Odcházející svíčky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Odcházející svíčky

Příspěvek od r-omeo » ned zář 02, 2018 15:04

Zdravím ve spolek. Chtěl bych Vás požádat o radu. Mám Thálii 1,2 s LPG zavoli a již jsem měnil 3 sady svíček a pokaždé dojde k popraskání vnějšího keramického izolantu, co je mimo motor(pouze vlasové praskliny). Nedochází k tomu u všech, ale většinou 1 nebo 2. To pak má za následek vynechávání v nízkých otáčkách. Čím by to mohlo být způsobeno? První 2 sady byly NGK, ale pro podezření z vadné série jsem dal třetí sadu Denso, ale dělá to opět. Většinou po ujetí cca 1500km. Když vadnou svíčku vyměním, tak je hned po problému, ale zas jen na nějakou dobu. Co by jste doporučili, co zkontrolovat? Auto žádnou vadu neukazuje, ani přes diagnostiku. Děkuji za nápady
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4375
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od kotasekh » ned zář 02, 2018 15:58

Tak nejak si pamatuju, ze tohle muze zpusobovat probijeni kabelu, ale vubec si nedokazu predstavit jak a proc :D. Zkusil bych vymenit zapalovaci kabely (nejake bych doma jeste mel mit...)
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 315 000km

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od r-omeo » ned zář 02, 2018 16:36

Dobrá, vyzkouším. Taky mě to napadlo, ale nebyl jsem si jistý. Že buď kabely, nebo cívka, že by pouštěla nějak víc, než by měla. Zkusím ty kabely a uvidím. Našel jsem od Tesly za 370 s poštovným :D
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od MOJE JMÉNO » pon zář 03, 2018 05:57

Provoz na LPG přináší obecně vyšší teploty ve spalovací komoře. S tímto popsaným problémem jsem se nesetkal, ale s teplotou to může mít spojitost, ale trochu pochybnosti mám. Osobně jsem na předchozích autech s LPG používal speciální svíčky od Brisku s označením Silver. Nikdy nebyl žádný problém.
http://www.brisk.cz/katalogy/zapalovaci ... cng/silver

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od r-omeo » ned úno 10, 2019 10:23

No závada se vyřešila těma kabelama. Už najeto dalších 15 tis a v pohodě. Jen mi teď zas začali kolísat volnoběžné otáčky a mám dost nízký volnoběh kolem 500ot. Jako zahřátý motor v pohodě, ale studený mi chcipne občas stylem, že po puštění plynu otáčky spadnou na 0. Tak nevím, po čem tentokrát jít...
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned úno 10, 2019 14:29

Provedl bych kontrolu vůle na ventilech. Mohou být zaklepané a tím může docházet k nižším otáčkám. Používáš flashlube?

chipsi
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 24, 2011 04:52

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od chipsi » pát úno 15, 2019 23:16

Padání volnoběhu na 500 až zhasnutí mi to LPG dělalo taky. Byl to špatný plynový vstřik. Měnil se cca po 4 letech.

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odcházející svíčky

Příspěvek od r-omeo » stř úno 27, 2019 07:02

Už je to lepší. Volnoběh je na 750 ot. +-20. Vyčistil jsem klapku, vyměnil čidlo na klikovce a MAP senzor.(otazka cca 400 za oboje). A volnoběh drží. Jen občas se mi stává, že když je motor ještě studenej a dojizdim ke křižovatce, tak jak pouštím plyn při brzdění, tak otáčky spadnou na nulu a motor chcipne... A ještě tam jsou při rozjizdeni do kopce se studeným motorem díry ve výkonu, že třeba vyjedu 2 metry do ne moc prudkyho kopce a motor skoro chcipne. Zastavím a trochu výtočím a musím se snažit se spojkou ve vyšších otáčkách vyjet. Ale to mi dělá celou dobu a jen když mrzne. Jinak když mám auto v garáži, tak dobrý...
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host