KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10411
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Šamša » úte črc 31, 2018 23:33

ELM to nenajdeš. Expanzní ventil tam není, jen kalibrovaná tryska s předřazeným sitkem. Jinak při tom vyšroubování čidla by mělo lehce pšouknout, je tam ventilek podobný jako na pneumatiky (nezáměnný), šlo by do něj lehce šťouchnout, jestli tam vůbec máš nějaké chladivo jo a chladivo nelze identifikovat pohledem, to se okamžitě odpařuje, ale spíše stopy po oleji a barvivu. Jo a při tom čenžování kompresoru je na prvním místě vždy výměna filtrdehydrátoru, na to se hodně zapomíná a pokud byla klima dlouho nefunkční. Nemusí už fungovat jako dehydrátor, ale už jako ucpávka v okruhu. Nestojí to svět, cenovka do 1000Kč.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

pete1969
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od pete1969 » pát srp 03, 2018 08:51

Díky Šamša.
Skúšim vypatrať ten filter dehydrat, aj mám pocit, že systém je niekde upchatý. minulé leto síce fungovala klíma, ale dost slabo chladila. Keď je ten filter je upchatý, systém spozná a nepúšťa kompresor? (asi sa zvyšuje tlač nad limit že ?).
Radšej dám do servisu, ale čas nemám až toľko, navyše každý deň cestujem do roboty autom.
Ozaj, ten filterdehydrátor je súšič ? v eshop som našiel iba takú vec v klima systéme.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10411
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Šamša » pát srp 03, 2018 14:44

Ano fitrdehydrátor = sušič (vysoušeč). A opravuji výrok o expanzním ventilu, není to tryska, ale opravdu expanzní ventil, zřejmě kompresor na M II. nemá regulační ventil.
http://www.aci.sk/4300d330-susic-klimat ... 30622.html
http://www.aci.sk/09001999-expanzni-ven ... 48295.html
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

lakinooo
Experienced member
Příspěvky: 807
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od lakinooo » pát srp 03, 2018 15:20

Dehydrator je pri pravom prednom kolese. Idelne je dat dolu naraznik. Vymena je s prstom v nose.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

pete1969
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od pete1969 » pon srp 13, 2018 09:46

Pre výmenu vysúšača asi treba do servisu, treba odsávať chladiacu zmes zo systému, že?
Mám kúpený ten vysúšač.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2867
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od EfineSS » pon srp 13, 2018 12:42

Ano, přesně tak.

Jinak já bych teda začal tím, že ti nejde napětí na kompresor.

Chtělo by to pořádnou diagnostiku.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Botis
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 25, 2016 16:27

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Botis » pon srp 13, 2018 18:44

Mám Mégane 1.6 16V hatchbag a v Renaultu v Brně zjistili, že by bylo potřeba vyměnit kompresor a těsnění na kondenzační nádobě. Akorát předběžný odhad byl 14tis bez DPH, což je víc jak třetinová cena auta. Uvažoval jsem, že zkusím sehnat kompresor z vrakoviště, ať se cena trochu stáhne (budu to dávat ke známému do servisu). Problém je, že se sám jen tak k tomu kompresoru nedostanu - nemám čas ani prostor a jako bonus mám obě ruce levé - abych zjistil, co za typ mám sehnat.

Netušíte někdo, jestli měly dvojkové Mégany všechny stejný kompresor?

Díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 2867
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od EfineSS » pon srp 13, 2018 18:45

Posli VIN, mrknu na cislo dilu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

pete1969
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od pete1969 » pon srp 13, 2018 19:42

Dneška som bol v servise, keďže nemali čas, požiadal som o odsávanie chladiva a sám vymením aj vysúšače, a čuduj sa svet, system je prázdny ( veď pred mesiasom mi potvrdili, že naplnili po výmene kompresora- nebol som pri tom a som prebral auto len na druhý deň). Tak naplnili a skúšali sme zapnuť - aj tak nezapol kompresor, nechali sme chladivo v systéme a že zajtra skúsi pripajať priamo elektriku na kompresor.
Keďže mám voľno, tak som dal dole prednú masku, zase napájať priamo elektriku na kompresor, išiel jedna radosť, cítim dobré chladenie, ale to trvalo cc 2 minúty, potom fúkalo teplý vzduch ako kúrenie, kondenzátor sa zohreje dosť, potrubie za kondenzátorom až horúca a som rýchlo aj vypol kompresor, skúšim vysvetlovať tak:
Vysúšač je upchatý, na začiatku trochu fungovalo, potom tlak v nízko-tlakovej časti (za výparníkom k upchtému vysúšaču) sa zvyšuje na toľko a už žiadná expanzia nekonala, cez výparník prúdi akurát horúce chladivo a vzduch je tiež teplý ako pri kúrení.
Je zaujímavé, že na megane II je takýto diagram: KOMPRESOR - KONDENZATOR (CHLADIČ) - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - VYSÚŠAČ - KOMPRESOR
Teraz keď píšem tie riaky, napadlo mi, či mechaník mi nezapojil zle klima systém keď vymenil motor v aute, lebo na internete som najšiel všade tento diagram: KOMPRESOR - KONDENZÁTOR - VYŠÚŠAČ - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - KOMPRESOR.
Prosím niekoho špecialistu povedať, či Megane II má odlišný diagram zapojenia komponentov AC ako iné auto.
Neviem upload obraz, tak dám aj link na taký podobný diagram - aj klasicky aj ako som videl na mojom Megane II
https://www.youtube.com/watch?v=NSUeRlJ2P0g
Vďaka.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10411
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Šamša » pon srp 13, 2018 22:22

Vysoušeč je na zpětném potrubí do kompresoru. Otázka: běžel ti i ventilátor? Pokud ne tak kondenzátor neochladil "chladivo", to nezkondenzovalo a horký plyn prošel expanzním ventilem a protože nedošlo k přeměně skupenství, tak horký plyn postupoval až do výparníku atd...
Jinak pokud nesepne kompresor, tak je to blokováno zapsanou chybou v motorové jednotce. Najít a vymazat.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

pete1969
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od pete1969 » pon srp 13, 2018 23:03

Díky Šamša.
Aj som si myslel na ventilátor chladenia, nebežalo lebo auto bolo na mieste, možno žiadná súčiastka sa nepokazila. Zajtra objednám diagnostiku v Renaulte, nech mi povedia, čo je v tom. Ak nenájdu nič, asi spravím provizorný vypínač na kompresor pre chladenie pár dní, potom už netreba, veď príde zima.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10411
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Šamša » pon srp 13, 2018 23:14

Na 99% to bude zapsanou chybou a jak říkám ne v komfortní jednotce, nebo klima jednotce, ale v motorové. Mého mechanika tohle potrápilo tak, že i kontroloval samotná relátka v komfortní jednotce, které ovládají spojku kompresoru a spínání stupňů ventilátoru. Pak to našel diagnostikou v motorové jednotce, jako "blokování kompresoru z důvodu"...
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti