Problematika měření emisí od ledna 2017

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 719
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » sob črc 14, 2018 13:05

A přitom je to úplně zbytečné :-).

Úplně stačí dlouhodobě jezdit "normálně".
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10503
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Šamša » ned črc 15, 2018 11:45

90% jízd probíhá v městském provozu, cukačky v rámci živnosti po městě, pak příjde agresívnější přejezd křižovatky E35 (za den okolo 20 - 35tis. aut) a za mnou na asfaltu vysypaná čára z briket, někdy přes celou křižovatku. :-D Proto ten návod, kteří jezdí na "důchodce", jak se zbavit sazí.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 195
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pon črc 16, 2018 09:25

Šamša --> podívej se na stav provozu v 1/2 roku 2018. Kam jedeš tam skáčeš po kouskách. Souvislá jízda je skoro nemožná. Pak je jedno jestli jedeš "na důchodce" nebo "normálně" protože nad tím nemáš skoro žádnou kontrolu.


Asi by bylo dobré se technicky zamyslet nad tím, co udělat pro minimalizaci rizika neprojití v ME. Dobře, jak zde všichni píšeme, základ je mít čistý motor / EGR / katalyzátory, to je asi minimum atd.
Jak je obecně známo, jsou auta, která ač skoro nová, nejsou schopna legálně projít touto šílenou metodikou (KIA Ceed - diesel (nevím jaký)).

Jasně - celé to vede ke snaze o podvádění a pokrytectví jako všechno v EU. Nicméně jak podpořit výsledek měření - pokud jedeme na ME - jaké palivo, jaká aditiva, existuje pro diesel nějaké "ideální palivo", které by hodnoty podpořilo? Určitě jsou známy různé tipy a triky. Víte o nějakých ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 719
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pon črc 16, 2018 11:16

Já taky jezdím "na důchodce", tedy přesněji řečeno na spotřebu. Ale tohle nikdy nedělám, není to totiž vůbec nutné. Není podstatný styl jízdy, ale délky tras.

Jediný osvědčený způsob, jak legálně v klidu projít ME, je jednoduchý, až triviální: Používat auto s naftovým motorem tak, jak se očekává a předpokládá. Delší a dlouhé trasy, vyšší zatížení. Kdo skáče s naftou po městě, má problém - na to totiž naftové motory určené nejsou.

Byl jsem v květnu na STK s Méganem. Naprosto legálně a legitimně mi natočil emise. Celkový výsledek 1,04. Limit je 2,5, limit EU 1,5. Co chtít víc? Naprostá spokojenost. A podotýkám, že žádné přetáčení motoru s plným plynem po dálnici se nekonalo a nikdy konat nebude. Prostě jsem jel okolo STK, zastavil a prošel. A tak by to mělo být.

Ideální palivo neexistuje. Problém u nás je biosložka, která obecně nikomu a ničemu neprospívá, tím méně motorům. Takže pokud možno tankovat palivo bez biosložky. To je první věc. Aditivace neškodí. Hlavně proto, že aditiva zvyšují mazací schopnost nafty, která je pro dlouhodobý spolehlivý chod motoru zásadní. Ostatní věci, které aditiva nabízejí, jsou jen bonusy navíc. Namazat, to je základ.
Osobně léta používám VIF a nic jiného nemohu doporučit. VIF jako jeden z mála skutečně a prokazatelně funguje, navíc je paradoxně nejlevnějším aditivem na našem trhu. 180 korun na 500 litrů paliva, to neumí žádný jiný zázračný přípravek.
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V DOHC 83kW K4M812 (*11/2005)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*04/2008)
RENAULT Clio III 1,2i/16V SOHC 55kW D4F740 (*05/2012)
OPEL Corsa D 1,2i/16V DOHC 63kW A12XER (*09/2013)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 195
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pon črc 16, 2018 11:37

Ano, v tom jsme naprosto zajedno.
Přesto .......
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti