Závady na clio III
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Závady na clio III
Pripoj si diagnostiku za 150 kc a koukni, kde rucicka pri 90° C je. Ale nikdo nerika, ze chladici kapalina ma mit vzdy 90° C.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závady na clio III
čau, kdo měnil stabilizační tyčky = jakou jste volili značku? Mám najeto 50tis a v malých rychlostech okolo 30km/hod se to na hrbolech ozývá. Ve vyšších rychlostech nic. Tak to vypadá na ty tyčky. Nějaké doporučení na daného výrobce?
Díky
Díky
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Závady na clio III
Lemforder. Nic jinyho jeste krom originalu nic nevydrzi.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Závady na clio III
EpineSS -> díky za doporučení značky
EDIT: tak již jsem našel https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... tId=389478
Lemforder je tedy jednoznačně nej? Přemýšlel jsem ještě nad TRW, nicméně nemám zkušenost s kvalitou kostí/tyček a tak dám na tvoje doporučení
Měnit také pouzdro/silentblok příčného stabilizátoru, nebo je to zbytečné? Nájezd 50tis km, tak mám právě podezření jen na ty tyčky/kosti.
EDIT: tak výměna silentboků stabilizátoru je asi passé, je uložena na nápravnici, nikoliv pod ní. Musela by tedy dolů nápravnice. Takže zůstanu u toho, že jsou jistě v pořádku a jejich životnost je třeba 150-200 tis
Děkuji
EDIT: tak již jsem našel https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... tId=389478
Lemforder je tedy jednoznačně nej? Přemýšlel jsem ještě nad TRW, nicméně nemám zkušenost s kvalitou kostí/tyček a tak dám na tvoje doporučení
Měnit také pouzdro/silentblok příčného stabilizátoru, nebo je to zbytečné? Nájezd 50tis km, tak mám právě podezření jen na ty tyčky/kosti.
EDIT: tak výměna silentboků stabilizátoru je asi passé, je uložena na nápravnici, nikoliv pod ní. Musela by tedy dolů nápravnice. Takže zůstanu u toho, že jsou jistě v pořádku a jejich životnost je třeba 150-200 tis
Děkuji
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
-
- Advanced member
- Příspěvky: 293
- Registrován: pát říj 02, 2015 19:58
Re: Závady na clio III
Co značka Monroe ?
Re: Závady na clio III
objednám ty Lemforder a bude
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Závady na clio III
tak dnes proběhla výměna. Měněno při 50 tis km. Při vyndání původních jsem byl lehce zklamán, vůle v nich cítit nebyla, ale hýbaly se lehce. Dal jsem tedy nové a světe div se... podvozek je opět naprosto tichoučký Takže přestože nevykazovaly stabilizační tyče po hmatu vůle, nějaká v nich již byla a při zatížení jízdou to bylo hodně slyšet.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
- joger
- Starting member
- Příspěvky: 57
- Registrován: sob srp 17, 2013 09:46
- Bydliště: Moravskoslezký kraj
Re: Závady na clio III
Dobrý den,chtěl bych se zeptat na motor 1.2 16v 54 kw D4F 740 jaké tento motor má závady ? nebo mám najeto cca 19000km a mám pocit že motor při studenem startu klepe, před opravou těsnění víka motoru neklepal víčko oleje bylo zamarasené od emulze.
Ford fiesta 1.2
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio
Re: Závady na clio III
Výměnou těsnění víka ventilů není co pokazit. Samozřejmě se to musí zpátky řádně poskládat. Není důvod, aby byl po výměně motor hlučný. Že je oprava správně provedená je vidět na tom, že bylo zamezeno úniku oleje (měnil jsem rovněž minulý měsíc). Když to bylo rozděláno, mohly se změřit preventivně ventilové vůle, ale při tak malém nájezdu a pokud není vůz na LPG, to není potřeba. Olejové víčko má od emulze každý, kdo jezdí kratší vzdálenosti, není to vada, ale vlastnost těchto motorů.
- joger
- Starting member
- Příspěvky: 57
- Registrován: sob srp 17, 2013 09:46
- Bydliště: Moravskoslezký kraj
Re: Závady na clio III
Ford fiesta 1.2
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio
Peugeot 309 1.2
Dacia logan 1.4 MPI
Renault Laguna II 1.6 16v
Clio
Re: Závady na clio III
Ohledně emulze - přesně jak píše Bravomv, jakmile se jezdí krátké trasy, dochází k její tvorbě. Dříve jsem s autem jezdil pouze krátké trasy a měl jsem ji taky. Nyní jezdí automobil více a k tvorbě již nedochází. Tento motor máme v autě 9 let a bez jediné závady. Za tu dobu pouze měněny rozvody, kontrola ventilových vůlí, výměny filtrů a náplní. Standardní servis. Jednu dobu mě trápili studené starty. Většinou motor chytl až na podruhé, nebo ho bylo nutno na startéru déle držet (3-5s). Nezjistil jsem příčinu. Kontrola "motýlka", čištění klapky... provedl jsem vše beze změny. Pak jsem přešel na kvalitnější benzín a od té doby mám pokoj. Zřejmě jsem někde natankoval nekvalitní benzín a nemohl jsem se toho zbavit (problém trval cca 2 měsíce). Nyní již několik měsíců klid a startuje opět na "drnc".
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Závady na clio III
Po 11 letech a více než 200t km shrnu některé závady a zjištění, které někomu třeba pomohou.
05/2009 34830km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo
drnčící kryt od motoru - dotaženo
zatékání do kabiny přes kanály topení - vyčíštěno - holt se musí čas odčasu čistit .)
05/2010 58397km
rezuneje výfuk - dotažené nějaké spony - nepomohlo
občas nehraje LP repro - přepájení kontaktů - vyřešeno
08/2010 63301km
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále
11/2010 69877
při nerovnostech je slyšet od přední nápravy bouchání - výměna táhel řízení na záruku
patoce pravé přední směrovky se povoluje - výměna patice na záruku
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále
reznoucí vodící lyžiny sedaček (posuv) - neuznáno
praskající potak přední sedačky - neuznáno
loupající se povrch panelu topení - výměna na záruku
při sudeném staru je slyšet startér - výměna na záruku
11/2010 70444km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo
03/2011 75695km
na volnoběh rychle chladnocí motor - kontrola termostatu - ok, bez závad
přestalo svítit osvětlení panelu topení - zapojeno
při přepínání dálkových a tlumených světel dochází k probliknutí nebo nejdou vypnout dálková světla - výměna přepínače na záruku
06/2012 97361km
zjištěn únik klimatizace - chladič klimatizace ko - tento model pouze s chladičem vody
11/2014 132315km
vyhořelé ovládání stěračů - výměna v autor. serv. vč. práce 5031,-
01/2016 154887km
špatně fungující mikrospínač kufru - výměna v autor. serv. vč. práce 1229,- kód dílu 8200385515
03/2017 176739km
zjistil jsem, že kryty horního uložení mají totál ko těsnění - kódy dílů 8200358975 a 8200358977 cena 445,-/451,- objednáno v autor. serv.
01/2019 209852km
za jízdy se rozsvítila "ponorka, vrtůlník, gril" kdo jak chce. Auto trochu zacukalo, jako kdyby byl v palivu nepořádek. Jelo ještě pár km, až najednou při dobrždění za jiným vozem padly otáčky. Nešlo nastartovat a pak vlastně si ani neškrtlo. Odtah. Podezření na palivové čerpadlo.
Diagnostika říkala: DF093, DF436, DF062, DF091- vše možné odzkoušeno a fungovalo. Po smazání chyb byl slyšet podivný nesympatický zvuk od prvního válce. Následovalo měření komprese. První válec 0.
Hlava dolu -> prasklá pružina výfukového ventilu na prvním válci a všechny výfukové ventily na hraně smrti. Následovala výměna výfukových ventilů, jejich vodítek, výbrus všech sedel ventilů, rovnání hlavy, výměna pružiny, všechna nová gufera a nové těsnění pod svíčky. S tím se svezlo veškeré nové těsnění motoru, svodů atd. Auto je na volnoběh o poznání klidnější, výrazně tižší, jede lépe za plynem.
Mimo běžné "spotřební" opravy, a to co jsem uvedl výše nikdy nic zásadního. Vše, co lze na podvozek, tak dávám už jen Lemförder. Filtry Bosch. Svíčky Bosch zklamaly, teď NGK. Ložiska FAG zklamání. Výměna za SRN. Brzdy už dám jen org. nebo Zimmermann. Se stěrači mám nejlepší zkušenost s Bosch Aerotwin. Pokud můžu doporučit, tak při výměně chladící kapaliny používat tu z autor. serv. Má úplně jinou hustotu, než všechny ty možné žluté, co se prodávají. 1 l v autor. serv. jsem kupoval za 169,-
Kdybych někoho zajímaly čísla org. filtrů, tak:
Olejový filtr 8200257642 (tehdy to byl Mann W66)
Kabinový filtr 8201370532 (tehdy to byl Purflux AHC207 - nejlepší kabin. filtr., který jsem měl v ruce - bytelná konstrukce)
Vzduch filtr 7701064439 (nebylo tam vyraženo nic víc) - do vzduchového boxu seděl na mm
Za tu dobu nespočet výměn motorového oleje a 2x výměna oleje v převodovce.
Výborný e-shop s díly na francouzská vozidla auto-francie.cz dle VIN dohledají, nacení. Na některé opravy to může být výrazně levnější, než v autor. serv., ale neumí všechno.
05/2009 34830km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo
drnčící kryt od motoru - dotaženo
zatékání do kabiny přes kanály topení - vyčíštěno - holt se musí čas odčasu čistit .)
05/2010 58397km
rezuneje výfuk - dotažené nějaké spony - nepomohlo
občas nehraje LP repro - přepájení kontaktů - vyřešeno
08/2010 63301km
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále
11/2010 69877
při nerovnostech je slyšet od přední nápravy bouchání - výměna táhel řízení na záruku
patoce pravé přední směrovky se povoluje - výměna patice na záruku
rezonuje výfuk - už nevím, ale dělalo stále
reznoucí vodící lyžiny sedaček (posuv) - neuznáno
praskající potak přední sedačky - neuznáno
loupající se povrch panelu topení - výměna na záruku
při sudeném staru je slyšet startér - výměna na záruku
11/2010 70444km
oprava spojů střechy - opraveno a stejně prasklo
03/2011 75695km
na volnoběh rychle chladnocí motor - kontrola termostatu - ok, bez závad
přestalo svítit osvětlení panelu topení - zapojeno
při přepínání dálkových a tlumených světel dochází k probliknutí nebo nejdou vypnout dálková světla - výměna přepínače na záruku
06/2012 97361km
zjištěn únik klimatizace - chladič klimatizace ko - tento model pouze s chladičem vody
11/2014 132315km
vyhořelé ovládání stěračů - výměna v autor. serv. vč. práce 5031,-
01/2016 154887km
špatně fungující mikrospínač kufru - výměna v autor. serv. vč. práce 1229,- kód dílu 8200385515
03/2017 176739km
zjistil jsem, že kryty horního uložení mají totál ko těsnění - kódy dílů 8200358975 a 8200358977 cena 445,-/451,- objednáno v autor. serv.
01/2019 209852km
za jízdy se rozsvítila "ponorka, vrtůlník, gril" kdo jak chce. Auto trochu zacukalo, jako kdyby byl v palivu nepořádek. Jelo ještě pár km, až najednou při dobrždění za jiným vozem padly otáčky. Nešlo nastartovat a pak vlastně si ani neškrtlo. Odtah. Podezření na palivové čerpadlo.
Diagnostika říkala: DF093, DF436, DF062, DF091- vše možné odzkoušeno a fungovalo. Po smazání chyb byl slyšet podivný nesympatický zvuk od prvního válce. Následovalo měření komprese. První válec 0.
Hlava dolu -> prasklá pružina výfukového ventilu na prvním válci a všechny výfukové ventily na hraně smrti. Následovala výměna výfukových ventilů, jejich vodítek, výbrus všech sedel ventilů, rovnání hlavy, výměna pružiny, všechna nová gufera a nové těsnění pod svíčky. S tím se svezlo veškeré nové těsnění motoru, svodů atd. Auto je na volnoběh o poznání klidnější, výrazně tižší, jede lépe za plynem.
