LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sklon3
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » pon úno 11, 2019 13:40

Ahoj, chtěl bych se zeptat na názor zdejších matadorů.. Koupil jsem Espace iv, rv 2003, 2.0T, najeto asi 158 000 km. Auto je v pěkném stavu, zdá se, že by ještě mohlo nějakou chvíli vydržet. Jen ta spotřeba, jezdím úsporně co to jde, ale stejně jsem na průměrné cca 10.1 l/100 km. Za poslední měsíc jsem najel asi 2500 km, což bylo výjimečně hodně, nicméně benzín asi 7k. Myslíte, že by se u takto starého kousku vyplatilo ho předělat na plyn? Roční nájezd kolem +-15k. Pokud beru, že by to jezdilo za 11l plynu, tak by se investice (při částce cca 40k za přestavbu) vrátila za necelé 2 roky. Dilema mám však kvůli tomu, že je autu už skoro 16 let.. Rád bych ho dojezdil, ideálně nejmíň 5 let, ale u takto starého auta člověk nikdy neví.. Díky za jakékoliv reakce. M
Naposledy upravil(a) sklon3 dne úte úno 12, 2019 12:40, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od BOBES1 » pon úno 11, 2019 16:05

Stejnej motor jsem nechal nedávno předělat na plyn v LaguněIII a stálo mě to 22 000 Kč. Najeto 145000 km a je to OK. Akorát spotřeba plynu po městě je tak 15l a na dálku 13. Nejezdím zrovna pomalu a jsem spokojenej.Jo a je to automat. :D
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od sklon3 » pon úno 11, 2019 16:59

Za 22 000 to je skvělý, to bych neváhal.Můžu se zeptat, kdes to dělal a jakej to je systém?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T

Příspěvek od BOBES1 » pon úno 11, 2019 19:45

Systém Magic G4. Děláno v Jičíně. Kluci tam jsou šikovný. Dříve jsem měl od nich také Magic 2 na Bakaře R19 a také bez problémů.
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » úte úno 12, 2019 12:40

Tak jsem si dohledával systém Magic a kdo to dělá, a nevypadá to úplně marně. Resp je spousta zastánců italských či holandských systémů, nicméně kdo má CZ/PL systém Magic, tak je povětšinou spokojenej, plus případné opravy nejsou složité. V Praze se nabízí LPG Vaněk, má teď dokonce akční cenu 21 000. Má s tím zkušenosti i někdo jiný?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10810
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Šamša » úte úno 12, 2019 21:37

Magic má výhodu v tom, že používá lištu s jednotlivými solenoidy, které jsou vyměnitelné. Italské či Holandské systémy mohou být monobloky a tam se to mění celé a to prodražuje opravu. Nejdůležitější je správný reduktor, aby byl dimenzován na výkon při protitlaku turba.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

BOBES1
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 08, 2015 12:50
Bydliště: SEMILY

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od BOBES1 » úte úno 12, 2019 22:28

Magic G4 již má vše v nastavení. Jenom se musí dát na turbo správné trubky, ale to montážníci znají. Dá se stáhnout i soft nastavení a koupit připojovací kabel. Program mám a je relativně jednoduchý.
Renault Laguna III kombi 2.0T
Renault 19 Kabrio 1.7 66Kw
ex Renault LagunaII 1.8 16V benzin
ex Renault 19 BACARA 1,8 81KW
ex Renault LagunaI 1,8 16V
ex Renault Nevada 1,7 66KW

sklon3
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned říj 14, 2018 19:21

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od sklon3 » stř úno 13, 2019 07:33

Ještě se zeptam, po x0 000 km se kontroluje vule ventilu, pokud se musi opravit, jde motor ven, coz je za ranec. Mate zkušenosti jak casto se to tak deje?
Renault Espace IV, r. v. 2003, 2.0T 120 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10810
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Šamša » stř úno 13, 2019 21:07

2.0T má hydroštely, můžeš maximálně nechat změřit komprese a tím vyloučit podpálený ventil.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 396000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Analyse
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: LPG a Espace iv 2.0T (systém Magic)

Příspěvek od Analyse » sob úno 16, 2019 00:51

Mám 2.0T automat se STAG Qnext plus + reduktor R01 (red) + vstřikovače W01. Funguje ok. Jezdím svižně, trasy z vesnice u Prahy na periferii Prahy a sem tam centrum. Podle tankování v létě k 10,5-11,5, v zimě 11,5-13,2. Ráno ohřívám motor Webastem.

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host