Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » pon srp 07, 2017 09:36

Zdravím všechny. Prosím o vaše názory na stávající situaci - dnes ráno mi praskl klínový řemen.
Bylo to ale po předchozích ruzných úkazech a mě by zajímal váš názor na to, co s tím mohlo souviset a co ne a případně jaká asi mohla být příčina toho že to prasklo.
(mám obavy aby vše ostatní bylo v pořádku)

Začnu tedy popořádku.

V sobotu jsem měnil termostat chladíče protože se občas otevíral až po výrazném překročení teploty.
Výměna probehla bezproblému. Baterii jsem měl odpojenou asi 6hodin protže jsem s naplněním čekal až zaschne silikon kterým jsem v malém množství podmázl těsnění.

Když jsem nastartoval abych ohřál motor a odvzdušnil soustavu, volnoběh mírně kolísal jak se motor znovu učil nastavení klapky.
Ale skyšel jsem i takové zvonivé klepání v místech alternátoru a čerpadel. Slyšitelné ale nikterak výrazné abych si byl jist jestli to nedělalo už předtím se
(zavřenou kapotou bych to asi moc neslyšel).

Pak se zdálo vše ok.

Dnes ráno jsem vyrazil na cestu a cca po 4 kilometrech normální jízdy po okresce se ozvalo pískání z pod kapoty
pak rozsvítilo dobíjení a pak rána a hotovo.
Zastavil jsem u krajnice a při čekání na odtah to trošku zkoumal.
Na první pohled mě vydělilo asi o 45° vykloněné kolo čerpadla serva. Při bližším ohledání jsem zjistil že kolo je přišroubováno na třiu šroubky na tříramném unašeči a ten teprve je pevně spojen z hřídelkou.
A dva ze tří šroubků tam nebyly čili kolo viselo jen na jednom a protobylo vykloněné. Jinak je vše nezkřivemé.
Kolo jsem doodšrouboval a zkusil všechny tři závity - nezdají se stržené.
Neznám přesnou funkci toho přišroubování. Je to jako pojistka aby se šroubky vytrhly při nějakém zkřivení řemenu a zabránilo se větším škodám ?
A nebo je pravděpodobnější že se šroubky časem uvolnily samy - to bylo to klepání co jsem slyšel, že už kolo nesedělo napevno, a pak když úhel kola dosáhl dostatečné odchylky, se řemen svlékl dostrany a vzápětí zničil ?

Řemen jsem našel a je z poloviny (podélně) v celku a pulka je nahadry. Nepraskl tedy celý ale svlékl se.

Co si o tom myslíte ? Díky za všechny postřehy. Vzhledem k tomu, že v poslední době jedna závada střídá druhou začínám být mírně paranoidní.

Edit: je normální že to nejde nastartovat bez řemenu ?
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon srp 07, 2017 21:44

Hele asi takhe:

Mě řemen fungoval perfektně do doby, kdy se vysypalo jehličkové ložisko na napínáku. Nastartoval jsem a při odjiždění se rožla kontrolka dobíjení a posilovač volantu neposiloval. Vyndakl jsem řemen a doel dom cca 3,6km bez dobijení a posilovače.

Prostě se stávaj ruzné zavady a vyšrubovánéí tří šroubů je normální po těch letech.

Kup novej řemen a dej nový šrouby a nalep je třeba lepidlem na zavity, anebo stačí obyč Chemopren na boty-- je pružný a drží. A jde kdykoliv povolit

Ta funkce tří šroubu je taková, že prostě jen drží řemenici na unašeči. víc v tom nehledej

PS na edtit:
jak nejde nastartovat bez řemenu? Jako jaknejde? Pochopil bych, kdyby svitila nějakou dobu kontrolka dobíjení, že altik nebyl pohaněn a nedobíjel, to by byla baterka kaput, to je jasne
Mě jde nastartovat a i jet bez řemenu, co pohání klimu, altík a posilovač volantu--- akorát se nadřu jak ve favoritu a není to na dlouho, snad na 20kilometrů
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9483
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od Davidak79 » pon srp 07, 2017 22:16

nevím co máš přesně za motor, jestli byla rána o ticho tak tipuji že se ti část řemene dostala pod rozvody a potkalo se to.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm >>>171Kw@524Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » úte srp 08, 2017 05:56

Ahoj, toho že se to nějakým způsobem dotklo rozvodů se taky bojim. Že by se mohl dostat kus řemenu pod ten kryt rozvodů mě nenapadlo ale asi je to možný budu na to muset kouknout. Ale zas tak velká rána to nebyla, i když se to semlelo dost rychle a těžko si to ted vybavuju... Jesli to jen třeba nepřeskočilo o zub. Ted jde o to jak postupovat abych to ještě víc nedokurvil. Asi nejlíp ty rozvody zkontrolovat? Nebo dát řemen a zkusit ?
Jak se projevuje potkanej motor v tom by muselo něco chrastit ne, nebo by netočil vubec.
Motor F3R 729
Nestartuje to tim způsobem že to točí, ale jakoby zlehka (ale tak nejsou tam agregáty) a prostě z toho mám blbej pocit že to točí bez komprese. A celkově z toho mám pocit že ty rozvody nejsou ok :( .
Na druhou stranu se mi špatně uvažuje racionálně protože jsem tedka dal do toho auta moře peněz a času a jesli bude na odpis tak sem v háji...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - a následná destrukce rozvodového.

Příspěvek od barraka » úte srp 08, 2017 06:57

Davidak79 píše:
pon srp 07, 2017 22:16
nevím co máš přesně za motor, jestli byla rána o ticho tak tipuji že se ti část řemene dostala pod rozvody a potkalo se to.
Tak bohužel máš pravdu. Koukal jsem na motor že se dá sundat víčko rozvodů i bez demontáže čehokoliv ostatního a řemen je ruplej.... Okolo něj kousíčky klíňáku čili jsi to odhadl naprosto přesně.
Je nějaká šance že se venitř nic nezničilo ? Lze to nějak diagnostikovat bez demontáže hlavy ? Asi se budu muset přesunout do jinýho vlákna pomalu... :( :(
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 788
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od Ivan1 » úte srp 08, 2017 07:20

Ak nejde naštartovať tak to bude nabúrané a už je len otázka čo všetko sa poškodilo, kolko ventilov to odnieslo, prípadne môže byť poškodený aj piest, zohnutá ojnica, poškodená hlava, zlomená vačka...

Z toho čo som napísal asi radosť mať nebudeš, ale tak sa veci majú
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » úte srp 08, 2017 08:14

Ivan1 píše:
úte srp 08, 2017 07:20
Ak nejde naštartovať tak to bude nabúrané a už je len otázka čo všetko sa poškodilo, kolko ventilov to odnieslo, prípadne môže byť poškodený aj piest, zohnutá ojnica, poškodená hlava, zlomená vačka...

Z toho čo som napísal asi radosť mať nebudeš, ale tak sa veci majú
Každá informace je tedka dobrá. No teď to nemuže jít nastartovat určitě z toho důvodu že tam neni rozvoďák, respektiveje ruplej. Ale co vše se poškodilo je samozřejmě otázka. Já sám si nepamatuju (ale to nic nemusí znamenat) a ani manželka žádnou větší kovovou ránu spíš jen takové to rupnutí - rána spíš gumového charakteru , typu "škub". Ale samozřejmě to už pracuje i psychika a ta síla toho přání aby toho bylo dojebanýho co nejmíň.
Teď teda musim zjistit jak to zdiagnostikovat.
Asi tedy sundat hlavu a dole vanu předpokládám ?
A asi taky napoví jesli se nechá otočit vačkou , a jesli to vydává nějaký divný zvuky....
Napadlo mě dát tam rozvoďák a klíčem s tím opatrně točit a změřit kompresi na válcích.
Furt si chovám možná planou naději že to nebude tak hrozný. Ale zkušenost s tím námeám tak nevím jak by se co projevovalo...
Každopádně všem předchozím i následujícím děkuju za jejékoliv postřehy , ať z nich mám radost nebo ne. Každá informace je mi cenná.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 788
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od Ivan1 » úte srp 08, 2017 09:29

Začni tým že zhodíš veko ventilov a hned bude vidieť či tam nie je niečo polámané, zlomená vačka, zlomené domčeky čo držia vačku. Ak sa narazili čo i len 2ks ventilov tak hlava musí tak či tak dole. A ked sa dá dolu hlava tak je vidieť na piesty a z toho sa dá usúdiť či sa mohol poškodiť aj spodok motora - ak by bol piest statočne dobitý od nejakého zohnutého ventilu tak mohla sa poškodiť aj ojnica

Myslím že to nebude úplne hozné, ale predpokladám že hlava pôjde dole. Mne sa síce na už bývalom Dti stalo v podstate to isté (mal som zlú spodnú remenicu, ktorá vyhadzovala remen mimo drážky čím sa poškodoil a tiež priplietol), ale rozvod skočil len o zub či dva a bolo to bez poškodenia. Ale to bolo Dti a u benzínu to môže byť celkom inak, trebárs sú motory kde ked skočí rozvod tak sa motoru nič nestane, ale toto platilo trebárs pre starý Fiatácky 1.1i v Une či Punte I
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » úte srp 08, 2017 09:43

Ivan1 píše:
úte srp 08, 2017 09:29
Začni tým že zhodíš veko ventilov a hned bude vidieť či tam nie je niečo polámané, zlomená vačka, zlomené domčeky čo držia vačku. Ak sa narazili čo i len 2ks ventilov tak hlava musí tak či tak dole. A ked sa dá dolu hlava tak je vidieť na piesty a z toho sa dá usúdiť či sa mohol poškodiť aj spodok motora - ak by bol piest statočne dobitý od nejakého zohnutého ventilu tak mohla sa poškodiť aj ojnica

Myslím že to nebude úplne hozné, ale predpokladám že hlava pôjde dole. Mne sa síce na už bývalom Dti stalo v podstate to isté (mal som zlú spodnú remenicu, ktorá vyhadzovala remen mimo drážky čím sa poškodoil a tiež priplietol), ale rozvod skočil len o zub či dva a bolo to bez poškodenia. Ale to bolo Dti a u benzínu to môže byť celkom inak, trebárs sú motory kde ked skočí rozvod tak sa motoru nič nestane, ale toto platilo trebárs pre starý Fiatácky 1.1i v Une či Punte I
JJ díky. Tak to udělám, jen jsem zvědavej jak se budou sundavat sání atd když je to dozadu k příčce... No evidentně mám o zábavu postaráno.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » úte srp 08, 2017 18:29

Tak jsem sundal víko ventilů. vačka se zdá v pořádku i se točí. Zdá se že tam je jen jeden nebo max dva (blbě se mi tim točí ještě nemám dole horní uložení motoru a nevejdu se tam s klíčem) ventily který se nevracej a budou tedy asi ohlý.. Čili hlava dolu a párty muže začít :(
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř srp 09, 2017 19:29

Nezapomen, že je to čtyřtakt, že musíš otočit motorem o dvě otáčky, aby se vše mohlo hnou.
Tak pak dej vědět, jak párty pokračuje. Přeju co nejmenší škody
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » pát srp 11, 2017 06:23

Tak práce pokračují zdárně kupředu. Po ránech a večerech jsem to odstrojil včetně svodů. Už mi zbývá jen uchyt motoru a vepředu nějaká drobotina a hlava muže dolu. Pak se bude lámat chleba.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » sob srp 12, 2017 20:54

Tak hlava dole, jeden ventil ohlý hodně druhý jen tak trošku že nedovírá uplně ale skoro by si toho člověk nevšiml. Na pístech jen decentní otlaky. Tak snad dole bude vše v pořádku. Nemá někdo fotku jak vypadá stahovák na ventily, nebo tip na to jak to nejlíp udělat ? Naposled jsem sundaval ventily na škodovce a tam to čumělo víc ven, tady jak jsou hodně utopené tak to bude chtít větší přesnost.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob srp 12, 2017 20:57

Nebude lepsi a hlavne levnejsi koupit celej jinej motor?
Za ventily, zabrouseni ventilu, rozvodovou sadu, srovnani hlavy, tesneni pod hlavu das majlant.
Ja bych asi sel do jineho stejneho motoru, nez se s tim drbat doma, anebo to dat do servisu na zabrouseni atd atd

A nejaky fotky bys nemohl dat?

Ale nechci te odrazovat.
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9483
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od Davidak79 » sob srp 12, 2017 21:19

druhej motor bez záruky a rozvody bude dělat stejně
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm >>>171Kw@524Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob srp 12, 2017 21:30

Ja viiim, ale vzhledem k tomu, ze psal, ze se mu kazi jedno za druhym bych do generalky nesel.
Ale jasny, je to muj nazor
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » ned srp 13, 2017 06:17

ZDENECEKCZ píše:
sob srp 12, 2017 20:57
Nebude lepsi a hlavne levnejsi koupit celej jinej motor?
Za ventily, zabrouseni ventilu, rozvodovou sadu, srovnani hlavy, tesneni pod hlavu das majlant.
Ja bych asi sel do jineho stejneho motoru, nez se s tim drbat doma, anebo to dat do servisu na zabrouseni atd atd

A nejaky fotky bys nemohl dat?

Ale nechci te odrazovat.
fotky tentokrát mám protože si postup fotim, kdybych pak tápal při sestavování. Přeci jen těch hadic a kablíků je tam požehnaně. Žádný Go ukony dělat nebudu , dám dva nový ventily, zabrousim všechny do sedel sám, nový těsnění pod hlavou , nový těsnění sání/výfuk, nový gufírka pod ventily nový gufera na hřídele. Rozvody vč napínáků a možná pokud zbyde vodní pumpa.
Hlava je rovnaná před 7lety a od tý doby to jezdilo už málo. A vypadá to všechno docela hezky. A co jsem si to zatim cvičně zadal do eshopu tak to neni až tak horentní suma za ty díly.
Novej motor bych tam já nedal. Na to už tu námám vybavení a odvahu, nehledě k tomu, že muže bejt horší než tedle. To auto mám po kámošovi a mám tedy dost přesný info co se kdy dělalo a nedělalo (bohužel rozvody jsem vlastní neznalostí zanedbal byl jsem zvyklej na řetězy a tam se to neřešilo..).
Rozebíral jsem to s tim že pokud najdu nějaký peklo , tak bude varianta B ten novej motor. pokud/až na něj budu mít. Ale zdá se mi že to dopadlo ještě docela slušně. Dám sem foto válců a hlavy těsně po demontáži aniž bych s tim něco dělal a uvidíte sami.
http://www.rajce.net/f1201305453
http://www.rajce.net/f1201309549

Edit: průběh čištění http://www.rajce.net/f1201822130
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » úte srp 15, 2017 13:38

Na vačkovém hřídeli, na druhém konci než kolo rozvodů je snímač otáček. Sundal jsem tu kisničku ale ta část co je na hřídeli se netváří že by šla nějak snadno sundat. A nerad bych něco urval. Na druhou stranu, pokud to nesundám tak nemužu vyměnit gufero na téhle straně což mi přijde škoda když už je to dole a stojí pár korun... Neví někdo jak na to ?
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » ned srp 20, 2017 23:00

Tak mam to povyměňováno sestaveno. A testovací start proběhl uspěšně. Zdá se že motor pracuje jak má nevydává zatím zádné divné zvuky.
Akorát ještě musím dopnout klínový řemen, ten originální napínač je nějký poblbaný a nejde to s ním víc napnout. Ale řemen v nejdelší části i při volnoběhu vibruje tak to je imho málo. A taky mi po montáži uniká voda někde vravo od motoru na tom domečku od thermostatu. Tak to musím pořešit.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon srp 21, 2017 04:28

Kolem termostatu to tu taky nekomu protikalo, pomohlo male maznuti silikonem.
Co se tyka napinaku, tak ho sundej a uvnitr jsou dve jehlickove loziska, ja je mel uplne rozsypane a origo stoji kolem 3stovek za jedno. Ja ty jehlicky mel fest zakousany do hridelky a vyresil jsem to osoustruzenim te hridelky a misto lozisek jsem si vytocil ze samomazne mosazi dve pouzdra, ktere jsem tam natuknul misto lozisek a napinak chodi krasne. Jasne, jde kupit celej napinak, ale cena je tusim kolem 2 litru.
Jinak gratuluju k uspesne oprave. Kolik te to celkem vyslo a co vse jsi menil?
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » pon srp 21, 2017 06:19

ZDENECEKCZ píše:
pon srp 21, 2017 04:28
Kolem termostatu to tu taky nekomu protikalo, pomohlo male maznuti silikonem.
Co se tyka napinaku, tak ho sundej a uvnitr jsou dve jehlickove loziska, ja je mel uplne rozsypane a origo stoji kolem 3stovek za jedno. Ja ty jehlicky mel fest zakousany do hridelky a vyresil jsem to osoustruzenim te hridelky a misto lozisek jsem si vytocil ze samomazne mosazi dve pouzdra, ktere jsem tam natuknul misto lozisek a napinak chodi krasne. Jasne, jde kupit celej napinak, ale cena je tusim kolem 2 litru.
Jinak gratuluju k uspesne oprave. Kolik te to celkem vyslo a co vse jsi menil?
Zatim se ještě obávám moc jásat abych to nezakřikl, ale díky.
Neteře to přímo kolem termostatu ale bud ve spojích dvou hadic pod ním a nebo v těsnění celé té plastové krabičky z boku na hlavu.
Měl jsem to celou dobu přidělané na hlavě tak se to možná oklepalo a přestalo těsnit.
Jinak napínák mám tenhle typ http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... -ga355_72/
Samotná kolečko je v pořádku ale to ozubení , a mýná je to i ten hřeben co je na bloku, asi ne. Oritiže to jde nepínat jen v jedné části. Dál už to nezabírá. Když máš doma nebo v práci soustruh to se máš, to bych si taky dal říct :D
Jinak zatim oprava když nepočítám výměnu oleje na kterou jsem se chystal tak jako tak do 3000,- .Měnil jsem 2 ventily , všechny guírka ventilů , gufero vačky , těsnění pod hlavou, těsnění svodů.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon srp 21, 2017 08:00

Aha, tak mas jiny napinak, nez ja na 2,2dt.
Hele a co tam koupit o centak kratsi remen? Ja jak jsem menil muj, tak jsem koupil uplne stejny cislo, co sem sundal, ale diky rozchozeni toho napinaku jsem jej musel vymenit za trosku delsi. Ne hci kecat, ale tusim misto 1630 tam mam 1640. Jinak jsem jej proste ani za boha nemohl nahodit na remenice
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » pon srp 21, 2017 08:23

ZDENECEKCZ píše:
pon srp 21, 2017 08:00
Aha, tak mas jiny napinak, nez ja na 2,2dt.
Hele a co tam koupit o centak kratsi remen? Ja jak jsem menil muj, tak jsem koupil uplne stejny cislo, co sem sundal, ale diky rozchozeni toho napinaku jsem jej musel vymenit za trosku delsi. Ne hci kecat, ale tusim misto 1630 tam mam 1640. Jinak jsem jej proste ani za boha nemohl nahodit na remenice
Kratší řemen né, měl jsem co dělat i tedle tam dostat. Ale udělálám tam z velký závitovky takovej kus kerej se zapře mezi to kolečko a kastli a matičkou to napnu jako když se napíná rozvoďák. A Pak utáhnu. Jen tam musím udělat nějakej dřevenej mezikus protže se to bude opírat přímo o to kolečko tak aby ho to nepoškodilo.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od barraka » stř srp 23, 2017 18:51

Tyjo tak to mám vyřešený voda zatěsněná , řemen doplej všechno čistý krásný. Motor jsem nechal běžet pulhodiny na volnoběh poslouhal koukal že nikde nic neteče. Vodu odvzdušnil všechno. Přípravy jak na start raketoplánu. A ted jsem chtěl zkušební jízdu a nezařadim protože spojka nerozepíná to se na to vyseru už. Do hajzlu . já už fakt nevim. A spojka je dělaná před měsicem. Jesli jsem něco podělal když byl ten motor na volno, ale byl podloženej a jesli se hnul o 3 cm tak to je hodně... Co s tim do háje.... někdo nějaký tipy ?

Když se šlape na pedál tak lanko tou pákou co jde z převodovky hejbá. A naopak když je vyplej motor tak se zařadit dá...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 2072
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Prasklý klínový řemen - hledání příčiny

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř srp 23, 2017 20:11

a zkousel jsi zmacknout spojku, zaradit, drzet spojku a nastartovat? Auto hned hopsa anebo je rozpojena spojka? Pripada mi, ze zustala lamela prilepena
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 - recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
teď:
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů