Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
danishek
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: ned zář 19, 2010 19:39
Kontaktovat uživatele:

Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od danishek » úte črc 04, 2017 12:44

Již delší dobu mám problém s cukáním při zrychlení.. Většinou na dálnici, nebo při vyšších rychlostech se zařazenou 4 nebo 5.. Jakmile mám pod 2500 otáček, auto zacuká než zrychlí. Občas cukne víckrát. Nemá někdo podobný problém?
V lednu byla měněná lambda sonda, cca před měsícem vyměněna zadní lambda sonda. Před výměnou svítila kontrolka emisí - pokud vím dobře název. Po výměně tak na 10 dní zhasla, auto necukalo a pak se zase rozsvítila a auto začalo cukat. Nyní nesvítí, ale auto cuká. Když si hlídám vyšší otáčky, tak zrychluje bez problémů.
Teď jsem natankovala u OMV Maxxmotion 100, mám pocit, že je cukání o malinko lepší, ale nejsem si úplně jistá..
Jinak mám najeto cca 200.000 km.. V únoru mě auto najednou při jízdě zhaslo, nešlo nastartovat a byla z toho prasklá pružina ventilu.. Svíčky vyměněny cca v březnu.
Nenapadá někoho čím by to mohlo být?
Díky moc za jakýkoli nápad..

JARDA2
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned črc 23, 2017 13:33

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od JARDA2 » ned črc 23, 2017 16:30

svíčky vyměněny za originál?

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od marek230177 » pon črc 24, 2017 07:42

Je vcelku jedno, jaké svíčky se dají. Pokud jsou výrobcem schválené, na značce vůbec nesejde.

Napadá mě problém se zapalovacími kabely (pokud je motor má), případně s některým zapalovacím modulem (pokud motor má moduly přímo na svíčkách).
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

danishek
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: ned zář 19, 2010 19:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od danishek » pon črc 24, 2017 10:41

Cukání prý způsobily svíčky. Ze servisu tam byly Motrio, v jiném servisu Renault mi bylo řečeno, že mají trošku jiné zakončení a vyměnili mi je za Renault. Cukání už přestalo, ale kontrolka se po ujetí cca 100 km opět rozsvítila..
Diagnostika ukázala poruchu funkce katalyzátoru, ten je ale prý v pořádku a bylo to svíčkami..
Clio III Grandtour, 1,2 TCE, 74 kW, Expression, ESP, RNA - modrá extreme, r. v. 2010

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2899
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od EfineSS » pon črc 24, 2017 11:28

Není svíčka jako svíčka. Jsou tam rozdíly v materiálech. Některé motory jsou na to méně citlivé, některé více. Originál je nejlepší volba, případně zjistit který výrobce je pro Renault dodává a ty pak koupit.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od marek230177 » pon črc 24, 2017 14:03

Doporučené osazení pro tento typ motoru je NGK ILKAR7A7.

Jinak upřímně řečeno - nesnáším slovo ORIGINÁL. Totiž pod tímto slovem se obvykle skrývá díl té značky, která výrobci nejvíc namaže. Takže chvíli to může být Champion, poté třeba NGK a pak za další dva roky třeba Denso. Originál neexistuje. To platí nejen u svíček, ale i u olejů, destiček, rozvodů, uložení kliky a dalších dílů. Proto jsem napsal, že na značce nezáleží. Pokud je to alternativní náhrada výrobcem doporučeného dílu, nemůže nikdy být problém.

Nicméně konkrétně u tohoto motoru 1,2 TCe 74kW výrobce doporučuje pouze výše uvedený typ od NGK.


Ohledně toho problému s kontrolkou CHECK: Je možné, že díky špatným svíčkám a cukání docházelo ke špatnému spalování a nespálený benzin se usadil v katalyzátoru. To je poměrně obvyklá věc. A proto je možné, že systém nyní hlásí problém s účinností KATu. Já osobně bych dal delší trasu, dejme tomu 200 km, ideálně v dálničním režimu, aby motor delší dobu jel ve vysoké zátěži a zbytky benzinu se vypálily. Je pravděpodobné, že KAT se vyčistí a problém zmizí. Samozřejmě je možné, že nezmizí. Totiž nespálené palivo katalyzátor poškozuje. Takže se mohlo stát, že tam k nějakému poškození skutečně došlo. Ale nejprve bych si dal tu ostřejší jízdu a snad to pomůže. Na výměnu KATu je vždycky času dost.
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

danishek
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: ned zář 19, 2010 19:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od danishek » pon črc 24, 2017 14:24

Svíčky jsem nechávala měnit po poruše, která se mi stala cca 100 km od servisu Renault o víkendu, kde jsem si nechala od známých doporučit "obyčejný" servis, který mi auto opraví. Při této opravě jsme se domluvili, že mi rovnou vymění svíčky - které bych měnila chvíli poté. V servisu mi doporučili, ať koupím svíčky v Renaultu a že mi je tam vymění. Svíčky mi prodali na základě VINu. A za pár měsíců mi v jiném Renault servisu sdělí, že svíčky tam jsou Motrio a že to bylo tím..
Zaráží mě to, že první servis Renault mi prodal svíčky, které nejsou pro můj motor doporučené..
Každopádně kouknu, jestli tam mám nyní už ty "správné" svíčky, díky za typ..
Clio III Grandtour, 1,2 TCE, 74 kW, Expression, ESP, RNA - modrá extreme, r. v. 2010

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2054
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Jean ViC » čtv zář 07, 2017 10:03

me se stalo to stejne se svickami na cliu III, pri servisni prohlidce vymenili svicky za jiny typ /levnejsi/ nez byl z fabriky... ale fungovali dobre

totiz sada svicek z fabriky stala pres 2tis kc, v levnem eshopu, coz v renaultu by museli stat snad 4tis kc :)
uz takhle nejaky ten levnejsi model nauctovali 2tis kc...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Bumbeer » úte črc 31, 2018 09:43

Zdravím,
sice je příspěvek starší, ale třeba pomůže můj poznatek. Clio jsem kupoval v květnu 2017. Předešlý servis chabý, tak jsem se hned pro jistotu pustil na výměnu náplní, filtrů, zapalovací kabely a došlo i na svíčky. V autě byly NGK ILKAR7A7 a auto jezdilo skvěle. Koupil jsem tedy stejné NKG a vyměnil. S novými svíčkami začalo auto při prudší akceleraci mezi 2000-2500 otáčkami pocukávat. To by se dalo zkousnout, ale horší jsou starty. Po nastartování jdou otáčky k 500 a skoro to chcípne, pak vyskočí na 1200 a cca po 6 vteřinách to už jede v normálu. Po třech měsících jsem zkusil nahodit původní svíčky a problémy ustaly. Po nějaké době jsem ze zvědavosti udělal znova výměnu a problémy jsou zpět. Svíčky byly i na reklamaci a měly by být O.K., ale nejsou.

Vypadá to, že dříve vyrobené NGK pro Renault asi měly jinou kvalitu. Teď zvažuji, zda tam nechat ty původní, koupit ještě jinou sadu NGK nebo zkusit alternativu (Bosch, Champion).
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10545
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Šamša » úte črc 31, 2018 23:51

Nehledej západní a kup Brisk, koukni na jejich stránky a katalog. Případně jim přímo zavolat, velice ochotný personál.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 390000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Paulix96
Advanced member
Příspěvky: 298
Registrován: úte úno 23, 2016 07:49
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Paulix96 » stř srp 01, 2018 13:28

Jak říká Šamša, BRISK mě velmi překvapil a jednání bylo perfektní.
Renault Laguna III 2.0 dci - 127 kW / ~330t km / 2008 - Initialka
Renault Laguna II 1.9 dCi - 88kW / ~377t km / 2001 - Chantal
Renault Modus 1.2 16V - 55kW / ~148t km / 2005
Can Clip na Roudnicku

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Bumbeer » pon srp 06, 2018 07:43

Vyzkouším. Brisky jsem nepsal, protože v katalogu D4F s turbem nemají, ale podle informací snad alternativa bude:

"pro tento motor doporučujeme novinku z řady BRISK Iridium Premium+, typ P26. Tato zapal.svíčka bude v prodeji v ČR ale nejdříve okolo 15.8.2018."
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Bumbeer » ned srp 19, 2018 17:46

Brisky vyzkoušeny a s motorem taky nejsou úplně zadobře a zpracovani bych vzhledem k ceně čekal lepší. Aspoň jsem měl čas prověřit původní a novou sadu NGK a zjistil jsem, že nová sada má odtrh jen 0.65. Po úpravě odtrhu na cca 0.75 šlape i nová sada v autě o poznani líp. Takže pokud někomu cuká, určitě přeměřit.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)

Honey
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 21, 2018 19:58

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Honey » sob srp 25, 2018 19:03

Po výměně původních svíček za NKG mám taky ten problém se startem,jen cukání mě nějak minulo.Začal jsem tankovat BA 98+ a problém je pryč.I motor si tak nějak spokojenějš vrní ale to je jen subjektivní pocit :)

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Bumbeer » úte srp 28, 2018 08:55

A přitom pohledově jsou staré i nové NGK stejné. Brisky jsou super v zahřátém motoru, ale u studeného celkem trvá, než se chod srovná.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Bumbeer » ned zář 16, 2018 13:27

Pár poznatků po delší době. Kdo nemusí, ať svíčky nemění :D prostě nové nejsou jako ty původní
Špatné starty eliminovány benzínem. Vyzkoušena Verva100. Benzín má kladný účinek-motor startuje jak má, ale do zahřátí je motor takový surový, hlasitější, takže vyšší cena nepřinese lepší jízdu. S Efectou 95 od Benziny jede auto klidněji a startuje taky dobře. Takže chce to zkoušet "papání". Bral jsem předtím od Globusu, který mám u baráku, ale změna je prostě znát.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 257
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od renault841 » pon říj 08, 2018 17:45

U tohoto motoru mohu potvrdit, díky lepšímu palivu zmizelo škubání za studena, zlepšil se chod atd. Při natankování v západní Evropě mi to přišlo ještě mnohem lepší, celkově jakoby se chod motoru ustálil. Nicméně přidávám i VIF a musím uznat, že od té doby, co jej přidávám, jsem si nevšiml, nebo nezaznamenal jakkékoliv škubání->(Toto škubání probíhalo hlavně za studena, kdy motor jede na benzín a ne na LPG.)
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG | Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10545
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od Šamša » ned říj 14, 2018 11:14

Do benzínových aut co mám dávám 100 oc. benzíny, 2-3Kč rozdílu neřeším, auta jezdí bez problémů a pocitově jsou motory pružnější a vitálnější.
Ještě zkusit benzín od Euro Oil, kde údajně necpou líh do benzínu, protože maj splněný limit v jiném produktu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 390000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10923
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe

Příspěvek od krt.ecek » ned říj 14, 2018 11:27

Dle jejich webu je bez biosložky pouze konkrétní nafta o benzínu ani slovo.... když už řešit biosložku tak Benzina Verva 100+ nebo jak se to jejich nej jmenuje.... tam je jiná biosložka, prý lepší, nevím
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů