klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 788
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Ivan1 » pát dub 14, 2017 07:18

Mám v Scénicu LPG a tiež klesá na palubáku dojazd, ten dojazd sa ale neresetuje zakaždým po naštartovaní, ale mám dojem že tam je 24h cyklus od ukončenia jazdy. Jazdím dosť vela a ked urobím v jeden den 200km a na druhý den ráno pokračujem tak stále tam svieti dojazd zo včera. Preto mám v nádrží aspon 30l čo je na dojazd cca400km, to stačí na to aby ten dojazd neklesol na "rezervu" = nesvietilo hladové oko.
Človek to raz dotankuje nad polovicu a potom každý mesiac tam už dočapuje za pár drobných čo sa minulo na štarty
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1131
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od septim » úte dub 18, 2017 08:31

Presne tak to robím aj ja.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od akruh » ned srp 27, 2017 13:54

Opravil jsem obrázky na straně 1 tohoto tématu.

Pro Lagunu I - odpor 56 ohm
Pro Lagunu II - odpor 26 ohm
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002. LPG - LPGTech 324.
Laguna II, 1,8L, 16V, 5. kvalt, Privilege, LPG Magic 3.
Laguna I po face, 2,0L, automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
Dacia Logan 1,4 MPI, LPG Magic 4 PRO. - Prodaná

http://akruh.rajce.idnes.cz/

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od LukoLVG » úte dub 09, 2019 20:45

Ahojte. Zacal som riesit drobny problem na Espace IV roo 2006 cize pofacelift. Sprava sa aj Vam LPG takto? Pretoze po precitani prispevkov co ste tu pisali nikto z Vas neriesil podobnu vec.Auto bolo na kompletnu vymenu lpg. Taliani to v taliansku namontovali krasne naspodok v roku 2008. Okej neprsi dobre pristupy. U nas po 3 rokoch a 50 000km po nasich solenych cestach vsetko pohnilo a lpg odislo. Tak sa to vsetko prerobilo na novo aj s novym emulatorom. Predtym to fungovalo asi takto: stale to ukazovalo stav a pomaly klesalo s pribudajucimi kilometrami. Pomalicky podla spotreby. Zresetovalo sa to na spravnu hodnotu az ked sa auto dotankovalo alebo stalo vo velkom kopci. Teraz po vymene nadrze aj vstrekov a komplet elektroniky mi plynar hovoril ze emulator bol pod autom v strede totalne zhnity... Dal tam aj novy emulator. Prevzalo sa auto. Natankoval plyn doplna 58ltr a benzin za zhruba 20eur. Co to robi teraz? po natankovani ukazalo 4 palicky ale zhruba po 30sekundach az 1minute zacal blikat ukazovatel ale inak ako predtym. Teraz blika asi takto ze posledna cervena palicka spolu s predposlednou bielou. Ked auto sa vypne a po schvili startne ukaze opat 4 palicky a opat po chvili zacne blikat posledna cervena a predposledna biela... Skusim tanknut este 20litrov benzinu co sa stane... Ale stretli ste sa s tym niekto? Ako to riesit?

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od LukoLVG » úte dub 09, 2019 21:40

Doplnim fotku dvoch spodnych paliciek co blikaju... Ak by niekto nevedel o com pisem

Edit: nemozem pridat fotku... :( why?

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » pát dub 12, 2019 22:54

Vyhodit emulátor a nakódovat vhodně palubní počítač, který ty výpočty pro budík ukazatele paliva provádí. Renault si naprogramoval cosi, čemu říká APC. Asi je napadlo, že když už umí palubní počítač měřit spotřebu, tak by pomocí toho "obohacovali*" i pozici ručičky ukazatele paliva. Je to sice k ničemu, ale u provozu na benzín to nevadí. U provozu na LPG to taky nevadí, ale pak to ukazuje nesmysl než se to zresetuje. Dobrá zpráva je, že pomocí DDT4ALL to jde u novějších aut vypnout přímo a u starších nepřímo. Jak na to:

U novějších aut je volba pro vypnutí "obohacovače" přímo v menu a popsal to přesně karel63
http://www.daciaclub.cz/forum-tema/ukaz ... sage110596
pro Dacia Lodgy (X92). To tlačítko upravuje jeden bit v proměnné C_Recalage_Gas.Recalagel2_EnAPC viz XML CLUSTER_x52_X67_X79_X92_v4.6_20170213T134915.xml

Takže pokud máte novější vůz, asi najdete to stejné v XML přístrojovky (v programu je to sekce TDB). Pokud máte starší káru (jako já - Laguna 3 - X91), tak sice není k dispozici přímo možnost vypnutí, ale jde změnit práh (threshold), při kterém palubní počítač hodnotu zase zresetuje zpět na tu, kterou dostává z potenciometru v nádrži. Práh je definovaný v proměnné Config Gauge_Updating.APC ON. Při jeho dosažení dojde k úpravě polohy ručičky a změny stavu Status System_Updating factor.Update Reason z
L2 is initialize with normal APC ON
na
L2 is initialized with L2enAPC threshold.
Já nyní zkouším Config Gauge_Updating.APC ON s hodnotou 1 (původní od výrobce je 8 litrů). Takže když PP zjistí z potenciometru změnu roznající se 1 litru, tak to znovu přepočte. Raději bych nenastavoval 0, protože jen bůh (zde aláh*) ví, jak je to naprogramované.

Pak máme ještě další 2 konfigurovatelné položky, ale nejsem si jistý, jaký mají dopad. Takže když to budete zkoušet, tak na vlastní riziko.

* obohacovali - jsou to francouzi, maj to v krvi a když se podíváte do těch XML, je tam podepsanej mohammed, hamid, atd

Kdyby se našel někdo, kdo by to vyzkoušel na dalším autě, byl bych moc rád za zprávu do fóra (a raději SZ, kdybych to přehlíd).

Obrázek

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od moucha tse-tse » pát dub 19, 2019 22:48

Ahojte koumáci:-)
chtěl jsem se zeptat,který ten kabel ELM je vhodný pro Renaulty?Mam clio 2015 a těch druhů prodávaných v česku je více..Vhttps://www.easydiag.cz/ELM327-vsechny-znacky-U ... .htm...tak než objednat špatný,tak se raději zeptám těch,kteří už ho mají..taky mne trápí ten ukazatel stavu benzínu,který mám dost čato dole..a návod zde na netu nevypadá složitě..
Díky za radu,pěkné svátky všem..ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG
SCENIC II,r.v.2006,160 000km
1.5dci 78kw,6st.
4.8 l/100km..přípravky na rozvody,stahovák na ložisko zadního kola,TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od mafian » sob bře 21, 2020 22:59

Netušíte prosím někdo jak nastavit v ddt4all, aby mi neklesala ručička ukazatele nádrže při jízdě na lpg? Jedná se o clio 4 grandtour 2014.
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » ned bře 22, 2020 01:05

moucha tse-tse má taky Clio 4, tak třeba to dáte dohromady. Co jsem nahlídl do XML, tak je to jiné než na X91. Jako první věc je potřeba určit, které XML odpovídá tvojí přístrojovce. Udělej sken jednotek a napiš sem jméno XML pro přístrojovku. Jakmile to bude jasné, tak budeme hledat, který parametr to je. Soustředil bych se na
"L2 is initialized with RecalageL2_EnAPC threshold", C_Recalage_Plein a C_Recalage

Už jsem DDT4ALL rok nepoužil, kdybychom se zesekli, tak požádat v Issues https://github.com/cedricp/ddt4all tam chodí lidi, kteří nakódovali spoustu věcí.

Jinak ten můj příspěvek je zastaralý, na X91 je vhodné upravit další dvě hodnoty L0/2 a L3 stejným způsobem (Renaulti tam rozdělili hodnoty pro prázdný, z poloviny plný/prázdný a plný půlitr teda bandu:)

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od moucha tse-tse » pon bře 23, 2020 08:55

Ahoj
ja upravil jen hladinu rezervy, kterou jsem snizil na 1litr a a dal relatko jako emulator, ktere mi nacte jednou aktualni, pak mene, mene, a asi na 4az na5 pak zase aktualni hladinu... proc tomu tak je, jsem zatim neprisel.
Nad tim ddt jsem stravil spoustu casu, ale nenasel jsem nic co by donutilo rucicku se odlepit pri startu.
Uz jsem psal mafianovi..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG
SCENIC II,r.v.2006,160 000km
1.5dci 78kw,6st.
4.8 l/100km..přípravky na rozvody,stahovák na ložisko zadního kola,TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od mafian » pon bře 23, 2020 09:05

Nebylo by tedy nejjednodušší přes elm a mobil čas od času udělat reset nádrže? Jestli to nějak jednoduše jde. Mám elm a v telefonu torque a ecu tweaker.
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od moucha tse-tse » pon bře 23, 2020 11:13

Nevim, jesti to takto pujde.. nevim totiz, co se tam zobrazi. Ale neni to slozite udelat ten reset pres elm a pc..byla to otazka chvilicky..
Tady neni nikdo pobliz mne, kdo by tomu elm vice rozumnel.. tak jsem se prozatim spokojil s tim, co mam.. hlavne ze nemusim koukat na svitici rezervu.
Az bude teplo a cas, tak prehodim ty relatka a dam odpojovac palivoveho cerpadla.. pak se uvidi, co to udela.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG
SCENIC II,r.v.2006,160 000km
1.5dci 78kw,6st.
4.8 l/100km..přípravky na rozvody,stahovák na ložisko zadního kola,TPMS aktivátor...

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » pon bře 23, 2020 13:18

Pro Laguna 3 je v DDT4ALL pro přístrojovku dostupný reset, vymaže to ty dopočítané hodnoty a ručička ukáže aktuální stav v nádrži. To by také stálo za bádání, jestli to je v Clio IV stejně.
Takže jestli to chceš z telefonu, tak zkusit build pro android https://github.com/cedricp/ddt4all/wiki/Android-port

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » úte bře 24, 2020 14:24

Video z turecka, jak to nastavit na Fluence https://www.youtube.com/watch?v=-qrS77nUi0A

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od mafian » stř bře 25, 2020 06:42

Díky všem za rady, o víkendu na to kouknu a dám vědět.
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Advanced member
Příspěvky: 288
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od moucha tse-tse » čtv bře 26, 2020 08:11

Reset, nebo tedy znovunacteni aktualni hladiny na clio iv jde.
Ale v algoritmech jsem nic takoveho nenasel a v informacich bylo sice update fuel, kde bylo 4litry..coz je mozna ta minimalni hladina po tankovani a dalsi update fuel byla 0,jenze toto bylo jen v infos a tam zadna zmena se neda delat..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG
SCENIC II,r.v.2006,160 000km
1.5dci 78kw,6st.
4.8 l/100km..přípravky na rozvody,stahovák na ložisko zadního kola,TPMS aktivátor...

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » čtv bře 26, 2020 10:31

Moucho já vůbec nerozumím, co píšeš :)
Jak se jmenuje XML soubor vybraný skenem pro tvoji přístrojovku? Jak se jmenuje volba, která udělá znovunačtení? A jak se jmenují ty volby, o kterých píšeš? My nevidíme tvoji obrazovku, dávej sem prostě printscreeny.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4574
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 26, 2020 14:01

Kde se k tomu DDT4All dá sehnat ta databáze? Hledal jsem, koukal jsem, na fóru jsem sekci pro ddt4all nenašel, github a jejich readme mi taky nenapověděl, všude jen že musím databázi vlastnit. Musím mít databázi, nějak ji zazipovat a teprv potom se připojovat k autu. Mám ten ecutweaker, ale bez databáze nejde.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » čtv bře 26, 2020 23:19

Databáze je z DDT2000. To jde stáhnout třeba tady https://uloz.to/!grQR9S6EImhR/ddt2000data-092018-rar
pak ji rozbalit do ecu podadresáře v DDT4ALL. Postup na androidu neznám, ještě jsem tu aplikaci neviděl. Databázi (XML soubory) vůbec není potřeba převádět do JSON a zipovat, to je nutné jen v případě, když chcete ty volání měnit.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4574
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od kotasekh » pát bře 27, 2020 07:35

Dekuji mockrat :). Hledal jsem zde na foru tema DDT4All, ale nic jsem nenasel. Rozebira se tu nekde, jak to vlastne funguje a jak postupovat? Youtube mi asi do budoucna prozradi hodne, ale klasicky navod by se taky sikl ;). Snad u dacie logan pujde teda vypnout to ubyvani benzinu, jen proto se o to zajimam...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Analyse
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG

Příspěvek od Analyse » sob bře 28, 2020 21:12

Řešení pro Dacii bylo popsáno před Renaultem, je to jednodušší viz odkaz v mém příspěvku "U novějších aut je volba pro vypnutí "obohacovače" přímo v menu a popsal to přesně karel63"
http://www.daciaclub.cz/forum-tema/ukaz ... sage110596

Myslím, že kuchařka tu není. DDT2000 je fabrický soft pro výrobní linky, který umožňuje kódování jednotek. Dost funkcí časem břebral CLIP, ale ne vše. DDT4ALL je implementace pro běžné ELM kabely, autor Cedric Paille si všiml, že vše podstatné je v XML souborech a naprogramoval jejich zpracování a obrazovky. Ta learning curve má pár hrbů, ale jsou dost ploché:
- kompatibilní ELM kabel, ale stejný problém řešíme u PyCLIP/pyREN.
- stažení a rozbalení té databáze do správného podadresáře
- pro kódování se hodí ponořit do těch definičních XML souborů
- a pak vytvoření JSON archivu, kde je možné upravovat volání

Když se někde zaseknete, tak napište třeba sem.

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů