Jinak moje dosavadní zkušenost s autem: Mám najeto cca 10 000 km, teď fakt nevím, palubovka si zatím ani nevrzne. Štve mne ale občasné drnčení v tom boxu na čelním skle. V porovnání s Octavií 1.4 TSI 2. generace, je lépe odhlučněn podvozek, aerodynamicky hluk je horší a výrazně více vnímám motor. Nejsem ale zrovna v tomhle ohledu náročný, takže mi to nevadí, prostor pro zlepšení tu ale rozhodně je. Znepokojuje mne divný zvuk, který slyším v případě, že přiřazení mezi 1 - 2 nebo 2 - 3 nechám trochu proklouznout spojku, aby se srovnaly otáčky když motor víc vytočím. Takové zachrastění. Nemáte s tím zkušenost? Řazení je celkem v pohodě, koncernová auta řadí jinak, ale tohle je také v pohodě, jde to hladce, jen je to takové gumovější a dráhy jsou o něco delší. Ale jak říkám, je to v klidu. Kombinovaná spotřeba je cca 6.7, jezdím okresky, dálnici i město. Vzhledem k tomu, jak jezdím, je pro mě spotřeba pozitivním překvapením, hlavně delší cesty po dálnici v rámci rychlostních limitů. Když jedu sem tam rychleji (150 km/h a častá akcelerace), tak to ale chlastá. Motor v kopcích hezky táhne, vyzkoušeno v Alpách, takže s tím jsem spokojený. Podvozek - no mohl by být komfortnější, ale pokud by se auto mělo v zatáčkách naklánět, asi by mne to štvalo víc. Libí se mi, že ten podvozek je vzhledem k typu auta takový jistý, nenechá se ani na nerovnostech při "ostré" jízdě rozhodit. Také se tu řešilo drnčení oken (otevřených) při jízdě po hrbolech. Zatím jsem to nijak nevnímal, i když jsem se na to zaměřil, takže u mne zatím OK. Řešily se tu problémy s dveřmi - u mne je zatím vše v pohodě. Slícování karoserie ale není nic moc. Neřeším to, ale je to tak. Světla mám normální halogeny, nainstaloval jsem výkonnější žárovky Osram Night Breaker a svítivost je naprosto v pohodě, nepotřebuji silnější, a to jsem před tím používal nové auto s xenony. Jsem zvědavý, jak dlouho ty žárovky vydrží. Co se týče původních žárovek, taky bych s tím dovedl žít, protože hlavně zkušenosti z motorky (a se zvěří) mě naučily být za tmy opatrnější, ale ty potkávačky byly na dnešní dobu možná trošku mdlejší, proto jsem udělal upgrade těch žárovek. Systém automatických dálkových světel rozhodně není neomylný, takže je dobře, že se dá vypnout. Já ho mám zatím zapnutý, dálkové se dají vypnout "manuálně" i v automatickém režimu, to je dobře, ale už se mi asi třikrát stalo, že jsem auto nemohl ukecat k jejich rozsvícení, protože považovalo nějaké odrazky na patníku za auto.
Mám rodinu, dvě malé dětmi, a tak jak je auto navrženo, je pro nás optimální (před tím jsem měl a vlastně stále ještě mám Octavii 2 kombi, tohle je prostorem a řešením lepší). Chyby má, ale primárně mi jde o to, aby těch 100 až 150 tisíc (a 5 let provozu) sloužilo a odvezlo nás tam, kam potřebujeme. V rámci podnikání chci být pořád mobilní, tak jsem zvědav, jak budu svou první zkušenost se značkou Renault hodnotit za těch 5 let

Omlouvám se za delší příspěvek, ale třeba to někomu pomůže
