Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
romann
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř dub 25, 2007 19:16

Cukání motoru 1,6 16v za studena u Megane II

Příspěvek od romann » stř dub 25, 2007 19:24

Mám stejný problém jak ho tady popisujete - akcelerační díra za studena a následné cukání motoru. Chtěl jsem vás poprosit jestli už někdo tento problém vyřešil a jak? Prostě v čem je zakopaný pes. Moc děkuji za odpovědi.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2542
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř dub 25, 2007 21:57

Teda doufam ze toto patri k tomuto a jen jste se uklepl a misto "Odpovedet" jste klikl na "Nove tema". Pokud ne, moc se omlouvam ze rusim.

Nevyresil. Ne v pravem slova smyslu.
Reseni v podobe rady "Za studena slapat na plyn jen velmi zlehka, po cca 5-30 vterinach uz mozno trochu vic" neni tak uplne reseni dle meho gusta :-) ). Nicmene vse nasvedcuje tomu, ze to bude asi jedine reseni.

Ta moje poznamka do puvodniho topicu byla jen v tom smyslu, ze je klidne mozne ze realne reseni vlastne ani neexistuje (zde se budu odkazovat prave na motor od zcela jine automobilky, majici tytez potize, ktere nikdo - vcetne vyrobce - neresi).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
roman70
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pon dub 09, 2007 12:23
Bydliště: J.Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roman70 » ned kvě 20, 2007 12:31

Mám pátého Renaulta, Clio 93,Megane 96,Megane 00,Laguna 01,Megane 03 a tento problém se kromě Clia oběvil u všech modelů zřejmě jedna z nemocí RENAULTU. :kc:

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

cukanie

Příspěvek od lubosov » stř kvě 23, 2007 21:00

Tento problém s cukaním-dierou v plyne je servisom renault velmi dobre známy, ale tvária sa, že o ničom nevedia. Ak ti nesvietia kontrolky "servis", "stop", popr. " emisie" vyhovoria sa, že pc nič poškodené nevykázal a nič s tým nebudú robiť. Neviem presne čo tú dieru v plyne spôsobuje - mal som ju aj ja a za záhadných okolností, po návšteve servisu, zmizla. Vtedy mi vymienali snímač otáčok vačkového hriadela, ďaľšia vec, ktorá to môže zapríčiniť sú cievky, ktoré sú kazové - servis o tom vie, ale sám od seba nevymení. :roll:

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2692
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte kvě 29, 2007 09:41

ja planujem skusit pri predpisanej vymene sviecok pouzit dake DENSA, podla odporucania jedneho chlapika. Uvidim ci sa to zlepsi. Ale osobne to riesim tak, ze nastartujem, 20-30s. pockam a potom zlahka a s dier v plyne nieje taky problem.

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » úte kvě 29, 2007 21:41

Ak máš RMII, tak to určite sviečkami nebude.

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 714
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » stř srp 22, 2007 06:43

mám megana 1 ph.2 1.4 16v elektronický plyn a mám stejný problém. dneska ráno mě napadlo jestli by to třeba nemohlo být bohatostí směsi? páč ten motor cuká, když má vyšší otáčky volnoběhu(sytič) :oops:

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » stř srp 22, 2007 08:05

A cuka to porad, nebo jen za studena? Pokud porad je dost pravdepodobne, ze se s tebou rozloucila, nektera civka zapalovani...
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 714
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » stř srp 22, 2007 10:00

to určitě ne, ta se se mnou rozloučila před 2 měsíci nedaleko teplic. to bych poznal. tohle je mezi 2000-3000ot. když je studený motor a samo to cuká

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » čtv srp 23, 2007 12:57

Tak v tom pripade nevim...

P.S.Nevim jak u tebe, ale treba u mne jsou 4 civky :wink:
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

dudy
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 11, 2007 12:57

Příspěvek od dudy » pát zář 07, 2007 09:46

v servise mi povedali,ze to je ochrana motora pred poskodenim,aby sa pri studenom motore nedal prudko pridat plyn :?

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » sob zář 08, 2007 15:32

jestli je to vse to cukani u motoru 1.6, tak je to elektrohydraulicke nastavovani saci hridele. to uz se tu hodne rozebiralo, po vymene problem vzdy vyresen. nekdy se rozsviti kontrolky, nekdy to nezaznamena chybu. lze to ale vycist z ridici jednotky, pokd mechanik vi kam koukat.

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » ned zář 09, 2007 18:00

Jake kontrolky by se mely rozsvitit?
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » pon zář 10, 2007 21:13

obcas se nerozsviti zadne, obcas emise. jednou to dela rachtavi zvuk pri startu a jindy se to dusi za studena, kouri se tmave z vyfuku kvuli bohate smesi a nespalenemu benzinu. obcas pomuze vymena oleje, protoze je to hydraulicke a ne vzdy kazda garaz pouzije ten spravny olej.

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » stř zář 12, 2007 10:42

kontrolka emisi a cukani muze tez znamenat vadnou cinku zapalovani - viz muj pripad :cry: Pristi tyden jedu na dalsi pokus do servisu, tak snad to rani rachtani odstrani...
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

mekky
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř kvě 23, 2007 21:46
Bydliště: SK, Záhorí

Příspěvek od mekky » stř říj 24, 2007 22:54

mal som problem s dierou v plyne, pomohla vymena snimaca otacok vackoveho hriadela...
ale moje problemy sa nekoncia :( ... po nastartovani mam nestabilne otacky padaju dole az to skape, hlavne za studena. ked to podrzim na plyne a rozbehnem sa tak po nejakych 400m v pohode uz drzi. bol som v renaulte a dva krat ma poslali po diagnostike domov, ze v pohode a nic tomu nie je a tak, no a na druhy, den to iste :x slak ma ide trafit

potom som narazil na mechanika co sa ze vraj trosku vyzna, porypal sa mi v tom a zatial mi odpojil cidlo-snimac 4 na obrazku

Obrázek

autko od vtedy ide uplne v pohode ziadne skapinanie, dobra spotreba no proste ide jak hodinky, len mi svieti SERVICE a ze CHECK INJECTION...

viete mi niekdo povedat co je to zac ? nech to skusim vymenit, snad to pomoze.
mekky

megane II 1.6 16V 115k

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2542
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř říj 24, 2007 23:44

Jsem laik, takze nechci vyvozovat zadne zavery (ani smerem k zavade, ani smerem k mechanikovi). S jednou veci ti ale pomoci muzu a tim je doplneni popisku k obrazku:
  1. píst (uvnitr ty hydrostelovy kladky je soustava, umoznujici otocit stred kladky vuci jejimu okraji v rozmezi 0 do 43 ̊)
  2. přesuvník vačkového hřídele ("hydrostelova kladka")
  3. vačkový hřídel
  4. elektromagnetický ventil (ovladany stridou napeti (tento zpusob ovladani casto nazyva PWM). Strida urcuje kolik bude ventil otevren a tim padem na jakou stranu bude vetsi tlak oleje coz urci jak bude presuvnik natocen vuci svemu stredu a vysledkem toho vseho bude natoceni vackoveho hridele = casovani sacich ventilu)
(a takovej hooodne laickej otrockej preklad):
Arrivée circuit d'huile - privod oleje
Avance - "Uspiseni"
Retard - "Spozdeni"

, drobny vynatek z Dialogysu:
UPOZORNĚNÍ
Elektromagnetický ventil zablokovaný v otevřené
poloze způsobí nestabilní volnoběh, příliš vysoký
tlak ve sběrném potrubí při volnoběhu a značnou
hlučnost motoru.
a osobni zkusenost: V cca 6tkm jsem byl v ramci zaruky na vymenu v ramci servisni/technicke noty TN4432A, ktera se uzce tyka zobrazeneho ustroji. Podrobnosti zde. Od te doby klid.
Pravdepodobne jde o vec celkem beznou u 1.6 16V, nebot tento problem melo uz dost lidi a to nejen v Megane, ale i ve Scenicu (napriklad zde nebo zde). Proste vsude, kde je tahle 1.6 16V pouzita.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

romann
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř dub 25, 2007 19:16

Příspěvek od romann » ned říj 28, 2007 10:44

Klíčová slova:
Elektrohydraulické nastavování sací hřídele, snímač otáček vačkového hřídele, technická nóta TN4432A

Zdravím všechny Renaulťáky,
vím, že toto téma zde bylo již konzultováno, ale přesto bych chtěl od Vás rady k tomuto tématu.Mám pár věcí s kterými bych chtěl od Vás poradit – tyto rady se týkají cukání motoru za studena u RM II 1,6 16V. Přečetl jsem si všechny rady a technické informace, které zde byly uvedeny, ale mám v tom trochu zmatek protože nejsem technický tip, a proto bych chtěl od Vás radu.
V mém případě jde pouze o tzv. díru v akceleraci za studena (cukání) kolem 2-3 tis. otáček bez projevů rachocení, špatného startování (můj mégane startuje tiše a bez problémů), nadměrného kouření a nedržení otáček (mám jen díru při akceleraci za studena – cukání). Z tohoto se domnívám že nemám problém se zapalovacími cívkami, tedy soudě podle poznatků, které byly uvedeny ve fóru. Tak jediné věci, které by přicházely v úvahu a jsou uvedeny ve fóru jsou snímač otáček vačkového hřídele a elektrohydraulické nastavování sací hřídele – chtěl bych se Vás zeptat jestli to jsou dvě různá pojmenování pro jednu věc nebo jsou to rozdílné věci (já tomu fakt nerozumím). Chtěl bych požádat ty, kteří měli stejný problém jako já a zdárně ho vyřešili aby napsali co jim bylo opraveno/vyměněno a popřípadě cenovou relaci. Dále bych se chtěl zeptat co bylo obsahem technické nóty TN4432A-jestli se týkala RM II 1,6 16V a co se v ní řeší?
Velmi děkuji všem, kteří se zapojí do diskuze. A ať nám to pěkně bez problémů jezdí.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2542
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » ned říj 28, 2007 14:54

Technicka nota 4432A by se mela tykat motoru K4M 760/761 (1.6 16V). Tyka se to konkretniho motoru, neni tedy jen pro Renault MeganeII.
Co se v ni resi jsem tu uz na foru vypisoval (dokonce je z tohohle threadu i odkaz kde jsem to psal).
Z ostatnimi vecmi nepomuzu. Ne ze bych nechtel, ale proto ze jsem jen "teoretik" - zkratka a dobre, dilnu obvykle vidim jen kdyz vezu auto do servisu a z nej :-).

Co se tyce prvnich par vterin po nastartovani pri studenem pocasi (cca < 5 stunpnu Celsia, trva to jen chvili, ale je to zavisle na zime - cim je vetsi zima, tim dele to trva), tak tu jsou jiste dohady o tom, ze by to snad i melo byt normalni.
Nevim presny duvod, ale jedno z vysvetleni je, ze kdyz jsou obe lambda sondy jeste studene a motor je ovladany RJ vlastne uplne naslepo, tak ten beh motoru neni idealni.
Dalsi vysvetleni, ktere jsem slysel bylo od majitele Audi A3 (a nezavisle od majitele Citroenu C3) bylo o tom, ze kdyz je motor jeste studeny a RJ tam musi cakat vic benzinu (protoze studeny motor, protoze jeste nejsou informace z lambda sond a buhvico jeste), tak tam jeste plati jakysi pravidlo, ze RJ motoru neda prilis mnoho benzinu (idhadem pry nekde okolo 15-16l/100km a tohle omezeni ma pry cosi spolecneho s emisemi) a to se pak projevi jako "nahle ubrani plynu" prestoze ridic tak neucinil. Kazdopadne jim to dela taky a pry je to uplne normalni jev.

Ani jedno z toho nemam jako overenou informaci.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3509
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon říj 29, 2007 07:32

Ano.

:arrow: Těsně po startu, kdy je motor úplně studený se benzín sráží úplně na všem studeném a ŘJ jede podle tabulky, kde má napsáno, že jej tam musí nastříkat samozřejmě více (první kilometr auto žere podstatně více, než 16 l/100km). Ale je v tom chaos, protože sražený benzín se následně odpařuje a dohořívá a trpí katalyzátor o ekologii ani nemluvě, nehledě k tomu, že to děsně smrdí. Lambdy jsou studené a nic nezměří a motor nemá zpětnou vazbu, aby ubral. Proto v poslední době jaksi kompromisně ty tabulky nastavují lehčeji, aby směs nebyla příliž bohatá a nevydusili jste např. celou podzemní garáž. Motor pak v prvních pár sekundách není schopen reagovat na dynamické změny a kucne si.

Ještě je možné, že ŘJ si signálem z lambd ty tabulky koriguje a pak by se dalo vysvětlit, že je pronásobí např 0,96 a už je to málo. Takže na těch sondách samozřejmě hodně záleží.

:idea: Jinak - pokud je tam něco špatně, hledal bych doma jedině fakt v zapalování tzn kabely tam nejsou, takže cíFky a nebo sFíčky. Pozor na ně ! Právě Felicie byla na svíčky hodně citlivá a až jsem tam dal Championky a nastavil jim 0,8 mezeru, motor startoval a běhal jak se patří další 3 roky bez toho, abych na ně sahal.

wecka :D

PS: já vím, že to je rada nerada, ale pokec taky dobrý, nééééé ?
:D :D :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1901
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pon říj 29, 2007 17:22

Ano spravne hodne chuda smes aby se co nejrychlejs ohrala lambdasonda :D Je to kuli emisim jak psal kmarty
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

mekky
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř kvě 23, 2007 21:46
Bydliště: SK, Záhorí

Příspěvek od mekky » sob lis 03, 2007 12:17

netusite niekto co moze stat elektromagnetický ventil, na obrazku hore - c.4

nikde som to nenasiel (kelly, elite ecat, mjauto) ???

diky
mekky

megane II 1.6 16V 115k

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3509
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob lis 03, 2007 14:25

Kamaráde to nevim, ale netrať čas hledáním u druhovýrobců....

Počítej tak 8-10 tis. - odhaduju. Je to hydraulický prvek.

wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 357
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » sob lis 03, 2007 20:31

Nemá to auto náhodou ESP, a tedy škrtící klapku ovládanou elektrickým servem, ne lankem? Něco podobného jsem řešil na kolegově 1.6 16V, sice ve Sceniku, ale motory jsou téměř totožné. Chyba byla ve snímači polohy škrtící klapky na servu klapky. Tady stačilo snímač propláchnout prostředkem na ošetřování kontaktů aby se vymyl vodivý prach z otěru (který zřejmě způsoboval jakési "přeslechy") , celé to zase složit a vrátit na místo. Závada odstraněna, při čemž diagnostika nedokázala říci nic, vše bylo OK.
To, že to má studený motor dělat, že to je ochrana ap., to jsou bláboly.
Měnil jsem i snímač polohy škrtící klapky, kde byla keramická deska s odporovými drahami prasklá. Nebylo to ale auto od Renaultů, projevovalo se pocukáváním auta, ale až po zahřátí a při určitém sešlápnutí plynu, resp. otevření klapky.
Tohle samozřejmě není recept na odstranění výše popisovaných vad, ale kdyby to někomu pomohlo?
Čau

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2542
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » sob lis 03, 2007 21:01

MeganeII nemusi mit ESP na to aby melo elektronicky plyn. Ten ma vzdycky.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů