Sada na čistenie svetlometov
Sada na čistenie svetlometov
Čaute, chcel by som sa spýtať, či má niekto skúsenosť s touto sadou na čistenie svetlometov: https://www.jutro.sk/p/46474/sada-stren ... -14-dielna Funguje to naozaj dobre, alebo je to skôr zbytočné a oplatí sa radšej dať si to profi vyčistiť? Vďaka za rady!
Re: Sada na čistenie svetlometov
Ahoj.
Dle mého názoru opřeného o údržbu docela slušného počtu aut je vcelku jedno, jakou sadu jaké značky použiješ. Jde víc o ruce, než o nápis na tubě lešticí pasty. V principu jde o to odstranit škrábance a okoralou vrstvu plastu, sjednotit a vyleštit povrch do maximální možné hladkosti.
Na pravidelný čištění a leštění zašlejch světel v denním provozu (dodávky náklaďáky) beru normální MetalPolish od Autosolu na kus molitanu. Prostě proto, že dobře ubírá a protože ho mám po ruce (chromy a nerez na motorkách). Dobře funguje klasický TEMPO za pár kaček. Jestli použiješ nějakej filc na vrtačku, nebo houbičku (třeba na nádobí, ale jen měkkou stranou) je vcelku jedno, jen se od toho odvíjí čas práce. Ale neni kam spěchat a když přeženeš otáčky + přítlak, tak podklad spíš ještě poničíš než opravíš.
Pokud jsou světla jetý hodně, tak klasicky šmirglpapír na pěnovou gumu (houbičku) a hezky zamokra šmrdlat od cca 400 do 2000.
Pokud chceš, aby to taky nějakou chvíli vydrželo, je dobrý po renovaci světla důkladně odmastit a udělat nástřik bezbarvym lakem s UV ochranou.
Abych ti dal jednoduchou odpověď, za 8,5 € je to rozumná startovací sada, kterou si ale stejně ještě doplníš. Na lehký přeleštění OK, na důkladný restaurování pouze jako základ širšího sortimentu.
Jestli chceš jen čas od času přeleštit jedny světla, dává to smysl - ať sada nebo ta houbička + Tempo...
Jestli chceš bez zkušeností restaurovat / zachránit svoje světla, a dýl na ně nemuset šáhnout, zvol si profi servis. Dražší, ale na první (druhej, desátej) pokus 100% lepší.
Jestli to chceš dělat častejc a na více autech, je lepší se vybavit hromadou (vlastně levnýho) základního materiálu z nějakýho krámu s barvama a materiálem na leštění / broušení. Mechanizace je až to poslední, co vlastně nutně nepotřebuješ (ale je na ní větší marže, tak se propaguje).
Dle mého názoru opřeného o údržbu docela slušného počtu aut je vcelku jedno, jakou sadu jaké značky použiješ. Jde víc o ruce, než o nápis na tubě lešticí pasty. V principu jde o to odstranit škrábance a okoralou vrstvu plastu, sjednotit a vyleštit povrch do maximální možné hladkosti.
Na pravidelný čištění a leštění zašlejch světel v denním provozu (dodávky náklaďáky) beru normální MetalPolish od Autosolu na kus molitanu. Prostě proto, že dobře ubírá a protože ho mám po ruce (chromy a nerez na motorkách). Dobře funguje klasický TEMPO za pár kaček. Jestli použiješ nějakej filc na vrtačku, nebo houbičku (třeba na nádobí, ale jen měkkou stranou) je vcelku jedno, jen se od toho odvíjí čas práce. Ale neni kam spěchat a když přeženeš otáčky + přítlak, tak podklad spíš ještě poničíš než opravíš.
Pokud jsou světla jetý hodně, tak klasicky šmirglpapír na pěnovou gumu (houbičku) a hezky zamokra šmrdlat od cca 400 do 2000.
Pokud chceš, aby to taky nějakou chvíli vydrželo, je dobrý po renovaci světla důkladně odmastit a udělat nástřik bezbarvym lakem s UV ochranou.
Abych ti dal jednoduchou odpověď, za 8,5 € je to rozumná startovací sada, kterou si ale stejně ještě doplníš. Na lehký přeleštění OK, na důkladný restaurování pouze jako základ širšího sortimentu.
Jestli chceš jen čas od času přeleštit jedny světla, dává to smysl - ať sada nebo ta houbička + Tempo...
Jestli chceš bez zkušeností restaurovat / zachránit svoje světla, a dýl na ně nemuset šáhnout, zvol si profi servis. Dražší, ale na první (druhej, desátej) pokus 100% lepší.
Jestli to chceš dělat častejc a na více autech, je lepší se vybavit hromadou (vlastně levnýho) základního materiálu z nějakýho krámu s barvama a materiálem na leštění / broušení. Mechanizace je až to poslední, co vlastně nutně nepotřebuješ (ale je na ní větší marže, tak se propaguje).

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host