouzat, jezdí už obvykle nýty po setrvačníku/přítlačáku a pokud nechci měnit i tyhle dvě věci, je čas na výměnu. Životnost obložení je tam kolem 120 tisíc km (pode toho jak se jezdí 60-200 tisíc).
Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.

Uživatelský avatar
dmatej
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej » pát lis 02, 2007 08:02

Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Příspěvek od vitas2 » pát lis 02, 2007 11:04

dmatej píše:
Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.
Naopak, pokud už to budeš mít jednou rozebrané, vyměň vše a nešetři, nebo to budeš dělat brzo znovu. Těch pár ušetřenejch peněz tě nezachrání, když se to pak podělá tak budeš znovu platit někomu za práci, teda pokud si to neděláš sám, jako já, ale i tak sem měnil vše. Je to dost práce, dělal sem to cca 8 hodin, ale měnil sem raději i gufero na klice za setrvákem ( běžně se to nedělá, ale je za pár kaček a občas teče ), tak aby byl klid. :D

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát lis 02, 2007 11:13

vitas2 píše:Naopak, pokud už to budeš mít jednou rozebrané, vyměň vše a nešetři, nebo to budeš dělat brzo znovu. Těch pár ušetřenejch peněz tě nezachrání, když se to pak podělá tak budeš znovu platit někomu za práci, teda pokud si to neděláš sám, jako já, ale i tak sem měnil vše. Je to dost práce, dělal sem to cca 8 hodin, ale měnil sem raději i gufero na klice za setrvákem ( běžně se to nedělá, ale je za pár kaček a občas teče ), tak aby byl klid. :D
Potvrzuji slova Viťase2, přítlačák i lamelu hned vyměnit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát lis 02, 2007 11:21

dmatej píše:
Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.
Ono sa to prave kupuje vsetko dokopy, ako sada lamela + pritlacny. Jedine Renault vedie samostatne aj lamelu aj pritlacny kotuc ale ci to vedia aj dodat neviem (ale je to za "Renaultacku" cenu).
Ma to logiku, to automaticke nastavovanie zabezpecuje konstantnu vzdialenost medzi vypinacim loziskom a tanierovymi pruzinami. Tzn. jednym smerom to ide, druhym nie. Po montazi novej lamely by bol potrebny "reset" mechanizmu. Navyse stare pruziny uz urcite budu dost unavene. Jedine co som sa rozhodol nemenit je komplet pracovneho valca spojky s vypinacim loziskom.
Mam pripravene aj oporne lozisko, a vsetky gufera na tuto oblast motora/prevodovky - po vlastnej zlej skusenosti, ked mi mesiac po vymene rozvodoveho remena zacialo tiect gufero na vackovom hriadeli.

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od grochy » pát lis 02, 2007 11:58

Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

Uživatelský avatar
dmatej
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej » pát lis 02, 2007 23:18

grochy píše:Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
Tak to je darda... jinak omlouvám se za neznalost, nadhodil jsem to právě proto, že mi přišlo divný měnit to všechno.

Gufero je určitě dobrej nápad.

U žigula se mění max. ložisko a lamela, pokud se to vymění včas, přítlačák bude ok. Nějakej přítlačák od Sachsů tam jde taky ...

Doufám, že Šamáda tyhle věci ještě nějakej čas potřebovat nebude (ne že bych tomu moc věřil, najeto 150 tisíc a vše asi původní).

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pát lis 02, 2007 23:29

grochy píše:Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
Myslim ze tolko az nie (snad akurat v Renaulte), ale do 30.000,-SK urcite.

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Příspěvek od vitas2 » sob lis 03, 2007 09:04

Laco19 píše:
grochy píše:Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
Myslim ze tolko az nie (snad akurat v Renaulte), ale do 30.000,-SK urcite.
Laco má pravu u nás v Čechách nový stojí 22tis. a na vrakovišti kámoš kupoval pěknej ( vypadal jako minimálně jetej ) za 5 tis. fakt nádhernej kousek, sem se divil, že mu to dali za tu cenu :D

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od grochy » úte lis 13, 2007 12:39

Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

Uživatelský avatar
dmatej
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej » ned lis 18, 2007 14:59

grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Definuj "přecipované"

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » ned lis 18, 2007 16:07

dmatej píše: Definuj "přecipované"
Asi ho řídí víc "cipů" než jej jeden :lol:
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon lis 19, 2007 10:17

dmatej píše:
grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Definuj "přecipované"
Upravený software v řídící jednotce na zvednutí výkonu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » pon lis 19, 2007 10:43

grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od grochy » úte lis 20, 2007 14:11

Ja mel na setrvačníku sjeté závity co jsou po boku.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » úte lis 20, 2007 15:42

grochy píše:Ja mel na setrvačníku sjeté závity co jsou po boku.
Neviem si predstaviť situáciu ktorá by spôsobila tvoju chybu. Dosť som prekvapený. Ak by boli závity "sjeté" tak by to malo robiť echt rachot a ty si to nepopisoval.

grochy
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: čtv zář 23, 2004 09:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od grochy » úte lis 20, 2007 16:00

Zavity byly sjete, tim pádem přitlačak nebyl uplně prisroubovaný k setrvačníku a prokluzoval, ja tomu moc nerozumim, říkali mi v servise, že když je to už rozebrané tak mam koupit novou spojkovou sadu i ten setrvačník.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř lis 21, 2007 00:10

alino píše:
grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.
No ono zvednutím výkonu se přímo úměrně zvedne kroutící moment a spojka, která je dimenzovaná do 300Nm se zatíží kroutícím momentem čipnutého motoru až ke 350Nm se prostě zákonitě začne prokluzovat a zahřívat plochu na setrváku i na přítlačáku až nastanou nezvratné změny na plochách, tj. nadměrné opotřebení až vydření materiálu. Napomůžou k tomu i čuňačiny při hrabání a razantních rozjezdech s prokluzem, nebo zlozvyk přenesený z předchozí Š110-120, vše tahat přes spojku, nebo ji zbytečně dlouho trápit na rozjezdech, kdy u současných motorů stačí auto uvést do pohybu a pak už to motor zvládne od minimálních otáček, to samé při přeřazování, akcelerovat až když je hnáta ze spojky a u podřazování používat meziplyn a nebrzdit motor spojkou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Příspěvek od alino » stř lis 21, 2007 09:17

Šamša píše:
alino píše:
grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- :( , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.
No ono zvednutím výkonu se přímo úměrně zvedne kroutící moment a spojka, která je dimenzovaná do 300Nm se zatíží kroutícím momentem čipnutého motoru až ke 350Nm se prostě zákonitě začne prokluzovat a zahřívat plochu na setrváku i na přítlačáku až nastanou nezvratné změny na plochách, tj. nadměrné opotřebení až vydření materiálu. Napomůžou k tomu i čuňačiny při hrabání a razantních rozjezdech s prokluzem, nebo zlozvyk přenesený z předchozí Š110-120, vše tahat přes spojku, nebo ji zbytečně dlouho trápit na rozjezdech, kdy u současných motorů stačí auto uvést do pohybu a pak už to motor zvládne od minimálních otáček, to samé při přeřazování, akcelerovat až když je hnáta ze spojky a u podřazování používat meziplyn a nebrzdit motor spojkou.
Neviem ako je to u výrobcu renault, ale pár rokov som robil konštruktéra, tak viem, že sa vždy robí dimenzovanie so značnou rezervou.
Podľa mňa samotné prečipovanie nevadí.
Skôr si myslím, že ten kto si dá čipovať, musí to dať ostatným patrične najavo a ďalší tvoj komentár absolutny súhlas.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř lis 21, 2007 10:40

grochy píše:Zavity byly sjete, tim pádem přitlačak nebyl uplně prisroubovaný k setrvačníku a prokluzoval, ja tomu moc nerozumim, říkali mi v servise, že když je to už rozebrané tak mam koupit novou spojkovou sadu i ten setrvačník.
Teplem a nadměrným přenosem momentu se roztahuje deska přítlačáku a poskakuje tak, až se jeden šroub povolí a za ním další. Nevypadnou, protože pružina spojky se snaží tu desku od setrváku odtahovat, šrouby se povolují a pak začne spojka klouzat. Samozřejmě to s těmi šroubky hází, protože spoj není stabilní a závity se vydřou.

To je ale fakt vyjímka, taková porucha...

Setrvák bych nekupoval, to je blbost. Převrtat a nařezat nové závity a dát to zpět. O nic přece nejde...

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů