Stránka 1 z 2
1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon kvě 06, 2019 14:04
od Kuccinni
Ahoj.
Množí se zkazky o tom, že tento motor je kontrukčně velmi špatný. Vím, že tohle téma už tu někdo vytáhnul, nicméně všechno to tak nějak vyšumělo.
Vzhledem k tomu, že jsem kupoval auto s tímto motorem v roce 2016, kdy toho o něm nebylo ještě tolik známo, si kladu otázku zda by nebylo lepší se ho zbavit dokud je čas

Najedu cca 7 tisic za rok.
jezdím trasy do 10km, jednou za týden dál - třeba 30-40km.
Četl jsem o problémech o sáknutí benzinu do oleje.
Rád bych se zeptal, zda je to opravdu obecný problém všech těchto motorů a nebo jen vybraných kusů.
Při množství aut s tímhle motorem by se při nějaké konstrukční vadě jednalo přece o totální průser a Rencek by z toho měl velké problémy.
Jak na tom jste ? Je tu někdo kdo s tímhle motorem nemá problémy i při nájezdu přes 100 tisíc ?
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon kvě 06, 2019 14:23
od Banana
Nejsou nutne zadne obavy, je to velice dobry motor. U posledni verze motoru jsou provedeny konstrucni upravy a motor je v pohode. U maleho mnozstvi motoru opravdu dochazelo k problemum, kdyz se provozoval na male vzdalenosti, spatny benzin a nedostatacne vymena oleje.
Urcite doporucuji menit olej kazdy rok a brat lepsi palivo a motor je v pohode.
Podivejte se na inzeraty, prodavaji se auta s najezdem pres 150 tisc km. Rozhodne to neni zadny pruser.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon kvě 06, 2019 19:34
od zdeno255
U veľa motorov sú problémy a ja by sm sa im z ďaleka vyhol. Šťastný človek ktorý s nim nemá problémy
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon kvě 06, 2019 21:29
od Šamša
Hlavně tenhle motor nepodtáčet a volit spíše dynamičtější režim jízdy, což je u všech přímovstřikových motorů nutnost.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 08:08
od Kuccinni
Banana píše: ↑pon kvě 06, 2019 14:23
Nejsou nutne zadne obavy, je to velice dobry motor. U posledni verze motoru jsou provedeny konstrucni upravy a motor je v pohode. U maleho mnozstvi motoru opravdu dochazelo k problemum, kdyz se provozoval na male vzdalenosti, spatny benzin a nedostatacne vymena oleje.
Urcite doporucuji menit olej kazdy rok a brat lepsi palivo a motor je v pohode.
Podivejte se na inzeraty, prodavaji se auta s najezdem pres 150 tisc km. Rozhodne to neni zadny pruser.
Dá se nějak říct od kterého roku /měsíce je to lepší? Co vlastně znamená kód motoru H5F F4? F4 je označení nějaké čtvrté verze?
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 09:00
od zdeno255
Ani posledné verzie nie sú najspoľahlivejšie, ale sú na to o niečo lepšie. To je jediný motor ktorému by som sa z ďaleka vyhol.
Z 30 predaných sa na 20 menil motor. To že ma 150 000 km neznamená že je ok ten motor. Je to časovaná bomba. Ale ak chceš chod do toho.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 09:55
od Kuccinni
wow. to jsou oficialni cisla z nejakeho autorizaku ?

Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 10:21
od Banana
zdeno255 píše: ↑úte kvě 07, 2019 09:00
Ani posledné verzie nie sú najspoľahlivejšie, ale sú na to o niečo lepšie. To je jediný motor ktorému by som sa z ďaleka vyhol.
Z 30 predaných sa na 20 menil motor. To že ma 150 000 km neznamená že je ok ten motor. Je to časovaná bomba. Ale ak chceš chod do toho.
Koukam, ze internet snese hodne velke lzi, samozrejme ze tomu neverte, to by nedelali nic jiného nez menili motory

Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 10:26
od zdeno255
Naposledy som menil v januári na Kadjare.

a mal pár tisíc.

Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 13:07
od kadliiik
To je sice určitě silný osobní zážitek, ale nijak neprokazuje, že se z 30 prodaných měnil ve 20 motor, ani když k tomu dvakrát mrkneš

Já minulý měsíc u toho motoru měnil termostat a v servisu nevypadali, že by se jim tam válelo 50 motorů, ze kterých bych mi ho mohli na počkání přendat
Ten motor je podle mě v pohodě, jen k němu nemůže člověk přistupovat tak bezúdržbově jako ke starším atmosférám. Na Scenicu II 1,6 jsme měnili olej po 2 letech či 30 000 km, má najeto 250 000 km a pořád slouží. 1.2 TCe asi takové zacházení nevydrží. V samotném servise mi řekli, ať občas olej zkontroluju. V kombinaci s internety jsem podlehl davové psychóze a valil do servisu, když jsem zjistil, že mám stav oleje nad horní rysku. Jenže jsem si neuvědomil, že jsem nestál na úplné rovině.V samotném servise pak taky naměřili jinou hladinu na parkovišti před servisem a jinou na dílně. Sumárum, hladina byla ok, trochu mi odsáli, když už jsem tam byl a jezdím spokojeně dál

Takže moje poučení je, nehrotit to a nenechat se zbytečně nervovat internetama. A zbavovat se kvůli tomu dobře fungujícího auta, to asi přehnané je.
Ten motor taky prošel několika úpravama, těžko generalizovat každá 1.2 TCe je špatná.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 07, 2019 17:13
od jaggerl
Bohužel motor 1.2 TCe opravdu povedený není a to ani poslední modifikace, i když jistá zlepšení zde jsou. Pokud jezdí ve městě, je nutné měnit olej každý rok, nejdéle po 10 až 12tis, čas od času jej pořádně protáhnout.V zimě se pomalu zahřívá, tedy dle výbavy doporučuji požívat stínení mřížky chladiče, které je možné koupit přímo u Renaultu. Pokud se o tento motor šlověk stará, tak i slouží. Tchán má najeto u 85kW verze 180tis, manželka u 97kW verze 84tis, olej měníme jak uvádím.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: stř kvě 08, 2019 08:06
od Renaulťák
K oficielnim statistikam se nikdo nedostane. Kolik bylo 1,2 motoru vyrobeno, by nekdo vedet mohl. Predpokladam, ze za ty roky urcite slusne státisíce. Motor neni pouze v Renaultach. Kvalita musi byt sledovana a vyhodnocovana. Vsechny automobilky jsou auditovany a nedovedu si predstait, ze az tak velky prusvih by se dal dlouhe roky zakryvat.
Ze skusenostmi z koncernovyma sluzebakama vim, ze byly spise ziznive na olej. Je klidne mozne, ze pred vymenou byly vice mazany benzinem, nebo naftou. Musely by se delat prubezne zkousky oleje.
Zatim zadny muj Renault olej nezral. Mozna zral a redil.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pát kvě 10, 2019 08:03
od jaspa666
No boli 2 druhy 1.2Tce, tie 100 koňové čo dávali napríklad do Modusu či Clia III, boli dobré - síce žerú olej ale dá sa...
Tieto o ktorých je reč - v Meganoch napríklad boli dosť katastrofa a naozaj sú nepodarené. Bol som vo februári v servise Renault a bol tam jeden pán, ktorý mal 30.000km na 1.2Tce Mégane III a hovoril, že je neustále v servise, stále mu tam niečo na motore menia, poúčajú ho, aké má držať otáčky pri jazde atď....po malej chvíli rozhovoru prišiel servisný technik, ktorý mu povedal, že mu bola schválená výmena motora.... ak proste viem, že je tu takéto riziko, nešiel by som do toho motora ani omylom.
Kto tento motor už má, tak sa musí oň veľmi dobre starať, kto ho ešte nemá, nech ho ani nekupuje

Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pát kvě 10, 2019 09:16
od Belous
A co vlastně znamená "..se o něj dobře starat"?
Mám 1.2TCe 85kW (najeto 103tkm, r.2012), již druhý motor a stejně jako ten první žere olej (0,2/1000km).
Po městě moc nejezdím, spíše delší trasy od 20km. Olej měním po roce (15tkm), přidávám aditivum VIF, nebo beru lepší benzín, motor netočím za studena, nešlapu mu na krk pod 2tis. ot., nehoním ho na dálnici nad 3tis. ot., vypínám start/stop.
K autu, jako k dalším věcem, se chovám slušně.
Co tedy dělat dalšího, aby ten motor vydržel?
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pát kvě 10, 2019 14:26
od jaspa666
no takýmto spôsobom sa o neho dobre staráš
meníš častejšie olej, robíš dlhšie trasy, aditíva.... keby si jazdil poskakovačky po meste, olej po 30.000km atd, tak je už po smrti
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pát kvě 10, 2019 14:48
od Belous
No zdá se, že v Západním Německu měli štěstí na testovaný kus. Na druhou stranu není možné jezdit jen po dálnicích a mít nohu na podlaze:
https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/1307343796070462
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: sob kvě 11, 2019 10:25
od Šamša
Hlavně bych nepoužíval specifikaci 5W30, která je určená pro start/stop systémy a přejít na kvalitní 5W40 nebo 5W50, který nemění viskozitu ani při tepelném zatížení.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: sob kvě 11, 2019 16:21
od Banana
Tohle uz je min. druhy takovy clanek, kdyz jsem ten motor kupovat pred cca 2,5 rokem, tak jsem procetl kde co a uz delali taky rozborky, vsude sama chvala. Opotrebeni valcu vsude bylo minimalni. Pak zde chlapci z RNnews zacali sirit ty bludy ohledne toho motoru. Ale jak jsem psal, mam najezdeno k 30 000km, motor slape jako hodinky, zadne problemy s olejem. Jezdim kazdy den cca 10 km do prace a 10 km z prace + delsi trasy o vikendech . Motor se zahriva celkem rychle, tankuju na Shellce nebo Benzine, olej menim kazdy rok. Ten motor je posledni verze co se vyrabela, je mozne ze ty ranne verze byly horsi.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: sob kvě 11, 2019 18:26
od zdeno255
Bludy to nie sú. Ale presviedčať ťa nebudem. Mám s tými motormi veľa skúseností, takže viem svoje. Jasné, že su aj spokojný zákazníci ktorí majú tisíce km bez problému. Ja ten motor ale nikdy nekúpim a ani ho nikomu neodporúčam.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte kvě 14, 2019 10:43
od Banana
Samozrejme, ze si nedelam iluzi, ze ten motor bude nesmrtelny, je nutne se o nej starat.
Bohuzel uz to není, to co bejvávalo dříve, mam jedničkovou Octavku 20let starou, 1,9TDI, ten motor ma k 400tis, posledních 10 let ji provozuju na kratke trasy po meste a motor slape. Celkove ta octavka je mnohem lepe vyladena, nic neskripe apod, nez dnesni nova auta. To je panecku auto, takove uz dneska nevyrobi zadna znacka, tyhle dnesni preplnovane motory nikdy nevydrzi takovy najezd.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon zář 09, 2019 12:00
od bobMegane
Podle pana Vaculíka z redakce SM, ten Meganovský 1.2 TCE má prostě stejné konstrukční chyby jako 1.2 TSI I gen. tj. E111. Kamarád jej má v Golfu VI a schválně jestli vám to něco připomíná
- v zimě špatně topí a pokud se stojí v koloně klesá teplota dokonce
- na krákých trasách se ředí olej s benzínem - může "záhadně přibývat" oleje
- karbonuje
- díky zředěnému oleji může začít papat olej
Koncern odstranil nedostatky až v II generaci TSI modelů, tj E211. U Renaultu je to konstrukčně pořešené až v 1.3TCe.
Jinak koncern se trápil v E111 fatálně s rozvodovým řetězem, ale ten se dá za 10000kč předělat na širší a je klid. Můj kamarád si Golf nechal i tak, protože mu vůz jinak vyhovuje - dynamika, odhlučnění a interiér jsou prostě podařené a zbytek má ještě Golfovskou výdrž.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon pro 16, 2019 10:50
od bobMegane
Jinak psali jsme to již v jiné sekci, u motoru 1.2 Tce bude dobré v zimě
- dát kryt na přední masku
- jezdit s kvalitnějším benzínem 100oc(méně samozápalů), já bych kvůli vstřikům dával aditivum, cenově to nikoho nezrujnuje, protože z mých dlouholetých zkušeností klesne spotřeba o cca 0,3l-0,4l.
- měnit olej častěji holt a nedávat tam něco ala Mogul

Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: ned kvě 17, 2020 19:34
od Sroty
Původně jsem sem jako spokojený majitel 1.2 TCE chtěl napsat nějaký oponující text, nicméně jsem si dal tu práci, propátral internet a skutečně jsem narazil na stránky, kde se sdružují majitelé vadných 1.2 TCE a chtějí padat hromadnou žalobu na alianci, a žádají zásah francouzské vlády. To vše proběhlo na začátku roku 2020, veškeré další události nejspíše zbrzdil virus. Těžko soudit, jak moc jsou údaje na stránkách relevantní, nicméně k současnému datu je evidováno 860 případů selhání motoru 1.2 TCE H5F, a to už rozhodně nejsou jednotky vadných kusů.
Odkaz zde:
https://casse-moteur-renault.weebly.com ... intes.html
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: pon led 31, 2022 22:06
od Raymond
Já nyní s motorem (130k) řeším podobný problém. Mám najeto cca 110 tis. km (r.v. 2014 koupeno nové, pravidelný servis) a prý mi praskl pístní kroužek válce a celý objem oleje jsem prohnal výfukem. Ročně najedu cca 15 000 km, olej měním každý rok a to elf normovaný přesně dle výrobce. Poslední 3,5 roku mám problémy s nadměrnou spotřebou oleje, cca 2 dcl na 1000 km. Cena opravy v autorizáku cca 60 000 Kč. Takže jsem pěkně nasranej. Asi budu taky muset koupitna zimní období kryt chladiče, většinou jezdím jízdy do 30 km.
Re: 1.2 TCe 115 H5F
Napsal: úte úno 01, 2022 07:12
od ZDENECEKCZ
Kryt ti nicemu nepomuze. Ano, prohreje se driv motor, prohreje se olej, voda. To ano.
Spis jde o to, ze ten motor proste je blbej. On treba muze jezdit 1000km mesicne. Ale jde o to, jake ma trasy. Ten motor je prej dobrej, kdyz se s nim jede 50, 100km na jeden zatah. A ne hopsajdy po meste. Prave ty ho zabiji. Osobne, kdybych ho mel, tak proste jednou tydne si s nim udelam vylet, jen tak, proste odjel bych treba 100km kolecko a v zivejsim rezimu. Ne jet na 2tis ot, ale davat mu chutnat i cervene pole.otackomeru.
O tom motoru uz bylo sepsano strasne moc, nici se v rozmezi 30-80tis. Ano, jsou lidi, co s nim najeli 120tis. No bohuzel u tohoto motoru to ceka asi uplne kazdeho manitele, ze mu to jednou zaklepe.
Bohuzel vsecky auta s timto motorem jsou cenove hodne dole.
Jinak na autorizak bych se vykaslal a sel do nejakeho provereneho garaznika. Ten se s cenou dostane o dost nize. No a pak co nejrychleji prodal a uz na to nemyslel.