Mimo běžné "spotřební" opravy, a to co jsem uvedl výše nikdy nic zásadního. Vše, co lze na podvozek, tak dávám už jen Lemförder. Filtry Bosch. Svíčky Bosch zklamaly, teď NGK. Ložiska FAG zklamání. Výměna za SRN. Brzdy už dám jen org. nebo Zimmermann. Se stěrači mám nejlepší zkušenost s Bosch Aerotwin. Pokud můžu doporučit, tak při výměně chladící kapaliny používat tu z autor. serv. Má úplně jinou hustotu, než všechny ty možné žluté, co se prodávají. 1 l v autor. serv. jsem kupoval za 169,-
Kdybych někoho zajímaly čísla org. filtrů, tak:
Olejový filtr 8200257642 (tehdy to byl Mann W66)
Kabinový filtr 8201370532 (tehdy to byl Purflux AHC207 - nejlepší kabin. filtr., který jsem měl v ruce - bytelná konstrukce)
Vzduch filtr 7701064439 (nebylo tam vyraženo nic víc) - do vzduchového boxu seděl na mm
Za tu dobu nespočet výměn motorového oleje a 2x výměna oleje v převodovce.
Výborný e-shop s díly na francouzská vozidla auto-francie.cz dle VIN dohledají, nacení. Na některé opravy to může být výrazně levnější, než v autor. serv., ale neumí všechno.
Clio III 1.2 16V 55kw D4F740 r.v 2008
Re: Závady na clio III
Ahoj! Když beru na svém Cliu III 1.5 dCi pravotočivou zatáčku s otáčkami motoru kolem 1.500/min, začne to bouchat vpravo. Samo, že vytlačím spojku, podradím a nenechám to bouchat. Taky jsem postřehl, že když se docela pomalu rozjíždím, mám pocit jakoby nejdív něco doklaplo, až pak se kola roztočí. Podezřívám uložení agregátu. Dle indicí dokážete poradit který silentblok by to mohl být? Děkuji
Re: Závady na clio III
Nikdo neví?
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv bře 17, 2011 10:00
Re: Závady na clio III
Zdravím páni,mám renault clio III grandtour 1,2 55kW benzín, na jar problém so spojkou, slabé trasenie pedálu pri zábere, technik povedal nutné vymeniť spojku. Spojka vymenená komplet aj s ložiskom,po niekoľkých týždňoch sa problém objavil znovu a teraz ako sa ochladilo je to ešte omnoho horšie. V čom môže byť problém?
Re: Závady na clio III
Zkontroluj silentbloky, uložení motoru, popř. převodovky apod. Navíc když se ochladí, pryž se ještě více smrskne-stáhne a může udělat větší vůli.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv bře 17, 2011 10:00
Re: Závady na clio III
Všetko skontrolované uchytenie motora,prevodovky,motor diagnostika bez závad ,silentbloky ok, a stále pri rozjazde sa akoby zatriasol motor.
Re: Závady na clio III
dobrý den ,nevím jestli na tento dotaz někdo reagoval...mám stejný problém.víte někdo čím by to mohlo být? dikVlkec píše: ↑stř úno 01, 2017 00:13Ahoj všem potřebuju radu clio 1.6 rok 2006. Vše začlo tím že přestalo fungovat radio ( nešlo vůbec zapnout). v noci jsem si všiml že mi zůstává svítit středový panel i při zamčeném autě. po odpojení a opětovném připojení baterie už nesvítí. zkontroloval jsem pojistky, vytáhl rádio zkusil jiné nehrálo, vrátil původní vše několik dní v pořádku. ted zase. je problém v radiu? nebo třeba nerozpíná nějaké relé , že svítí ten panel? Díky všem za jakoukoliv radu.
Re: Závady na clio III
Zdravím všechny. Mám trojkové Clio 1,2 16V. Začal se mi objevovat problém ve zvuku bouchání, když dám lehce rejd doprava v rychlosti cca 50+. Kontroloval jsem pružinu a ta vypadá v pořádku. Stejně tak tlumiče. Nenapadá vás, co by to mohlo být? Asi nejsem první komu to auto dělá. Díky
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Re: Závady na clio III
Dotahnout kola? . Je potreba to vice popsat. Jak moc to boucha, z jake strany, kde to jde citit, atd.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závady na clio III
mě to dělalo ložisko na poloose, ale mám 1.6 a nevím zda to mají i 1.2
https://osly.rajce.idnes.cz/Clio_III_Gr ... 1459402872
a ještě jedna fotka dále pak
možná začíná zlobit kloub poloosy
https://osly.rajce.idnes.cz/Clio_III_Gr ... 1459402872
a ještě jedna fotka dále pak
možná začíná zlobit kloub poloosy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů