1)
Pravidla na zmražení vývoje motorů na léta 2008, 2009, 2010 zůstávají v nezměněné podobě. Dnes to potvrdil Max Mosley, šéf FIA.
"Už se o tom nepovedou žádné debaty," dodal.
Důvodem je přes existenci dalších návrhů (jako např. tzv. Maranellský návrh nebo návrh automobilek Honda a Toyota o zastavení vývoje určitých komponent motoru) neschopnost dohodnout se na jednom a nikoli dražším řešení. Podle Mosleyho by i Maranellský návrh by vyšel dráž.
Místo toho se od roku 2011 FIA zaměří na zcela nový přístup: totiž omezením nebude objem motoru, ale účelem bude snížit jeho výkon s ohledem na spotřebovanou energii (jednoduše řečeno dostat co největší výkon při co nejmenším množství paliva).
Podobně jako akumulátor energie i toto řešení přiblíží formuli 1 silničnímu provozu.
"Automobilky na tom pracují pro silniční auta, zatímco specifická oddělení automobilek utrácí stovky miliónů dolarů, aby každý rok našla extra 200 nebo 300 ot./min," řekl Mosley a nazval to "sterilním vývojem".
Návrh na takové řešení musí přijít od automobilek. Pokud se nedohodnou, zmražený vývoj na léta 2008, 2009 a 2010 se prodlouží. Návrh má podmínku, že motor musí zůstat závodním motorem tak, jak jej známe, tedy hlasitý a rychlý.
Automobilky jsou schopny ročně na vývoj motoru vydat 100 až 200 mil. dolarů.
2)
Po roce se Max Mosley vrátil k myšlence nové funkce ve formuli 1, tzv. akumulátoru energie, který by šlo použít pro předjíždění navýšením výkonu o 60 koní.
http://www.formule.cz/formule/index.php ... lanku=4702
Systém umožní využít nashromážděné energie, která je tvořená teplem vzniklým při bzrdění, k navýšení výkonu. Energetická kontrolní jednotka je připojena mezi generátor na zadná části vozu a jakýmsi "kondenzátorem" energie. Tato jednotka bude pravděpodobně součástí ECU - elektronické kontrolní jednotky. Bude vyžadovat intenzívní chlazení a bude nejspíš zamontována do chladicího systému. Aktivace by se pak děla zmáčknutím tlačíka na volantu.
Při tiskové konferenci Max Mosley představil konkrétní časový plán, akumulátor energie by rád ve formuli 1 viděl již v roce 2009.
"Systém je jednoduchý, provedení naopak," řekl Mosley. Vývoj zařízení o váze zhruba 20 kg nebude nijak limitován. "Bude na týmech, jestli to bude zařízení hydraulické, elektrické, nebo kombinace různých řešení."
Za současných znalostí by takový systém dokázal nashromáždit na 400 kilojoulů, to nabídne zhruba 60 koní po dobu 9 vteřin. Ke znovunabití akumulátoru (bržděním) by stačilo jediné kolo.
"Až se vývoj posune dopředu, můžeme mít 900 kilojoulů, něco jako 120 koní na 10 vteřin. To je jako by dvoutunový náklaďák zabrzdil z rychlosti 108 km/h, a pak se na tu rychlost vrátil, aniž by potřeboval energii motoru."
Hlavní myšlenkou je přiblížit prostřednictvím těchto technologií formuli 1 běžné silniční dopravě. Využití takových systémů, na kterých už automobilky beztak pracují, by se výrazně přiblížilo. Podle Mosleyho by vývoj takového zařízení nestál ani zlomek toho, co stojí vývoje motoru.