Závady na clio III

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4375
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Závady na clio III

Příspěvek od kotasekh » pát kvě 25, 2018 19:30

Pripoj si diagnostiku za 150 kc a koukni, kde rucicka pri 90° C je. Ale nikdo nerika, ze chladici kapalina ma mit vzdy 90° C.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 315 000km

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Závady na clio III

Příspěvek od hOOrNeT » pát kvě 25, 2018 20:47

čau, kdo měnil stabilizační tyčky = jakou jste volili značku? Mám najeto 50tis a v malých rychlostech okolo 30km/hod se to na hrbolech ozývá. Ve vyšších rychlostech nic. Tak to vypadá na ty tyčky. Nějaké doporučení na daného výrobce?

Díky ;-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3079
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Závady na clio III

Příspěvek od EfineSS » pát kvě 25, 2018 22:34

Lemforder. Nic jinyho jeste krom originalu nic nevydrzi.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Závady na clio III

Příspěvek od hOOrNeT » sob kvě 26, 2018 08:00

EpineSS -> díky za doporučení značky ;-)

EDIT: tak již jsem našel :-) https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... tId=389478

Lemforder je tedy jednoznačně nej? Přemýšlel jsem ještě nad TRW, nicméně nemám zkušenost s kvalitou kostí/tyček a tak dám na tvoje doporučení :wink:

Měnit také pouzdro/silentblok příčného stabilizátoru, nebo je to zbytečné? Nájezd 50tis km, tak mám právě podezření jen na ty tyčky/kosti.
EDIT: tak výměna silentboků stabilizátoru je asi passé, je uložena na nápravnici, nikoliv pod ní. Musela by tedy dolů nápravnice. Takže zůstanu u toho, že jsou jistě v pořádku a jejich životnost je třeba 150-200 tis :lol: :lol: :lol:

Děkuji
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: Závady na clio III

Příspěvek od pecaturboman » ned kvě 27, 2018 10:52

Co značka Monroe ?

Uživatelský avatar
DYK77
Advanced member
Příspěvky: 320
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Závady na clio III

Příspěvek od DYK77 » stř kvě 30, 2018 22:39

nebrat
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Závady na clio III

Příspěvek od hOOrNeT » čtv kvě 31, 2018 08:29

objednám ty Lemforder a bude ;-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Závady na clio III

Příspěvek od hOOrNeT » ned čer 10, 2018 21:48

tak dnes proběhla výměna. Měněno při 50 tis km. Při vyndání původních jsem byl lehce zklamán, vůle v nich cítit nebyla, ale hýbaly se lehce. Dal jsem tedy nové a světe div se... podvozek je opět naprosto tichoučký :-) Takže přestože nevykazovaly stabilizační tyče po hmatu vůle, nějaká v nich již byla a při zatížení jízdou to bylo hodně slyšet.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
joger
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: sob srp 17, 2013 09:46
Bydliště: Moravskoslezký kraj

Re: Závady na clio III

Příspěvek od joger » čtv pro 20, 2018 02:19

Dobrý den,chtěl bych se zeptat na motor 1.2 16v 54 kw D4F 740 jaké tento motor má závady ? nebo mám najeto cca 19000km a mám pocit že motor při studenem startu klepe, před opravou těsnění víka motoru neklepal víčko oleje bylo zamarasené od emulze.
Ford fiesta 1.2
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio

Bravomv
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Závady na clio III

Příspěvek od Bravomv » pát pro 21, 2018 15:00

Výměnou těsnění víka ventilů není co pokazit. Samozřejmě se to musí zpátky řádně poskládat. Není důvod, aby byl po výměně motor hlučný. Že je oprava správně provedená je vidět na tom, že bylo zamezeno úniku oleje (měnil jsem rovněž minulý měsíc). Když to bylo rozděláno, mohly se změřit preventivně ventilové vůle, ale při tak malém nájezdu a pokud není vůz na LPG, to není potřeba. Olejové víčko má od emulze každý, kdo jezdí kratší vzdálenosti, není to vada, ale vlastnost těchto motorů.

Uživatelský avatar
joger
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: sob srp 17, 2013 09:46
Bydliště: Moravskoslezký kraj

Re: Závady na clio III

Příspěvek od joger » sob pro 22, 2018 16:11

Ford fiesta 1.2
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Závady na clio III

Příspěvek od hOOrNeT » stř pro 26, 2018 09:07

Ohledně emulze - přesně jak píše Bravomv, jakmile se jezdí krátké trasy, dochází k její tvorbě. Dříve jsem s autem jezdil pouze krátké trasy a měl jsem ji taky. Nyní jezdí automobil více a k tvorbě již nedochází. Tento motor máme v autě 9 let a bez jediné závady. Za tu dobu pouze měněny rozvody, kontrola ventilových vůlí, výměny filtrů a náplní. Standardní servis. Jednu dobu mě trápili studené starty. Většinou motor chytl až na podruhé, nebo ho bylo nutno na startéru déle držet (3-5s). Nezjistil jsem příčinu. Kontrola "motýlka", čištění klapky... provedl jsem vše beze změny. Pak jsem přešel na kvalitnější benzín a od té doby mám pokoj. Zřejmě jsem někde natankoval nekvalitní benzín a nemohl jsem se toho zbavit (problém trval cca 2 měsíce). Nyní již několik měsíců klid a startuje opět na "drnc".
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Yemen
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:29

Re: Závady na clio III

Příspěvek od Yemen » pon led 21, 2019 20:54

Po 11 letech a více než 200t km shrnu některé závady a zjištění, které někomu třeba pomohou.

05/2009 34830km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo
drnčící kryt od motoru - dotaženo
zatékání do kabiny přes kanály topení - vyčíštěno - holt se musí čas odčasu čistit .)

05/2010 58397km
rezuneje výfuk - dotažené nějaké spony - nepomohlo
občas nehraje LP repro - přepájení kontaktů - vyřešeno

08/2010 63301km
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále

11/2010 69877
při nerovnostech je slyšet od přední nápravy bouchání - výměna táhel řízení na záruku
patoce pravé přední směrovky se povoluje - výměna patice na záruku
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále
reznoucí vodící lyžiny sedaček (posuv) - neuznáno
praskající potak přední sedačky - neuznáno
loupající se povrch panelu topení - výměna na záruku
při sudeném staru je slyšet startér - výměna na záruku

11/2010 70444km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo

03/2011 75695km
na volnoběh rychle chladnocí motor - kontrola termostatu - ok, bez závad
přestalo svítit osvětlení panelu topení - zapojeno
při přepínání dálkových a tlumených světel dochází k probliknutí nebo nejdou vypnout dálková světla - výměna přepínače na záruku

06/2012 97361km
zjištěn únik klimatizace - chladič klimatizace ko - tento model pouze s chladičem vody

11/2014 132315km
vyhořelé ovládání stěračů - výměna v autor. serv. vč. práce 5031,-

01/2016 154887km
špatně fungující mikrospínač kufru - výměna v autor. serv. vč. práce 1229,- kód dílu 8200385515

03/2017 176739km
zjistil jsem, že kryty horního uložení mají totál ko těsnění - kódy dílů 8200358975 a 8200358977 cena 445,-/451,- objednáno v autor. serv.

01/2019 209852km
za jízdy se rozsvítila "ponorka, vrtůlník, gril" kdo jak chce. Auto trochu zacukalo, jako kdyby byl v palivu nepořádek. Jelo ještě pár km, až najednou při dobrždění za jiným vozem padly otáčky. Nešlo nastartovat a pak vlastně si ani neškrtlo. Odtah. Podezření na palivové čerpadlo.
Diagnostika říkala: DF093, DF436, DF062, DF091- vše možné odzkoušeno a fungovalo. Po smazání chyb byl slyšet podivný nesympatický zvuk od prvního válce. Následovalo měření komprese. První válec 0.
Hlava dolu -> prasklá pružina výfukového ventilu na prvním válci a všechny výfukové ventily na hraně smrti. Následovala výměna výfukových ventilů, jejich vodítek, výbrus všech sedel ventilů, rovnání hlavy, výměna pružiny, všechna nová gufera a nové těsnění pod svíčky. S tím se svezlo veškeré nové těsnění motoru, svodů atd. Auto je na volnoběh o poznání klidnější, výrazně tižší, jede lépe za plynem.

Mimo běžné "spotřební" opravy, a to co jsem uvedl výše nikdy nic zásadního. Vše, co lze na podvozek, tak dávám už jen Lemförder. Filtry Bosch. Svíčky Bosch zklamaly, teď NGK. Ložiska FAG zklamání. Výměna za SRN. Brzdy už dám jen org. nebo Zimmermann. Se stěrači mám nejlepší zkušenost s Bosch Aerotwin. Pokud můžu doporučit, tak při výměně chladící kapaliny používat tu z autor. serv. Má úplně jinou hustotu, než všechny ty možné žluté, co se prodávají. 1 l v autor. serv. jsem kupoval za 169,-

Kdybych někoho zajímaly čísla org. filtrů, tak:
Olejový filtr 8200257642 (tehdy to byl Mann W66)
Kabinový filtr 8201370532 (tehdy to byl Purflux AHC207 - nejlepší kabin. filtr., který jsem měl v ruce - bytelná konstrukce)
Vzduch filtr 7701064439 (nebylo tam vyraženo nic víc) - do vzduchového boxu seděl na mm

Za tu dobu nespočet výměn motorového oleje a 2x výměna oleje v převodovce.

Výborný e-shop s díly na francouzská vozidla auto-francie.cz dle VIN dohledají, nacení. Na některé opravy to může být výrazně levnější, než v autor. serv., ale neumí všechno.
Clio III 1.2 16V 55kw D4F740 r.v 2008

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů