V servisu tam akorát kdysi při čištění klimatizace udělali díru, aby protáhli trysku od nějakého spreje.

Originální víčko jsem díky kolegům na ruských fórech našel v Dialogysu, takže jsem ho podle čísla objednal a koupil kabinový filtr Valeo (nic moc kvalita, příště půjdu do jiné značky).




Návod
Předpoklady:
- manuální klimatizace
- větrací soustava značky Magneti Marelli (je to na ní napsané)
Potřebné vybavení:
- odlamovací nůž
- šroubovák
- víčko (OE číslo 7701045557, cena zhruba 560CZK)
- 3 až 4 šroubky, vruty (viz obrázek dole)
- kabinový filtr na Thalii
(- čistící prostředky na klimatizaci)
Postup:
1. Otevřeme víko motoru, sundáme zadní těsnění, sundáme plastový kryt pod sklem u spolujezdce, takže uvidímě něco takového, kabely jsou již odpojené:

2. Odpojíme oba dva kabely co vedou k větráku a dáme je stranou. Širší červenej se sundá vytažením červeného plastu na jeho levé straně horizontálně směrem ven, tj. k pravému přednímu kolu (u spolujezdce).
3. Poměříme, jestli víčko co jsme zakoupili, bude opravdu pasovat a jestli šrouby na jeho uchycení nejsou moc malé nebo velké.
4. Vezmeme odlamovací nůž, stačí ho povysunout jen kousek a začneme řezat otvor. Jde to lehce. Není kam spěchat, hlavně je třeba uříznout správnou věc!
5. Po částečném vyříznutí lze původní kus plastu různě prohýbat a opatrně jej vylomit.


6. Nožem zarovnáme vzniklou díru, zbavíme ji případných otřepů a zkusíme nasadit nové víčko. Mělo by pasovat.

7. Teď záleží, jestli se nám to chce čistit. Doporučuji odstranit aspoň mechanické nečistoty, štíhlou rukou nebo lépe vysavačem. Větrák nalevo lze jednoduše sundat (vyšroubovat 4 šrouby co jej drží a vysunout nahoru), potom je tam o něco lepší přístup.
Mně tam rostly plísně a kde jakej bordel tam byl (na fotkách je to už částečně očištěné), takže jsem to celé vysál, opakovaně vymyl jarovou vodou a potom ještě použil Valeo Clim Pur.




8. Vložíme filtr, je třeba jej zmáčknout a zasunout dozadu. Nutno dodržet vyznačený směr šipek - proudění vzduchu.




9. Nasadíme víčko a přišroubujeme jej. Vzadu je místo na 4. šroub, který pravděpodobně tlačí velkou podložku na zadní část víčka. Jenže se tam nedá dostat se šroubovákem, tak jsem to tam nedal.




10. Seskládáme zpět to co jsme sundali (plastovej kryt u spolujezdce a těsnění kapoty motoru) a je to.