LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » pon úno 11, 2019 13:40

Ahoj, chtěl bych se zeptat na názor zdejších matadorů.. Koupil jsem Espace iv, rv 2003, 2.0T, najeto asi 158 000 km. Auto je v pěkném stavu, zdá se, že by ještě mohlo nějakou chvíli vydržet. Jen ta spotřeba, jezdím úsporně co to jde, ale stejně jsem na průměrné cca 10.1 l/100 km. Za poslední měsíc jsem najel asi 2500 km, což bylo výjimečně hodně, nicméně benzín asi 7k. Myslíte, že by se u takto starého kousku vyplatilo ho předělat na plyn? Roční nájezd kolem +-15k. Pokud beru, že by to jezdilo za 11l plynu, tak by se investice (při částce cca 40k za přestavbu) vrátila za necelé 2 roky. Dilema mám však kvůli tomu, že je autu už skoro 16 let.. Rád bych ho dojezdil, ideálně nejmíň 5 let, ale u takto starého auta člověk nikdy neví.. Díky za jakékoliv reakce. M
Naposledy upravil(a) sklon3 dne úte úno 12, 2019 12:40, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od BOBES1 » pon úno 11, 2019 16:05

Stejnej motor jsem nechal nedávno předělat na plyn v LaguněIII a stálo mě to 22 000 Kč. Najeto 145000 km a je to OK. Akorát spotřeba plynu po městě je tak 15l a na dálku 13. Nejezdím zrovna pomalu a jsem spokojenej.Jo a je to automat. :D
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od sklon3 » pon úno 11, 2019 16:59

Za 22 000 to je skvělý, to bych neváhal.Můžu se zeptat, kdes to dělal a jakej to je systém?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od BOBES1 » pon úno 11, 2019 19:45

Systém Magic G4. Děláno v Jičíně. Kluci tam jsou šikovný. Dříve jsem měl od nich také Magic 2 na Bakaře R19 a také bez problémů.
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » úte úno 12, 2019 12:40

Tak jsem si dohledával systém Magic a kdo to dělá, a nevypadá to úplně marně. Resp je spousta zastánců italských či holandských systémů, nicméně kdo má CZ/PL systém Magic, tak je povětšinou spokojenej, plus případné opravy nejsou složité. V Praze se nabízí LPG Vaněk, má teď dokonce akční cenu 21 000. Má s tím zkušenosti i někdo jiný?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11183
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Šamša » úte úno 12, 2019 21:37

Magic má výhodu v tom, že používá lištu s jednotlivými solenoidy, které jsou vyměnitelné. Italské či Holandské systémy mohou být monobloky a tam se to mění celé a to prodražuje opravu. Nejdůležitější je správný reduktor, aby byl dimenzován na výkon při protitlaku turba.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od BOBES1 » úte úno 12, 2019 22:28

Magic G4 již má vše v nastavení. Jenom se musí dát na turbo správné trubky, ale to montážníci znají. Dá se stáhnout i soft nastavení a koupit připojovací kabel. Program mám a je relativně jednoduchý.
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » stř úno 13, 2019 07:33

Ještě se zeptam, po x0 000 km se kontroluje vule ventilu, pokud se musi opravit, jde motor ven, coz je za ranec. Mate zkušenosti jak casto se to tak deje?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11183
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Šamša » stř úno 13, 2019 21:07

2.0T má hydroštely, můžeš maximálně nechat změřit komprese a tím vyloučit podpálený ventil.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Analyse
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Analyse » sob úno 16, 2019 00:51

Mám 2.0T automat se STAG Qnext plus + reduktor R01 (red) + vstřikovače W01. Funguje ok. Jezdím svižně, trasy z vesnice u Prahy na periferii Prahy a sem tam centrum. Podle tankování v létě k 10,5-11,5, v zimě 11,5-13,2. Ráno ohřívám motor Webastem.

sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » pát úno 22, 2019 12:36

A kolik na to máš najeto? Zrovna včera jsem se ptal v servisu (sbírám informace kde se dá), co si myslej o LPG.. No skoro mě vyhodili ven :D Ale beru to dost s rezervou, co popisovali, tak se k tomu chovali dost s neúctou. Máš k tomu přimazávání? Ten Wabastem, to se montuje běžně nebo to je dodatečná vychytávka?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Analyse
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Analyse » pát úno 22, 2019 20:53

Lagunu jsem koupil minulý rok a hned nechal zastavět, takže najeto mám jen 18t km. Ale je to třetí LPG auto v rodině. O nájezdech F4R(T) na plyn je tady na fóru i na internetu dost zdrojů.
Potvrzuju tu zkušenost se servisem. Je potřeba počítat s tím, že jakmile máte plyn, tak se vám zúží okruh servisáků. Oni většinou neumí ani to co mají, natož ještě další systém, o kterým nevědi jak funguje a nemají na něj diagnostiku. Přitom věc je snadná, stačí tlačítkem LPG vypnout a přinejhorším zaslepit vstřikovací trysky v sání (materiál 50kč, práce normálního servisáka max 20 minut).

Přimazávání nemám. Nenašel jsem žádnou studii, která by prokázala, že je nutné. Všude jsou jen obecné alibistické řeči o tom jak to dali TUV, ale ty dostupné výsledky podle mě ukazují, že přínos je zanedbatelný, ale škodlivé to není. Když už se někde publikovalo poškození motoru vlivem LPG, tak se ukázalo, že to bylo spojené se špatným nastavením systému anebo dlouhodobě neseřízenou vůlí ventilů. Takže druhá pravda je, že:
- je potřeba pravidelně kontrolovat ventilovou vůli (pokud nemáte hydroštely, což F4R má - nesmí samozřejmě klepat při zahřátém motoru, to ale platí i pro provoz na benzin)
- hodí se občas v LPG diagnostice na hrubo zkontrolovat bohatost směsi, ale je nutné počítat s tím, že v zátěži je to jen orientační. Problém s open-loop režimem jsme na fóru rozebírali.

Webasto s plynem vůbec nesouvisí, psal jsem o tom kvůli spotřebě. Je to nezávislé topení a v zimě je obrovský rozdíl ve spotřebě, když je motor studený nebo ohřátý. Mě na jaře čeká termostat, protože motor dosahuje max 82C. To je asi zásadní message, nepřestavujte to, když nevíte, v jakém stavuje ten motor je. A diagnostika je přitom levná a snadná, na základ stačí za pár stovek univerzální obyč ELM 1.4: viewtopic.php?f=21&t=43334&p=1444984#p1444984 nebo napsat na fórum kdo má v lokalitě CLIP.

sklon3
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » úte bře 12, 2019 09:35

Ahoj, tak jsem si po dlouhém bádání také nechal dát udělat plyn.. Jen bych měl dotaz, máte někdo přimazávání benzínem, nastavuje se to od určitých otáček pro mírné chlazení.. A další věc, technik mi tvrdí, že plnění pod víčko u Espace nejde, je tam moc tenký plast, co jsem ale dohledal, ve většině případů se to dává pod víčko a ne na nárazník, máte s tím někdo zkušenosti, nevylamuje se to?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Analyse
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Analyse » úte bře 12, 2019 21:26

"pro mírné chlazení" Já se právě obávám, že ten účinek nikdo nezměřil. Zatím jsem neviděl plynaře, který by se chlubil EGT (exhaust gas temperature) sondou. Závodníci snižují klepání a teplotu velmi bohatou směsí (klidně 10:1), která ale funguje tak, že celá nestihne shořet, naakumulované teplo vylétne s ní výfukem. To na osobáku nechcem kvůli spotřebě a katalyzátoru. Přívstřik benzínu umí všechny moderní jednotky, to si můžeš kdykoliv (nechat) nastavit. Přínos je stejně jako u přimazávání ventilů nejasný. Naopak už tu někdo psal, že se mu flashlube rozbil a zakarbonoval motor.

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 383
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od akruh » ned bře 31, 2019 13:25

sklon3 píše:
úte bře 12, 2019 09:35
Ahoj, tak jsem si po dlouhém bádání také nechal dát udělat plyn.. Jen bych měl dotaz, máte někdo přimazávání benzínem, nastavuje se to od určitých otáček pro mírné chlazení.. A další věc, technik mi tvrdí, že plnění pod víčko u Espace nejde, je tam moc tenký plast, co jsem ale dohledal, ve většině případů se to dává pod víčko a ne na nárazník, máte s tím někdo zkušenosti, nevylamuje se to?
Plnění pod víčko nádrže se v pohodě vejde, jen je potřeba si stím pohrát. Drží dobře a je pevné. Fotky nemám.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002. LPG - LPGTech 324.
Laguna II, 1,8L, 16V, 5. kvalt, Privilege, LPG Magic 3.
Laguna I po face, 2,0L, automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
Dacia Logan 1,4 MPI, LPG Magic 4 PRO. - Prodaná

http://akruh.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti