Po nastartování chcípne

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
wimpi
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » úte čer 04, 2019 14:15

Zdravím, malinko mě trápí novej kůň ve stáji. Grand Scenic II 1.6 82 KW 2007.

Po koupi se objevil problém, že po prvním nastartování okamžitě chcípnul (první ,,studený" start, druhý pokus v pořádku). Nebo trochu déle točí, nastartuje a nechcípne. Někdy se to neprojeví, někdy jo. Je to nahodilé.

Soudil jsem to na přesuvník, tak jsem ho nechal s rozvody vyměnit a preventivně jsem vyměnil i čidlo polohy vačky. Rovnou jsem vyměnil i svíčky a filtry. Vše bylo ok, šlapalo to jako hodinky. Tichý, klidný motor, krásně táhne. Za pár dní jsem se dostal i k výměně oleje. Dle servisního manuálu 5W-30! A od té doby se mě příznaky vrátili. Diagnostika mlčí, žádné chyby.

Snímač polohy kliky? Snímač teploty nasávaného vzduchu nebo chladící kapaliny? Nebo poškozená izolace jedné z cívek?

Problém je jen a pouze se startem. Jako to chytne, má klidný volnoběh, neklepe se, jde krásně za plynem spotřeba 7,5-8l dle řidiče.

Děkuji

zdeno255
Advanced member
Příspěvky: 427
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od zdeno255 » úte čer 04, 2019 16:24

Zvykne blbnút el.mag ovladanie predsuvníku. Malo by stačiť jeho vyčistenie. Skús to.
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4
FIAT Marea Weekend 1.9JDT 105 chip 130PS, Honda CBR 600F4i 110 PS,

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 890
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od marek230177 » úte čer 04, 2019 17:53

A na olej 5W/30 se příště vyprdni. U tohoto motoru není k jeho používání žádný důvod. Především olej pro tento motor musí plnit specifikaci Renault RN0700. A ostatní je nepodstatné. Já do tohoto motoru ženě celý čas dávám 10W/40 a motor má čtvrt milionu v té nejlepší kondici. Oleje nižší viskozity obvykle víc mizí a v mezidobí je pak třeba dolévat. Já naplnim 4,8 litru a po 18-20 tisících km vyleju 4,5 litru.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master II Furgon L3H2 2,5dCi 88kW G9U650 (*2010) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i/16V 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i/16V 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i/16V 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i/16V 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

wimpi
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » úte čer 04, 2019 18:58

Splňuje jak RN0700 tak API A5/B5. Navíc je přímo v servisním manuálu pro motory 1.4 1.6 a 2.0 uveden právě 5W-30 ELF SXR. Stejně tak pro motory 1.9dCi s filtrem pevných částic. 5W-40 je pro 1.5 dCi. U ostatních je 5W-40 jako alternativa. Naopak nevidím důvod pro používání 10W-40. Každopádně podle mě neměla výměna oleje s tímto jevem nic společného. Ten motor je primárně stavěný právě na 5W-30. Zítra zkusím to ovládání přesuníku a možná kontakty škrtící klapky

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11171
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od Šamša » úte čer 04, 2019 21:32

Nevím jaká zima je u tebe, ale specifikace 5W30 je uvedená u teploty použití -25°C, u teploty -20°C je výše uvedená hodnota 10W40. Takže teď v létě naprostý nesmysl, lépe to mazat určitě nebude, naopak nízké vizkozity trpí na střih olejového filmu a nestabilitu při přehřívání. Takže názor marek230177 podporuji. A motor K4M není vůbec primárně stavěný na žbryndu, v době vzniku před 20 lety ani takový olej neexistoval a evoluce na tom motoru byla prakticky žádná. Zase pouze marketingový tah, jak snížit papírovou spotřebu použitím nízkoodporového oleje, ale za jakou cenu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
marek230177
Experienced member
Příspěvky: 890
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od marek230177 » stř čer 05, 2019 06:28

Nenapsal bych to lépe. Shrnul bych to asi tak: U motoru K4M je vlastně úplně jedno, jaký SAE olej se použije. Dokonce původně v 90. letech v Megane a Scenicu první generace tento motor normálně mazala i 15W/40 a v pohodě s tím motor dával over 300 tisíc km.
K4M je koncepčně starý (zaplať pánbůh) motor, jehož kořeny sahají do první poloviny 90. let. Viskozita 5W/30 tehdy neexistovala. A to bych ještě rád zdůraznil jednu dost často opomíjenou skutečnost - olej vyšší viskozity vyvíjí v systému vyšší provozní tlak, a to ve všech teplotních a pracovních režimech, což je pro motor velkým přínosem. Naopak nezřídkakdy se stává, že oleje nízkých viskozit způsobují nutnost olej dolévat, protože ho motor prostě baští. Neplatí to vždy (třeba holka v Opelu Corsa má olej 5W/30 Dexos2 a za rok se jí na měrce ztratil milimetr), ale zejména u koncepčně starších motorů a motorů s vyšším nájezdem se to stává.

Spíš, než spekulovat nad SAE, bych se zaměřil na včasnou výměnu. Včasnou u mě znamená městský provoz 10 tisíc km, delší trasy max. 15 tisíc km, a samozřejmostí je max. 1 rok (to v každém případě). A jestli mám v motoru desítku nebo pětku, to je úplně fuk. Rozdíl je pouze v míře vyvětrání peněženky, neb 5W/30 stojí cca dvojnásobek oproti 10W/40.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master II Furgon L3H2 2,5dCi 88kW G9U650 (*2010) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i/16V 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i/16V 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i/16V 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i/16V 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i/16V 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

wimpi
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » stř čer 05, 2019 12:44

Auto jezdí v příměstském provozu cca 10km tam a 10km zpět. Celoročně na Vysočině. Často se s tím popojíždí i na kratší vzdálenost. Včasné mazání je přínos. Servisní interval mám nastavený na 10 000km.

Můžeme se ale vrátit k tématu? Nějaké jiné nápady, kde bych mohl případně hledat zradu? Děkuji

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11171
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od Šamša » stř čer 05, 2019 13:52

Váhu vzduchu čistím sprejem při každé výměně oleje, tedy na dCi motoru, na turbovce žádná není. První start... hmmm co podávací čerpadlo a tlak v liště? Škrtící klapka čistá?
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

wimpi
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » pát čer 14, 2019 19:55

Taky zatím nepomohlo nic z výše zmíněného. Ale něco přece jen. Dneska jsem byl natankovat plnou a ejhle, auto startuje na cvrnk. S ubývajícím benzínem jsem měl pocit, že je to horší a horší. Plná nádrž mě potvrdila to, co už jsem si chvíli myslel. Unavené palivové čerpadlo.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů