Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Mystique » stř kvě 20, 2009 10:44

Ahoj, mam dotaz jaky je problem s autem kdyz ma Bíli kouř a olej ubyl o 3čárky za 1tyden.

trosku jsem priblizil problem.
Naposledy upravil(a) Mystique dne stř črc 29, 2009 15:50, celkem upraveno 2 x.
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km)

life.l
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned kvě 25, 2008 20:08

Příspěvek od life.l » stř kvě 20, 2009 12:34

a co voda? je v ní olej? to může být těsnění pod hlavou. mě to bíle kouřilo když mi odešlo turbo, ale to by jsi poznal na výkonu atd.
renault mégane kombi 04, 1.9 Dci, 88 kw

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » stř kvě 20, 2009 13:43

life.l píše:a co voda? je v ní olej? to může být těsnění pod hlavou. mě to bíle kouřilo když mi odešlo turbo, ale to by jsi poznal na výkonu atd.
a jak poznam ze je ve vode olej ?? jsem laik tak diky za radu
jiank vykon dobrej az ale od 2000 ot. a vis jinak pod 2000ot moc liny
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km)

JOKUBAT
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: stř říj 01, 2008 12:12

Příspěvek od JOKUBAT » stř kvě 20, 2009 20:15

Ahoj otevři výčko kudy nalejváš olej do motoru, jestli ti jde voda do oleje, tak to bude takové krémové (emulze ) pak je to asi těsnění pod palicí

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2319
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » čtv kvě 21, 2009 20:39

Mystique píše:
life.l píše:a co voda? je v ní olej? to může být těsnění pod hlavou. mě to bíle kouřilo když mi odešlo turbo, ale to by jsi poznal na výkonu atd.
a jak poznam ze je ve vode olej ?? jsem laik tak diky za radu
jiank vykon dobrej az ale od 2000 ot. a vis jinak pod 2000ot moc liny
Mystigue, myslel jsem že Ti odešel ten řemen...? Nebo už jsi to opravil...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10680
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 21, 2009 20:41

JOKUBAT píše:Ahoj otevři výčko kudy nalejváš olej do motoru, jestli ti jde voda do oleje, tak to bude takové krémové (emulze ) pak je to asi těsnění pod palicí
Jen doplním z vlastní zkušenosti, pokud se s autem jezdí 5km tam a 5km zpět každý den tak tu emulzi udělá olej sám, nestihne se ohřát :wink: stačí jét 100km a je pryč :P
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009Obrázek

kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasitaxi » sob kvě 23, 2009 04:33

No já si spíš myslím,že to bude turbo. Je chlazené olejem a často jsem slyšel,jak při poruše vycuclo olej z motoru až na dno. I ten bílej kouř by odpovídal.
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

Petranek5
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: sob pro 08, 2007 19:51

Příspěvek od Petranek5 » ned kvě 24, 2009 21:27

Me se taky stracel olej a bylo to turbem.tri carky oleje se mi ztratili po ujrti asi 1000km
Renault 5 r.v. 1988 1,8 54Kw
Renault Megane r.v.1998 1,6e 66Kw
Renault Laguna II Grandtour r.v. 2002 1,9 DCi 88Kw @ 110Kw INITIAL paris
Renault Laguna III Grandtour r.v. 2009 2,0 DCi 110 Kw

mhronda
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte kvě 26, 2009 13:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od mhronda » úte kvě 26, 2009 15:51

Nazdárek. Já se táké přidám. Viděl bych to těř na 100% -turbo. Když bude pouštět málo ani na výkonu to moc nepoznáš. Za Náchodem je človíček, který prodává repas za rozumné peníze se zárukou. Rozumné tzn cca 6-7 tis. Posílá i na dobírku. Bohužel jsem někde zahrabal kontakt ale na netu se dá jistě najít.

mhronda
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte kvě 26, 2009 13:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od mhronda » úte kvě 26, 2009 15:54

Ps: kouř je cítit po spáleném oleji, spíš šedý než bílý?

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » ned kvě 31, 2009 13:42

Tak To Jsem nezkousel pocem jde citit ale je zarucene bili. A repas turba delal predchozi majitel v 90 000km.
Takze rikate koupit zas repas nebo Nove? Pozna se v tom nejaky rozdil? Asi jen Na penezence ze ? Udela to Nove turbo vetsi pruvan co?
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km)

life.l
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned kvě 25, 2008 20:08

Příspěvek od life.l » ned kvě 31, 2009 14:22

rozdíl zaručeně poznáš. nový je vždy lepší než repas, i kvůli záruce (na repas je max. 6 měsíců a na nový 2 roky). hlavně ať ti taky vyčistí motor od oleje, jak to propouští olej tak to XXXXXXX snad všechno. já jsem turbo měnil a tím že to nevyčistili mi přidělali docela dost práce.
renault mégane kombi 04, 1.9 Dci, 88 kw

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2319
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned kvě 31, 2009 15:34

www.superturbo.cz Za přetěsnění turba chtějí cca 6.000 Kč +DPH, za nový okolo 20. A výsledek bude stejný..Opravené turbo vyzkouší, změří na stolici.. Záleží samozřejmě na stavu turba, jestli bude přetěsnění stačit.. Garret dodává pouze přetěsňovací sadu, jiné opravárenské díly nejsou k dispozici. Po nasazení nového turba se musí vyčistit tlakové hadice a intercoler. Ta hadice by se správně měla vyměnit taky, ale stojí cca 3.500 Kč :(
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
comix13
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: ned úno 08, 2009 14:43
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

tesneni

Příspěvek od comix13 » úte čer 02, 2009 21:25

podle me pokud by to bylo tesneni pod hlavou tak by mizela voda, ted jsem to resil ...
laguna II privilege , 2001 230tis jiz 130t 1.9 DCI 6kvalt dodelavany tempomat
7,5 l/100km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 9743
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř čer 03, 2009 00:42

Hrnecek píše:www.superturbo.cz Za přetěsnění turba chtějí cca 6.000 Kč +DPH, za nový okolo 20. A výsledek bude stejný..Opravené turbo vyzkouší, změří na stolici.. Záleží samozřejmě na stavu turba, jestli bude přetěsnění stačit.. Garret dodává pouze přetěsňovací sadu, jiné opravárenské díly nejsou k dispozici. Po nasazení nového turba se musí vyčistit tlakové hadice a intercoler. Ta hadice by se správně měla vyměnit taky, ale stojí cca 3.500 Kč :(
Mimochodem Garret dodává všechny díly a mě firma www.turbopower.cz měnila komplet vnitřek včetně oběžných kol a se zárukou 1 rok. Každá kačka dobrá na úhradu jiných překvapení.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 372000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 200000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 348000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3041
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laco19 » stř čer 03, 2009 09:14

Šamša píše:
Hrnecek píše:www.superturbo.cz Za přetěsnění turba chtějí cca 6.000 Kč +DPH, za nový okolo 20. A výsledek bude stejný..Opravené turbo vyzkouší, změří na stolici.. Záleží samozřejmě na stavu turba, jestli bude přetěsnění stačit.. Garret dodává pouze přetěsňovací sadu, jiné opravárenské díly nejsou k dispozici. Po nasazení nového turba se musí vyčistit tlakové hadice a intercoler. Ta hadice by se správně měla vyměnit taky, ale stojí cca 3.500 Kč :(
Mimochodem Garret dodává všechny díly a mě firma www.turbopower.cz měnila komplet vnitřek včetně oběžných kol a se zárukou 1 rok. Každá kačka dobrá na úhradu jiných překvapení.
Menili teda turbinu s hriadelom aj koleso komresora?
Aky bol cenovy rozdiel medzi novym turbom a takto kompletne zrepasovanym? Mne vsade tvrdili, ze bud takyto repas na VNT turbach nerobia (maximalne loziska + vyvazenie) alebo dali cenu takejto opravy blizku cene noveho turba.
Mozno je ale ina dostupnost dielov na turba pre 2.2dci...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 9743
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř čer 03, 2009 10:23

Měnili ložiska s hřídelí a obě oběžná kola(kompresor, turbína), platil jsem 11000Kč i s DPH. Což je stále levnější než nové. Jinak s tou zárukou se to má tak, že i nové turbo má jen 1 rok, jako každý náhradní díl.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 372000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 200000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 348000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3041
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laco19 » stř čer 03, 2009 10:55

Šamša píše:Měnili ložiska s hřídelí a obě oběžná kola(kompresor, turbína), platil jsem 11000Kč i s DPH. Což je stále levnější než nové. Jinak s tou zárukou se to má tak, že i nové turbo má jen 1 rok, jako každý náhradní díl.
Neviem aky je rozdiel v cene turba 1.9dci a 2.2dci ale asi ceny budu velmi podobne. To moje 2.2dci stalo cca 19.500,-KC, takze tych 11.000,-KC je vynikajuca cena na v podstate nove turbo.
Myslim si ze zaruka sa da brat snad len ako informacia kvalite dielu (alebo info o drzosti firmy :wink: ). Nove alebo kvalitne zrepasovane turbo zlikviduje bud zle mazanie, nespravna montaz alebo uzivatel a firma ktora turbo zle zrepasuje ta z reklamaciou aj tak vyzenie. V kazdom pripade, tento diel by som naozaj nechcel reklamovat...

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2319
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » stř čer 03, 2009 20:13

Šamša píše:
Hrnecek píše:www.superturbo.cz Za přetěsnění turba chtějí cca 6.000 Kč +DPH, za nový okolo 20. A výsledek bude stejný..Opravené turbo vyzkouší, změří na stolici.. Záleží samozřejmě na stavu turba, jestli bude přetěsnění stačit.. Garret dodává pouze přetěsňovací sadu, jiné opravárenské díly nejsou k dispozici. Po nasazení nového turba se musí vyčistit tlakové hadice a intercoler. Ta hadice by se správně měla vyměnit taky, ale stojí cca 3.500 Kč :(
Mimochodem Garret dodává všechny díly a mě firma www.turbopower.cz měnila komplet vnitřek včetně oběžných kol a se zárukou 1 rok. Každá kačka dobrá na úhradu jiných překvapení.
Vidíš, tak mě tvrdili tohle, tak to je pozitivní, že se dá repasovat komplet..a ta cena je oproti novému luxusní..a co se záruky týká, říkal mi kluk z Renaultu, že Garret dává životnost turba 60.000 km :( ale jestli to je pravda????
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2319
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » stř čer 03, 2009 20:17

Laco19 píše:
Šamša píše:Měnili ložiska s hřídelí a obě oběžná kola(kompresor, turbína), platil jsem 11000Kč i s DPH. Což je stále levnější než nové. Jinak s tou zárukou se to má tak, že i nové turbo má jen 1 rok, jako každý náhradní díl.
Neviem aky je rozdiel v cene turba 1.9dci a 2.2dci ale asi ceny budu velmi podobne. To moje 2.2dci stalo cca 19.500,-KC, takze tych 11.000,-KC je vynikajuca cena na v podstate nove turbo.
Myslim si ze zaruka sa da brat snad len ako informacia kvalite dielu (alebo info o drzosti firmy :wink: ). Nove alebo kvalitne zrepasovane turbo zlikviduje bud zle mazanie, nespravna montaz alebo uzivatel a firma ktora turbo zle zrepasuje ta z reklamaciou aj tak vyzenie. V kazdom pripade, tento diel by som naozaj nechcel reklamovat...

http://www.turbopower.cz/servis.htm

Ty ceny jsou opravdu fajn..a oprava do 2 dnů :)
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » stř črc 29, 2009 15:39

Ahoj,
tak jsem tu opět ale teď vám to trosku více priblizim.

: auto žere už olej 500ml tak na 80km
na neutral při 2000 otackach KOUR NENI SKORO VUBEC VIDET PRUHLEDNY u 4000-4500 je kouř už tmavý Az černý.

: auto jsem kupoval 29.3.2009 s tím ze se měnil olej i filtr 29.2.2009 což není pravda olej ani filtr se neměnil takže nevím kdy byl menenen.
Nemůže byt utík způsoben tímto??

: pod motorem asi pod vanou je plno oleje ale vzhledem k tomu ze auto stalo skoro 2 mesice na jednom míste a na rovině tak z nej nevykaplo ani kapka oleje! ani když teď jezdíme tak na parkovišti po nás nezustava žádná skvrna. Tak nevím zdali to muže byt těsnění na vane či nikoli.

: předešli majitel měnil turbo při 90 000km a nic nestacel to by mi řekl vždyť by mu to mohli byt teď Uz jedno. Tak nevím zdali to je turbem

: na diagnostice v Renaultu mi o turbu nic neřekil nevím jestli diagnostika hlásí odcházející a špatne turbo. Závadu jsem ale zmiňoval načež mi řekli ze daji Nove těsnění na vanu za 500,- a pak umejou spodek auta a znovu na diagnostiku což se mi zda jako tahání peněz z cloveka který je laik. Ze? Přeci by jim to diagnostika ukázala hned ne? Vcem je problém tak díky za rady všem.
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km)

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2319
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » stř črc 29, 2009 18:27

No, takhle obrovský únik oleje značí buď velkou netěsnost motoru(nezdá se mi to moc pravděpodobné), daleko spíš vadnou turbínu... Nikdy a za žádnou cenu nevěř předchozím majitelům, nemůžeš-li za ně dát ruku do ohně..když už Ti lhal o oleji, proč by nelhal o turbu ?!? Spíš bych to viděl, že o špatným turbu už věděl a aby Tě uchlácholil, řekl že ho měnil...
To, že nevíš jak starej olej tam je, není moc dobrý-na neměněný olej jsou turba dost háklivý..proto taky na dCi-íčkách tak odcházej-Renaultí nesmyslný 30-tisícový servisní intervaly..

Každopádně bych auto odstavil a nechal zkontrolovat turbo dřív, než odejde úplně a zk..víš motor... viewtopic.php?p=223608

Šikovnej mechanik ho má venku za odpoledne..

Nebo-sundej sací potrubí od turba a jestli tam objevíš víc oleje než je zdrávo-máš řešení doma. Jestli to bude jen lehce mastné, nebo suché-turbo by mělo být ok..
Jestli pozná diagnostika turbo, to upřímně nevím... Já mám okolo turba taky stopy oleje, ale jen tak že je to lehce mastné, oleje na 13 tisíc km neubyla ani čárka...
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3041
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laco19 » stř črc 29, 2009 19:12

Mystique píše:Ahoj,
tak jsem tu opět ale teď vám to trosku více priblizim.

: auto žere už olej 500ml tak na 80km
na neutral při 2000 otackach KOUR NENI SKORO VUBEC VIDET PRUHLEDNY u 4000-4500 je kouř už tmavý Az černý.

: auto jsem kupoval 29.3.2009 s tím ze se měnil olej i filtr 29.2.2009 což není pravda olej ani filtr se neměnil takže nevím kdy byl menenen.
Nemůže byt utík způsoben tímto??

: pod motorem asi pod vanou je plno oleje ale vzhledem k tomu ze auto stalo skoro 2 mesice na jednom míste a na rovině tak z nej nevykaplo ani kapka oleje! ani když teď jezdíme tak na parkovišti po nás nezustava žádná skvrna. Tak nevím zdali to muže byt těsnění na vane či nikoli.

: předešli majitel měnil turbo při 90 000km a nic nestacel to by mi řekl vždyť by mu to mohli byt teď Uz jedno. Tak nevím zdali to je turbem

: na diagnostice v Renaultu mi o turbu nic neřekil nevím jestli diagnostika hlásí odcházející a špatne turbo. Závadu jsem ale zmiňoval načež mi řekli ze daji Nove těsnění na vanu za 500,- a pak umejou spodek auta a znovu na diagnostiku což se mi zda jako tahání peněz z cloveka který je laik. Ze? Přeci by jim to diagnostika ukázala hned ne? Vcem je problém tak díky za rady všem.
Diagnostika nic nepovie, informacie musi posudit skuseny technik a az ten rozhodne co dalej. Chybove hlasenie "vadne turbo" neexistuje, moze byt problem s tlakom vzduchu (napr. aj koli vadnej regulacii alebo diere v intercooleri) ale ked je zaroven aj velka spotreba oleja tak je vada turba dost pravdepodobna.
Ked je cely spodok motora zaolejovany cerstvym olejom tazko je hladat skadial to tecie, preto je naozaj dobre motor najprv umyt a potom hladat unik.
U teba to vyzera skor na tecenie oleja von z motora ako na spalovanie. Netreba lezat pri vyfuku a sledovat farbu dymu. Sleduj to za jazdy, dym zo spalovania oleja by si si za sebou urcite vsimol a ak by aj nie, zacali by ta prenasledovat hasici :wink:

Mystique
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: čtv bře 26, 2009 07:55

Příspěvek od Mystique » stř črc 29, 2009 20:26

Myslíš ze to je netesnost v motoru? Ze olej uniká dospalovani? Ale i když jedu pomalu a pak hned na 3 a plnej tak nepozoruji zadny kour ani bilej. A ani když zastavím a mám nastartováno tak nic z auta nekape.


Rozdelat sací potrubí nevím jak jsem uplnej laik. Tak to asi nekomu hodím ať to zkoukne.

A ještě se zeptám turbo se neda přeměřit jako třeba vstriky??


A jinak kdybych teď vyměnil olej i filtry nespravi se to??? Díky
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km)

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3041
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laco19 » stř črc 29, 2009 20:53

Mystique píše:Myslíš ze to je netesnost v motoru? Ze olej uniká dospalovani? Ale i když jedu pomalu a pak hned na 3 a plnej tak nepozoruji zadny kour ani bilej. A ani když zastavím a mám nastartováno tak nic z auta nekape.


Rozdelat sací potrubí nevím jak jsem uplnej laik. Tak to asi nekomu hodím ať to zkoukne.

A ještě se zeptám turbo se neda přeměřit jako třeba vstriky??


A jinak kdybych teď vyměnil olej i filtry nespravi se to??? Díky
Ak by sa olej dostaval do spalovania to by dost dymilo. Pri prudkej akceleracii tie nase diesely zadymia ale to je normalne. Je tazke na fore posudzovat ako velmi to dymi ale ked nevidis v spataku pre dym na auto iduce za tebou, je iste ze ti odislo turbo.
Pises ze mas unik oleja, takze ho asi aj kontrolujes a dolievas, nemas ho tam nahodou vela, ze? Merat treba na rovine, inac ho nameras aj o 1l menej a nasledne motor olejom prelejes.
Nejako sa ten olej pod motor musel dostat, mohlo sa to sice stat aj neopatrnostou pri vymene ale ked pises ze sa olej straca tak tam skor natiekol z motora. Ak by si nechal motor bezat dlhsie mozno by si sa aj nejakej kvapky dockal. Netreba spekulovat, vyutieraj spodok motora dosucha, prejdi par km (nie 20 lebo bude opat spinavy cely spodok) a uvidis skadial sa tam ten olej dostal.
Vymenou oleja a filtrov by sa to nemalo opravit. Ja by som olej vymenil az po zisteni skadial to tecie a po oprave - liat do motora spat vypusteny olej je trosku barbarstvo :wink: .

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host