motor 1.4TCe

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

motor 1.4TCe

Příspěvek od trtsoft » úte srp 18, 2009 13:50

není tady sekce pro Scenic3 tak to zkusim zde

nemate nekdo tuchy co to je za motor 1.4TCe co se dava nyni do tech novych Scenicu ?

je to dobry motor nebo ne ? V cem se lisi od 1.6 kdyz ma navic jeste cca 20kw ?

dik za info
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » úte srp 18, 2009 14:58

1.4 TCE, alias označený jako H4Jt, má původ v motorech Nissan HR15DE a HR16DE, nemá přímé vstřikování paliva a Renault k němu "pouze" dodělal jednoduchou turbínu bez nastavování lopatek. Osobně si myslím, že by to měl být docela dobrý motor, ovšem na spolehlivost je asi hodně brzo, ale základ z japonce by nemusel být špatný. Pokud vím, tak ani 1.2 TCE není poruchové. Jel jsem s ním v Grand Scenicu a byl velmi příjemný co se týče pružnosti a krásné křivky točivého momentu a to je GS docela velký a těžký a motor byl nezajetý. Počátkem října jej budu mít v "mém" Scenicu, tak případně doplním info. :wink:
Jinak nějaké obrázky
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » stř srp 19, 2009 08:37

děkuji za info

a nemáš AUTOTIP květen kde byl testován Grand scénic s tímto motorem ?
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » stř srp 19, 2009 08:44

Když jsem zjistil, že vyšel, tak už nebyl..., ale teď je mi to už jedno, objednávka byla učiněna. Co jsem ale četl nějaké zahraniční recenze, tak se vesměs opakovaly závěry- pozitivní co se týče výkonu, hluku, pružnosti atd., ale i kritika vyšší spotřeby (kolem 10l), z toho bych ale hlavu neměl, asi si dovedu představit, jak testují. Zajímavé jsou postřehy uživatele tady http://www.scenic-forum.de/scenic/viewtopic.php?t=9731, který jezdí často po dálnici, obsazený docela hodně a spotřeba je bych řekl přiměřená http://www.scenic-forum.de/scenic/viewtopic.php?t=9731 takže ani tý bych se nebál, pokud nemáš cihlu místo nohy.
Ještě jsem si vzpomněl testy Scenicu a GS v ČR s tímhle motorem http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... -byt-grand , http://magazin.auto.cz/testy/renault-gr ... motor.html

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 638
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » stř srp 19, 2009 08:54

když jsem byl minulý týden se projet novým grand scénikem, měli v něm tenhle motor a auto bylo v pohodě, při vytočení přes 4000 to táhlo už dost solidně.....týpek z autosalonu co mi to předváděl to točil až do omezovače....auuuuu...nové auto......asi bych si nikdy nekoupil předváděčku :-)
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » stř srp 19, 2009 10:02

Tak to souhlas, předváděčku opravdu nebrat, jel jsem v GS 1.6 100k a pak jinde i v 1.4 130k oboje asi stejně najeto (kolem 1000) a rozdíl byl dost zásadní. Ale ani jednu bych nechtěl jako předváděčku, občas jsem vzal díru v silnici, co to udělá a docela to i točil na nové auto (ale asi jenom do 4.500 víc mi bylo líto motoru).
Na takhle syrové 1.4 a asi i dost honěné zájemci byla průměrná spotřeba 10l za těch asi 1000 km a to se jezdí po městě a akceleruje mimo město asi 1:1, takže ta spotřeba asi bude kolem udávaných hodnot.
Stejně jsem ale vzal krátkého Scenica, GS je dost autobus, pokud se někdo pravidelně nestěhuje nebo nepotřebuje těch 7 míst, tak je to zbytečné.
Pšš jedno z těch aut nebyla čistá předváděčka, někdo si ho už koupil ale jenom nevyzvedl a prý souhlasil, aby se v tom někdo svezl. To fakt nechápu :shock: , bych jim sebral klíče...

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » stř srp 19, 2009 16:04

vzdyt je to jedno zda nove nebo predvadecku za -100tis
pokud predvadecka ma najeto cca do 5tis tak se neni ceho bat
ten motor musi vydrzet 200tis, tlumice a spol 100tis, to chcete rici ze behem par tis km to muzete poslat takto do kytek ?

motory se preci uz davno nezajizdi jako za casu starych skudek... nebo se myslim ?
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » stř srp 19, 2009 16:06

neveceral píše:...
Stejně jsem ale vzal krátkého Scenica, GS je dost autobus, pokud se někdo pravidelně nestěhuje nebo nepotřebuje těch 7 míst, tak je to zbytečné.
...
proc ne ?
tak sis mel koupit GS 5mist a mas kufr o pulku vetsi...
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » stř srp 19, 2009 16:25

Nejsem stěhovák a parkuji ve městě, tak na co dalších přes 20cm délky a k tomu i 100kg železa :-), motor do 1500 km by se měl točit do 3000 rpm, píše to i renault, než si sedne. Tak velkou slevu na předváděčku ti asi u auta za 500.00 nikdo nedá. Za pár tisíc km ti asi nikdo motor nezničí, ale nepovažuji za normální sednout do auta se studeným fungl novým motorem a hned za bránou dát plný plyn a čekat na omezovač. Prostě pro mě není auto spotřebák a to i když mi neříká pane.


Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » stř srp 19, 2009 16:56

neveceral píše:Nejsem stěhovák a parkuji ve městě, tak na co dalších přes 20cm délky a k tomu i 100kg železa :-), motor do 1500 km by se měl točit do 3000 rpm, píše to i renault, než si sedne. Tak velkou slevu na předváděčku ti asi u auta za 500.00 nikdo nedá. Za pár tisíc km ti asi nikdo motor nezničí, ale nepovažuji za normální sednout do auta se studeným fungl novým motorem a hned za bránou dát plný plyn a čekat na omezovač. Prostě pro mě není auto spotřebák a to i když mi neříká pane.
no vidis
my kdyz jedem na dovxcu tak nam normos scenic skoro nestaci... jde o scenic I.
je to tam narvane totalne, ani skulina neni volna... takze dalsich 150l navic ocenime :-)
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » stř srp 19, 2009 16:56

jsem take koukal ze 5mist GS ma plnohodnotnou rezervu
myslite ze by to slo predelat na LPG ?

zvladne 1.4TCE pohon na LPG ?
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

pasand
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: ned kvě 23, 2004 22:10

Příspěvek od pasand » ned srp 23, 2009 19:58

Jen pár poznámek k tomuto motoru, jezdím s novým scenikem 1.4Tce přesně měsíc a mám za sebou 6000 km. Z části město, hodně dálky (ČB - Brno), dovolená v Alpách, horské průsmyky, Grossglockner Hochalpenstrasse. Zatím jsem naprosto spokojený, výkon naprosto dostatečný (klima stále zapnutá), spotřeba se u takto syrového motoru drží kolem 8 litrů. Na první garančce po pěti tisících výměna oleje, jinak žádný problém, spotřeba si prý ještě "sedne", tak uvidíme... Mimo město se dá jet i o litr méně. Kdybych vybíral, volím ho zase. Uvidíme po delší době, ale zatím naprostá spokojenost.

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » ned srp 23, 2009 22:47

jak jsou od sebe daleko garancky, po kolika km ? po kolika km se meni olej ?
nemas oskenovanou navodovu prirucku (nebo nemas napad kde ji cucnout) ?
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » pon srp 24, 2009 07:42

přiručku v NJ nebo AJ lze stáhnout na příslušných stránkách Renaultu, je to sice trošku schované, ale dá se http://www.e-guide.renault.com/840_2_EN ... -2_ENG.pdf

pasand
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: ned kvě 23, 2004 22:10

Příspěvek od pasand » pon srp 24, 2009 16:58

Měly by být po 30 000, ale kvůli turbu doporučují zkrátit na 15 000... takže první byla v pěti, další mě psali na 20000. V servisce je pěkná tabulka, kdy se co mění, ale nechce se mi teď pro ni jít do auta :)

Jinak kdo by ho kupoval, rozhodně berte ten stupeň výbavy, který už má TFT displej, místo té diodové palubovky, jako měl Scenic II... komfort se nedá srovnat :-)

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » pon srp 31, 2009 16:31

a když už jsme u toho

jaký disky má Grand ?
17" ALU nebo 16" ALU jsou z výroby (záleží na modelu) a co když si chci koupit plecháče ?
Tak na zimu je jasně levnější varianta 16" plech ale jaký to ma mit ET a počet děr, ať vím na co se připravit a kolik ta sranda bude stát :(
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » úte zář 01, 2009 00:00

Kolik tento motor 1.4TCe má spotřebu ?
Ale nezajímá mě tabulká, prostě z praxe....
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

pasand
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: ned kvě 23, 2004 22:10

Příspěvek od pasand » úte zář 01, 2009 13:41

Já mám verzi Dynamiq, kde byla stadnardně 17 palcová litá kola, nižší verze jde na plecháčích 16 palců. Takže obojí je možné. Děr je 5, ET nevím,zkusím zjistit.

Spotřeba po 6000 km dálnice, mimo město, město tak zhruba ve stejném poměru, klima na plno, jízda v rámci rychlostních limitů, spíše pohodová,než nějaké trhání asfaltu a brzda plyn je kolem 8,5 litru. Podle servisu to prý půjde ještě dolu. Když jedu čistě mimo město, dostanu se někam na 7,5 normální jízdou. Tak uvidíme.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 638
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » stř zář 02, 2009 09:16

Pánové, vím že jsem trochu OT, ale nechce se mi kvůli tomu zakládat nové téma. máte někdo zkušenost se Scénikem Grand a motorem 1,5dci? jde s tím jezdit nebo je to horší než fabica combi 1,2htp? :-) jo a ještě jeden dotaz, Ve firemním Nissanu při zaplé klimě jde citelně poznat kdy zapíná a vypíná kompresor a je to dost nepříjemné (auto začne rychlovat, zpomalovat). Dělají toto i Scéniky? nebo je to jak ve škodovce, kde se nic takového neděje.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
mistrli
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: sob kvě 02, 2009 10:42
Bydliště: Prajzká

Příspěvek od mistrli » stř zář 02, 2009 20:00

Zdar,mám v GS 1,5 dci 78Kw(jsou i slabší např-74Kw)a jsem s ním plně spokojený. Jezdím 90% město a spotřeba je kolem 5,5-5,7 l/100km. Pokud vyrazím s rodinkou a tudíž plně naložený někde na dovču a klima jede na plný výkon a pokud to jde tak i tempomat tak se dostávám i na nějakých 5l. Co se týče té klimy tak to mám zapnuté na automatickou a nastavené na 21,5 C tak teda vůbec nepozoruji nějakou ztrátu výkonu. prostě mi připadá že to jede pořád stejně.

Uživatelský avatar
marcelTV
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
Bydliště: Trebisov, Slovenska republika

Příspěvek od marcelTV » pát zář 04, 2009 15:17

pasand píše: Jinak kdo by ho kupoval, rozhodně berte ten stupeň výbavy, který už má TFT displej, místo té diodové palubovky, jako měl Scenic II... komfort se nedá srovnat :-)
Par mesiacov som bojoval s myslienkami ake auto kupit pre moju 5 clennu rodinu. Potreba 6-7 miest bola evidentna. Som rad, ze pri rozhodovani som natrafil na toto forum. Doteraz som mal dva vozy R 21 2,2 GTX a R Thalia 1,4 RT. Do uvahy pripadali ojazdene trio Sharan, Galaxy, Alhmbra ako aj R Espace a G Scenic II alebo nieco nove. Vela mojich znamych aj "pseudoodbornikov" ma odhovaralo od Renaultov, avsak ja som doteraz so svojimi bol spokojny. Pri citani pripsepevkov v tomto fore som mal moznost stretnut sa s naozaj otvorenymi a myslim aj uprimnymi pripsevkami kategorie "co je lepsie". Rozhodol som sa pre zakupenie noveho vozu, nakolko v dnesnej dobe spoliehat na vierohodnost udajov posledneho majitela o spolahlivosti konkretneho vozu je dost diskutabilne. Rozhodol som sa pre kupu Renault GS Espression 1,6 16v 110k 7-miestny. Mal by byt dodoany koncom novembra. Verim, ze budem s vozidlom spokojny a ze budem prispievat len s optimistickymi clankami.

PS: a dakujem za rady ohladom niektorych poruch R Thalie (kontrolka airbag+serv resp. problemy so startovanim). Poriesil som ich doma sam bez zbytocnych vydavkov v servise.
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » sob zář 05, 2009 18:00

marcelTV píše:...Rozhodol som sa pre kupu Renault GS Espression 1,6 16v 110k 7-miestny. Mal by byt dodoany koncom novembra. Verim, ze budem s vozidlom spokojny a ze budem prispievat len s optimistickymi clankami...
jojo expressiona ma snad vse co by se normalne hodilo
pro dospelaka jsou super jeste operky hlavy Comfort (+6500), ale nejsou vyslovene nutne ze, to uz byhc si radeji doplatil 10000 za hlavove airbagy

jinak pokud neni peniz nazbyt tak ok

ale motor 1.4TCe bude zivejsi... a otazka je zda 1.6 nebude mit vetsi spotrebu, to neposoudim.,.. take 1.4 ma ozuibeny retez a tedy nehrozi snad problemy ala remen :-)

aktualne mam na test GrandScenica3 / 5mist / 1.4TCe

- odhlucneni super, motor ve 130kmn/h neslysim, resp, solicha si to porad stejne
- zaber motoru kdyz po nem neco chcete je hodne hodne dobry
- co se me nelibi je razeni, ty rychlosti jsou kratke a v podstate v 70km/h radite sestku... spise jsem myslel ze Renault zvoli neco mezi a proste sestka bude ok az tak ve 100km/h
- spotreba no to je otazka...
muzu rozdeli do 3 casti
obsazeno 3 dospeli, 2 deti, 1/3 zavazadel

Praha-Brno-Znojmo -260km = 8,1l/100km
vyzkousena na 5min rychlost 150km/h, jinak tempomat na 125km/h, mimo dalnici klasika 80-90km/h

pokracovani do Tabora po silnicich druhe tridy
(tedy ze Znojma pres Dacice, před Táborem oklikou vzato pres Křeč, Hroby a Chynov, tedy dalsich 150km, opet se jelo 80-90km/h, nekdy tempomat 88km/h, aktualne prumer 8,3l/100

Zitra pojedu po 1.tride do Prahy tak uvidime -to zde doplnim- a pak se behem nedele budu paberkovat po Praze.

spotrebu doplnim v nedeli vecer
do 3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 4/2011 - Citroen Xsara Picasso 2010/1,6/80kw

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » sob zář 05, 2009 18:24

Jestli můžu tak jetě prosím o doplnění, kolik má motor najeto, díky.

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » ned zář 06, 2009 21:41

Ahoj, jsem tady nováček, vlastně sem ještě nepatřím, protože je auto objednáno a není ještě doma. Po deseti letech s koncernovými vozy VW jsem se rozhodl koupit renaulta. Měl jsem dvě alhambry a sharana, všechno v naftě, takže moje volba byla gs 1,5dci. Výše jmenované auta mají taky své mouchy a není jich málo, možná ne náhodou jsou na posledních místech v hodnocení spolehlivosti. Musím říct že motor 1,4TCE mě okouzlil svým velmi tichým chodem a poměrně slušným krouťákem. Bohužel jsem četl v testech že spotřeba při svižnější jízdě bezproblému atakuje hranici 12litrů, což mi přijde dost. Měl jsem možnost se s ním svézt asi 10km což je málo na objektivní posouzení. Převody jsou dost krátké a vyžaduje časté řazení. Protože mám objednáno na listopad, můžu ještě změnit motorizaci. Prosím o Vaše objektivní názory. Děkuji. :D
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů