Tlak v pneu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Keras
Grafoman
Příspěvky: 2840
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » stř črc 04, 2012 11:58

Tak jaké tam asi můžu mít gumy co? :lol:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
reno1
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 29, 2012 11:12

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od reno1 » stř črc 04, 2012 12:26

Hmm, tak bohužel věštecká koule má zřejmě poruchu nebo se dívám na hlávku zelí? :shock:

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od robotmz » stř črc 04, 2012 13:12

žeby Continental ? :-)))))
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2840
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » stř črc 04, 2012 18:09

Bingo :mava:
Máme tu nové auta ne? Tak co tam asi může být :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4424
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kotasekh » čtv črc 05, 2012 07:04

No kdyz se podivam na tvoje datum vyroby, tak od te doby jsem prezouval asi dvakrat, takze u me bys opravdu potreboval vesteckou kouli ;-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2840
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » čtv črc 05, 2012 09:57

Tak ono kdo to tu čte tak ví kolik má zhruba najeto. Navíc když chceš něco vědět tak se stačí zeptat ne??? :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

thalia_14_8_rv_2005
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: úte kvě 10, 2011 08:48

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od thalia_14_8_rv_2005 » ned zář 30, 2012 14:38

Vlákno je dlouhé, ale zajímavé. Přidám svou zkušenost.
Mám Thalii bez posilovače řízení. Najel jsem 15 000 km
s tlakem v předních pneu 2,1 bar a ukazuje se sjíždění
okrajů, takže pro pneu 175/65 R14 Kleber 82T je to málo.
Zkusil jsem zvyšovat tlak v přední pneu tak dlouho, až
vizuálně vypadala, jako zadní pneu, kde mám 2,0 bary.
Pak jsem změřil tlak v této přední pneu a byl na úrovni 2,5 baru.
Jel jsem to projet a jaký zázrak. Při řazení se auto nezastavuje,
ale drží původní rychlost (na rovině), krásně se odvaluje,
můžu ubrat plyn po dosažení určité rychlost a auto nezpomaluje,
ale to HLAVNÍ JE, JAK SNADNO SE ŘÍDÍ.
Jakoby dostalo posilovač. V ostrých zatáčkách se s tím
nemusím rvát, takže můžu i v zatáčce reagovat rychleji na
výmol, či jinou patálii.
Můj názor je ten, že výrobce automobilu hodnotu huštění podhodnotí,
protože, co výrobce pneumatik to jiné vlastnosti pneu. Zatímco jedna
pneu se jeví při 2 barech jako podhuštěná, druhá se jeví jako řádně
nafoukaná, tak automobilka to řeší tím, že menší tlak v pneu =
delší životnost součástí přední a zadní nápravy a tím méně záručních oprav.

Dobrý by byl seznam hodnot jednotlivého typu pneu,
které by udávaly tlak v pneu nutný k tomu, aby pneu
seděla předepsanou plochou na vozovce při určitém zatížení.
Příklad pro pneu firmy NONAME:
Zatížení pneu: Doporučený tlak v pneu:
200 kg - 1,7 bar
250 kg - 1,9 bar
300 kg - 2,1 bar
400 kg - 2,5 bar

Takový seznam by měl vyřešit spory, na jakou hodnotu hustit pneu.
Měl bych údaj od výrobce auta že tlak na přední nápravu je 600kg.
Budou vpředu sedět ponejvíce dva lidé po 100 kg.
600 + 200 = 800 kg na přední nápravu, tedy 400 kg na kolo.
Mrknu do tabulky a vím že mám pneu od výrobce NONAME
nahustit na 2,5 baru, aby se vzorek sjížděl rovnoměrně a měl
ideální přilnavost k vozovce.

Možná takové tabulky k jednotlivým druhům pneu existují.
Setkal se s tím někdo?

Dívám se do manuálu Thalia z roku 2004 a tam čtu, že Thalia
s motorem 1,4 8 V má tlak na nápravu 580 kg a huštění 1,9 předek
s motorem 1,4 16V již tlak na přední nap. 620 kg a huštění 2,2 předek
0.3 baru na 20 kg zvýšení tlaku na jedno kolo?
To je co 7 kg tak zvýšení o 0,1 baru? Celkem nářez.

Myslím si, že těch 2,2 u 16V je hlavně prevence proti vyzutí pneu
v zatáčkách při ostřejší jízdě.
_______________________________

Na tomto odkaze http://www.prodej-pneu.cz/185-55-r15
je tabulka, kde se uvádí:
Renault Clio (98–05) 1.5 dCI (60 kW) 185/55 R15 82H - 2 až 4 osoby - přední 2,4 - zadní 2,1 baru.
Navíc se tam dočteme, že maximální tlak je uveden na pneumatice a
bývá zhruba 350 kPa, což značí 3,5 atmosféry (3,5 baru).
Takže pokud v předchozích příspěvcích někdo uváděl že hustí předek na
2,5 baru a vzorek se mu sjíždí stejnoměrně, není důvod mu nevěřit.
Naposledy upravil(a) thalia_14_8_rv_2005 dne ned zář 30, 2012 21:59, celkem upraveno 1 x.
Moskvič 407, Škoda 100 (8000 Kč do oprav za 24 let), Renault Thalia I - 1.4 8V K7J 2005 5.4l/100 nejnižší 4,6/100 105.000km

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od afko » ned zář 30, 2012 15:21

Pekný príspevok. Presne ako píseš, toto by bolo najoptimalnejšie riešenie, pretože každý typ pneumatiky ma iné vlastnosti a vyžaduje tú svoju "hodnotu tlaku" a samozrejme i v závislosti na zaťažení vozidla. Ja som tu jednu tabuľku odporučaných hodnot tlaku dával, teda link len je v nemčine, no ako vidím, najlepšie je asi samolaborovanie kým sa netrafíš na tú "ideálnu" hodnotu :o)
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 521
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od SilverA » čtv dub 19, 2018 19:10

Chlapi, nemohli by ste mi prosím dakto odfotiť štítok na dverách, kde sú údaje o hustení pneu? Začínam si myslieť, že bývalý majiteľ-dôchodca bol moc iniciatívny človek a všetky nálepky z auta poodliepal. Nemám ani na dverách štítok o hustení pneu, ani na dvierkach nádrže žiadnu nálepku upozorňujúcu na bezolovnatý benzín. Aspoň že mi nechal na Bčkovom sĺpiku výrobný štítok s VIN :D

PS: Matne si spomínam, že sa Thalia s motorom 1,2 16V hustí predok 1,9 a zadok 1,8 baru. Skutočne to hustíte takto? Ale fotka toho štítku poteší. Uložím si ho v počítači na horšie časy.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4424
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 19, 2018 20:13

1.8 bez dalnic, 1.9 dalnice, ale vyfotit muzu nejdriv zitra. Jinak foukam na 2.5 baru ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od Jirikan » čtv dub 19, 2018 20:57

Já foukám na 2,3 - zlatý střed.

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 521
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od SilverA » čtv dub 19, 2018 21:08

Až 2,3 či dokonca 2,5? Neni to moc? Ja som Megana s motorom 1,6 16V ktorý váži 1100 kg fúkal predok 2,2 a zadok 2,0. U Thalky by som si vedel predstaviť predok maximálne 2,1 zadok 2,0.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4424
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 19, 2018 22:19

Az tak. A bez problemu. Ale kazdy at si fouka jak chce, je to o tom to zkusit ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019

horac
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon led 10, 2011 21:03
Bydliště: Jičín

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od horac » pát dub 20, 2018 10:53

Renault Thalia Privilège 1,2 16V RV 1/2011

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 211
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od mPershing » sob dub 21, 2018 08:43

ked som sa pytal pri vymene, tak povedal, ze 2,2 -2,3

(a v podpise mam link, kde som pridal nove foto na 15tkach)
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od robotmz » pon dub 23, 2018 06:23

Fúkam 2,4-2,5 baru. Na tento tlak fúkajú štandardne aj servisy pri prezúvaní.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10987
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Hustenie pneu-štítok na dverách

Příspěvek od krt.ecek » pon dub 23, 2018 08:34

horac píše:
pát dub 20, 2018 10:53
viewtopic.php?f=86&t=37738
Díky, sloučeno
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 521
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od SilverA » pon dub 23, 2018 20:00

mPershing: Vyzerá to na tých 15tkach luxusne. Musím uznať. Nie je ten profil až tak nízky ako som sa obával. Ako pozerám na fotkách tak je to u mňa ešte vrámci normy. Naučil by som sa s tým žiť. Skoro až ľutujem, že som si nenechal tie 15tky. Ale ako som už písal, tvrdohlavo som si šiel za Continentalom a vrámci pomeru cena/výkon som si povedal že radšej budem mať 14tky Continental, ako 15tky inej, menej prémiovej značky.

Proste je to niečo za niečo. Uznávam že na 15tkach to lepšie vyzerá, ale zároveň to stojí viac peňazí. A keď sa chce človek púšťať do značiek ako Continental, či Pirelli, tak sa cena za pneu 185/55 R15 šplhá do čiastok, ktoré už majiteľ Thalie fakt odmieta platiť.

Možno dakoho bude zaujímať, prečo sa tak tvrdohlavo držím Continentalu, keď som si mohol kúpiť dačo lacnejšie (Barum, Matador, Fulda, Sava) a mohol som mať 15tky na hliníku. Dôvod je jednoduchý. Éru jazdenia na lacnejších pneu mám za sebou. Netvrdím že sa na tom nedá jazdiť. Jazdiť sa dá na všetkom. Ale raz, pár rokov dozadu som "rozbil prasiatko" a z čistej zvedavosti som si kúpil Continental. To bolo ešte v čase keď som jazdil Megana. Zistil som že sa z toho stalo úplne iné auto než na aké som bol zvyknutý. Držalo to na ceste ako prilepené. Dokonca som kvôli pneumatikám skoro menil brzdový valec :D Keď som bol naučený že mi pri prudkom brzdení ťukalo ABS aj na suchom asfalte a z ničoho nič asi dačo neni v poriadku s brzdami, keď valím do pedálu z celej sily a na mokrej ceste ABS ťukne len tak "aby sa nepovedalo" a na suchej ceste vôbec nie. Dal som do servisu zmerať účinnosť brzd a zistil som že krajšie hodnoty si priať nemôžem takže brzdy sú v poriadku. Je jasné že podiel na tom mali pneumatiky, ktoré to auto nedokázali odtrhnúť od asfaltu.

Od tej doby už jazdím výlučne Continetal, aj letné aj zimné a môžem povedať že lacnejšie pneu by som už zrejme nechcel. Nie som nejaký pirát, ani nejazdím rally, ale pneu sú to jediné, čo drží auto v kontakte s asfaltom a pri brzdení rozhodujú či to dobrzdíte alebo vám niekde bude chýbať pol metra. A či toho pol metra bude len nárazník auta pred vami, alebo chodec to nikto s určitosťou nepovie. Nechcem byť nejaký perfekcionista, ale priznám sa že šetrenie na pneumatikách a na brzdách nemám rád.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od robotmz » úte dub 24, 2018 06:14

Ja som včera prezúval. Mám ešte originál Continentaly r. 2012. boli dosť zodreté, že servisák hovoril, že už by ich ani na auto nedával.
Tak ešte jednu sezónu odjazdím a na budúci rok kupujem nové.
Mimochodom, norma na letné je 1,6mm, takže to už by museli byť hladké ako na formuli. Dezén som nepremeriaval, ale určite to bude viac, nakoľko sa ešte nedrú tie kontrolné pásiky v dezéne. Akurát mi ide volant trošku ťažšie /nemám posilovač/ oproti zimným. Ináč všetko v pohode. Nedávno som práve čítal nejaký článok, ktorý zčasti vyvracal mýty o včasnej výmene LETNÝCH PNEUMATÍK. Záver bol asi taký, že kvalitné letné pneumatiky /čo Continental sú/ nemajú až tak zhoršené brzdné vlastnosti oproti identickým novým. Samozrejme, zimných sa to netýka, tie starnú aj samotným vekom, nakoľko zmäkčovadlá vyprchajú.
Toto by mal byť ten článok. https://auto.hnonline.sk/servis/1665228 ... -michelinu Samozrejme treba ho brať ako všetky články s rezervou, ale niečo pravdy na tom bude. Tie zákony tiež vychádzajú z nejakých odborných štúdií, takže predpokladám, že tých 1,6mm nebude už život ohrozujúce.
PS: keď už sa tu bavíme o pneu, máte nejakú dobrú stránku, kde sa dajú vyberať podľa presného rozmeru a energetického štítku?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10987
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od krt.ecek » úte dub 24, 2018 12:30

energetický štítek je na dvě věci - není normovaný způsob jak jej vyplňovat a vyplňuje si to každý výrobce jak chce...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od robotmz » úte dub 24, 2018 12:36

krt.ecek píše:
úte dub 24, 2018 12:30
energetický štítek je na dvě věci - není normovaný způsob jak jej vyplňovat a vyplňuje si to každý výrobce jak chce...
Ide mi o to, že keď budem kupovať nové pneu, v prvom rade sa chcem pozerať na ekonomiku jazdy, teda čo najnižšiu spotrebu a cenu pneu. Na to denno denne státie v kolónach stačí akákoľvek pneu.
Ale taký hrubý nástrel mám continental po cca 40 eur/ks, alebo pirelli cincurato v podobnej cene. Predpokladám, že min. 6 - 7 sezón budem na nich jazdiť.
Nedá mi to, tak šrotím a šrotím a vyšli mi z toho jednoznačne tie continental eco 5 a ešte sa mi tam objavili Nexen N´blue HD Plus 175/65 R14 86T
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 521
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od SilverA » úte dub 24, 2018 22:10

robotmz: Vidím že si s Continentalmi spokojný. Ja som teraz kúpil Continental ContiPremiumContact 5 v rozmere 175/65 R14 a vyšli ma aj s dopravou na 173,56 €. Vyrobené v 10. týždni 2018 takže žiadne ležiaky z minulého roka. Ak by si mal záujem, pošlem ti cez SZ meno obchodu. Nechcem dáko otvorene robiť reklamu.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od robotmz » stř dub 25, 2018 05:46

Zatial este nejdem kupovat, ale chcem mat uz dostatocny prehlad, ktory mi neskor usetri pracu. Ale diky. Link mi mozes hodit do spravy.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 897
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od robotmz » úte bře 12, 2019 08:25

Zdravím.

Nechcem zakladať novú tému "výber letných pneu na Thalia II", tak dúfam, že to môžem hodiť sem.
V priebehu budúceho týždňa idem objednať nové letné pneu 175/65 R14. Mením ich po odjazdených 7-mich sezónach. Chcel by som kúpiť zase nejaké na dlhšiu dobu, teda nebudem ich meniť po 2-3 sezónach.
Vo výbere mám:
1. Continental ECOCONTACT 6 175/65 R14 82T 41 eur/ks https://pneumatiky.heureka.sk/continent ... e/#section
2. Goodyear DuraGrip 175/65 R14 82T 38 eur/ks https://pneumatiky.heureka.sk/goodyear- ... e/#section
3. Kumho ecowing ES31 175/65 R14 82T 34 eur/ks https://pneumatiky.heureka.sk/kumho-eco ... e/#section

Ešte sú tam nejaké Matador MP47 Hectorra 3 175/65 R14 82T v cene 28 eur/ks a s DOT2016 /čo by u letných až tak nevadilo/ SYLVERSTONE SYNERGY M3 14 eur/ks https://www.nejvyhodnejsipneu.cz/sk/sil ... IdaXKBCe1s

Predbežne som rozhodnutý pre tie Continental 6, osvedčená klasika.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 521
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od SilverA » úte bře 12, 2019 18:42

Asi ti neporadím ktorá z tých troch pneumatík je najlepšia. Ale Continental ECOCONTACT 6 za 41 eur/ks? To myslíš vážne? Respektíve myslí to ten predajca vážne? Ako som vyššie spomenul, mňa Continental ContiPremiumContact 5 vyšli aj s dopravou na 173 €, plus mínus dáke drobné. Jedna pneu ma vyšla na 43 € (a v tom už je zarátaná "štvrtina" dopravy). Lenže zrovna v prípade Continentalu je Ecocontact a ContiPremiumContact sakra rozdiel v kvalite. Aj čo sa týka adhezie. To je ako porovnávať Thaliu a Lagunu. Oboje je Renault.

Čo tým chcel básnik povedať? Za tých 41-43 € za kus môžeš mať fakt špičkovú pneumatiku v prémiovej triede (nie nejakú Eco pre nenáročných), s ktorou budeš určite spokojný. Ja od roku 2013 obúvam už len Continental ContiPremiumContact 5. Na Megane som ich odjazdil dve sady, na Thalii mám tiež jednu sadu. Je neskutočné, čo tie pneu udržia. Auto s nimi drží na ceste ako prikované. Adhezia taká, že na suchom asfalte nie som schopný zablokovať kolesá (respektíve vyvolať činnosť ABS). A to mám brzdy v dobrej kondícii. Na predošlých pneu inej značky to do šmyku šlo. Odbočím od témy - ak niekto nadáva na jazdné vlastnosti Thalie, aká je neistá v zákrutách, nech to obuje na kvalitné pneu a bude sa čudovať čo to auto zvládne.

Rozhodne by som za tie prachy nebral Ecocontact. Veci s predponami BIO, ECO, GREEN nemám v láske. Cenu to vyšrobuje nahor a kvalita je častokrát nižšia.

PS: O pár príspevkov vyššie, v apríli minulého roku som sem napísal zaujímavý komentár. Časť z neho skopírujem, nech to nemusíš hľadať. Je vidieť že aj minulého roku som si stál za tým čo teraz. Citujem:

"Éru jazdenia na lacnejších pneu mám za sebou. Netvrdím že sa na tom nedá jazdiť. Jazdiť sa dá na všetkom. Ale raz, pár rokov dozadu som "rozbil prasiatko" a z čistej zvedavosti som si kúpil Continental. To bolo ešte v čase keď som jazdil Megana. Zistil som že sa z toho stalo úplne iné auto než na aké som bol zvyknutý. Držalo to na ceste ako prilepené. Dokonca som kvôli pneumatikám skoro menil brzdový valec :D Keď som bol naučený že mi pri prudkom brzdení ťukalo ABS aj na suchom asfalte a z ničoho nič asi dačo neni v poriadku s brzdami, keď valím do pedálu z celej sily a na mokrej ceste ABS ťukne len tak "aby sa nepovedalo" a na suchej ceste vôbec nie. Dal som do servisu zmerať účinnosť brzd a zistil som že krajšie hodnoty si priať nemôžem takže brzdy sú v poriadku. Je jasné že podiel na tom mali pneumatiky, ktoré to auto nedokázali odtrhnúť od asfaltu."

Koniec
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host