Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Již delší dobu mám problém s cukáním při zrychlení.. Většinou na dálnici, nebo při vyšších rychlostech se zařazenou 4 nebo 5.. Jakmile mám pod 2500 otáček, auto zacuká než zrychlí. Občas cukne víckrát. Nemá někdo podobný problém?
V lednu byla měněná lambda sonda, cca před měsícem vyměněna zadní lambda sonda. Před výměnou svítila kontrolka emisí - pokud vím dobře název. Po výměně tak na 10 dní zhasla, auto necukalo a pak se zase rozsvítila a auto začalo cukat. Nyní nesvítí, ale auto cuká. Když si hlídám vyšší otáčky, tak zrychluje bez problémů.
Teď jsem natankovala u OMV Maxxmotion 100, mám pocit, že je cukání o malinko lepší, ale nejsem si úplně jistá..
Jinak mám najeto cca 200.000 km.. V únoru mě auto najednou při jízdě zhaslo, nešlo nastartovat a byla z toho prasklá pružina ventilu.. Svíčky vyměněny cca v březnu.
Nenapadá někoho čím by to mohlo být?
Díky moc za jakýkoli nápad..
V lednu byla měněná lambda sonda, cca před měsícem vyměněna zadní lambda sonda. Před výměnou svítila kontrolka emisí - pokud vím dobře název. Po výměně tak na 10 dní zhasla, auto necukalo a pak se zase rozsvítila a auto začalo cukat. Nyní nesvítí, ale auto cuká. Když si hlídám vyšší otáčky, tak zrychluje bez problémů.
Teď jsem natankovala u OMV Maxxmotion 100, mám pocit, že je cukání o malinko lepší, ale nejsem si úplně jistá..
Jinak mám najeto cca 200.000 km.. V únoru mě auto najednou při jízdě zhaslo, nešlo nastartovat a byla z toho prasklá pružina ventilu.. Svíčky vyměněny cca v březnu.
Nenapadá někoho čím by to mohlo být?
Díky moc za jakýkoli nápad..
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
svíčky vyměněny za originál?
- marek230177
- Experienced member
- Příspěvky: 808
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Je vcelku jedno, jaké svíčky se dají. Pokud jsou výrobcem schválené, na značce vůbec nesejde.
Napadá mě problém se zapalovacími kabely (pokud je motor má), případně s některým zapalovacím modulem (pokud motor má moduly přímo na svíčkách).
Napadá mě problém se zapalovacími kabely (pokud je motor má), případně s některým zapalovacím modulem (pokud motor má moduly přímo na svíčkách).
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Cukání prý způsobily svíčky. Ze servisu tam byly Motrio, v jiném servisu Renault mi bylo řečeno, že mají trošku jiné zakončení a vyměnili mi je za Renault. Cukání už přestalo, ale kontrolka se po ujetí cca 100 km opět rozsvítila..
Diagnostika ukázala poruchu funkce katalyzátoru, ten je ale prý v pořádku a bylo to svíčkami..
Diagnostika ukázala poruchu funkce katalyzátoru, ten je ale prý v pořádku a bylo to svíčkami..
Clio III Grandtour, 1,2 TCE, 74 kW, Expression, ESP, RNA - modrá extreme, r. v. 2010
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Není svíčka jako svíčka. Jsou tam rozdíly v materiálech. Některé motory jsou na to méně citlivé, některé více. Originál je nejlepší volba, případně zjistit který výrobce je pro Renault dodává a ty pak koupit.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- marek230177
- Experienced member
- Příspěvky: 808
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Doporučené osazení pro tento typ motoru je NGK ILKAR7A7.
Jinak upřímně řečeno - nesnáším slovo ORIGINÁL. Totiž pod tímto slovem se obvykle skrývá díl té značky, která výrobci nejvíc namaže. Takže chvíli to může být Champion, poté třeba NGK a pak za další dva roky třeba Denso. Originál neexistuje. To platí nejen u svíček, ale i u olejů, destiček, rozvodů, uložení kliky a dalších dílů. Proto jsem napsal, že na značce nezáleží. Pokud je to alternativní náhrada výrobcem doporučeného dílu, nemůže nikdy být problém.
Nicméně konkrétně u tohoto motoru 1,2 TCe 74kW výrobce doporučuje pouze výše uvedený typ od NGK.
Ohledně toho problému s kontrolkou CHECK: Je možné, že díky špatným svíčkám a cukání docházelo ke špatnému spalování a nespálený benzin se usadil v katalyzátoru. To je poměrně obvyklá věc. A proto je možné, že systém nyní hlásí problém s účinností KATu. Já osobně bych dal delší trasu, dejme tomu 200 km, ideálně v dálničním režimu, aby motor delší dobu jel ve vysoké zátěži a zbytky benzinu se vypálily. Je pravděpodobné, že KAT se vyčistí a problém zmizí. Samozřejmě je možné, že nezmizí. Totiž nespálené palivo katalyzátor poškozuje. Takže se mohlo stát, že tam k nějakému poškození skutečně došlo. Ale nejprve bych si dal tu ostřejší jízdu a snad to pomůže. Na výměnu KATu je vždycky času dost.
Jinak upřímně řečeno - nesnáším slovo ORIGINÁL. Totiž pod tímto slovem se obvykle skrývá díl té značky, která výrobci nejvíc namaže. Takže chvíli to může být Champion, poté třeba NGK a pak za další dva roky třeba Denso. Originál neexistuje. To platí nejen u svíček, ale i u olejů, destiček, rozvodů, uložení kliky a dalších dílů. Proto jsem napsal, že na značce nezáleží. Pokud je to alternativní náhrada výrobcem doporučeného dílu, nemůže nikdy být problém.
Nicméně konkrétně u tohoto motoru 1,2 TCe 74kW výrobce doporučuje pouze výše uvedený typ od NGK.
Ohledně toho problému s kontrolkou CHECK: Je možné, že díky špatným svíčkám a cukání docházelo ke špatnému spalování a nespálený benzin se usadil v katalyzátoru. To je poměrně obvyklá věc. A proto je možné, že systém nyní hlásí problém s účinností KATu. Já osobně bych dal delší trasu, dejme tomu 200 km, ideálně v dálničním režimu, aby motor delší dobu jel ve vysoké zátěži a zbytky benzinu se vypálily. Je pravděpodobné, že KAT se vyčistí a problém zmizí. Samozřejmě je možné, že nezmizí. Totiž nespálené palivo katalyzátor poškozuje. Takže se mohlo stát, že tam k nějakému poškození skutečně došlo. Ale nejprve bych si dal tu ostřejší jízdu a snad to pomůže. Na výměnu KATu je vždycky času dost.
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Svíčky jsem nechávala měnit po poruše, která se mi stala cca 100 km od servisu Renault o víkendu, kde jsem si nechala od známých doporučit "obyčejný" servis, který mi auto opraví. Při této opravě jsme se domluvili, že mi rovnou vymění svíčky - které bych měnila chvíli poté. V servisu mi doporučili, ať koupím svíčky v Renaultu a že mi je tam vymění. Svíčky mi prodali na základě VINu. A za pár měsíců mi v jiném Renault servisu sdělí, že svíčky tam jsou Motrio a že to bylo tím..
Zaráží mě to, že první servis Renault mi prodal svíčky, které nejsou pro můj motor doporučené..
Každopádně kouknu, jestli tam mám nyní už ty "správné" svíčky, díky za typ..
Zaráží mě to, že první servis Renault mi prodal svíčky, které nejsou pro můj motor doporučené..
Každopádně kouknu, jestli tam mám nyní už ty "správné" svíčky, díky za typ..
Clio III Grandtour, 1,2 TCE, 74 kW, Expression, ESP, RNA - modrá extreme, r. v. 2010
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
me se stalo to stejne se svickami na cliu III, pri servisni prohlidce vymenili svicky za jiny typ /levnejsi/ nez byl z fabriky... ale fungovali dobre
totiz sada svicek z fabriky stala pres 2tis kc, v levnem eshopu, coz v renaultu by museli stat snad 4tis kc
uz takhle nejaky ten levnejsi model nauctovali 2tis kc...
totiz sada svicek z fabriky stala pres 2tis kc, v levnem eshopu, coz v renaultu by museli stat snad 4tis kc

uz takhle nejaky ten levnejsi model nauctovali 2tis kc...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000

Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010

Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.

Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Zdravím,
sice je příspěvek starší, ale třeba pomůže můj poznatek. Clio jsem kupoval v květnu 2017. Předešlý servis chabý, tak jsem se hned pro jistotu pustil na výměnu náplní, filtrů, zapalovací kabely a došlo i na svíčky. V autě byly NGK ILKAR7A7 a auto jezdilo skvěle. Koupil jsem tedy stejné NKG a vyměnil. S novými svíčkami začalo auto při prudší akceleraci mezi 2000-2500 otáčkami pocukávat. To by se dalo zkousnout, ale horší jsou starty. Po nastartování jdou otáčky k 500 a skoro to chcípne, pak vyskočí na 1200 a cca po 6 vteřinách to už jede v normálu. Po třech měsících jsem zkusil nahodit původní svíčky a problémy ustaly. Po nějaké době jsem ze zvědavosti udělal znova výměnu a problémy jsou zpět. Svíčky byly i na reklamaci a měly by být O.K., ale nejsou.
Vypadá to, že dříve vyrobené NGK pro Renault asi měly jinou kvalitu. Teď zvažuji, zda tam nechat ty původní, koupit ještě jinou sadu NGK nebo zkusit alternativu (Bosch, Champion).
sice je příspěvek starší, ale třeba pomůže můj poznatek. Clio jsem kupoval v květnu 2017. Předešlý servis chabý, tak jsem se hned pro jistotu pustil na výměnu náplní, filtrů, zapalovací kabely a došlo i na svíčky. V autě byly NGK ILKAR7A7 a auto jezdilo skvěle. Koupil jsem tedy stejné NKG a vyměnil. S novými svíčkami začalo auto při prudší akceleraci mezi 2000-2500 otáčkami pocukávat. To by se dalo zkousnout, ale horší jsou starty. Po nastartování jdou otáčky k 500 a skoro to chcípne, pak vyskočí na 1200 a cca po 6 vteřinách to už jede v normálu. Po třech měsících jsem zkusil nahodit původní svíčky a problémy ustaly. Po nějaké době jsem ze zvědavosti udělal znova výměnu a problémy jsou zpět. Svíčky byly i na reklamaci a měly by být O.K., ale nejsou.
Vypadá to, že dříve vyrobené NGK pro Renault asi měly jinou kvalitu. Teď zvažuji, zda tam nechat ty původní, koupit ještě jinou sadu NGK nebo zkusit alternativu (Bosch, Champion).
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 10815
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Nehledej západní a kup Brisk, koukni na jejich stránky a katalog. Případně jim přímo zavolat, velice ochotný personál.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)

pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)

-
- Advanced member
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte úno 23, 2016 07:49
- Bydliště: Roudnice nad Labem
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Jak říká Šamša, BRISK mě velmi překvapil a jednání bylo perfektní.
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Vyzkouším. Brisky jsem nepsal, protože v katalogu D4F s turbem nemají, ale podle informací snad alternativa bude:
"pro tento motor doporučujeme novinku z řady BRISK Iridium Premium+, typ P26. Tato zapal.svíčka bude v prodeji v ČR ale nejdříve okolo 15.8.2018."
"pro tento motor doporučujeme novinku z řady BRISK Iridium Premium+, typ P26. Tato zapal.svíčka bude v prodeji v ČR ale nejdříve okolo 15.8.2018."
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Brisky vyzkoušeny a s motorem taky nejsou úplně zadobře a zpracovani bych vzhledem k ceně čekal lepší. Aspoň jsem měl čas prověřit původní a novou sadu NGK a zjistil jsem, že nová sada má odtrh jen 0.65. Po úpravě odtrhu na cca 0.75 šlape i nová sada v autě o poznani líp. Takže pokud někomu cuká, určitě přeměřit.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Po výměně původních svíček za NKG mám taky ten problém se startem,jen cukání mě nějak minulo.Začal jsem tankovat BA 98+ a problém je pryč.I motor si tak nějak spokojenějš vrní ale to je jen subjektivní pocit 

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
A přitom pohledově jsou staré i nové NGK stejné. Brisky jsou super v zahřátém motoru, ale u studeného celkem trvá, než se chod srovná.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Pár poznatků po delší době. Kdo nemusí, ať svíčky nemění
prostě nové nejsou jako ty původní
Špatné starty eliminovány benzínem. Vyzkoušena Verva100. Benzín má kladný účinek-motor startuje jak má, ale do zahřátí je motor takový surový, hlasitější, takže vyšší cena nepřinese lepší jízdu. S Efectou 95 od Benziny jede auto klidněji a startuje taky dobře. Takže chce to zkoušet "papání". Bral jsem předtím od Globusu, který mám u baráku, ale změna je prostě znát.

Špatné starty eliminovány benzínem. Vyzkoušena Verva100. Benzín má kladný účinek-motor startuje jak má, ale do zahřátí je motor takový surový, hlasitější, takže vyšší cena nepřinese lepší jízdu. S Efectou 95 od Benziny jede auto klidněji a startuje taky dobře. Takže chce to zkoušet "papání". Bral jsem předtím od Globusu, který mám u baráku, ale změna je prostě znát.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
- renault841
- Advanced member
- Příspěvky: 316
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
U tohoto motoru mohu potvrdit, díky lepšímu palivu zmizelo škubání za studena, zlepšil se chod atd. Při natankování v západní Evropě mi to přišlo ještě mnohem lepší, celkově jakoby se chod motoru ustálil. Nicméně přidávám i VIF a musím uznat, že od té doby, co jej přidávám, jsem si nevšiml, nebo nezaznamenal jakkékoliv škubání->(Toto škubání probíhalo hlavně za studena, kdy motor jede na benzín a ne na LPG.)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 10815
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Do benzínových aut co mám dávám 100 oc. benzíny, 2-3Kč rozdílu neřeším, auta jezdí bez problémů a pocitově jsou motory pružnější a vitálnější.
Ještě zkusit benzín od Euro Oil, kde údajně necpou líh do benzínu, protože maj splněný limit v jiném produktu.
Ještě zkusit benzín od Euro Oil, kde údajně necpou líh do benzínu, protože maj splněný limit v jiném produktu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)

pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)

Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Dle jejich webu je bez biosložky pouze konkrétní nafta o benzínu ani slovo.... když už řešit biosložku tak Benzina Verva 100+ nebo jak se to jejich nej jmenuje.... tam je jiná biosložka, prý lepší, nevím
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009
; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů