Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
petrk
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od petrk » pát čer 14, 2019 09:27

Jaké máte zkušenosti s přesností měření průměrné spotřeby ?
Mám motor 1.3 TCe 140 a po prvních 2 natankováních plné nádrže mi vychází rozdíl 0,7 a 0,5 l/100km (PP 5,8 - skutečnost 6,5, PP 5,9 - skutečnost 6,4).
U předchozího Megane II s 1.4 72kW jsem se mohl na spotřebu a tedy i dojezd spolehnout, rozdíl se vešel do 0,1-0,2 l/100km.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

Ondra UH
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 05, 2019 20:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od Ondra UH » pát čer 14, 2019 10:12

Na youtube jsem si našel video, kde testovali právě mimo jiné i Megana 103KW a tam byla uvedena odchylka 0,2l. Faktem je, že úsek nebyl moc dlouhý.
Megane grandtour, 1.3 - 103kw, manuál, 7/2019, Intens + hromada doplňků

hoper007
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 24, 2019 09:31

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od hoper007 » pát čer 14, 2019 10:34

Mám to podobně. Zjistil jsem ale jednu věc a to , že při resetu tl. OK na volantu se vymaže jen údaj v tachometru a ne v té ECO aplikaci když není zobrazena. Zřejmě to pak měří nějak průměrově. Je to ale pouze moje domněnka. Teď zkouším nové měření s resetovanou ECO aplikací. Jinak na FLUENCE 2010 to měřilo hodně přesně.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1391
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od niky79 » pát čer 14, 2019 10:45

U Megane II slo zjistit vysi spotrebovaneho paliva, u MIV to nejde, tam je pouze prumerna spotreba.

Neni problem v tomto?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Pipoo
Junior member
Příspěvky: 249
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od Pipoo » pát čer 14, 2019 16:13

Ja mam aktualne 7,1l a a uz asi mesiac sa mi to nezmenilo hoci chodim po meste alebo kratsie trasy cca 30km denne alebo ani ked som isiel dlhsiu trasu.
Renault Megane GrandCoupé 8.2018 Intens 1.6 Sce 84kw - sivá Titanium , Pack Navigácia Plus, Pack Winter, Zatmavené zadné okna
Leto - 205/55 R16 (91)V Bridgestone Turanza
Zima - 205/55 R16 (91)H Kleber Krisalp HP3

rk69
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od rk69 » pát čer 14, 2019 16:51

Rozdiel medzi PP a dotankovaním je 0,2 l v prospech PP, potvrdené viackrát na tej istej pumpe a tom istom stojane tankované vždy po min. 840 km aby to neskresľovalo meranie.Jazdím denne kolečko 210 km, takže to mám za tých 68000 km odsledované...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,336000 km

petrk
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od petrk » pát čer 14, 2019 16:53

Po natankování jsem opisoval průměrnou spotřebu z přístrojovky a pak ji nuloval tlačítkem OK. Z ECO aplikace jsem spotřebu nevyčítal.

Množství spotřebovaného paliva se u motorů se vstřikováním vypočítává z doby vstřiku a konstanty, která je ovlivněná tlakem vstřiku, průměrem trysky apod. Spotřeba na 100km je pak samozřejmě přepočítávána ujetou vzdáleností. Takže chyba nemusí být jen v měření paliva, ale i ujeté vzdálenosti. Podle navigace a radarů vím, že mi tachometr ukazuje při rychlosti 50 km/h o 3 km/h více. Kdyby i takto proměřovala ujetá vzdálenost (o +6 %), pak by při spotřebě např. 6,5 l/100km došlo k ujetí 106 km (+6 %) a palubní počítač by ukázal jen 6,13 l/100km. Jelikož ale i při výpočtu spotřeby a natankovaného množství vycházím z ujeté vzdálenosti, kterou změřilo vozidlo, pak bych měl spočítat stejnou spotřebu.

Je pravda, že v Megane II bylo měření spotřebovaného paliva. To tady nyní není, takže nemohu porovnat spotřebované a dotankované množství paliva, ale zkusím někdy porovnat ujetou vzdálenost na denním počítadle podle označení km na dálnici.

Ještě jedna věc, která může být v provovnávání špatně. Spoléhám se na údaj z čerpacího stojanu. Tankoval jsem u stejné značkové čerpací stanice, pokaždé u jiného stojanu. Muselo by jim to všude proměřovat o dost procent. Našel jsem, že platí, že ověřený stojan na naftu a benzin má povolenou chybu 0,5 %. Při kontrolách je prý menší, do 0,15 %.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

kadliiik
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od kadliiik » pát čer 14, 2019 21:46

Tachometr ukazuje vyšší rychlost než jakou jedeš, ale palubní počítač pracuje s reálnou rychlostí. Schválně si hoď na dálnici tempomat, třeba na 134 km/h a pak vynuluj palubní počítač a dívej se na průměrnou rychlost - bude to ukazovat 129,1 km/h nebo tak něco, byť na tachometru bude těch 134 km/h.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host