Stránka 1 z 1
Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 02:45
od smileboy
Zdravim. V knizke sa pise ze po 4 rokoch by sa mala vymenit. Uz ubehli a planujem ked bude teplo ju vymenit, servisak hovoril ze je tam zelena. Mala by to byt teda G11? ...ma vymenny interval 2 roky... ruzova ma interval 5 rokov ale moze ist do tohto motora? Je vraj agresivnejsia k niektorym tesneniam a hlave motora. Prosim poradte ekd ste uz menili. Znacku, farbu, roky atd. Dakujem za rady a urcite pomozete aj ostatnym
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 07:16
od peto 1
Ja mám v aute 10 ročnú žltú a nemienim ju meniť, dal som ju asi pred rokom otestovať a bod mrazu má okolo -40, takže to neriešim...
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 08:20
od Zefek
Bod mrazu ... Viděl jsi někdy motor po deseti letech bez výměny chladící kapaliny?
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 14:47
od smileboy
Chlapi prosim k veci. Viem ze kvapalina straca antikorozne prisady a treba to vymenit. Nasiel som toto
http://www.ebay.co.uk/itm/5-LITRE-TYPE- ... 1230065632
Myslite ze je to ta ktoru treba? Bod mrazu je tam -21 (no neviem ci je uz nariedena alebo nie a ci to nieje malo)
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 14:58
od Zefek
Čistá chladící kapalina je do -70°C. Většinou se to ředí 1:1, takže ve výsledku je do -35°C. Trochu nechápu, proč to řešíš. Zajeď do Renaultu, cena je podobná tomu, co najdeš ve většině prodejen náhradních dílů.
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte dub 08, 2014 20:35
od peto 1
Tak som si to skúsil zistiť a vraj v mojom aute bola chladiaca kvapalina okolo roku 2009 vymenená a keďže to nie je drahá záležitosť, tak si to niekedy v lete vymením zase. Predpokladám, že by to motoru nijako neuškodilo, ale budem kľudnejšie spať.

Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: stř dub 09, 2014 00:01
od smileboy
Takze pre info. Dostal som odpoved priamo od RENAULT servisu. Pouzivaju iba jeden tym a to GLACEOL TYPE RX a interval je 4 roky alebo 120000km (co je super na to ze je zo typ zeleno-zltej/ predpokladam ze G11) Kazdopadne je to ta ista ako som postoval vyssie. Z ebay vyjde 5L aj s dorucenim cca 20 eur. Na Slovensku vyjde 7 eur 1L. Riedi sa vraj 1:1. Tak tiez sa chystam v dohladnej dobe, nieje to az tak drahe a narocne, no motor sa urcite odvdaci =)
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: úte pro 30, 2014 10:48
od Miroo133
Čaute ludia. Mám renault megane II sedan 1.6 16V 83KW. Chcem sa spytat na výmenu nemrznucej kvapaliny v chladici. Potrebujem ju nutne vymenit. Chcem sa informovat kolko L treba kupit. Ďakujem
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: ned led 18, 2015 03:54
od smileboy
pozri presnejsie tu:
http://lubematch.shell.com/sk/cs/equipm ... _EFt8Pe0GD
ale ukazuje (ak som zadal udaje spravne) 6 L/6.5L
Re: Aku chladiacu kvapalinu do motora? /na vymenu/
Napsal: čtv črc 23, 2015 13:40
od 09freds
Mám jeden problém v souvislosti s výměnou chladicí kapaliny. Nechal jsem si v Renault servisu vyměnit chladící kapalinu. Na faktuře byla spotřeba myslím 7 litrů kapaliny, nádobka při kontrole byla na maximu. Asi za měsíc jsem náhodně kontroloval olej a všiml jsem si, že nádobka je zcela prázdná. Dolil jsem tam asi 0,5 destilované vody ,což sotva zakrylo dno nádobky a jel do servisu. Tam mi provedli tlakovou zkoušku soustavy, s pozitivním výsledkem - tlak neklesal a dospělo se k názoru, že současný nedostatek je způsoben neodvzdušněním soustavy hned po výměně. Dolili mi tam tam dalších 0,5 litru kapaliny, na horní rysku.
Od té doby hladina víceméně drží ale při následném podrobným prozkoumání motoru jsem přišel na podivný unik něčeho,snad chlad.kapaliny u chladiče výfukových plynů pro EGR ventil.Viz fotka:

Pod inkriminovaným místem jsem našel šroub, zřejmě upevňující EGR ventil rovněž zanesený stejnou mazlavou hmotou, připadá mi ,že to stéká z toho netěsného spoje, který je nad tím.Viz fotka:

Po utažení objímky hadice a vyčištění zůstává hadice i okolí suché, ale okolí šroubu se občas , nepravidelně orosí,kapalina neubývá ani olej.
Zajímá mne zda to není jev ohrožující životnost motoru ( např. průnik kapaliny do oleje).
Servis neví co to může být a doporučuje pozorovat.
Neumíte někdo poradit?
http://09freds.rajce.idnes.cz/koleos/