Při přidání plynu se zvednou otáčky ale rychlost nee.
Moderátor: Moderators General
Při přidání plynu se zvednou otáčky ale rychlost nee.
Nevím jestli už jsem tento problém psal ale nikde jsem ho nenašel. Takže asi před 2 měsici mi začlo dělat auto, že při přidání plynu se mi zvednou otáčky asi o 300ot., auto zařve jako bych měl zmáčknutou spojku, potom to spadne zpátky a začne normálně přidávat, ted 2 měsice to neudělalo ani jednou a dnes to udělalo ráno asi 5x a celý den zase nic, odchází spojka? A kolik asi vyjde říkali mi něco kolem 5.000,- od firmy sachs, ale dival jsem se na kelly a tam mají nějaký komplet za 13.000,- , prosím o radu, jestli to dělá spojka nebo něco jiného.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
tak tomu se říká prokluz spojky a asi to spojkou bude ale pokud to udělá jen někdy tak s tím můžeš ještě jezdit chce to ale s citem mačkat plyn a ještě něco najezdíš jo a ještě kolik máš najeto km?
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
- dmatej
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
U renaulta se musí měnit celá spojka? Nestačí jen obložení a ložisko?
Nevím jak u renaultů, ale u 210x pokud začne spojka klouzat, jezdí už obvykle nýty po setrvačníku/přítlačáku a pokud nechci měnit i tyhle dvě věci, je čas na výměnu. Životnost obložení je tam kolem 120 tisíc km (pode toho jak se jezdí 60-200 tisíc).
Nevím jak u renaultů, ale u 210x pokud začne spojka klouzat, jezdí už obvykle nýty po setrvačníku/přítlačáku a pokud nechci měnit i tyhle dvě věci, je čas na výměnu. Životnost obložení je tam kolem 120 tisíc km (pode toho jak se jezdí 60-200 tisíc).
[img]http://dem.wz.cz/lada/podpis.png[/img]
Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.dmatej píše:U renaulta se musí měnit celá spojka? Nestačí jen obložení a ložisko?
Nevím jak u renaultů, ale u 210x pokud začne spojka klouzat, jezdí už obvykle nýty po setrvačníku/přítlačáku a pokud nechci měnit i tyhle dvě věci, je čas na výměnu. Životnost obložení je tam kolem 120 tisíc km (pode toho jak se jezdí 60-200 tisíc).
- dmatej
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.
[img]http://dem.wz.cz/lada/podpis.png[/img]
Naopak, pokud už to budeš mít jednou rozebrané, vyměň vše a nešetři, nebo to budeš dělat brzo znovu. Těch pár ušetřenejch peněz tě nezachrání, když se to pak podělá tak budeš znovu platit někomu za práci, teda pokud si to neděláš sám, jako já, ale i tak sem měnil vše. Je to dost práce, dělal sem to cca 8 hodin, ale měnil sem raději i gufero na klice za setrvákem ( běžně se to nedělá, ale je za pár kaček a občas teče ), tak aby byl klid.dmatej píše:Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Potvrzuji slova Viťase2, přítlačák i lamelu hned vyměnit.vitas2 píše:Naopak, pokud už to budeš mít jednou rozebrané, vyměň vše a nešetři, nebo to budeš dělat brzo znovu. Těch pár ušetřenejch peněz tě nezachrání, když se to pak podělá tak budeš znovu platit někomu za práci, teda pokud si to neděláš sám, jako já, ale i tak sem měnil vše. Je to dost práce, dělal sem to cca 8 hodin, ale měnil sem raději i gufero na klice za setrvákem ( běžně se to nedělá, ale je za pár kaček a občas teče ), tak aby byl klid.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Ono sa to prave kupuje vsetko dokopy, ako sada lamela + pritlacny. Jedine Renault vedie samostatne aj lamelu aj pritlacny kotuc ale ci to vedia aj dodat neviem (ale je to za "Renaultacku" cenu).dmatej píše:Z vlastní zkušenosti vím, že to nemusí být pravda, ale i tak máš možná pravdu. Každopádně jak to je doopravdy zjistí po rozebrání - asi bych ale nekupoval všechno rovnou, aby mi to pak zůstalo doma ležet.Laco19 píše: Ak by to bolo opotrebovanou lamelou, preklzavala by spojka stale ale smyka to len niekedy. Myslim, ze to bude tym pritlacnym kotucom s automatickym nastavovanim. Pri tenkej lamele tam asi nieco viazne. Takze poskodenie zotrvacnika asi nehrozi.
Vůle v ložisku dovede taky svoje.
Ma to logiku, to automaticke nastavovanie zabezpecuje konstantnu vzdialenost medzi vypinacim loziskom a tanierovymi pruzinami. Tzn. jednym smerom to ide, druhym nie. Po montazi novej lamely by bol potrebny "reset" mechanizmu. Navyse stare pruziny uz urcite budu dost unavene. Jedine co som sa rozhodol nemenit je komplet pracovneho valca spojky s vypinacim loziskom.
Mam pripravene aj oporne lozisko, a vsetky gufera na tuto oblast motora/prevodovky - po vlastnej zlej skusenosti, ked mi mesiac po vymene rozvodoveho remena zacialo tiect gufero na vackovom hriadeli.
- dmatej
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je darda... jinak omlouvám se za neznalost, nadhodil jsem to právě proto, že mi přišlo divný měnit to všechno.grochy píše:Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
Gufero je určitě dobrej nápad.
U žigula se mění max. ložisko a lamela, pokud se to vymění včas, přítlačák bude ok. Nějakej přítlačák od Sachsů tam jde taky ...
Doufám, že Šamáda tyhle věci ještě nějakej čas potřebovat nebude (ne že bych tomu moc věřil, najeto 150 tisíc a vše asi původní).
[img]http://dem.wz.cz/lada/podpis.png[/img]
Laco má pravu u nás v Čechách nový stojí 22tis. a na vrakovišti kámoš kupoval pěknej ( vypadal jako minimálně jetej ) za 5 tis. fakt nádhernej kousek, sem se divil, že mu to dali za tu cenuLaco19 píše:Myslim ze tolko az nie (snad akurat v Renaulte), ale do 30.000,-SK urcite.grochy píše:Hoší kdyby byl vadný setrvačník tak bych to asi hodil ze skály, setrvačník stojí cca 50.000,- Kč, radši to vyměním lamelu, přitlačák a ložisko ihned, aby nedošlo k tomu poškození setrvačníku.
- dmatej
- Starting member
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned říj 01, 2006 12:33
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Definuj "přecipované"grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
[img]http://dem.wz.cz/lada/podpis.png[/img]
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Asi ho řídí víc "cipů" než jej jedendmatej píše: Definuj "přecipované"
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Upravený software v řídící jednotce na zvednutí výkonu.dmatej píše:Definuj "přecipované"grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
No ono zvednutím výkonu se přímo úměrně zvedne kroutící moment a spojka, která je dimenzovaná do 300Nm se zatíží kroutícím momentem čipnutého motoru až ke 350Nm se prostě zákonitě začne prokluzovat a zahřívat plochu na setrváku i na přítlačáku až nastanou nezvratné změny na plochách, tj. nadměrné opotřebení až vydření materiálu. Napomůžou k tomu i čuňačiny při hrabání a razantních rozjezdech s prokluzem, nebo zlozvyk přenesený z předchozí Š110-120, vše tahat přes spojku, nebo ji zbytečně dlouho trápit na rozjezdech, kdy u současných motorů stačí auto uvést do pohybu a pak už to motor zvládne od minimálních otáček, to samé při přeřazování, akcelerovat až když je hnáta ze spojky a u podřazování používat meziplyn a nebrzdit motor spojkou.alino píše:Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Neviem ako je to u výrobcu renault, ale pár rokov som robil konštruktéra, tak viem, že sa vždy robí dimenzovanie so značnou rezervou.Šamša píše:No ono zvednutím výkonu se přímo úměrně zvedne kroutící moment a spojka, která je dimenzovaná do 300Nm se zatíží kroutícím momentem čipnutého motoru až ke 350Nm se prostě zákonitě začne prokluzovat a zahřívat plochu na setrváku i na přítlačáku až nastanou nezvratné změny na plochách, tj. nadměrné opotřebení až vydření materiálu. Napomůžou k tomu i čuňačiny při hrabání a razantních rozjezdech s prokluzem, nebo zlozvyk přenesený z předchozí Š110-120, vše tahat přes spojku, nebo ji zbytečně dlouho trápit na rozjezdech, kdy u současných motorů stačí auto uvést do pohybu a pak už to motor zvládne od minimálních otáček, to samé při přeřazování, akcelerovat až když je hnáta ze spojky a u podřazování používat meziplyn a nebrzdit motor spojkou.alino píše:Neviem si predstaviť aký súvis by malo prečípovanie so zotrvačníkom, možno ak boli zvýšené max. dovolené otáčky motoru.grochy píše:Tak spojka je rozbraná a bohužel pro mě je vadný i setrvačník, nový cca 28.000,- , a vrakač asi kolem 5.000,- Kč, ale říkali mi v servisu že odešel tím že je auto přecipované je to možné?
Čo je vadné na zotrvačníku? Dosadacia plocha, alebo vyváženie?
Mňa by to osobne veľmi zaujímalo.
Podľa mňa samotné prečipovanie nevadí.
Skôr si myslím, že ten kto si dá čipovať, musí to dať ostatným patrične najavo a ďalší tvoj komentár absolutny súhlas.
Teplem a nadměrným přenosem momentu se roztahuje deska přítlačáku a poskakuje tak, až se jeden šroub povolí a za ním další. Nevypadnou, protože pružina spojky se snaží tu desku od setrváku odtahovat, šrouby se povolují a pak začne spojka klouzat. Samozřejmě to s těmi šroubky hází, protože spoj není stabilní a závity se vydřou.grochy píše:Zavity byly sjete, tim pádem přitlačak nebyl uplně prisroubovaný k setrvačníku a prokluzoval, ja tomu moc nerozumim, říkali mi v servise, že když je to už rozebrané tak mam koupit novou spojkovou sadu i ten setrvačník.
To je ale fakt vyjímka, taková porucha...
Setrvák bych nekupoval, to je blbost. Převrtat a nařezat nové závity a dát to zpět. O nic přece nejde...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů